5.993 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Løbetid,hvor længe skal jeg vente? Løbetid,hvor længe skal jeg vente?

Hej med jer
Jeg har en labrador der er i løbetid for anden gang og hun har været det i en uge. Plejer det ikke og vare i ca tre uger? og hvor lang tid skal der gå fra at hun er startet med at bløde til at jeg tør tage hende med i hundeskov?
Jeg er så usikker på hvor lang tid der skal gå? Og hun trænger allerede nu til at lege med andre hunde, og kender ikke lige så mange tæver hun kan lege alene med.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbetid,hvor længe skal jeg vente?
  • #1   9. jul 2012 Du skal vente 2-3 uger endnu... Løbetiden varer ialt ca. 3 uger, nogen en smule længere!
    Du må ud og give din hund oplevelser, bare hende og dig... (O:

• #2   9. jul 2012 Siger som Lise............
    Og husk: når din hund holder op med at bløde, er det at hun så er højløbsk.

• #3   9. jul 2012 Da jeg havde en tæve holdte jeg hende fra andre hunde 4 uger, fra første dag i løbetiden, ville hellere være på den sikre side

• #4   9. jul 2012 Jeg siger altid 4 uger fra første blødedag til hun må gå uden snor eller komme i hundeskov.

• #5   9. jul 2012 Hun får masser af oplevelser med mig, vi går lange tur og laver spor hun skal gå og klik træning og så over vi også jagt træning, men nogen gange synes jeg bare det virker som om hun savner andre hunde når der går for lang tid imellem vi tager i hundeskov.
    Men tak for jeres svar, så venter vi tre uger, jeg troede egentlig det var længere tid jeg skulle vente.

Men de bløder i 3 uger og ca i uge 4 der er det de ikke bløder men der det er aller mest farligt og man skal holde hende tæt på sig? korrekt?

• #6   9. jul 2012 jeg har en rolden retiver på 6 mdr hvornår ca kan jeg vente hendes først løbetidvi har en han også og det er lidt for tidligt at få hvalpe

• #7   9. jul 2012 ja 1 uge efter at de er stoppet med at bløde er de højløbske og der er de bare uimodståelige.
    Jeg isolere mine i 4 uger for at være på den sikre side

• #8   9. jul 2012 Mette, det er individuelt fra tæve til tæve.

Jannie, nej 12-14 dage efter første blødningsdag holder mange tæver nogle dages blodpause, der er de højløbske. Efter i alt 21-24 dage er løbetiden helt overstået.

• #9   9. jul 2012 Jannie H:
    Nej det er ikke korrekt...
    De er højløbsk fra ca. dag 9 og en uges tid frem.... Det farlige består i at man aldrig kan være sikker, da nogen hunde er højløbske tidligere og andre senere... Nogen er det lidt flere dage end andre.. Så hold hende væk fra andre hunde og pas godt på hende i HELE perioden :O))

• #10   9. jul 2012 Nu mener jeg faktisk ikke der er nogen regler om at man ikke må tage sin tæve med i hundeskoven fordi den er i løb. Vores den ene engelske er i løb nu & vi tager da i skoven som normalt, har man styr på sin hund burde det jo ikke være noget problem.. ;0)
    & så kan folk sige at det er synd for hanhundene, det synes jeg så bestemt ikke, vi har også hanhund & han løber ikke hen til fremmede hunde i skoven fordi de er i løbetid.. Man må jo forvente at folk der går løs med deres hund i skoven har så meget kontrol over den at de kan kalde den til sig, uanset hvad.. ellers skal de nok beholde snor på deres hund.. :0)

• #11   9. jul 2012 det turde jeg så ikke, mine kommer ikke i hundeskove eller andre fritløbs steder når de er i løb.
    Det er en uskreven regel.

• #13   9. jul 2012 En højløbsk tæve kan snildt rende væk for at parre sig, så jeg finder det direkte stupidt at lade sin løbske tæve gå løs.

• #14   9. jul 2012 Madam.. Det har jeg hedigvis over mine, de render aldrig mere end 10 meter fra mig & kan hurtig løftes op hvis der skulle komme en hund hvor ejeren ikke har styr på den ;0)
    Jeg har aldrig oplevet at få et upskuld fordi jeg har været ude med mine løbske tæver ;0)

• #15   9. jul 2012 Nicolai & Marlene... Så har man ikke styr på sin hund hvis den gør det... Sorry men det er uopdragenhed i min verden.. Uanset hvad skal din hund komme når det bliver kaldt... Hvis man da har gidet lære sin hund indkald.. :0)

• #18   9. jul 2012 Isabella.. Mener også at hvis man ikke render rundt med skyklapper på når man nok at træde til inden hanhunden er på tæven.. ;0)

• #20   9. jul 2012 helt ærligt tror jeg at det er ret svært at styre sin handhund hvis der er en højløbsk tæve i nærheden.
    Jeg syntes at det er uansvarligt at tage en højløbsk tæve med på fritløbssteder, og det må være på eget ansvar.

• #21   9. jul 2012 Zabrina. Måske det er svært for dig, men jeg har ingen problemer med at styre mine hanhunde. Så vil mene det handler om opdragelse..

• #23   9. jul 2012 hmm ja selvfølgeligt, men helt ærligt ville du kunne styre en hormonfyldt tenage dreng hvis der står en vildt lækker tøs og gør sig til, altså min knægt ville da lukke ørene totalt for hvad hans mor ville sige og det er altså en knægt der udemærket forstår hvad jeg siger, så ville mene at en hormon fyldt handhun der lugter en lækker tæve der så gør sig til ville lukke sine øre ligemeget hvor veltrænet den er.
    Men det er jo så bare min mening

• #24   9. jul 2012 Mette p.. Molly er labrador og kom i løbetid da hun var 8 mdr og 3 dage.. Men de siger mellem 8 mdr og et år når det er mellemstore hunde

• #27   9. jul 2012 Jammen det kan jeg da også godt forstå og du er selvfølgeligt heller ikke ansvarlig over for de andres hunde, men jeg turde ikke.

Piva nu har jeg så ikke nogle hanhunde kun tæver og min samojede kom slet ikke sådanne steder da han ikke duede til at løbe frit (det er de færeste slædehunde der kan det). Jeg har et indkald der hedder ca 99% så syntes egentligt at de lystre ret godt, men det er hunde og den race jeg har kan altså godt finde på at smide ørene hvis der er noget der er mere spændende end mig.

• #28   9. jul 2012 Zabrina.. Jamen det er jo så faktisk ikke mit problem om ejerne til hanhunde ikke kan holde styr på deres hunde, det skal mine hunde da ikke straffes for, jeg har 100 % styr på mine tæver om de er i løb eller ej. Og jeg vil ikke skulle overveje at der muligvis kan komme en hanhund, hvis ejer ikke kan styre den, det er og bliver ikke mit problem.. Skulle det dog ske, vil jeg med det samme løfte min tæve op... Min hanhund reagere ikke på tæver i løb andet han får lov af mig.. Men han er så også vokset op på en træningsplads hvor det heldigvis var helt okay at træne sine løbske tæver.. :0)

• #29   9. jul 2012 jammen det er da også bare ok, alle mine hunde er også trænet på pladser hvor løbske tæver er velkommen. Jeg turde bare ikke at tage chancen med mine tæver, jeg har set en løbsktæve blive jagtet af et par hanhunde i vores hundskov og der var ingen af ejerne der kunne kalde dem tilbage, det var vildt synd for tæven, men det er jo op til folk selv om de tør.

Men jeg holder stadigt på at jeg personligt ikke syntes at det er ansvarligt.

• #31   9. jul 2012 Zabrina.. Som sagt ville jeg allerede på afstand være opmærksom på om ejer havde styr på sin hund & ellers ville jeg løfte min tæve op med det samme.. En anden ting er så at den hundskov jeg bor i/ved aldrig møder andre hunde.. Hvorfor ved jeg ikke, men vi har det stort set altid for os selv.. :0)

• #32   9. jul 2012 isabelle.. Nu skal det ikke forståes som om mine hunde er fejlfri & intet må.. Men en af de få ting jeg har terpet med dem & vil have det er helt styr på er indkald.. ;0) At jeg så skal bede hende sitte sig 2-3 gange før hun nogen gange gør det, ja det er jo så en engelsk bulldogs charme ;0)

• #34   9. jul 2012 uha jeg træner også indkald som en gal, men jeg har spidshunde og de lukker altså ørene engang imellem, men det er jo så også det jeg elsker ved de racer som isabella skriver de er nogle frie væsner og ja så er min den lille lige blevet tenager såååå det kan da knibe lidt engang imellem med at lystre.

• #36   9. jul 2012 Det siges jo normalt også at den engelske har sit eget hovede, men der er jeg blevet ret positivt overrasket. da ingen af mine har den der, jeg høre dig ikke ting.. Gs
    Men selvfølgelig findes der racer der har meget instinkt, som spidshunde, jagthunde osv.. ;0)

• #37   9. jul 2012 jep der er mange af dem der minder lidt for meget om en kat.
    Men en lille hemmelighed selv om vi spidshunde ejere kan bande og svovle over vores hunde ikke lige lystre med det samme og prøver grænser lidt for tit så elsker vi det sind aller inderst inde, men spørger du mig ville jeg aldrig indrømme det lige idet at jeg er er ved at gå ud af mit gode skind over at der er lukkede øre.

• #38   1. aug 2012 Jeg var i hundeskoven mandag, der var det præcis en uge efter at molly begyndte at bløde og der var en hanhund der var død desperat for at få fat i hende og heldigvis afviste hun ham selv. Så møder jeg en der avler og han sagde det var for tidligt jeg var taget derop fordi når han skulle have sine hunhunde parret så var det mellem 9-13 dage efter hun var stoppet med at bløde? så passer det jo ikke helt, for hun er stoppet med at bløde for en 10 dage siden og så er hun jo i høj risiko efter hans mening? Så nu tør jeg ikke tage i hundeskoven, for den generalle holdning synes jeg er at folk bare lader deres hanhunde hoppe på min hund, selvo, jeg siger hun lige har været i løbetid og derfor skal de ikke parre sig eller hoppe op af hinanden.

• #39   1. aug 2012 Det er også derfor at jeg ikke kommer i hundeskoven med mine før der minimum er gået 4 uger fra første blødningsdag.
    Ja de andre ejere burde have styr på deres hunde, men det er min tæve det går ud over hvis de ikke har. Jeg vil ikke risikere at mine tøsser udsættes for noget de ikke selv kan magte.

• #40   1. aug 2012 For at jeg skal komme med min sure mening nu, så synes jeg ikke det er særlig smart af dig, Jannie. For det er dig der står med problemt, hvis der pludselig er en hanhund der hopper på hende.
    Jeg venter ALTID 4 uger for at skåne min tæve, og ikke sætter hende i situationer hvor hun faktisk skal forsvarre sig selv for hanhunde.

• #41   1. aug 2012 Jeg troede jo også jeg var på den sikre side, da alle skrev at jeg skulle vente 4 uger så var jeg på den sikre side. Derfor tog vi i hundeskoven, heldigvis gik hanhunden hurtigt ellers var jeg gået.. Og siden har jeg jo ikke været deroppe, der har jeg holdt hende til mig.

Så det kan godt være jeg ikke er smart, men jeg gjorde hvad jeg troede var rigtigt, efter hvad der var skrevet herinde, hvad skulle jeg ellers have gjort...

• #42   1. aug 2012 Ja men åbenbart er det ikke nok at vente til fire uger efter første blødnings dag? efter hvad han siger, ham avleren så skal jeg jo vente en uge mere? Eller hvad?

Og jeg ventede jo fre uger Rikke P??

• #43   1. aug 2012 undskyld jeg skrev kun en uge, jeg mente jeg havde ventet 4 uger efter hun var begyndt at bløde.. nu forstår jeg din sure kommentar Rikke p.-

• #44   1. aug 2012 du skrev i starten af dit indlæg;
    Jeg var i hundeskoven mandag, der var det præcis en uge efter at molly begyndte at bløde
    så har du da ikke ventet i 4 uger eller har jeg misforstået noget

• #45   1. aug 2012 nåå ok, så kan jeg bedre forstå det, jeg plejer at kigge lidt på dem og ser om de stadigt er hævet. jeg venter egentligt nok også 4 til 5 uger før jeg tager dem med i hundeskoven, men leg med blandede hunde som jeg kender er normalt efter 4 uge.
    JEg har endnu ikke haft problemer med det, men jo de lugter jo nik stadigt lidt godt.

• #46   1. aug 2012 Beklager skrev forkert det var præcis 4 uger fra første blødning i mandags og det var der jeg var i hundeskoven.

• #47   1. aug 2012 Så kan jeg bedre forstå det smiley Vores tæve dufter også altid godt efter endt løbetid (de 4 uger fra første blødedag) og der kan godt gå 14 dage mere inden duften forsvinder, vil jeg tro, for hanhunde viser hende stadig lidt interesse.

• #48   2. aug 2012 janni h 1000 tak for svaret kuns

Kommentér på:
Løbetid,hvor længe skal jeg vente?

Annonce