{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

Det er dyrt det skidt ;) {{forumTopicSubject}}

Det er sgu dyrt at have hund smiley
- og her tænker jeg ikke på mad, vacciner, forsikring osv.

Men selve hobbyen at have hund, og hvad man ønsker at lave med sin hund.
Jeg går til agility og lydighed hos DCH med min Aussie, og det betaler jeg naturligvis for smiley

Jeg har så fået skaffet 4 spring til haven (99 kr stykket), kæresten har bygget 3, har fået en hjemmelavet slalom også (helt sikker for hunden, og med rigtig afstand osv.) så har jeg også et hjul (99 kr)

Nyeste køb er så en ordenlig tunnel og en vippe.
Tunnelen kostede 599 kr, og vippen kostede 559, de var på tilbud, så måtte bestille det hjem! smiley (venter spændt på posten)

Jeg bruger også en del penge til benzin på at træne med hunden, kører 2 x i ugen omkring 45-50 km pr. gang.

Hvad bruger I jeres hårdtjente penge på til jeres hunde smiley ?
Ikke foder, godbidder og udstyr, som snore osv.

Men ting til træning i haven, eller træning, til stævner osv. osv. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er dyrt det skidt ;)
  • #1   10. jul 2012 Mine penge går til hundetræning, både lydighed og ringtræning smiley
    Og ja, udstillinger når Dharma er klar til det.

    Har ikke så meget til haven, men gad godt have en tunnel, hun synes det er såååå fedt når vi har prøvet ude til lydighed haha


  • #2   10. jul 2012 Nu ved jeg ikke hvor "vild" og "voldsom" hun er når i træner til lydighed og bruger tunnelen, for der er en tunnel på 50 ø, til 99 kr i føtex denne uge smiley

  • #3   10. jul 2012 Det er lidt forskelligt, men synes hun tager det meget stille og roligt - lidt som hun er i humør til hehe.
    Hold da op, tror lige jeg skal et smut i føtex så!! Til 99,- så gør det ikke så meget, hvis ikke den holder så længe smiley


  • #4   10. jul 2012 Meget mere smør..
    Har en ven der bruger sin lab til jagt også, og det koster også en "bondegård" .. Men det er jo også ens hobby,ham og hunden elsker det ihvertfald smiley

    Trine, jeg har lige købt 4 spring til 99 kr stykket.
    Der er også slalom, hjul og så tunnelen, slalom koster så 199 hvis det var noget smiley
    Men du skal være hurtig, der er kun 4 af hver ting, i hver føtex.
    Jeg var heldig at få de 4 spring der nu var i min afdeling, ville nu godt have haft 6, men desværre havde hver butik kun 4 af hver ting.


  • #5   10. jul 2012 Tror jeg svinger en tur forbi i dag smiley
    Spring behøver vi ikke, det siger hverken mig eller vuffi noget smiley Derimod er hun jo helt vild med tunnelen, så kunne være sjovt, hvis de havde sådan en i én af vores føtex'er smiley


  • #6   10. jul 2012 Hov ja, og slalom, det kunne faktisk også være lidt sjovt smiley

  • #7   10. jul 2012 Det er da et forsøg værd, er jo billigt smiley

  • #8   10. jul 2012 Helt sikkert smiley

  • #9   10. jul 2012 Jeg har så valgt at invistere i en mere holdbar tunnel, fordi min han STORMER ind i tunnelen til træning, så er sikker på sådan en til 99 kr ikke holder ret længe smiley

  • #10   10. jul 2012 Ja, det forstår jeg også godt. Men vi træner jo bare for sjov, så det gør ikke så meget, hvis ikke den holder så længe smiley
    Vores have er heller ikke kæmpe stor, når engang der bliver råd til at flytte ud på landet, så kunne det være man gerne ville investere i noget større og af bedre kvalitet smiley


  • #11   10. jul 2012 Det forstod jeg, derfor jeg skrev den var i føtex, så længe det kun er til lidt leg og sjov, er jeg sikker på den er fin holdbar smiley

    Men vi træner jo til at kunne deltage i stævner (engang når han er fyldt 18 mdr.) så jeg har en del udstyr i haven, vi træner lidt med nogle gange i ugen smiley


  • #12   10. jul 2012 Ja, det er lidt noget andet smiley
    Men vi hygger os med det, havde aldrig troet hun ville være så vild med den tunnel, men fra første gang hun bare så den ude på træningspladsen, så var hun helt vild smiley
    Så sådan en må hun da have i sin have smiley


  • #14   10. jul 2012 Trine, det vil hun da elske smiley

    Krumme 90 km hver vej? eller?
    det er også halv langt smiley syntes jeg har langt med mine omkring 22 km der ind.


  • #16   10. jul 2012 Jeg bruger ikke en krone udover foder, vacc. osv...

    Tror ikke han har fået ny snor eller halsbånd i... ja 3 år smiley Hundetegnet er lige blevet skiftet ud da det han havde ikke var efter reglerne smiley



  • #17   10. jul 2012 Vores den lille er valgt fordi min kæreste gerne vil gå på jagt... Altså så skal der jo også liiiige købes geværer til det ene og det andet, så skal der købes det rigtige tøj, både til hund og fører, osv osv.. Så er udstilling pludselig billigt smiley

  • #18   10. jul 2012 En kælling, ikk' en lyserød prinsesse

    ja det koster lidt, men synes det er små ting i forhold til hvad man får igen smiley


  • #19   10. jul 2012 Ja med træning, udstyr og konkurrence, så bliver det dyrt i længden. Jeg er til stævne stort set hver weekend med Albert, i næste uge skal vi løbe jutlandia cup hele ugen. Det render op i længden.
    Jeg træner AG, men kan ikke købe udstyr fra Netto, Føtex osv., det kan simpelthen ikke holde til ham, for der er fuld knald på når vi er i gang. Så jeg må oftere på træningspladsen i stedet for.


  • #20   10. jul 2012 Krumme, det var langt smiley
    Er der ikke noget tættere på? Hvad træner du?

    Indfør forbud ...
    Ja okay, så du har ikke din hund som hobby, så at sige smiley

    Line, ja så er det jo en hobby der skal købes ind til for at kunne dyrke den smiley

    Sheila H, ja det gør det smiley
    Og nyder nu også hvad jeg har med mine hunde.. Bestemt!
    Men når regningen kommer tænker man lige æv smiley men ville ikke være det eller dem foruden smiley


  • #21   10. jul 2012 Mette S .. Jeg har "kun" købt spring og hjul i Føtex, og så må det holde så længe der kan smiley .. Springene købte jeg fordi jeg lige manglede så jeg kunne lave en lidt større bane. Og så var de billige, så det går nok hvis de ryger i farten smiley

  • #22   10. jul 2012 Det er jo det, jeg håber da de holder længe smiley Jeg har oplevet at købe lidt og det tog ikke ret mange gennemløb så var det sket. Albert kan nemmest beskrives som en hund der løber snert og højrisikabelt, så han er hård ved forhindringerne og mig af og til, for hvis jeg står i vejen, så løber han mig simpelthen ned.
    Det resultere så også i en hel del disk, for jeg er ikke en god nok fører endnu, men det kommer vel stille og roligt smiley Men en hammer sjov sport, det er det i hvert fald.


  • #23   10. jul 2012 Min han er kun voldsom ved tunnelen .. Derfor har jeg valgt at købe en af god kvalitet, og ikke en til 99 kr som næppe holder til mange ture .. ( han elsker tunnel og pose) ..

    Ja jeg er blevet total bidt af sporten smiley har kun trænet det 3 mdrs tid med min aussie. Men håber vi til vinter men deltage i vores første stævne når han er fyldt 18 mdr.
    Man lære meget til stævner, jeg lærte meget, bare som tilskuere til det første stævne jeg var til.


  • #25   10. jul 2012 Bruger på træning: lydighed, ringtræning og agillity skal der bruges på.

    Så er der udstillinger, og synes godt nok det er småpebret. Der kommer forhåbentlig også lidt konkurence på et tidspunkt.

    Så har jeg lige købt en tunnel til det andet ag udstyr, den skal dog ikke i brug før lillepigen bliver lidt større, for hvis det er i haven, så tror jeg hun kommer til at bruge det, og det er hun slet ikke gammel nok til, så drengen må nøjes med at løbe til træning. smiley


  • #26   10. jul 2012 Maria de har spring, tunnel og hjul til 99 kr stykket og slalom til 199 kr.
    Men hver butik her kun 4 af hver, så du skal nok skynde dig lidt smiley
    Jeg er også kun lige startet op med AG, men for hunan det har bidt sig fast smiley

    Ida, en tunnel er der da Intet i vejen for en hvalp også bruger .. Ikke efter min mening smiley


  • #28   10. jul 2012 Jo gør der bestemt smiley ved da også netto her de tilbud engang imellem, og ligeledes Bilka smiley

  • #30   10. jul 2012 Nej min hund er ikke en hobby smiley Men han er min bedste ven og han mangler ikke noget smiley



  • #31   10. jul 2012 Puuuha - tør man overhovedet tælle... smiley

    Jeg er kun passivt medlem af en klub - 500kr årligt og træner ikke andre steder. Men har lige været på kursus - 2000kr. Og konkurrencerne løber nok op i 5-7000kr + transport og forplejning... Banen hjemme har kostet i omegnen af 20.000kr og der skal jo også lidt vedligeholdelse til...

    Plastiktingene fra føtex/netto/bilka er fine hvis det er på hyggeniveau og til slalomtræning er det fint hvis hundene ikke går alt for hårdt på pindene... Jeg har 5 spring til springtræning og de er super dertil. De skal jo ikke ramme springene... smiley


  • #32   10. jul 2012 indfør forbud mod sex med dyr nu !
    Nej det mener jeg bestemt heller ikke han gør smiley Mener jeg jo heller ikke mine gør, de er bare blevet min hobby, og derfor bruger jeg penge og resurser på en anden måde, end "hvis bare" de var mine kæledyr, hvis du forstår hvad jeg mener smiley

    Black Beautys
    Jeg har godt set din bane og det arbejde du laver med dine *klap klap* ..
    Springene er nemlig grunden til jeg har købt dem "så billigt" fordi de netop ikke skal rammes, samme med hjulet.

    Derfor jeg har købt en tunnel af god kvalitet, for ikke at undgå den går i stykker med det samme. Han er nemlig meget ivrig hvad angår tunnelen smiley


  • #33   10. jul 2012 Her er det kun hundetræning der vliver brugt penge på..
    Han har lige smadret sin keramik vandskål så købte lig et nyt keramik-sæt i stativ.. Ellers ikke mange materielle ting...


  • #35   10. jul 2012 Maria fedt du fik noget smiley

  • #36   10. jul 2012 Nej nej forstår godt hvad du mente smiley

  • #37   10. jul 2012 Jeg er enig springene kan godt bruges, men slalom og tunnel er for dingel. Men så må jeg jo bare tage mig sammen og få sparet op til en god tunnel og slalom der kan holde til ham. Måske man kunne lokke manden til at bygge lidt til mig smiley

  • #39   10. jul 2012 Maria nej og kg mæssigt tror jeg også den billige form for tunnel her er rigtig fin smiley min vejer 20 kg og stormer ind i tunnelen smiley

Kommentér på:
Det er dyrt det skidt ;)

Annonce