{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loppe kur
  • #1   15. jul 2012 Advantage

• #2   15. jul 2012 hvor køber man det henne? er det piller eller i en pipet ? smiley

• #4   15. jul 2012 Det er pipette smiley http://www.alttilhundogkat.dk/advantage_vet

• #5   15. jul 2012 Men mon ikke det kan fås i en dyrehandel eller dyrlæge i nærheden af dig så du ikke skal vente på at få det hjem hvis du skal bruge det her og nu?

• #6   15. jul 2012 krumme :

det er ikke mod lopper? eller det læser jeg på nettet det ikke er?

ja men vi tager hende til dyrlæge imorgen men jeg tænker bare hvis det ku være billigere og bare selv finde noget. men hun skal alligevel ha vaccine så

• #7   15. jul 2012 Trinol kan godt bruges i hjemmet mod lopper. Det har jeg også gode erfaringer med smiley
    Men hvis man buger det, skal man huske at lufte rigtig godt ud.
    Vi plejer at sætte marsvinene ud på græs og sender hundene ud i haven mens vi sprøjter hjemmet til og så gå der gerne et godt stykke tid før vi går ind igen. Ved nemlig ikke lige hvor sundt det er for dyrene...

• #9   15. jul 2012 hvordan "dannes" lopper? hvad kommer de af?

• #10   15. jul 2012 Trinol til hjemmet og alt sengetøj dyner osv enten et døgn i fryseren eller i en kogevask.
    Til dyrene program vet og capstar i piller.

• #11   15. jul 2012 Trinol tager kun de voksne lopper, der vil stadig være æg, larver og pupper. Derfor behandle alle dyr, overhold behandlingstiden dvs. 1 gang om måneden, dosere korrekt dvs. vær omhyggelig med at få præparatet ned på dyrets hud og fordel det hvis det er en større hund, ingen bad/svømning 48 timer før eller efter, vask dyrets kurv/tæpper lopper lever bedst i redemiljøer pga. loppen livscyklus, lad hunden færdes i alle rum, 5 % er på hunden - 95 % er i omgivelserne.

Lopper er en ektoparasit, som smittes ved at dyret er et sted, hvor der enten er lopper eller at du har haft besøg af et inficeret dyr. En voksen loppe vil aldrig forlade deres værtsdyr med mindre det sker ved en 'fejl'. Så for at bekæmpe lopperne, så er det en god ide at kende loppen livscyklus. Jeg har copy-pasted neden understående fra min eksamensopgave:

-En voksen hunloppe lever kun i 14 dage og ligger i den periode op til 1000 æg.
    -Æggene drysser af dyret og ned på gulvet, hvor loppelaverne klækkes.
    -Loppelaverne søger i sprækker og revner, hvor de lever af lopper ekskrementer. Derfor lever loppen bedst på værter der opholder sig bestemte steder = Redemiljø fx hundekurv.
    -Efter 5 dages tid forpupper larven sig (kan forblive som puppe i flere måneder) og bliver en til færdig udviklet loppe.
    -Her venter loppen på at en potentiel vært kommer forbi, som den kan springe på og livscyklus starter på ny. En loppe sanser sin vært via vibrationer, infrarød varme, CO2 udånding og lys/skygge.

Kommentér på:
Loppe kur

Annonce