{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.121 visninger | Oprettet:

Karen K
Karen K
Tilmeldt:
27. feb 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21

Alternativ til negleklipning {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hund som absolut IKKE bryder sig om at få klippet negle, og det har simpelthen været en kamp hver gang det skulle gøres. Og jeg fik det helt ondt i maven hver gang fordi jeg kunne se og mærke på ham at han blev så bange. Så jeg har spekuleret over hvordan man kunne gøre det nemmere og mere behageligt.

Så jeg har lavet et kradsebræt til hunde. En plade af træ, hvor jeg har sat sandpapir på. Jeg tror jeg har brugt korn 50 som jeg synes er lidt for groft, men det var også bare en prøve. (min hund vejer ca 10kg) Selvfølgelig skal det være finere jo mindre hund. Man kan også have to plader. En med groft og en med fint så de ikke kradser sådan når hunden hopper op.

Nu er det sådan at min hund selv slider neglene på bagpoterne, så det er kun forpoterne. Så kommer udfordringen, at lære sin hund at kradse på det. Jeg har gjort det, at jeg tog en godbid i hånden som jeg lagde ned på enden af brættet så han ikke kunne få fat i den, og ligeså snart han forsøgte at kradse - Ros - Godbid. Og det virker. Dog skal jeg lige have lært ham at kradse lige meget med begge poter.

Jeg tror det er svært at lære hunden at kradse med bagpoterne, men men ved jo ikke altid helt hvad man kan lære en hund smiley




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alternativ til negleklipning
  • #1   15. jul 2012 Alternativt kan du også bare lade hunden grave i grøftekanter og hegn efter mus. Det slider også kløerne ret godt. Og er nok heller ikke så hårdt for trædepuderne som sandpapiret smiley

  • #2   15. jul 2012 Smart fundet på, det syntes jeg virkeligt, da det netop er på forpoterne at neglene slides mindst. smiley
    Margit.Mine 2 store graver konstant, men ikke nok til at det holder derees kløer nede, så vi må forbi dr.dyr ca.hver 3md.for at få klippet kløerne ned til et passende niveu. smiley


  • #3   15. jul 2012 klipper du dem selv? jeg kan ikke klippe klør på mine de skriger og vrider sig, men min hundfrisør må gerne jeg skal bare ikke være i butikken..

  • Karen K
    Karen K Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #4   15. jul 2012 Ja det gjorde jeg, men ja næsten helt umuligt at holde ham stille. Jeg tror også jeg ellers ville få gjort det hos dyrlæge eller hundefrisør, for det er simpelthen for svært. problemet er bare at de vokser hurtigt, så det kunne jo nemt gå hen og blive meget dyrt. Men nu er det en leg i stedet for.

  • #5   15. jul 2012 Anita... Ja så er det jo ikke nemt kan jeg godt se. Og det virker selvfølgelig også kun hvis man har et sted hvor hunden må grave OG at hunden så også gider. For mig er det bare så nemt for Charlie kan grave efter mus i laaaaang tid og han elsker det. Så samtidig med at han får slidt kløerne så får han også brugt noget energi og også næsen da han jo skal snuse rundt efter musen smiley

  • #6   15. jul 2012 Har selv det samme problem men er blevet meget glad for oster elektriske negleklippers. Den finder sasha sig fint i, mens hun er meget undvigende og usikker overfor neglesaksen, så den kan også varmt anbefales smiley

  • #8   16. jul 2012 Vi har heller ikke asfalt her, som kan slide neglene. Vi går kun i skoven.
    Det lyder smart med det sandpapir.

    Dina hader også at få klippet negle, men jeg har sat en "galje" op under et køkkeskab, hvor jeg kan sætte hendes halsbånd fast. Så kan hun ikke vride og vende, og kaste sig rundt, mens jeg står og fægter med negleklipperen.
    Nu kan hun kun stå stille, og jeg har begge hænder fri til at holde pote og klippe med.
    Jeg er nødt til at klippe hendes negle hver fjortende dag, fordi de vokser som ukrudt.
    Hun graver ellers meget i haven, men det er ikke nok.


  • #9   16. jul 2012 Jeg har altid "i små 40år"selv ordnet kløer på mine hunde og katte, men efter en hjerneblødning forrige år, er jeg nu delvis lam i den ene arm, og jeg kan ikke både holde og klippe med min "kejtede" hånd.
    Mine var også vant til at jeg som sagt selv ordnede kløerne, men efter hospitalsturen og genoptræningen så kunne de vel mærke at jeg var nervøs for at klippe forkert, for de flygter lige så snart jeg tar klipperen i hånden, selv om jeg sidder ved sofabordet hvor jeg ALDRIG ville påbegynde en klo-klipning smiley men tøserne styrter ind under sengen og kommer ikke frem før jeg har lagt den fra mig,

    Selv om de graver omk.3-4 timer dagligt "for de tænker KUN på at fange mus når de er ude" så bliver deres kløer ikke slidt nok ned, men de er også ENORME både i tykkelse og længde, "om det er pga.ulvene i dem ved jeg ikke", men jeg har haft hunde der var 3 gange så store men deres kløer var mindre end dem mine 2 25-30kg`s piger render rundt med.
    Chi`en får jeg dr.dyr til at tjekke når de store alligevel får ordnet deres kløer.

    Ligesom Palle´s hund, så ville mine også smutte hvis de så el.hørte den slibemaskine, de ved ALTID når en ting skal bruges på dem. smiley
    Udspelulerede "tøser" smiley


  • #11   17. jul 2012 tja, vi bruger bare en Dremel og sliber neglene og det er super... man kan enda få rigtig lange negle ind på plads igen

  • #13   17. jul 2012 hehe Palle smiley du må finde skønsangen frem og synge beroligende for kræet smiley

  • #14   17. jul 2012 Karen K. Lyder som en super sjov og brugbar ide, hvis man har en mindre hund. Da jeg havde læst dit indlæg, fik jeg dette billed i hovedet: En grand danois med kradsebræt op af væggen, det kunne være så underholdene.. hihi smiley Wilma er bestemt heller ikke vild med at få klippet negle. Og det skal gøre med 10-14 dages mellemrum. Racen slider simpelhen ikke neglene, i takt med så hurtig de vokser. Syntes faktisk hun er blevet sværere, at klippe negle på med årene. Men min måde at klippe negle på, er ofte at tage saksen med når vi går
    tur. Så klipper jeg en pote og laver noget sjovt bagefter, går lidt osv. Hun er så optaget af, alt mulig andet så det er hurtig gjort og glemt.
    Tillykke med din opfindelse og du har delt det med os, er sikker på andre kan få
    glæde af den. smiley


Kommentér på:
Alternativ til negleklipning

Annonce