1.354 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

okseben el. svineben?? okseben el. svineben??

Halløj

hmm vores vuffer får gerne okseknogle at hygge med af og til.....

Men vores den gamle har her til morgen fået MEGET tynd mave ( de fik alle et ben igår)

hmm æv æv ...

Nogle siger at okse kan give tynd mave og at svine giver hård mave..

Men er der noget om det eller er det forskelligt fra hund til hund..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  okseben el. svineben??
  • #1   16. jul 2012 Det tror jeg er en skrøne...
    Tror det afhænger meget af den enkelte hund, og hvis de før har fået det uden problemer, så tror jeg ikke det er typen af knoglen der er et problem smiley

• #3   16. jul 2012 Min oplevelse er så, at rå ben giver hård mave uanset om det er svin eller okse - hvorimod kogte ben giver tynd mave smiley

• #4   16. jul 2012 De får af og til okseben at gnaske i.. og har aldrig haft at de får tynd mave som den gamle har fået her til morgen smiley Det ben hun fik var der dog godt med kød på.. om det har gjort en foskel er så det.. for tynd er afførringen i hvert fald smiley

normalt når de får okseben er der generelt ikke nogen ændring i deres afførring.. den er som den plejer at være... Hverken alt for hård eller lind..

Mener en på et tidspunkt fortalte at af griseben får de meget hård affrørring og at okseben godt kan give tynd afføring ved nogen.....

don´t know.. hmmm

• #5   16. jul 2012 Karina: Hundene får kun rå ben smiley

• #6   16. jul 2012 Vi har lige kogt fond hvor vi brugte okseben; dem har Kaoz fået bagefter og han har fået hård mave som han plejer efter indtagelse af ben =)

Jeg giver gerne bærende knogler fra store dyr kogt; de splintrer ikke.. går faktisk slet ikke i stykker =)
    - Når de er spist rene fylder jeg dem med leverpostej og andet godt - de ligner nøjagtig de færdigkøbte marvben til fyld =)

Maven kan være chokket af den pludselige mængde fedt (marven), fast et døgn og se hvordan det så ser ud; jeg ville ikke begynde og reparere med ben hvis hundene ikke er vant til at få det ofte.

• #7   16. jul 2012 Jeg giver hende ikke flere ben når hendes mave er i uorden.. den stakkels gamle pige smiley

Men vil jo gerne kunne give på et senere tidspunkt uden det sker igen.. og så var det jeg ville forhør mig om der er forskel på griseben og okseben???

For vil meget hellere de bliver lidt mere hårde i afføringen end tynd smiley

Deres normale affrøing er fast men ikke super hård og heller ikke lind..

• #8   16. jul 2012 Mine får alt i ben, svin, lam, okse - helst råt, men et enkelt tilberedt glider da også ned ind imellem.
    Ingen tynd maveproblemer, afføringen kan tilgengæld være meget fast, hvis de har spist meget store kødben og skal af med alt det pulveriserede knogle.

• #9   16. jul 2012 Overvej evt kyllingelår som en snack i stedet for de meget fede marvben til den ældre hunds mavse =)

Og skal det være ben, så er ribben fra hest eller lam meget skånsomt - det er ikke "gnave-gnave"-ben, men nårmere "tygge-tygge-sluge"-ben..
    - Vil du beholde de store gnaveben, så ville jeg koge det for at fjerne den overvældende mængde fedt til den sarte hund =)

Og inden i råber vagt i gevær, så splintrer kogte marvben altså ikke, de bliver super super hårde opg går ikke sådan lige i stykker =)

Jeg giver også gerne rå ben, men han får dem også kogt hvis vi har kogt suppe eller fond, de skal ikke gå til spilde når nu de ER sikre nok =)

• #11   16. jul 2012 True angels.... Jeg giver aldrig kogte ben og kommer heller ikke til det smiler..

Men vil sååååå gerne at mine hunde kan nyde et ben.. det er så godt for dem især tænderne hihi

Men normalt giver okseben ikke tynd mave ved mine hunde.. deres afføring er mere eller mindre uforandret ,, men men men den gamle har nu fået tynd mave.. og det er skisme synd for den gamle..

Så tror jeg vil prøve at finde nogle gode svineknogler ved slagteren og give dem næste gang de ska ha ben... dog ikke før end at den "Gamle" har fået styr på mavsen igen smiler...

Vil hellere en mere hård mave en det andet... så svineben må prøves

• #12   16. jul 2012 Må jeg høre hvad der er slemt ved et kogt marvben?

Jeg har selv råfodret og er helt med på det rå og hvordan det opfører sig; men marvben der bliver kogt er jo på ingen måde det samme som strukturen på ribben eller knogler fra fugledyr =)

At man ikke vil give det er helt helt fint, men hvad der der så slemt ved det? =)

• #14   16. jul 2012 Jeg har til gode at se en bærende okseknogle splintre - kogt eller ukogt.

Men den kan sagtens gå i stykker og blive knust - også kogt eller ukogt.

Lige med DEN type knogle er jeg ikke det mindste bekymret fordi det bliver kogt. Det har i øvrigt været almindeligt i ufattelig mange år, at hunden har fået den knogle, der er blevet kogt suppe på.

• #15   16. jul 2012 Det kan godt være det rå kød, der driller maven. Måske der har været bakterier i. Rå ben giver hård mave. det er super for analkirtlerne at blive godt tømt ind i mellem.

• #16   16. jul 2012 Nicolai & Malene... det vil sige jeg gør bedst i at prøve at ungå for meget kød på benene??

Ville gerne at de får lidt mere hård mave end de ellers har så derfor ben.. men ingen af dem får virkelig hård mave.. den er ok fast men bestemt ikke hård ..

Det ville være godt for dem med lidt mere hård afføring så analkirtlerne rigitg kan blive tømt ud hihi

• #17   16. jul 2012 De fleste hunde får ikke spist ret meget af sådan et marvben, så du skal have fat i noget, hvor de spiser knoglerne også.

Det kan jo næsten være hvad som helst - dog springer jeg over griseben og rørknogler fra lam.

Lige en understregning, at det SKAL være råt - det er noget andet en oksemarvben smiley

• #18   16. jul 2012 Ja prøv et mindre ben med lidt mindre kød. Du må prøve dig frem smiley

• #19   16. jul 2012 Jeg må prøve mig frem smiler... meeeeenn ikke før mille pigens mavse er i tip top form igen..

• #20   16. jul 2012 Jeg ville prøve med nogle kalkunhalse, et kyllingeskrog eller sådan noget. Råt oksekød er også lidt hampert for maven at starte ud med smiley

• #21   16. jul 2012 CH: der har aldrig været noget når de har fået okseben før.. hmmm ... som skrevet tidligere så de har ikke haft nogle ændringer i afføringen nogen af dem.. hverken for hård eller blød..

De får et ben ca 1 gang i ugen.. nogle gange 2 gange...

De fik som sagt et i går og i morges var den gal med Mille´s afføring.. virkelig tynd..:( de andre har her til eftermiddag haft en smule mere lind afføring.. altså ikke tynd... meeennnn helller ikke fast som de plejer.. hmmm...

Det har jeg altså ikke prøvet før..

• #22   16. jul 2012 Vi har aldrig nogensinde prøvet at Aslan har haft hverken hård mave eller tynd mave af okseben, og han har fået det rimelig tit smiley
    Svineben har vi aldrig prøvet med da vi har fået afvide af vores dyrlæge at hvis hunden tygger i knoglen kan den splintre og derefter sprætte hundens tarme op.

Kommentér på:
okseben el. svineben??

Annonce