21. jul 2008 Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 123 Svar: 1.431
okseben el. svineben?? okseben el. svineben??
Halløj
hmm vores vuffer får gerne okseknogle at hygge med af og til.....
Men vores den gamle har her til morgen fået MEGET tynd mave ( de fik alle et ben igår)
hmm æv æv ...
Nogle siger at okse kan give tynd mave og at svine giver hård mave..
Men er der noget om det eller er det forskelligt fra hund til hund..
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
Tror det afhænger meget af den enkelte hund, og hvis de før har fået det uden problemer, så tror jeg ikke det er typen af knoglen der er et problem
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 516 Svar: 12.543
jul 2008
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 123 Svar: 1.431
normalt når de får okseben er der generelt ikke nogen ændring i deres afførring.. den er som den plejer at være... Hverken alt for hård eller lind..
Mener en på et tidspunkt fortalte at af griseben får de meget hård affrørring og at okseben godt kan give tynd afføring ved nogen.....
don´t know.. hmmm
jul 2008
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Jeg giver gerne bærende knogler fra store dyr kogt; de splintrer ikke.. går faktisk slet ikke i stykker =)
- Når de er spist rene fylder jeg dem med leverpostej og andet godt - de ligner nøjagtig de færdigkøbte marvben til fyld =)
Maven kan være chokket af den pludselige mængde fedt (marven), fast et døgn og se hvordan det så ser ud; jeg ville ikke begynde og reparere med ben hvis hundene ikke er vant til at få det ofte.
jul 2008
Men vil jo gerne kunne give på et senere tidspunkt uden det sker igen.. og så var det jeg ville forhør mig om der er forskel på griseben og okseben???
For vil meget hellere de bliver lidt mere hårde i afføringen end tynd
Deres normale affrøing er fast men ikke super hård og heller ikke lind..
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.194
Ingen tynd maveproblemer, afføringen kan tilgengæld være meget fast, hvis de har spist meget store kødben og skal af med alt det pulveriserede knogle.
jun 2005
Og skal det være ben, så er ribben fra hest eller lam meget skånsomt - det er ikke "gnave-gnave"-ben, men nårmere "tygge-tygge-sluge"-ben..
- Vil du beholde de store gnaveben, så ville jeg koge det for at fjerne den overvældende mængde fedt til den sarte hund =)
Og inden i råber vagt i gevær, så splintrer kogte marvben altså ikke, de bliver super super hårde opg går ikke sådan lige i stykker =)
Jeg giver også gerne rå ben, men han får dem også kogt hvis vi har kogt suppe eller fond, de skal ikke gå til spilde når nu de ER sikre nok =)
jul 2008
Men vil sååååå gerne at mine hunde kan nyde et ben.. det er så godt for dem især tænderne hihi
Men normalt giver okseben ikke tynd mave ved mine hunde.. deres afføring er mere eller mindre uforandret ,, men men men den gamle har nu fået tynd mave.. og det er skisme synd for den gamle..
Så tror jeg vil prøve at finde nogle gode svineknogler ved slagteren og give dem næste gang de ska ha ben... dog ikke før end at den "Gamle" har fået styr på mavsen igen smiler...
Vil hellere en mere hård mave en det andet... så svineben må prøves
jun 2005
Jeg har selv råfodret og er helt med på det rå og hvordan det opfører sig; men marvben der bliver kogt er jo på ingen måde det samme som strukturen på ribben eller knogler fra fugledyr =)
At man ikke vil give det er helt helt fint, men hvad der der så slemt ved det? =)
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Men den kan sagtens gå i stykker og blive knust - også kogt eller ukogt.
Lige med DEN type knogle er jeg ikke det mindste bekymret fordi det bliver kogt. Det har i øvrigt været almindeligt i ufattelig mange år, at hunden har fået den knogle, der er blevet kogt suppe på.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.767
jul 2008
Ville gerne at de får lidt mere hård mave end de ellers har så derfor ben.. men ingen af dem får virkelig hård mave.. den er ok fast men bestemt ikke hård ..
Det ville være godt for dem med lidt mere hård afføring så analkirtlerne rigitg kan blive tømt ud hihi
aug 2006
Det kan jo næsten være hvad som helst - dog springer jeg over griseben og rørknogler fra lam.
Lige en understregning, at det SKAL være råt - det er noget andet en oksemarvben
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.767
jul 2008
aug 2006
jul 2008
De får et ben ca 1 gang i ugen.. nogle gange 2 gange...
De fik som sagt et i går og i morges var den gal med Mille´s afføring.. virkelig tynd..:( de andre har her til eftermiddag haft en smule mere lind afføring.. altså ikke tynd... meeennnn helller ikke fast som de plejer.. hmmm...
Det har jeg altså ikke prøvet før..
jan 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 308
Svineben har vi aldrig prøvet med da vi har fået afvide af vores dyrlæge at hvis hunden tygger i knoglen kan den splintre og derefter sprætte hundens tarme op.
okseben el. svineben??