{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.059 visninger | Oprettet:

Løwchen ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg håber der sidde nogen der ude som kender til denne race og har lyst til at dele ud af deres viden :o)
jeg har søgt rundt på nette og syntes det er lidt svært at få et ordenlig billede af denne race :o/
der står feks. de fleste steder at de kræver en del motion og andre steder stor der at de ikke kræver så meget ?
der står også at de er ret intelligent, så hvor meget skal man stimulere dem ?
hvordan med pels plejen kan man holde dem i en hvalpe/bamse klip ?
jeg har kunne læse mig frem til at det skal øjn lyset og pl testet er der andet man skal være opmærksom på

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af reoler, lamper osv. 850 kr.
  • Montere ovn 500 kr.
  • 3,4 meter i diameter hul til trampolin. 75cm dybt 3.390 kr.
  • Klargøring af motorplæneklipper 720 kr.
  • Reparation af robotplæneklipperkabel 1.650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løwchen ?
  • #1   16. jul 2012 Prøve evt at Skrive til special klubben uder DKK er sikker på de kan hjælpe dig smiley

• #2   16. jul 2012 det er dem her http://www.canis-minor.dk/

• #3   16. jul 2012 mange tak håber lidt nogen her inde har lidt videm om dem
    men ja ellers må jeg jo skrive til dem :o)

• #5   16. jul 2012 Ville kigge her vis jeg var dig eller tage på besøg/ ring og snakke med Janni http://www.lions-of-denmark.dk/
    Der har jeg mødt en del løver der fra og de er bare søde, sjove og dejlige smiley

• #6   16. jul 2012 Mange tak for jeres svar :o)
    jeg er kommende første gangs hunde ejer, jeg har brug de sidste 2 år på at læse og lære så meget om hund som muligt og så har jeg kiggede forskellige race men hold nu op det er en jungel :o(
    da jeg aldrig har haft hund er jeg noget nervøs for at vælge en race der ikke macher til det jeg kan tilbyde :o/
    de racer jeg har kigget på er cavalier, papillon, malteser,shih tzu,griffonne,
    chihuahua. og nu løwchen

• #8   16. jul 2012 Michelle: Tror du skal sætte dig ned og overveje hvad du ønsker af en hund, og hvad du kan tilbyde en hund, og så ud fra det overveje hvilke racer der passer ind..
    Det er vidt forskellige racer du har kig på, og tidligere har haft spurgt ind til, og jeg vil mene du kan slette nogen af racerne hvis du sætter nogle krav både til hunden og dig selv smiley

Og så er det ellers bare rigtig rigtig rigtig skønt at se en der virkelig brænder for at sætte sig ind i tingene inden de køber hund smiley

Jeg tror der er mange andre der kan svare dig meget bedre end mig om løwchen smiley

• #9   16. jul 2012 tak for alle svarne
    jeg er 28 og er førtidspansionist så værdag hvis jeg komme ud i skånejob vil det være ca 3-4 timer hjemme fra om dagen
    jeg har en hjerne defekt som gør at jeg skal have en meget strutioreret værdag med hvil, bliver meget hurtig træt og har brug for at sove.

det jeg håber og tror på jeg som minimum kan til byde en hund er
    10-20 min gå tur om morgen
    20-½ timegå tur om formidagen/eftermidagen
    15-20 gå tur om aften, og så alle de have tur den skulle have lyst til
    min tanke er at jeg skal gå til hvalpe motivation og sener hen amindelig lydigheds træning en gang i ugen
    og så tænker jeg den skal med mig når der er mulighed for det
    jeg har ingen børn men et ønske om at få :o)

• #10   16. jul 2012 hov glemte at skrive at jeg umildbart ikke ved vilken krav jeg har syntes det er svært at vide når man ikke har haft hund før :o/
    men min tanke er at det skal være en følgesvend, kan ikke forstille mig at jeg har lyst til at gå til noget hunde sport altså ageliti eller hvordan det nu staves, eller andet i den stil

• #12   16. jul 2012 okey det er da dejlig at høre :o)
    jeg er virkelig i tvivl med pels plejen :o/
    umildbart tænker jeg at det kan være en dejlig hygge stund men
    da jeg har haft en maine coon blaning som kræved en del pelspleje og bestemt over hovede ikke brød sig om at blive børstet
    er jeg nervøs for at hvis det feks. blev en løwchen at det så skulle gå hen og blive en kamp være gang den skal børstet og det er jeg ikke sikker på at jeg magter eller kan håndtere :o/

• #13   16. jul 2012 Tror ikke du skal være så bange for at pelspleje bliver en "kamp" vis du finder en opdrætter der vænner hvalpene til det fra den er lille også selv fortsætter med positiv tilvænning når den er lille og ikke har så meget pels endnu smiley

• #14   16. jul 2012 detvar også det jeg regnet med hvis det ender med at blive en af dem der kræver pels pleje :o)
    men efter alt det bøvl jeg havede med den kat kan jeg ikke lade være med at være lidt nervøs :o/

• #17   16. jul 2012 jeg syntes det er svært for har aldrig brøvet at børste en hund, men til den dk udstilling jeg var til få et lille års tid siden så det bare så hyggeligt ud kender en som har et lille opdrat af shih tzu jeg så hvordan hendes hunde næste lå og sov i men hun børstede dem det samme gjorde en lille han hvalp som stod i samme telt,
    så den hygge og og knytning vil jeg utrolig gerne
    men fordi jeg har haft en kat hvor det virkelig var en kamp er jeg bange for at det også vil blive det med en hund :o/
    tænker at hvis det bliver en af de langhåret vil den blive holdt i en bamseklip

• #18   16. jul 2012 i skriver der er andre slevskabs racer der ikke har denne pelspleje
    som passe til det jeg kan tilbude er i så ikke sød og nævne de racer :o)

• #20   16. jul 2012 pia mange tak :o)
    kan se det er dem jeg kigger lidt på i forvejen

• #22   16. jul 2012 pia mange tak for svar :o)

• #23   16. jul 2012 Hvad med fældning?
    Betyder det noget for dig?

Det gør det for min familie smiley
    Jeg hader pels i maden og min mand støvsuger hele tiden hvis vi har en hund som fælder. (han har dagpleje og hygiejne på gulvet er vigtigt)
    Chihuahua fælder, den langhårede mere end den korthårede, Løwchen gør ikke. Mops fælder meget.

Den opdrætter jeg kender med racen Løwchen tilbyder hendes hvalpekøbere at børste den ned når den skifter pels, hvis de ligesom ikke får taget det i opløbet, for tit kan der få filt i det når pelstypen skifter fra hvalpe til voksen pels.

Jeg ville selv holde den ret kort hvis det var mig, og du kan faktisk godt få noget træning i at børste så hunden syntes det er rart, fx af en hunde-klipper/hunde-frisør smiley

• #24   16. jul 2012 Pernille mange tak for dit svar
    det opdratter tror jeg at jeg har være inde på hendes hjemme side :o)
    jeg tænkte at jeg kunne under søge hvad der er af hunde frisøre i den by jeg bor i og så få hjælp til at lære det
    og så regner jeg ikke med at ville udstille man man skal jo aldrig sige aldrig
    men så kan jeg jo holde den i en kort klip :o)
    jeg har haft kat så fælning er ikke et voldsom problem for mig selv om jeg nu hvor jeg ikke har kat nyder at jeg ikke finde hår alle vejne især nyder jeg at der ikke lige pluselig er hår i maden hihi

• #25   16. jul 2012 kan det forresten passe at der kun findes 3 forskellige opdratter her i danmark af løwchen?
    jeg har nemlig kun kunne finde tre når jeg har søgt :o/

• #26   16. jul 2012 hmm det ved jeg faktisk ikke smiley
    Har du prøvet at ringe til dkk´s racerepræsentant?

• #27   16. jul 2012 okey nej det har jeg ikke

• #28   10. dec 2012 Jeg har selv lige hentet en löwchen igår. Han er fra silver coat. Glæder mig til at dele mange år med ham smiley

• #29   10. dec 2012 det lyder dejligt, jeg har endelig truffet et valg om hvilken race det skal være og også ca hvor når det skal være

Kommentér på:
Løwchen ?

Annonce