4.059 visninger
|
Oprettet:
Løwchen ? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg håber der sidde nogen der ude som kender til denne race og har lyst til at dele ud af deres viden :o)
jeg har søgt rundt på nette og syntes det er lidt svært at få et ordenlig billede af denne race :o/
der står feks. de fleste steder at de kræver en del motion og andre steder stor der at de ikke kræver så meget ?
der står også at de er ret intelligent, så hvor meget skal man stimulere dem ?
hvordan med pels plejen kan man holde dem i en hvalpe/bamse klip ?
jeg har kunne læse mig frem til at det skal øjn lyset og pl testet er der andet man skal være opmærksom på
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.174
men ja ellers må jeg jo skrive til dem :o)
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 946
Der har jeg mødt en del løver der fra og de er bare søde, sjove og dejlige
jul 2009
jeg er kommende første gangs hunde ejer, jeg har brug de sidste 2 år på at læse og lære så meget om hund som muligt og så har jeg kiggede forskellige race men hold nu op det er en jungel :o(
da jeg aldrig har haft hund er jeg noget nervøs for at vælge en race der ikke macher til det jeg kan tilbyde :o/
de racer jeg har kigget på er cavalier, papillon, malteser,shih tzu,griffonne,
chihuahua. og nu løwchen
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.334
Det er vidt forskellige racer du har kig på, og tidligere har haft spurgt ind til, og jeg vil mene du kan slette nogen af racerne hvis du sætter nogle krav både til hunden og dig selv
Og så er det ellers bare rigtig rigtig rigtig skønt at se en der virkelig brænder for at sætte sig ind i tingene inden de køber hund
Jeg tror der er mange andre der kan svare dig meget bedre end mig om løwchen
jul 2009
jeg er 28 og er førtidspansionist så værdag hvis jeg komme ud i skånejob vil det være ca 3-4 timer hjemme fra om dagen
jeg har en hjerne defekt som gør at jeg skal have en meget strutioreret værdag med hvil, bliver meget hurtig træt og har brug for at sove.
det jeg håber og tror på jeg som minimum kan til byde en hund er
10-20 min gå tur om morgen
20-½ timegå tur om formidagen/eftermidagen
15-20 gå tur om aften, og så alle de have tur den skulle have lyst til
min tanke er at jeg skal gå til hvalpe motivation og sener hen amindelig lydigheds træning en gang i ugen
og så tænker jeg den skal med mig når der er mulighed for det
jeg har ingen børn men et ønske om at få :o)
jul 2009
men min tanke er at det skal være en følgesvend, kan ikke forstille mig at jeg har lyst til at gå til noget hunde sport altså ageliti eller hvordan det nu staves, eller andet i den stil
jul 2009
jeg er virkelig i tvivl med pels plejen :o/
umildbart tænker jeg at det kan være en dejlig hygge stund men
da jeg har haft en maine coon blaning som kræved en del pelspleje og bestemt over hovede ikke brød sig om at blive børstet
er jeg nervøs for at hvis det feks. blev en løwchen at det så skulle gå hen og blive en kamp være gang den skal børstet og det er jeg ikke sikker på at jeg magter eller kan håndtere :o/
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 946
jul 2009
men efter alt det bøvl jeg havede med den kat kan jeg ikke lade være med at være lidt nervøs :o/
jul 2009
så den hygge og og knytning vil jeg utrolig gerne
men fordi jeg har haft en kat hvor det virkelig var en kamp er jeg bange for at det også vil blive det med en hund :o/
tænker at hvis det bliver en af de langhåret vil den blive holdt i en bamseklip
jul 2009
som passe til det jeg kan tilbude er i så ikke sød og nævne de racer :o)
jul 2009
kan se det er dem jeg kigger lidt på i forvejen
jul 2009
jun 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 32
Betyder det noget for dig?
Det gør det for min familie
Jeg hader pels i maden og min mand støvsuger hele tiden hvis vi har en hund som fælder. (han har dagpleje og hygiejne på gulvet er vigtigt)
Chihuahua fælder, den langhårede mere end den korthårede, Løwchen gør ikke. Mops fælder meget.
Den opdrætter jeg kender med racen Løwchen tilbyder hendes hvalpekøbere at børste den ned når den skifter pels, hvis de ligesom ikke får taget det i opløbet, for tit kan der få filt i det når pelstypen skifter fra hvalpe til voksen pels.
Jeg ville selv holde den ret kort hvis det var mig, og du kan faktisk godt få noget træning i at børste så hunden syntes det er rart, fx af en hunde-klipper/hunde-frisør
jul 2009
det opdratter tror jeg at jeg har være inde på hendes hjemme side :o)
jeg tænkte at jeg kunne under søge hvad der er af hunde frisøre i den by jeg bor i og så få hjælp til at lære det
og så regner jeg ikke med at ville udstille man man skal jo aldrig sige aldrig
men så kan jeg jo holde den i en kort klip :o)
jeg har haft kat så fælning er ikke et voldsom problem for mig selv om jeg nu hvor jeg ikke har kat nyder at jeg ikke finde hår alle vejne især nyder jeg at der ikke lige pluselig er hår i maden hihi
jul 2009
jeg har nemlig kun kunne finde tre når jeg har søgt :o/
jun 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 32
Har du prøvet at ringe til dkk´s racerepræsentant?
jul 2009
apr 2005
Følger: 127 Følgere: 127 Hunde: 4 Emner: 408 Svar: 3.946
jul 2009
Løwchen ?