{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

wolfsblut {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have bestilt foder i dag, og jeg ved ikke hvad det skal være. Mit problem er at jeg har en papillon som har tendens til overvægt, så jeg skal finde noget han kan få nok af til at blive mæt af. Jeg har kigget på wolfsbluts varianter, har sorteret dem fra med for meget fedt og tilbage er der:




wild duck
Typisk analyse: Råprotein 21,0%, råfedt 9,0%, råaske 8,0%, fugtighed 8,0%, råfiber 3,0%, Omega-3 0,5%, Omega-6 2,0%. Energi/Kcal 3590.

dark forrest
Typisk analyse: Råprotein 20,0%, råfedt 9,0%, råaske 9,0%, fugtighed 8,0%, råfiber 4,0%, Omega-3 0,6%, Omega-6 2,4%. Energi/Kcal 3490.

cold river
Typisk analyse: Råprotein 18,0%, råfedt 9,0%, råaske 9,0%, fugtighed 8,0%, råfiber 3,0%, Omega-3 2,0%, Omega-6 2,4%. Energi/Kcal 3590.

wide plain
Typisk analyse: Råprotein 22,0%, råfedt 9,0%, råaske 5,5%, fugtighed 8,0%, råfiber 2,0%, Omega-3 0,11%, Omega-6 3,0%.

men som I kan se står der intet om kulhydrater og der skal jo ikke være for mange når han let bliver overvægtig. Er der evt nogen som ved hvad % kulhydrater der er i de forskellige varianter, eller ved om der er andre lignende mærker som er godt til en sådan en hund? Jeg skal lige sige at jeg ikke vil barfe.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  wolfsblut
  • #1   25. jul 2012 Det er ligemeget hvilken variant du køber, om der er mere eller mindre fedt i. Hvis hunden tager på skære du lidt af foderet, eller laver noget mere aktivt med ham.

  • #2   25. jul 2012 Jeg vil så ikke anbefale dig bare at give din hund mindre at spise for så er der jo risiko for den går og er sulten.
    Men ja mere aktivering er en god idé.
    Jeg har lige købt den der hedder wide plain fordi min forældres hund har det med at være overvægtig.
    Der er også den der hedder Grey Peak tror jeg den hedder (den med gedekød) der er også et lavt protein og fedtindhold i. Du kan sagtens skifte mellem de varianter du har skrevet der + den med ged.


  • #4   25. jul 2012 Jeg bruger de Light varianter til min sterileseret tæve, og det fungere super - Jeg variere dem og de får 2 slags af gangen. De kan dog bedst lide varianten Dark Forrest herhjemme smiley
    Men det er et super lækkert foder, som jeg kun kan anbefale.


  • #5   25. jul 2012 Cold River er meget store piller, vil jeg lige indskyde.

  • #6   25. jul 2012 F.eks. Wild Duck indeholder 51% kulhydrater, men det er jo de gode kulhydrater. smiley

    Man skal også huske på, at hunde skal have fedt. Ellers skal man bare hen og tilsætte det bagefter....

    Min egen kastrat har aldrig fået Light-foder. Han har bare fået mindre end han skulle have iflg. anvisningen.


  • Karen K
    Karen K Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #8   25. jul 2012 Jeg har også planer om at skifte til wb, men kunne godt tænke mig at vide hvor store foder pillerne er i de forskellige varianter da de ikke må være alt for store. Gerne max 1cm. Har kunnet forstå at der er stor forskel.

  • #9   25. jul 2012 Natascha: Jeg vil ikke mene det er ligemeget med fedtet, jeg skal selvfølgelig ikke vælge noget med for meget fedt i, så han ikke kan nå at forbrænde det, det er jo det han bliver fed af..og det med at skære ned i mængden, er gjort, dur ikke, så bliver han sulten hele tiden og det er jo heller ikke meningen.

    Han er selvfølgelig sat op i motion. Jeg kan sige jeg endte med at bestille den der hedder wide plain til ham, så må vi se om det dur. De store piller ser jeg egentligt som en fordel, så det tager lidt tid for dem at spise i stedet for bare at sluge det.

    Gitte: Ja, tror også det var den eneste jeg fandt ud af hvor mange kulhydrater der var i, jeg synes det er for mange til ham, de er jo ikke gode hvis han ikke forbrænder dem går jeg ud fra, og 51 % er ret meget. Yes, er klar over de skal have fedt, en stor del af deres kost består jo af fedt og proteiner, men når nu han bliver fed, så må man sætte det ned.

    Karen: Når jeg får det kan jeg jo lige skrive hvor store pillerne ca er, men jeg ser det nu som en fordel med store piller, for så tager det som sagt lidt længere tid at spise.


  • #10   25. jul 2012 I kan se størrelsen på de fleste piller på www.porcani.dk

  • Karen K
    Karen K Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #11   25. jul 2012 Jeg fik også undersøgt nærmere med størrelsen, så det er der styr på nu smiley

  • Karen K
    Karen K Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #12   25. jul 2012 Lige en anden ting. Nu har jeg en lidt kræsen hund. Kan man få smagsprøver af wolfsblut? Jeg har kun set at det mindste man kan købe er 2 kg.

  • #13   25. jul 2012 Karen: Her kan du se dem. De er i 400 g poser. Du skal scrolle lidt ned for der er også andre mærker smiley

    http://www.foderxpressen.dk/shop/foder-proever-16c1.html


  • #14   25. jul 2012 Men dem skal du så betale for.

  • Karen K
    Karen K Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #15   25. jul 2012 Henriette: tusind tak. Det er super. Så kan jeg lige prøve hvad han bedst kan lide.

Kommentér på:
wolfsblut

Annonce