1.452 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Ej nu skal jeg altså være 100% sikker.. Ang barf. Ej nu skal jeg altså være 100% sikker.. Ang barf.

Jep jep så er jeg tibage med endnu et spørgsmål.

Jeg var ude igår og købe stegeben i bilka igår til mine hunde, til 10 ½ kg.
Jeg snakker så med min mor inden vi tager der ud, og foræller hvad vi skal, og ´hun siger, jamen det må de jo ikke får, jo jo siger jeg, det må de godt, og prøver at forklare, men hun bliver ved.
Nå men den anden dag, snakkede jeg med min svigerfar om det her med at barfe, og han var ved at falde ned af stolen over jeg overvejet at give mine hunde kyllinge og svinekød, og det ville han aldrig noglesinde give sine hunde..
Hmm sgu ikke nemt at overtale manden til at barfe, når folk siger noget andet...

Men nu for at være 100% sikker, Må de får rå kylling og svinekød??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ej nu skal jeg altså være 100% sikker.. Ang barf.
  • #2   26. jul 2012 Rå kylling, ja!!! smiley og det ved jeg med sikkerhed!! Basse har tit fået et friskt lår smiley så længe det er friskt/råt, så må de nemlig godt få kyllingeben.. Det er lige så snart benet bliver tilberedt, at det er møg-farligt..

Men svin skal jeg ikke gøre mig klog på, der må vi lige få andre på banen smiley

• #3   26. jul 2012 Nu barfer jeg ikke selv, men kender en del der gør det.. Kylling er helt fint og kender mange hunde der får rå kyllingehalse smiley Svin er der så delte meninger om.. Noget med deres vaccinationer kan gå ud i kødet og det er jo ikke sundt for hunden at spise..

Ret mig hvis jeg tager fejl smiley Vil nemlig også gerne vide det med svin for at være 100 % sikker smiley Ikke fordi jeg planlægger at skifte, men meget rart at vide alligevel smiley smiley

• #5   26. jul 2012 Jeg giver ikke hunden svinekød.
    Og slet ikke svineben - det har jeg dårlige erfaringer med.

Kylling - ingen problemer, når det er råt.

• #6   26. jul 2012 Det var det med de delte meninger om svin smiley

• #7   26. jul 2012 CH. hvilken dårlig erfaring har du.

Hmm nu står jeg så med 20 kg stegeben...

Det med kylling, er det så også med ben, eller skal man pille dem fra?

• #9   26. jul 2012 Holtevejen

Det var også min tanke, men folk er meget splittet med hensyn til svinekød smiley Jeg vil bare gerne være klogere smiley

• #11   26. jul 2012 Karin, nu er det svinekød og -ben der er delte meninger om.. Ved godt at kylling er helt fin...

• #12   26. jul 2012 Svineben bruger vi ikke fordi det har resulteret i forstoppelser, der har været lige voldsomme nok.

Svinekød - jeg har ikke fået afkræftet at det kan indeholde parasitter.

• #13   26. jul 2012 Vi bruger svineben uden problemer, også stegeben. Afføringen bliver hvid og hård, men det er sundt for systemet og analkirtlerne. Hvis hunden får rigeligt med vand til, og ikke får ben flere dage i træk, så skulle det ikek give forstoppelse.

• #14   26. jul 2012 Det gør det så her, så det lader vi være med.

• #16   26. jul 2012 Nu spiser vi jo ikke selv svin råt. Vi tilbereder det.
    Vi bruger ikke selv svin til hundene netop grundet medicineringen.
    Kender dog flere som bruger det og fint for mig. I mindre mængde ser jeg ingen alarm.
    Men da det er et dyr som minder om både hund og mennesker og vi ved der bruges en del medicin i svinebruget, så synes jeg man i det mindste skal tænke over mængden.

• #18   26. jul 2012 Tusind tak alle sammen for jeres svar.

Jeg havde ikke tiltænkt de skulle have svineben hver dag, men engang imellem, er først lige gået igang med at kontakte slagter osv for at købe kød ind.

.

• #19   26. jul 2012 Vi spiser sjældent svin, netop fordi det er usundt kød. det er fedtrigt, fyldt med affaldsstoffer, syre, medicin mv. Vores hunde får heller ikke svinekød, men de får altså ben ind i mellem.
    Man må prøve sig lidt frem.

• #20   26. jul 2012 Skægt som svinekød er yt.

Vi spiser det gladeligt. Og hunden får da også rester af tilberedt svinekød.

Jeg ser det ikke som værende hverken mere eller mindre usundt end andre kødformer.

For min hund vælger jeg naturligvis det, der virker. Og råt svin virker ikke - ligesom jeg heller ikke giver ham bærende ben efter lam.

• #22   26. jul 2012 ja vores får begge dele også det der er yt;-) svine hjerter, svine ben, svinehaler, tryner og øre og hakket svine kød i grøntmixen.

• #24   26. jul 2012 Uhm, flæskesvær smiley

• #26   26. jul 2012 Lærkegården, tilberedte ben splintre og kan derfor flå tarmene op inde i din hund, så for hundens skyld så gi den KUN RÅ ben.

Og for at gentage det med benene, så er alle slags ben OK når bare de er RÅ.

Gad vide om nogen, nogensinde har set et rovdyr stå og sortere benene på et ådsel pga. visse ben/knogler skulle være farlige. smiley

Og ja vores hundes maver er STADIG som ulvenes, så de kan tåle nøjagtig samme kost. Husk at de er Altædende og ikke kødædende som f.eks løver/Kattedyr.

• #27   26. jul 2012 Anita, der er ikke den mindste tvivl om, at når der er ikke er fødeknaphed, så vælger rovdyr til og fra.

Og så skal vi nok også huske på, at de dyr, vi fodrer vores hunde med bestemt ikke svarer til de byttedyr, de vilde rovdyr finder. Deres knogler kan ingenlunde sammenlignes.

• #28   26. jul 2012 Psst - jeg skrev ikke om antibiotika, men parasitter smiley

Men der var en anden eller to, der gjorde smiley

• #29   26. jul 2012 CH. Jeg er helt enig i at når der er føde nok så æder de kun det bedste, det gør vi jo også. ;o)
    Men er det fordi at vores hunde får kød og knogler fra opdrættede dyr at du mener at de ikke kan sammenlignes ?

Jeg ville nemlig bare påpege at hundene som sagt kunne tåle alle slags knogler/ben så længe de var rå, uanset hvilket dyr de kommer fra.

• #31   26. jul 2012 Alfisten - der er mange der siger at det ikke er noget problem med hård mave, men det ER altså ikke noget, der er givet for alle, til hver en tid og hvert et sted.

Min hund laver fine pøller normalt og får altså fuldstændig stop for afføring i en uges tid efter et måltid med svineben (ribben). Og det ser jeg slet slet ingen grund til at eksperimentere mere med.

Slet ikke, når det er så enkelt at give andre ben, som ikke har den voldsomme effekt, men virker efter hensigten.

Anita - ja, det er fordi det er opdrættet kød og knogler, jeg ikke mener, det kan sidestilles.

• #32   26. jul 2012 Min gamle hund gjorde det i øvrigt også - og havde også problemer med lever, der gav ham vandtynd diarre. Det er ikke tilfældet med Coffey...

Man bliver nødt til at kigge på individet. Alt er ikke for alle - og svineben er lige præcis kendt for at stoppe lidt mere end andre knogler.

• #33   26. jul 2012 Ja det må de. Men de kan få meget hård mave af stegeben/svineben. Det gør Luna, så dem får hun ikke alt for mange af.

• #34   26. jul 2012 Alfisten - jeg kan jo kun skrive om egne erfaringer og hvorfor jeg vælger som jeg gør - jeg taler slet slet ikke på andres vegne.

Men jo, jeg opponerer mod genereliseringen i denne tråd, det må jeg sige - for det ER jo velkendt, at det stopper mere end andre former for ben.

Hvad folk gør, det synes jeg er op til dem selv. Men når der bliver spurgt, så fortæller jeg hvad min oplevelse er. Også selvom andre har en anden smiley

• #36   26. jul 2012 Pia. Hunde ER altædere, Tjek det igen hvis du er i tvivl.

Mine hunde ville gå grassat hvis de ikke fik bær og frugter af alle mulige arter, vel at mærket Selvplukkede, De vælger selv "Årstidens frugt og grønt" hvis jeg kan sige det sådan" :-).

De æder også fugle og mus og andre smådyr som ikke er hurtige nok, og det er IKKE opdrættede dyr men vildt, at vi så ikke har så store vilde dyr i DK som hundene MÅ ta er så en anden ting.
    Men måtte de så havde de med glæde selv fanget deres føde.
    Jeg køber næsten ikke mad til dem i sommerhalvåret da de er selvforsynende og derfor ikke gider at æde hjemme.:-),

• #37   26. jul 2012 Anita - således har jeg et hyr med at have moreller og hindbær for mig selv disse dage. Og burresnerre er gourmet for hunden.

Han er så småt begyndt at gå løs på de ikke-modne æbler...

• #38   26. jul 2012 Hehehe.. Åhh hvor jeg kender det CH smiley

• #40   26. jul 2012 Pia, lige det, er der ikke fuldstændig enighed om, så der kan man hive dem frem, der støtter ens synspunkt herfra og til juleaften.

• #41   26. jul 2012 Pia. Et altædende dyr æder ådsler og hvad den nu kan finde "som bl.a.hunde, ulve og bjørne" en kødæder er som f.eks. en løve og tiger der kun æder kød.

Jeg kan kun bakke op om det CH skriver, man kan altid finde noget hvor ens holdning støttes.
    Jeg gider/orker bare ikke at Google lige nu, selv om min mening/holdning står skrevet side op og side ned. smiley

Der er en grund til at hunde kan leve af kattemad men katte kan ikke leve af hundemad. smiley

• #44   26. jul 2012 Pia, det er lige præcis definitionerne, der er uklare.

Kommentér på:
Ej nu skal jeg altså være 100% sikker.. Ang barf.

Annonce