{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.098 visninger | Oprettet:

ved det er lidt sært... MEN {{forumTopicSubject}}

jeg har en Fransk Bulldog og er nødt til at spørge noget til råds nu inden jeg dør af alt hendes prutten!

hun LUGTER simpelthen som død og ødelæggelse ud af bagenden!!

jeg ved godt at en Fransk prutter og det er også helt iorden, at man slipper en vind en gang imellem smiley men det her er virkelig vanvittigt!

hun har i noget tid nu haft blød afføring og er tit nødt til at tørre hendes numse fordi det safter helt vildt og hun prutter hver sekund og hun er næsten ikke til at holde ud og sidde ved siden af (ved godt det er lidt ulækker) men det er tilfældet her. bliver lidt trist for det er synd hvis hun har det dårligt. hun får zoolac lige nu og det har hun nu fået i nogen dage, men det er som om det ikke hjælper.

det skal lige siges hun har lige været igennem en patella operation (knæ operation) så hun får smertestillende og penicilin, men hun har været opereret MANGE gange og synes aldrig det har været så slemt som nu...

hjælp inden jeg drunker i prutte lugt hehe.. ej, hvis nogen har en idé til hvad jeg kan prøve, så skriv det endelig. smiley

og fortsat god dag... beklager det lidt uhumske indlæg smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ved det er lidt sært... MEN
  • #2   28. jul 2012 Holtevejen; har ikke spurgt dyrlægen, tror de vil grine af mig og sige at det jo er en Fransk Bulldog jeg har smiley men har som sagt ikke spurgt.. jeg fodre med Acana og det har jeg gjort hele hendes liv og det har ikke været så slemt altid.. men det er heller ikke kommet lige efter hendes operation, det har været sådan i måske en måneds tid?

    minion; altså tænker du at hendes analkirtler trænger til at blive tømt??


  • #3   28. jul 2012 Penicillin giver meget ofte problemer med maven......

    Du skriver, at hun har været opereret mange gange, lyder ikke godt med så ung en hund. Du skal i den forbindelse huske på, at en operation altid stresser hundens system og dermed også hendes mave. Det kunne være en af grundene til hendes generelle lidt dårlige mavebalance.


  • #4   28. jul 2012 Penicillin "ødelægger" tit maven "på den ene el.anden måde".
    Prøv evt. at købe noget Pro-kolin istedet for Zoolac, så kan det være at tarmens bakterieflora ordner sig og du kan trække vejret igen. smiley

    De 2 produkter "Zoolac og Pro-kolin" er nogenlunde de samme produkter, men dog med lidt forskel, og måske er det lige den forskel din hund har brug for.


  • #7   28. jul 2012 Man kan jo også gi hunden nogle RÅ ribben så den får hård mave, så skulle det gerne tømme kirtlerne på den naturlige måde. smiley

  • #10   28. jul 2012 Kirsten R; min hund er blevet opereret 3 gange, og hvis ikke det blev gjort ville hun nok dø.. så det var rimelig nødvendigt. den første gang var det fordi hun havde slugt en knogle som blev spids og dermed kunne ødelægge hendes mave og tarme 2 gang pga. livmoderbetændelse og denne gang for patella. jeg har en rigtig uheldig hund smiley så det er ikke fordi jeg synes det er sjovt hun skal opereres, men det har desværre været en nødvendighed..

    minion: synes det lyder meget fornuftigt. når hun skal have taget sine sting, så vil jeg lige høre om han ikke kan tjekke de analkirtler også smiley vidste godt nogen hund fik dem tømt, men havde ikke lige tænkt den tanke i Mishas tilfælde smiley

    Anita: okay, det kunne også være jeg skulle prøve det. det skader ikke siger min dyrlæge..


  • #11   28. jul 2012 Sådan har min haft det efter pencillinkure , prøv at hælde noget A38 over foderet mælkesyrebakterier hjælper med at genoprette maven

  • #13   28. jul 2012 problemet med at give hende nogen form for ben er dårlig erfaring. smiley

    sidst hun fik ribben, slugte hun det hurtigere end man kan sige ribben! og det endte med en operation og min mors hund har været ved at blive kvalt i noget brusk fra et eller ret stort ben.. så vi giver ikke andet end bløde ting som er lette at sluge fordi vores hunde åbenbart ikke kan styre det! smiley

    Jane; tror ikke det er penicilinen der gør det da hun også lugtede frygteligt før, men måske en skånekost kunne hjælpe alligevel. smiley


  • #14   28. jul 2012 jeg elsker min prinsesse; jeg må prøve noget A38 også hehe smiley

    Susanne; min hund æder ALT, så mon ikke hun vil have youghurt også smiley
    det med forebyggende penicillinbehandling kunne være fordi der nemmere kommer skidt, end hos mennesker. hun ligger jo ude i græsset osv. det ved jeg jo at jeg ikke skal hvis jeg har et sår, men det er svært at forklare en hund. måske er det derfor smiley


  • #15   28. jul 2012 Problemer med kødben er gerne at folk gir deres hunde tilberedte ben, RÅben er ikke sådan lige at sluge og de flækker ikke som de ellers gør når de er tilberedte.
    Men self.er der hunde som er forslugne og dem kan man så gi et oksebens-hovede, de er så store at ingen hund kan kløjes i det. smiley

    Hvis du gir hunden Zoolac så skal du ikke gi A-38 eller andre mælkeprodukter, da det så ødelægger den helende virkning i tarmens flora fra Zoolac`en.
    1 ting af gangen. Ellers slår de virksomme "stoffer" hinanden ud.


  • #16   28. jul 2012 er der ikke brusk på sådan et oksebenshovede?

    Misha sluger det hvis hun får et ribben, så tør simpelthen ikke smiley


  • #17   28. jul 2012 Nej, der er ikke brusk på oksebens knoglerne, det der burde sidder der er fjernet når knoglerne sælges, jeg har ihvertfald aldrig set brusk på de ben jeg har købt "altså okseben", Jeg er selv lidt af en freak ang.ting hundene kan sluge ved en fejltagelse.
    Du kan se på mit profil billed at mine 2 tøser ligger og gnaver okseben på hvert sit "hoved" eller i hver sin ende. smiley


  • #18   28. jul 2012 det var også sådan et ben min mors hund fik noget af han var ved at blive kvalt i.... smiley (går ud fra det var noget brusk)

  • #19   28. jul 2012 beklager helt blank. men held og lykke med lugteproblemet.:)

  • #20   28. jul 2012 haha mange tak Line smiley

    håber da at noget af det i har sagt hjælper. i hvert fald skal i have tak for nogen gode svar smiley


  • #21   28. jul 2012 Var det ben ½ meter langt,? for det er det mine piger ligger og gnaver i og der var ikke brusk på de 4 steder hvor der normalt sidder brusk.

    Men nu skrev jeg jo ikke for at overbevise dig om at kødben er godt for hunde, det virker bare som om at du tar alt for mange forholdsregler ang. hunde og ben.
    Tænk lidt over at de faktisk har godt af at gnave i ben af flere grunde, bl.a.renser de tænderne og får styreret deres trang til at gnave + de får kalk og mineraler som hjælper med at gi deres mad en konsistens så de bl.a.selv kan tømme analkirtlerne.

    Ps. Mange gange når hunde ikke kan "tåle" noget, er det pga.de ikke er vokset op med at æde det som hunde bør æde. smiley Sorry for lidt OT. smiley


  • #22   28. jul 2012 det var i hvert fald stort fordi vi ikke ville have at de skulle sluge benet eller tygge det i stykker, men han fik et godt stykke af alligevel og besvimede og min mor fik så redet ham...

    jeg synes ikke jeg tager for mange forholdregler. jeg ville ønske min hund kunne ligge og hygge med tyggeben og hvad ved jeg, for jeg ved det er godt for dem, men hun sluger alt hvad hun kan komme i nærheden af og jeg er ikke villig til at miste min hund pga. et ben.. smiley har som sagt meget dårlig erfaring med det, derfor tager jeg mine forholdsregler.. hvad mener du med ikke ''tåle noget? fordi de ikke er vokset op med at æde det som hunde bør æde?


  • Sofie J
    Sofie J Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #23   28. jul 2012 Vores pruttede meget mindre da vi begyndte at give ham Royal Canin specielt til franske bulldogs smiley Utrolig så stor forskel det gjorde..

  • #24   28. jul 2012 ønsker ikke at fodre med RC jeg har hørt det har en tendens til at give hudproblemer. og mener faktisk det gav en af mine tidligere hunde allergi.. smiley vil meget gerne fodre med råt.. men pengene er ikke lige til det og vil gerne have en stor fryser til det og det er der heller ikke så meget plads til, da der skal stå barnevogn og alt mulig i vores meget lille skur smiley men jeg vil meget gerne fodre med råt.

  • #25   28. jul 2012 Jeg vil foreslå dig at gå til dyrlægen og få tømt analkirtlerne. Lyder til de måske er betændte siden du må tørre hende bagi. Samtid ville jeg få fat i probiocin i stedet for zoolac det virker meget hurtigere og effektivt og gives på samme måde

  • #26   28. jul 2012 Valborg; det vil jeg gøre smiley lyder som en god idé.

  • #28   29. jul 2012 har snakket med dyrlægen igår og han sagde at jeg skulle prøve noget andet end zoolac som de har med andre bakterier, samtidig kunne jeg sætte hende på skånekost, (udkogte ris og tun i vand)

    jeg nævnte alt det i har sagt med analkirtler osv. og han sagde at det kunne skyldes hun var så stresset.. hun er jo en hund der har haft mange problemer i hendes korte liv.. operationer, og mange ture til dyrlægen pga. selvforskyldte skader (fordi hun er sådan en vildbasse) smiley

    så jeg prøver lige de to ting.. smiley skal til dyrlægen med hende på mandag og købe det der andet noget til hendes mave og så kan han samtidig kigge hendes opereret ben om det er okay og ellers tjekke hende smiley

    Susanne J: Franske prutter meget! smiley jeg TROR vidst nok det er noget med den måde de trækker vejret.. har fået det forklaret, men kan ikke huske det helt rigtigt. smiley det vidste jeg godt i forvejen, men det er bare blevet næsten uudholdeligt og det synes jeg er lidt for meget.. derfor tænkte jeg der var noget galt smiley

    igen tak for svar alle sammen.


Kommentér på:
ved det er lidt sært... MEN

Annonce