606 visninger
|
Oprettet:
Fortæl mig om Hundeviskeren? {{forumTopicSubject}}
Har forsøgt at få at vide hvorfor alle herinde er så utilfredse med ham, at der bliver opfordret til at stemme programmet ud af tv2 osv...
Men jeg har aldrig set ret meget af det, og ved derfor ikke hhvad balladen er omkring?
Forklar mig venligst, hvorfor DU synes han er god/dårlig.
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 3.415
mar 2006
jeg mener at han opnår resultater.
jeg mener at det kunne gøres på andre måder.
jeg tror at den hurtige ekspiditionstid (ligesom tandlægebesøg)
på længere sigt kan være bedre for hunden.
jeg mener at et puf med en fod, ikke er et spark.
jeg mener at udstillings positionen for halsbåndet er ubehageligt og kontrolgivende.
og det mener jeg ikke der er noget galt i når hunden ellers er ukontrollerbar. Dog kun som indledende, skulle gerne væk fra behovet.
apr 2005
Følger: 24 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 19 Svar: 372
Vi kan godt blive enige om at fejlen altid ligger hos ejeren.
Men at han mener at hunden skal trænes uden nogen form for ros kan jeg aldeles ikke tilslutte mig. Synes hans måde at vise lederskab på er barbarisk og grov, med meget hårde ryk i linerne o.l.. Synes han kvæler hundens livs- og legelyst og enhver form for indlæringsglæde for hunden.
mar 2006
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.576
Men nu er vi altså meget forskellige i vores måder at være på her i Dk og i US og heldigvis for det.
/ Trine
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.331
apr 2005
Synes de problemer hundene har kan løses på langt bedre måder hvor hundene fortsat beholder deres lyst til indlært og livsglæde. Man skulle jo gerne have en så glad og udadvendt hund som muligt.
Jeg synes da også de hundeejere er noget forkert på den mht deres måde at have hund på, men synes så tit det går fra det ene ekstreme til det andet når han kommer ind.
mar 2006
mar 2006
mar 2006
Man kan slet ikke omsætte hans metode til danske forhold, men i USA kan han være med til at flytte normerne et lille stykke op.
jun 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 300
http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A1991/0038630.htm#K1
Når han sætter kæden op bag ørene (eller hvis den sidder nede for den sags skyld) så kan man skade hundens nakkehvirvler ved træk eller ryk. Og samtidig, når han strammer til, vil hunden automatisk spænde sine nakkemuskler, og spændte muskler er dårligere til at slippe blod igennem, hvilket også vil resultere i hovedpine.
Han symptombehandler i stedet for at årsagsbehandle.
Hvis en hund er angst hjælper det ikke, at sende den ind sammen med 20 andre hunde for at tage et eks.
Det ville svare til at man lukkede en person med klaustrofobi inde i en lille kasse, til de blev rolige. Og jeg tror faktisk ikke, at man bliver kureret for klaustrofobi ved at blive lukket ind i en lille kasse.
Han ignorere ethver dæmpende signal som hundene viser.
Han snakker hele tiden om lederskab, men ingen god leder vil ignorere de andres signaler.
Han bruger stort set kun én metode til at afhjælpe alle problemerne, og det er med kvæler/line op bag ørene.
Hvis en hund er understimuleret, skal det lige klares med kvæler, hvis en hund har smerter, skal det lige klares med kvæler. Hvis en hund er usikker skal det sørme også lige klares med kvæler.
Han er ensporet og tænker bare på at få hundene til at lystre, og så er det lige meget med hundenes behov og ve og vel.
Så grunden til at jeg er meget imod ham, er fordi han skader hundene både fysisk og psykisk.
jan 2006
Jeg personligt synes da ikke at Cesars metoder er noget at stræbe efter hvis man kan få sin hund til at lystre ved positiv forstærkning er det at fortrække. Jeg håber da at hundeejere i skandinavien ved at det at holde hund kræver flere daglige lufteture og aktivering af sin hund så den ikke understimuleres. Og jeg håber da ikke at de hundetilfælde vi ser i tv er nogle vi kunne møde i lille DK.
Men jeg er dog enig med Cesar Millan i en ting - 100% - og det er sgu at opdrage på hundeejeren så hunden få nogle klare retningslinjer at leve efter.
/ Trine
apr 2005
Især også med det at han kommunikerer TIL hundene og ikke MED hundene. Det er vel et samarbejde vi er ude på at få med hunden? Og ikke noget der mere ligner en form for diktatur.
Jeg synes også det ofte er hundeejeren der mangler viden omkring hundeopdragelse og ikke blot hunden der skal kvæles til at gøre hvad der bliver sagt, hvilket jeg ofte mener Cæsars metoder går ud på
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 1.067
jan 2006
Jeg synes slet ikke af mange af de mennesker jeg har set i det program burde have hund - hvis de skal have en hundepsykolog eller hvad han nu er, til at fortælle sig at deres hund skal luftes og aktiveres... og derfor siger jeg at jeg er enig i at det er menneskene der skal opdrages. Hunden ser jeg allerede som værende tabt på gulvet og de bøder allerede for deres menneskers mangler... Jeg ved ikke om det var det du spurgte mig om Lillen?
jan 2006
Det jeg grundlæggende mener er at fordi en metode virker på en hund er det jo ikke sikkert at den virker på min hund og jeg kan da kun opsøge kompetente folk til at hjælpe mig mig at få afviklet det spesifikke problem jeg evt måtte have...
jan 2006
mar 2006
mar 2006
jan 2006
jun 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 300
Nu blev der spurgt til CM, og det var dette jeg kommenterede.
SÅÅÅÅÅ det.
Fortæl mig om Hundeviskeren?