{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

Fortæl mig om Hundeviskeren? {{forumTopicSubject}}

Har forsøgt at få at vide hvorfor alle herinde er så utilfredse med ham, at der bliver opfordret til at stemme programmet ud af tv2 osv...
Men jeg har aldrig set ret meget af det, og ved derfor ikke hhvad balladen er omkring?

Forklar mig venligst, hvorfor DU synes han er god/dårlig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fortæl mig om Hundeviskeren?
  • #1   20. jul 2006 synes det er ok og ikke ok, altså, igår synes jeg det var forvoldsomt at lade den hund rende efter de får, en hund som aldrig havde set dem før, så kan det da godt være den har instiktet i sig, men synes det så vildt ud (ville ha været bedre hvis den havde lært det fra hvalp)....Men ellers har jeg en delt mening om det..

• #2   20. jul 2006 Hæ-hæ : så prøver du igen ; ))

• #3   20. jul 2006 Jeg mener ikke at han mishandler hundene.
    jeg mener at han opnår resultater.
    jeg mener at det kunne gøres på andre måder.
    jeg tror at den hurtige ekspiditionstid (ligesom tandlægebesøg)
    på længere sigt kan være bedre for hunden.
    jeg mener at et puf med en fod, ikke er et spark.
    jeg mener at udstillings positionen for halsbåndet er ubehageligt og kontrolgivende.
    og det mener jeg ikke der er noget galt i når hunden ellers er ukontrollerbar. Dog kun som indledende, skulle gerne væk fra behovet.

• #4   20. jul 2006 Bryder mig aldeles ikke om ham.
    Vi kan godt blive enige om at fejlen altid ligger hos ejeren.
    Men at han mener at hunden skal trænes uden nogen form for ros kan jeg aldeles ikke tilslutte mig. Synes hans måde at vise lederskab på er barbarisk og grov, med meget hårde ryk i linerne o.l.. Synes han kvæler hundens livs- og legelyst og enhver form for indlæringsglæde for hunden.

• #5   20. jul 2006 Jeg mener osse at amerikanerne altid går over gevind enten pyldre de som afsindige og menneskeliggører dem. Eller osse slipper de en hund uden kontrol på en flok får. meget umodent !

• #6   20. jul 2006 Jeg er enig med Vinni og vil da også lige tilføje at jeg tror han har sit udseende imod sig forstået på den måde at hans latino/macho look er med til at bringe folks pis i kog. Har hørt flere sige at han er selvsmagende og han omtaler sine medfødte evner, hvilket man ikke skal gøre ( lidt af den danske jantelov - du skal ikke tro du er noget (nej du skal vide det!))
    Men nu er vi altså meget forskellige i vores måder at være på her i Dk og i US og heldigvis for det.

/ Trine

• #7   20. jul 2006 *LoooooooooooooooL* Og jeg synes så ikke han ser en DYT macho ud!!

• #8   20. jul 2006 Synes heller ik han ser macho ud og min indstilling til hans træningsmetoder har intet med hans udseende at gøre.
    Synes de problemer hundene har kan løses på langt bedre måder hvor hundene fortsat beholder deres lyst til indlært og livsglæde. Man skulle jo gerne have en så glad og udadvendt hund som muligt.
    Jeg synes da også de hundeejere er noget forkert på den mht deres måde at have hund på, men synes så tit det går fra det ene ekstreme til det andet når han kommer ind.

• #9   20. jul 2006 Jeg syntes faktisk at han virker venlig og oprigtig, men noget ensartet i sin udtryksform, men usaerne er ofte simple folk ; ))

• #10   20. jul 2006 Trine : enig med dig ; ))

• #11   20. jul 2006 Groft set opfordre han folk til at motionerer deres hund og være leder for den. Hvad som helst i den retning er et gode for hunde der bliver behandlet som børn og pyntegenstande. Vi har en helt anden hundekultur her hjemme og derfor er det minimalt, hvad der er af problemer med hunde på så lavt et plan i dk.
    Man kan slet ikke omsætte hans metode til danske forhold, men i USA kan han være med til at flytte normerne et lille stykke op.

• #12   20. jul 2006 For det første er de metoder han bruger ulovlige her i DK
    http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A1991/0038630.htm#K1

Når han sætter kæden op bag ørene (eller hvis den sidder nede for den sags skyld) så kan man skade hundens nakkehvirvler ved træk eller ryk. Og samtidig, når han strammer til, vil hunden automatisk spænde sine nakkemuskler, og spændte muskler er dårligere til at slippe blod igennem, hvilket også vil resultere i hovedpine.

Han symptombehandler i stedet for at årsagsbehandle.

Hvis en hund er angst hjælper det ikke, at sende den ind sammen med 20 andre hunde for at tage et eks.

Det ville svare til at man lukkede en person med klaustrofobi inde i en lille kasse, til de blev rolige. Og jeg tror faktisk ikke, at man bliver kureret for klaustrofobi ved at blive lukket ind i en lille kasse.
    Han ignorere ethver dæmpende signal som hundene viser.

Han snakker hele tiden om lederskab, men ingen god leder vil ignorere de andres signaler.

Han bruger stort set kun én metode til at afhjælpe alle problemerne, og det er med kvæler/line op bag ørene.
    Hvis en hund er understimuleret, skal det lige klares med kvæler, hvis en hund har smerter, skal det lige klares med kvæler. Hvis en hund er usikker skal det sørme også lige klares med kvæler.

Han er ensporet og tænker bare på at få hundene til at lystre, og så er det lige meget med hundenes behov og ve og vel.

Så grunden til at jeg er meget imod ham, er fordi han skader hundene både fysisk og psykisk.

• #13   20. jul 2006 Næ det er muligt at i ikke har det sådan, men det er der faktisk andre der har. Og man må helst ikke udtale sig positivt om sig selv for så skal jante nok komme efter dig.
    Jeg personligt synes da ikke at Cesars metoder er noget at stræbe efter hvis man kan få sin hund til at lystre ved positiv forstærkning er det at fortrække. Jeg håber da at hundeejere i skandinavien ved at det at holde hund kræver flere daglige lufteture og aktivering af sin hund så den ikke understimuleres. Og jeg håber da ikke at de hundetilfælde vi ser i tv er nogle vi kunne møde i lille DK.

Men jeg er dog enig med Cesar Millan i en ting - 100% - og det er sgu at opdrage på hundeejeren så hunden få nogle klare retningslinjer at leve efter.

/ Trine

• #15   20. jul 2006 Tanja og hundeejer - Kan kun give jer 112% ret!!

Især også med det at han kommunikerer TIL hundene og ikke MED hundene. Det er vel et samarbejde vi er ude på at få med hunden? Og ikke noget der mere ligner en form for diktatur.
    Jeg synes også det ofte er hundeejeren der mangler viden omkring hundeopdragelse og ikke blot hunden der skal kvæles til at gøre hvad der bliver sagt, hvilket jeg ofte mener Cæsars metoder går ud på

• #16   20. jul 2006 Tanja & Hundeejer: må som Vanja melde mig under jeres faner og sige at jeg ikke kunne være mere enig!!

• #18   20. jul 2006 Lillen.
    Jeg synes slet ikke af mange af de mennesker jeg har set i det program burde have hund - hvis de skal have en hundepsykolog eller hvad han nu er, til at fortælle sig at deres hund skal luftes og aktiveres... og derfor siger jeg at jeg er enig i at det er menneskene der skal opdrages. Hunden ser jeg allerede som værende tabt på gulvet og de bøder allerede for deres menneskers mangler... Jeg ved ikke om det var det du spurgte mig om Lillen?

• #19   20. jul 2006 Næh Lillen det retfærdiggører da ikke metoden - og hvis du læser hvad jeg skriver så går jeg ikke ind for denne metode, men det er vel dyremishandling uanset om det foregår i et overfladigs tvprogram eller på en DKK hundeudstilling?
    Det jeg grundlæggende mener er at fordi en metode virker på en hund er det jo ikke sikkert at den virker på min hund og jeg kan da kun opsøge kompetente folk til at hjælpe mig mig at få afviklet det spesifikke problem jeg evt måtte have...

• #20   20. jul 2006 Det er altdi hunden der betaler prisen og det bør man gøre op med sig selv inden man anskaffer sig et levende væsen...

• #22   20. jul 2006 Vi kan ikke alle sammen være mestre i hundeadfærd og opdragelse, det virker som om i mener at kun eksperterne bør have hund. Det der doktrineres i dag er det rene sludder i morgen. Tag jer da ikke så højtideligt, hundeopdragelse og diskutioner minder efterhånden om religiøse debater ; ))

• #23   20. jul 2006 Mette : enig ; ))

• #25   21. jul 2006 Måske var det en hamster eller ligende man burde anskaffe sig hvis det kommer helt bag på en af en hund bør luftes dagligt... mine kommentarer til opdragelse af dyr, børn etc er at man skal tage udgangspunkt i det enkelte individ på godt og ondt og denne "metode"v tror jeg ikke er forældet imorgen eller senere...OG så skal man ikke mindst bruge sin sunde fornuft ligesom i alle andre af livets forhold.

• #26   21. jul 2006 Anne K - Har jeg på noget tidspunkt givet udtryk for at jeg syntes det er i orden, at de gør det til udstillinger??

Nu blev der spurgt til CM, og det var dette jeg kommenterede.

SÅÅÅÅÅ det.

Kommentér på:
Fortæl mig om Hundeviskeren?

Annonce