1.836 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

"liggesår" "liggesår"

Min store Lab har fået de grimme "liggesår" altså hård hud på albuerne. Ved godt at det ikk gør ondt på ham, men det ser bare ikk pænt ud.
Han ligger på trægulvet og klinkerne fordi der er varmt, har prøvet alt fra puder, tæpper, måtter, våde håndklæder osv. Men han har det bare så varmt.

Jeg smører det i Helosan hver dag inden vi går tur, så det kan nå at trænge ind. Men er der nogle gode forslag til hvad jeg ellers kan gøre??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "liggesår"
  • #2   28. jul 2012 Kiggede faktisk på dem sidste sommer, men der var det ikk så slemt. Men det er mange penge, når nu han ikk vil ligge på fugtige håndklæder.

• #3   28. jul 2012 Jeg smører med kopattesalve, masserer det ind. så kan jeg holde det nede

Tror ikke der er meget andet at gøre. Luna ligger mest i sofaen, så det er ikke kun pga hårde flader.

• #4   28. jul 2012 Jeg kan slet ikk holde det nede og nu er det begyndt at komme på bagbenene også smiley Hvor ofte smører du det? Og bruger du den alm eller den med aloe vera??

• #5   28. jul 2012 Ozetta havde en mindre en på størrelse med en tommelfingernegl. Jeg smurte med helosan, og fjernede sårskorperne forsigtigt når de blev opløst. Over en måneds tid fik jeg det i bund, og hårene begyndte at gro igen og liggesåret var helt væk. Men jeg begyndte inden det var alt for slemt - tror ikke der er meget at gøre når det er så meget som du beskriver.

• #6   28. jul 2012 Der er ingen skorpe, bare hård hud. Han er jo en stor hund, så kan tydeligt se hvilken side han ligger på smiley

• #7   28. jul 2012 Bare lige et spørgsmål smiley Er det egentlig ikke dumt at prøve at fjerne det hårde hud med creme eller andet? Der er vel en grund til at det opstår? Det er vel for at beskytte huden mod slid. Altså hvis der er sår skal man da gøre noget. Men hård hud?

• #8   28. jul 2012 Jeg kunne fjerne det der hårde hud - kan godt være jeg fik det skrevet lidt forkert - der var ingen sår smiley

• #9   28. jul 2012 Fluffy er kun en 16 kg hund men hun har dem også på begge albuer og selvom jeg har smurt det flere gange dagligt går det ikke væk, og hun ligger altså mest i sofa eller sækkesengen, men får dem alligevel

• #10   28. jul 2012 Okay. Så skal jeg måske ikk have så dårlig samvittighed, synes bare det er mærkeligt at det først er begyndt at komme efter jeg fik ham for knap to år siden (har ikke haft ham fra hvalp)

• #11   29. jul 2012 Fluffy har først fået dem de sidste 2 år og hun er 7 år nu, så hvorfor ved jeg ikke, men de genere hende ikke, så nu gøre jeg ikke mere ved det

• #12   29. jul 2012 Jeg er så god til at huske og smøre, så pt er det kommet igen. Men en overgang smurte jeg hver dag.

Men der er ikke noget at have dårlig samvittighed over. Det er noget de fleste hunde får

• #13   29. jul 2012 Nå nu har jeg taget konsekvensen og bestilt den kølemåtte, der er linket til længere oppe. Da han er med i bilen i mange timer og det passer til mit bur, så er jeg sikker på at han nok skal få glæde af det smiley
    Og så kom jeg lige i tanke om at jeg havde nogle prøver fra Forever Aloe Vera (er dog ikk den store tilhænger af det pyramide halløj.. Hehe) MEN efter lidt vejledning, fandt jeg en creme som kan bruges (Propolis) og synes faktisk den fugter rigtig godt og han tværer det ikk så nemt ud som Helosan, synes jeg smiley

• #14   29. jul 2012 Det er der ikke. Det er ren bar hud smiley

Kommentér på:
"liggesår"

Annonce