Kanal 5 Politi hunde {{forumTopicSubject}}
Så lige noget på kanal 5, hvor politiet brugte hund mod demonstranter.
Der var specielt en episode jeg lå mærke til.
En demonstrant der ligger på maven med hænderne på ryggen i håndjern, mens han har en politihund siddende i skulderen. betjenten råber slip slip slip, men kan ikke få hunden til at slippe. Efter noget tid får han den til at slippe, men kort efter flyver den i manden igen, selvom der ikke er givet kommando til det.
Betjenten må igen kæmpe for at få den til at slippe.
Kort efter gentager det sig mod en ung pige, hvor han har svært ved at få den til at slippe.
Har også kendskab til et par andre sager hvor politi hunde har bidt "umotiveret".
Det skal ikke ses som en direkte kritik af politiet og deres hunde, mere en undren over de ikke har mere styr på dem.
Det er måske svært af få tiden til at træne meget,.når man først hunden arbejder aktivt, samt meget andet arbejde betjenten skal passe.
Spørgsmålet er så, om politiets hunde er dårligt trænet eller om det er mere svært at kontrollere hunden under stres.??
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 241
Men hunde er dyr, og dyr reagere instinktivt, ligemeget hvor godt de er trænet. Og en situation som denne, lyder til at kunne have været meget stressende, for selv den mest erfarende hund. og hva fan', hvis de i første omgang har gjort sig fortjent til at hunden bider, så kan jeg ikke se noget galt i det.
aug 2007
Følger: 51 Følgere: 50 Emner: 376 Svar: 3.638
nej det må de ikke, men adralinet er helt sikker på højtryk, men derfor skal den slippe når den får kommandoen
aug 2007
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.724
Spørgsmålet er bare om det er stress fra hund og fører der gør de ikke kan få den til at slippe, eller fordi de ikke har "trænet nok"
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Omvendt har de mennesker fået så mange chancer for at flytte sig, gør man ikke det, så må man også tage følgerne
jan 2007
Dog er det uheldigt at en hund flyver i skulderen på en person der ligger på jorden i håndjern, og føreren så ikke kan få den til at slippe.
Undrer mig bare over at det kan være så svært at få en trænet hund til at slippe, stres eller ej.
sep 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Svar: 92
jan 2007
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 3.700
Der er mange våben de kan bruge i stedet for.
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.830
Det kan godt være, at man ikke er enig - men sådan er det jo altså bare.
Synes det er helt OK at de bruger hundene - og også at hundene bider, hvis de kommer for tæt på dem.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
jeg synes det er helt ok de lige snupser en demonstrant i ny og næ
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
jan 2007
Der har været et par sager de sidste par år.
Det var mere det med at få en hund til at slippe, når den får komandoen.
Nu træner du jo en del Martine og færdes i brugshunde kredse. Kan jeres hunde stresse så meget op, at i ikke kan få dem til at slippe på komando..?
Hvis en hund bider en figurant uden komando eller man ikke kan få den til at slippe, dumper man så ikke..?
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Ja de har også andre midler, men hundene holder stadig folk på lidt længere afstand og et hundebid tager man ikke lige så "let" på som en gang peberspray
Stod det til mig, kunne politiet også få vandkanoner og så ellers spule folk ned af gaden.
Når det kommer så langt her, så er der givet et hav af advarsler til de folk
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.830
Jeg vil slet ikke begynde at sidestille vores træning med det, der sker i en "virkelig" situation, så ingen svar på det første spørgsmål herfra
Til det andet - jo, det gør man.
jan 2007
Jeg tror nok mere de reagerer på de signaler føren udsender ubevidst.
Fortjent eller ej er op til den enkelte at vurdere, men uanset hvad er det uheldigt for politiet, at det sker med kameraet kørende.
Har ikke ondt af at en demonstrant bliver bidt, hvis han har fået flere advarelser, men ren etisk set syntes jeg ikke det er i orden at en hund flyver umotiveret i en man i håndjern, og føren ikke kan få hunden til at slippe.
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.387
Jeg er af den mening at det er synd for dem der får et bid ved et uheld og slet ikke har noget med balladen at gøre, MEN dem der allerrede har fået besked på at stoppe er sku selv uden om det.
aug 2007
Men hold op hvor ville jeg være bange for at sætte min hund i sådan en siuation, alle de spark og andet ens hund udsættes for
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.387
Kanal 5 Politi hunde