{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Kanal 5 Politi hunde {{forumTopicSubject}}

Så lige noget på kanal 5, hvor politiet brugte hund mod demonstranter.
Der var specielt en episode jeg lå mærke til.
En demonstrant der ligger på maven med hænderne på ryggen i håndjern, mens han har en politihund siddende i skulderen. betjenten råber slip slip slip, men kan ikke få hunden til at slippe. Efter noget tid får han den til at slippe, men kort efter flyver den i manden igen, selvom der ikke er givet kommando til det.
Betjenten må igen kæmpe for at få den til at slippe.

Kort efter gentager det sig mod en ung pige, hvor han har svært ved at få den til at slippe.

Har også kendskab til et par andre sager hvor politi hunde har bidt "umotiveret".

Det skal ikke ses som en direkte kritik af politiet og deres hunde, mere en undren over de ikke har mere styr på dem.
Det er måske svært af få tiden til at træne meget,.når man først hunden arbejder aktivt, samt meget andet arbejde betjenten skal passe.

Spørgsmålet er så, om politiets hunde er dårligt trænet eller om det er mere svært at kontrollere hunden under stres.??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanal 5 Politi hunde
  • #1   29. jul 2012 At sige at politiets hunde er dårligt trænet er vist noget af en overdrivelse ..

Men hunde er dyr, og dyr reagere instinktivt, ligemeget hvor godt de er trænet. Og en situation som denne, lyder til at kunne have været meget stressende, for selv den mest erfarende hund. og hva fan', hvis de i første omgang har gjort sig fortjent til at hunden bider, så kan jeg ikke se noget galt i det.

• #2   29. jul 2012 så det godt -
    nej det må de ikke, men adralinet er helt sikker på højtryk, men derfor skal den slippe når den får kommandoen

• #3   29. jul 2012 en helt anden ting - hvorfor tager man arvestykker med til sådan en konfrontation - kan ikke lade være med at ryste på hovedet ....

• #4   29. jul 2012 Dårligt trænet skal jo ikke misforståes som om de ikke har nogen form for kontrol over dem.
    Spørgsmålet er bare om det er stress fra hund og fører der gør de ikke kan få den til at slippe, eller fordi de ikke har "trænet nok"

• #5   29. jul 2012 Det er selvfølgelig uheldigt...

Omvendt har de mennesker fået så mange chancer for at flytte sig, gør man ikke det, så må man også tage følgerne

• #6   29. jul 2012 Ja vi er som sådan enig i, at hvis man bliver bidt hvis man flere gange er blevet bedt om at flytte sig, så beder man selv om det.
    Dog er det uheldigt at en hund flyver i skulderen på en person der ligger på jorden i håndjern, og føreren så ikke kan få den til at slippe.
    Undrer mig bare over at det kan være så svært at få en trænet hund til at slippe, stres eller ej.

• #7   29. jul 2012 Ligemeget hvad skal en hund ikke bide en der allrede ligger ned !!! NO WAY..

• #8   29. jul 2012 Jeg tror måske ikke hunden er stresset, men nærmere tændt, men om det så er føreren der udsender stres, frygt eller andet og hunden så reagerer på det er et godt spørgsmål.

• #9   29. jul 2012 Jeg brydder mig ikke om at se politihunde blive brugt til "crowd control", og så det gerne forbudt. Netop fordi betjentene ikke har 100% kontrol over, hvor meget magt de bruger.
    Der er mange våben de kan bruge i stedet for.

• #10   29. jul 2012 Jeg har det sådan at hvis man bliver bedt af politiet om at flytte sig, så må man flytte sig !
    Det kan godt være, at man ikke er enig - men sådan er det jo altså bare.

Synes det er helt OK at de bruger hundene - og også at hundene bider, hvis de kommer for tæt på dem.

• #11   29. jul 2012 Hundene er bare ret effektive, og situationer, der ellers ville eskalere kan holdes under kontrol ved hjælp af hundene..

jeg synes det er helt ok de lige snupser en demonstrant i ny og næ

• #12   29. jul 2012 Nu fik jeg åbenbart svaret 2 gange.. sikke heldigt man har 6 minutter til at rette indlægget smiley

• #13   29. jul 2012 Jeg har heller ikke ondt af de fleste der bliver bidt, selvom nogle bliver bidt som er helt uden skyld.
    Der har været et par sager de sidste par år.

Det var mere det med at få en hund til at slippe, når den får komandoen.
    Nu træner du jo en del Martine og færdes i brugshunde kredse. Kan jeres hunde stresse så meget op, at i ikke kan få dem til at slippe på komando..?
    Hvis en hund bider en figurant uden komando eller man ikke kan få den til at slippe, dumper man så ikke..?

• #14   29. jul 2012 4 hunde kan udrette langt mere end 20 betjente...

Ja de har også andre midler, men hundene holder stadig folk på lidt længere afstand og et hundebid tager man ikke lige så "let" på som en gang peberspray

Stod det til mig, kunne politiet også få vandkanoner og så ellers spule folk ned af gaden.

Når det kommer så langt her, så er der givet et hav af advarsler til de folk

• #15   29. jul 2012 Tonny & Maja

Jeg vil slet ikke begynde at sidestille vores træning med det, der sker i en "virkelig" situation, så ingen svar på det første spørgsmål herfra smiley

Til det andet - jo, det gør man.

• #16   29. jul 2012 Ja det er nok ikke nemt at sammenligne helt. Jeg syntes dog ikke hundene ser stresset ud, logrer med halen som om det var alm. træning.
    Jeg tror nok mere de reagerer på de signaler føren udsender ubevidst.

Fortjent eller ej er op til den enkelte at vurdere, men uanset hvad er det uheldigt for politiet, at det sker med kameraet kørende.
    Har ikke ondt af at en demonstrant bliver bidt, hvis han har fået flere advarelser, men ren etisk set syntes jeg ikke det er i orden at en hund flyver umotiveret i en man i håndjern, og føren ikke kan få hunden til at slippe.

• #17   29. jul 2012 Jeg tror at hundene reagere på det adrenalin kick det giver at stå i situationen, luften stinker garanteret langt væk af balade, frygt, nervøsitet. hvis hunden så er ung kan det måske være svært at styre det.

Jeg er af den mening at det er synd for dem der får et bid ved et uheld og slet ikke har noget med balladen at gøre, MEN dem der allerrede har fået besked på at stoppe er sku selv uden om det.

• #18   29. jul 2012 De er også i en ekstremt presset siuation, aligevel imponerende det de kan trænes til - men som en siger, det er dyr vi har med at gøre - ´man kan ikke regne med det går lige efter bogen -

Men hold op hvor ville jeg være bange for at sætte min hund i sådan en siuation, alle de spark og andet ens hund udsættes for smiley

• #19   29. jul 2012 er helt enig citronmåne, men man kan på den anden side sige at heldighvis har de deres hunde, man har før hørt om at poleti hundene har redet deres føre fra rimeligt slemme ting.

Kommentér på:
Kanal 5 Politi hunde

Annonce