Hunde + gæster på adressen. {{forumTopicSubject}}
Hej med Jer.
Jeg har lige et scenarie jeg godt kunne tænke mig at høre jeres mening om. det kommer her:
Postbud/Gls/dhl - pakkebud kommer hen til en adresse.
der skal leveres en pakke og budet banker på.
budet kan høre 2 gøende hunde komme. - den ene hund formår at åbne hoveddøren hvorefter begge hunde spæner ud og gør.
De hopper ikke op, gør ikke budet noget som helst - men render blot rundt og snuser lidt til budet og til bilen samtidig med at de gør.
budet derimod står og skriger. det viser sig at budet er bange for hunde.
ejeren kommer ud og tager imod pakken. og undskylder da ejeren kan se at budet er rædselsslagen.
Hvad mener i om dette ?
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 305
Det er bare ikke i orden, især ikke over for folk der bare prøver at passe deres arbejde som postbud/fragtmand/whatever.
Smider selv altid hunden i køkkenet når posten kommer med en pakke osv. - hvis hun så larmer og de spørger om de må møde hende, får de lov.
Har selv en fortid som postbud og det var sgu ikke altid jeg var lige tryg ved hundene på gårdspladser osv. - og der fik folk ikke post, hvis de ikke var der til at fjerne deres hunde/holde dem under kontrol så jeg kunne møde dem ordentligt.
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 30
indtil videre har folk samme holdning.
maj 2011
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 973 Hunde: 9 Emner: 243 Svar: 9.456
maj 2008
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.481
Det er da synd for budet, må ikke have været rart - men det er da ikke sikkert, at det er noget, der er sket før?
Synes, det er noget andet, hvis hundeejeren VED at hunden kan åbne døren og blæse ud i hovedet på budet.
Det her virker på mig som et hændeligt uheld.
okt 2010
maj 2011
maj 2011
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
maj 2012
Følger: 1 Svar: 82
Om situationen her:
Hvis hunden er kendt for at åbne døren, så burde ejeren dog stramme op og gøre mere for at det ikke sker igen.
nov 2011
Følger: 28 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 122 Svar: 2.692
Ved ejeren hunden kan åbne døren skal døren låses, så hunden ikke kan åbne den
Din hund..dit ansvar
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 973 Hunde: 9 Emner: 243 Svar: 9.456
maj 2008
Jeg vil så lige sige at jeg ikke selv var hjemme, da jeg var på arbejde.
det var min kæreste som tog imod pakken.
Ja jeg kender til at min ene hund kan åbne døre. men vil så sige hun plejer ikke at åbne døren ud til selvom der kommer gæster.
Jeg synes self. også at det var synd for budet, og synes da heller ikke at det er noget der er ok at der sker, vil helst at folk ser mine hunde som opdragne og søde hvilket jeg som en regel også altid får af vide.
Jeg vil sige at det med at låse døren synes jeg ikke er løsningen. til gengæld synes jeg at det var bedre at få hunden trænet til at den ikke bare må åbne døren.
mht. til budet - så har jeg den holdning, at hvis ikke man kan li lugten af gylle skal man ikke være landmand.
Jeg ved godt at folk skal have styr på deres hunde, men hvis man vælger sådan et erhverv kan man umuligt undgå at opleve gøende hunde eller løse hunde i gårdspladsen - derfor er det måske lidt uheldigt at budet er bange for hunde.
jeg mener ikke at gårdejere skal lukke deres hund ind bare fordi der kan risikere at komme "gæster" - hvis hunden er vandt til at rende frit på gården, uden problemer - så kan jeg ikke se problemet i det. - det er jo trods alt privat grund.
okt 2010
Glimrende løsning synes jeg. Posten kom frem og hunden kunne gå frit hele dagen som altid.
maj 2011
Havde det været mig og havde jeg været utryg ved hundene, ja så havde du sgu kunnet kigge langt efter din pakke den dag
maj 2012
(postkassen er jo allerede ude ved vejen, så det er kun ved pakker og fragt klokken bruges)
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.017
Det kan ikke være rigtigt at hundene skal skræmme livet af postbudet , fordi han/hun passer sit arbejde.....;)
maj 2008
Self. er det mit ansvar at hunden løber ud. og det skal der også rettes op på.
men jeg vil ikke begynde at låse døren - det hjælper jo ikke på at hunden måske vil forsøge at åbne døren. men synes ikke det er egoistisk at have den holdning - en person med højdeskræk ville jo heller ikke vælge at blive brandmand. -
Vil igen sige at jeg overhovedet ikke siger at det er ok at de åbner døren og farer ud i hovedet på budet.
men havde vi boet på en gård hvor hunden rendte frit. så kan jeg ikke se problemet - det er jo privat grund, og folk kommer jo ind på hundens territorium - så synes jeg da kun det er ok at hunden advarer ejeren om at nu er der kommet nogen. igen taget det i mente at hunden ikke bider eller hopper op af folk.
maj 2011
Edit: Hunden kan vel sagtens "advare" ejeren, inde i huset?
maj 2008
Troels jo self. i mit tilfælde hvilket de også plejer - det er første gang de har åbnet døren og løbet ud. jeg tænker det måske var fordi at jeg ikke var hjemme, og de måske troede at det var mig som kom hjem - så bliver de lidt ihærdige for at komme ud til mig.
men hvis det nu var på en gård hvor ejeren går i laden eller stalden.
så synes jeg man er i sin gode ret til at have hunden gående frit på gården.
maj 2008
Kan jo ikke forhindre folk i at sende pakker til mig.
maj 2011
maj 2008
maj 2008
Helt enig i at budet var i sin gode ret til at køre sin vej. Og self. skal man have styr på hundene som jeg igen vil understrege Det plejer ikke at ske - men dybt uansvarligt synes jeg ikke man kan kalde det. det er stadig privat grund vi snakker om..... havde jeg nu vidst at hundene kunne finde på at bide eller på anden måde skade budet - så ville jeg kalde det dybt uansvarligt.
maj 2012
Min fars chef var dødbange for hund og vi havde sådan en der bare sad og gloede på ham indenfor lågen (Go ahead... Make my day). Det var før mobilernes tid, så han måtte gå ind og ringe fra naboen om vi ville være søde at tage hunden ind. Hæhæ..
Jeg er godt klar over at den løsning ikke dur over alt, men her er det godt. Der er umuligt nogen der er i tvivl om at her bor hund. Først skiltet på mit profilbillede og så larmen fra schæferen. Funger fint.
Det er lige så meget af egoistiske årsager, sådan set. Tænk hvis der kommer en der slet ikke har hundetække og på en eller anden måde får schæferen til at bide sig (altså.. Han plejer det jo ikke, men hvem ved? Hvis folk dummer sig tilstrækkeligt?). Så skal jeg vel aflive min hund? Det er jeg ikke interesseret i..
maj 2008
Som sagt - det er ikke et problem jeg har haft før, det er aldrig sket før...... derfor er det jo først nu jeg har muligheden for at lære hunden at den ikke må....
Jeg mener bare at man må se i øjnene at når man vælger et erhverv er der forskellige udfordringer - og ved at være bud er den meste kendte udfordring jo hunden som gø'r - og det er ikke kun i det her tilfælde jeg mener... det sker jo dagligt... Og jeg har jo heller ikke holdningen "det må du selv klare" - det er jo ikke noget jeg lader ske, og synes jo heller ikke at det er OK at det sker. så tager self. affære hvis der sker noget i den stil.......
mht. parkturen.... jeg har altid mine hunde i snor når der er andre. og kommer jeg gående imod nogen tager jeg dem altid i helt kort snor.
jeg tager som en regel altid i hundeskove for at hundene kan løbe frit.
mht. T&T nummer har jeg intet fået - og fik af vide at pakken kom onsdag "tysk firma"
okt 2007
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.286
Hoveddøren åbnes ikke medmindre døren mellem forgang og resten af huset er lukket og dyrene er inde i huset bag den lukkede dør.
Bruger dette slusesystem både for at hunden og katten ikke generer besøgende der ikke er vant til/trygge ved hunde, samt for at vovsen og katten ikke smutter ud på vejen.
Jeg får mindst 3 besøgende dgl. (disse er i arbejde når de besøger mig og jeg kan ikke forvente at disse er trygge ved dyr eller har lyst til at omgåes dem. Så medmindre de ønsker at omgåes dyrene lukkes disse væk)
Det er egoistisk og helt forkert i mine øjne at forvente at folk der i forbindelse med deres arbejde, endda inden for servicefag, skal belemres med at DU har valgt at have hund.
Uheld kan dog ske, som også "Her Vogter .." skriver. Og så må man selvfølgelig give en oprigtig undskyldning.
maj 2008
Det lyder rigtig fornuftigt
jeg vil igen sige at det ikke kun er pga, mine hunde.... det har jo altid været en del af at køre post. min farfar var postbud og fortalte mig tit historier med hunde.
uanset hvordan og hvorledes vil der altid være nogle som har hund - og nogle som endda har den holdning at det er postbudets eget problem....
det er langt fra hvad min holdning er - vil dog sige at hvis jeg får gæster kan de komme ind og hilse på hundene og jeg skal self. nok sørge for at der er styr på det.
MEN kunne aldrig finde på at lukke min hund væk når der kommer gæster. der er hunden der bor der.... hunden skal være der - gæsterne må være der.
desuden vil det slet ikke gøre hunden vandt til at der kommer gæster...
og hvis gæsterne ikke kan acceptere dette må de jo finde en anden og besøge.
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.327
Jeg er ikke bange for hunde, og hilser også gerne på hundene. Men jeg har lige i sidste uge mødt en ellers sød og rar (ejerens ord) Schæfer. Den ville æde mig og havde gjort det hvis ikke ejeren havde været hurtig og trukket den tilbage.
Det kan da ikke være meningen at man skal sige sit job op, fordi folk ikke kan styre deres hunde.
Mange hunde kan ikke lide postbude og skraldemænd selvom de på andre tidspunkter elsker alle mennesker.
Jeg har også en tæve der kan åbne døre, så hun får ikke lov til at komme til hoveddøren. Mine elsker af gode grunde postbude, men får ikke lov at komme ud og hilse. Det kan godt være en voldsom oplevelse at møde 3 glade Bordere hvis man ikke er så begejstret for hunde
okt 2007
Har gået med reklamer da jeg var yngre og fremmede hunde kan være meget skræmmende og MEGET beskyttende. Det er ikke fair over for de der udfører den slags arbejde at de skal udsættes for unødig fare.
Ang. gæster så vil jeg gerne at både hund/kat og gæster får en god oplevelse sammen. Og oftest er det ikke noget problem.
Men hvis det er nødvendigt at lukke vovsen ud for dette, ja så lider hun ingen nød. Men så bliver pågældende gæsters besøg dog ret korte :o)
Har babylåge mellem køkken og stue så Kia kan være inde men ikke kan komme hen til evt. utrygge gæster og det er oftest den metode vi bruger hvis gæsterne ønsker det. Og så går der som regel ikke længe før hun har stjålet deres hjerter :o)
Her kommer hjemmepleje og kontaktpersoner dgl. og de skal kunne udføre deres arbejde uden at skulle belemres med mine dyr.
For det meste er det ikke noget problem, for de fleste elsker dyrene og har endda godbidder med og er klar med en omgang nusning.
Men dem der ikke er trygge ved dyrene tages der selvf. hensyn til.
Det er princippet i at det at JEG har valgt at holde dyr ikke skal volde andre problemer :o)
maj 2008
det har du selvfølgelig ret i - og har fuld respekt for din holdning.
jeg kan umiddelbart se at jeg nok er nedstemt hvad min holdning angår. og fred være med det - grunden til jeg oprettede emnet var egentlig fordi jeg diskuterede med min kæreste som var personen der tog imod pakken og undskyldte til chaufføren. hun har samme holdning som alle jer andre.
kan godt være jeg måske er egoistisk på det punkt - eftersom jeg nok er den eneste med den holdning.
men jeg har da i hvert fald fået svar på mit spørgsmål må man da sige
maj 2008
maj 2008
aug 2008
Følger: 30 Følgere: 1464 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.270
okt 2007
maj 2008
Gud ja - det havde jeg ikke lige tænkt på....
my bad
maj 2008
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 938
Hunde + gæster på adressen.