{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.132 visninger | Oprettet:

hundene skal skilles... {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg står og skal flytte i lejlighed med Molly her d. 1 september - Bella skal blive hos min eks.

Er der noget vi skal være ekstra opmærksomme på, når vi skilles eller hvordan har i andre gjort?
Molly har aldrig levet som alenehund, men jeg er sikker på at der ikke bliver nogle problemer med hende - men jeg er en lille smule nervøs for Bella, da hun er en lidt skrøbelig hund.

Så er der nogle gode råd til hvordan vi klarer det bedst??

Planen er jo selvfølgelig at når jeg flytter, så skal de ikke se hinanden længe, så de lærer hvor de hører til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hundene skal skilles...
  • #1   2. aug 2012 Kan de være i hver sit rum? hvad siger den ene hund til at den anden bliver taget med på tur?



  • #2   2. aug 2012 De kan sagtens være i hver sit rum, uden problemer - men der er problemer hvis vi går med den ene, men det er pga. at den anden også vil ud og gå.

    Jeg kan sagtens tage Bella med udenfor, og lade molly være alene indenfor, men jeg kan ikke tage Molly med, for så piver Bella.


  • #3   2. aug 2012 Ok. Piver hun også hvis eksen er hos hende?

    Hvad hvis I tager begge hundene ud, du går med molly og eksen tager bella med ind - mon hun så er ok?

    Jeg ville sørge for at lade hundene gå en masse ture /lave aktiviter hver for sig og ligeledes dele deres hverdag langsomt mere og mere op, så de får mindre og mindre med hinanden at gøre. Og måske på sigt lade den ene blive passer nogle timer.


  • #4   2. aug 2012 Ja, hvis jeg sætter den ene hund i snor og går med hende, så piver den anden - men det er jo fordi hun også gerne vil gå tur .... men jeg kan sagtens tage den ene hund med hjem til mine forældre - så er der kun problemer i starten, og derefter kan de sagtens være alene hver for sig.

    Jeg er ikke specielt nervøs for Molly, for hun har stadig katten at være sammen med, som hun er rigtig glad for - men vi fjerner jo hele "flokken" fra Bella, udover eksen - og det er hende der er lidt skrøbelig, Molly er meget selvstændig smiley


  • #5   2. aug 2012 Så er det nok Bella du og din eks skal bruge mest krudt på. Sørg for at hun får rigtig mange positive oplevelser uden molly. Og hvis molly skal afsted så tage bella ud på tur så hun ikke oplever at molly tager afsted. Alternativt kan din eks lave noget rigtig hyggeligt med enten gobidder eller legetøj idet molly tager afsted.

Kommentér på:
hundene skal skilles...

Annonce