{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.809 visninger | Oprettet:

Islandsk Fårehund. Hvor meget må skal hun veje? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en IF'er på 2 år og er 29 -40 cm høj.
Hun var til sundheds tjek og vejede 16.9 kg hvilket er (alt) for meget.. Men hvor meget må hun veje?
HUn har nu været på slankekur i næsten 3 uger og vejer nu 15,1 kg. Skal hun tabe sig mere endnu?
Håber i kan hjælpe.. vi skal nemlig til vores første udstilling i August og det ville ikke være så fedt at få af vide at hun er for tyk:-)
Mvh Anne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Islandsk Fårehund. Hvor meget må skal hun veje?
  • #1   2. aug 2012 Jeg kan sagtens se på billederne af hende, at hun ser alt for tyk ud. Men der er jo stor forskel på, hvor meget islænderne vejer, fordi de kan være så forskelligt bygget. Min gamle Smilla vejede 15-16 kg som ung og var helt slank - og da hun var 14 og både tynd og muskelfattig vejede hun 14,5. til sammenligning vejer Viska 11 kg. Og Smilla var kun 2 cm højere, men af den mere gammeldags type, hvor Viska er smal og langbenet. Din dyrlæge kan vel fortælle dig, hvor meget mere hun skal tabe sig? Du skal ihevrtfald uden problemer kunne mærke ribben, når du aer hende langs siden, og mærke en talje under pelsen.

• #2   2. aug 2012 Ja hun er nemlig rimelig rund! Ligger lige et billede ind af hvordan hun ser ud nu under albummer, vil du kigge forbi der? .. Jeg synes det er svært at bedømme om hun skal tabe sig mere.. Han sagde cirka 2 kg så er vi ved at være der..

• #3   2. aug 2012 40cm er en "lille" islandsk, så hun skal ikke op og veje ret meget.

Min hund er 37,5 og vejer 8.5 - racen er noget mindre kraftigt bygget, så jeg vil da skyde på at din hund skal ligge på en 11-14 stykker.

Men hæng dig ikke på på tal. Det vigtigste er at du kan mærke ribbenen når du stryger hunden langs brystkassen (i siderne, ikke bunden). De skal ikke stikke ud, for så er hunden for tynd, men kunne anes under huden uden at trykke til. Jeg har også en pelshund, så jeg forstår godt at det kan være lidt svært, men lad være med at lade pelsen være en krykke for at lade hunden være for tyk. smiley

Set ovenfra skal hunden altså også have en talje. Den behøver ikke være voldsomt slank, men hunden skal være en smule smallere foran bagbenen, end lige over dem.

• #4   2. aug 2012 skriv lige, når du har lagt billedet ind. Selvom det er svært at sige noget ud fra et billede, så skader det da ikke at prøve. Tag evt et billede oppefra.

• #5   2. aug 2012 Okay.. Tusind tak for svar!:-)
    Så lader jeg hende slanke lidt endnu..
    Billederne er lagt ind, men det er svært at bedømme derude fra tror jeg..

• #7   2. aug 2012 Jeg synes også billederne er svære. umiddelbart synes jeg ikke det ser ud til at hun har specielt meget pels - så hendes firkantethed derfor muligvis er pga for meget fedt om taljen. MEN du kan nok næsten bedre vurdere det ved selv at mærke på hende.

• #8   2. aug 2012 Så er nogle billeder ovenfra..

• #10   2. aug 2012 Okay.. Så må Glossa jo veje en 11-12-13 kg...
    Tak for hjælpen allesammen..

• #11   2. aug 2012 No worries, og pøj pøj med projektet. Det er altid lækkert at se når en hundeejer tager ansvar og får rettet op på hundenes problemer. Så, tommel op herfra. smiley

• #12   3. aug 2012 Tak Søster McFluff! smiley

• #13   21. aug 2012 Glossa vejer nu 14,7 kg smiley Og er begyndt at se meget godt ud ! smiley
    Tak for hjælpen smiley

• #14   21. aug 2012 fedt at høre!

Kommentér på:
Islandsk Fårehund. Hvor meget må skal hun veje?

Annonce