{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

Introduktion af ny hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej Alle!

Min kæreste og jeg, får vores lille Boston Terrier tæve hjem om 2 uger (og hvor vi dog glæder os! smiley

Nu har jeg så et spørgsmål vedr. introduktion til resten af vores store hundefamilie.

Mine forældre har en sort Schæfer han på 15 mdr, og en brun lab han på 16 mdr. Derudover har min bror og hans familie en staff tæve på 10 mdr. Vi er meget familiemennesker, og ses mange gange i løbet af ugen, hele banden, og træner i samme hundeklub.

Den sorte schæfer er så sød, og meget stille og rolig. Han er ikke det store legebarn med andre hunde, men er meget mild og accepterer dem.

Den brune lab er en bullerbasse og intet mindre. Han elsker andre hunde, og kan slet ikke styre sin iver for at lege.

Den lille staff tæve har krudt et hvis sted, og derfor er der dømt fest når labben og hende er sammen!

Men .. Da staffen blev introduceret til de to hanner, var det ren kaos (og er til tider stadig), de farede rundt i hele haven, indenfor, ud igen, op i blomsterne osv .. Det gider vi bare ikke igen!

Har i nogle forslag til hvordan introduktionen skal gøres, for at vi kan undgå vild fest, og kaos? Det er helt okay de leger i haven, men inden døre, og når de får besked må de godt slappe lidt af ..

Skal vores lille ny møde én for én på 'neutral grund' evt. og hvordan styrer vi labbens iver, så hun ikke bliver fuldstændig skræmt og kvast? smiley

Vi har forsøgt os med snore på, og først ladet dem lege når der var ro på, men på nul komma to kan de starte festen igen smiley

På forhånd mange tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Introduktion af ny hvalp
  • #1   3. aug 2012 Jeg ville introducere dem for hvalpen, en ad gangen, stille og roligt. Ikke alle sammen på en gang smiley

• #2   3. aug 2012 Det er også vores plan, men labben og staffen er stadig over ivrige for at lege.
    Normalt synes jeg, at de ret hurtigt fanger at det er en lille vaps, og de skal være lidt forsigtige, men de to er festaber, uanset alder på legekammeraten.

Schæferen derimod er virkelig forsigtig og meget kærlig over for de små.

Tak for svar smiley

• #3   3. aug 2012 Præsenter dem en ad gangen på neutral grund. På den måde vogter ingen over territorie, legetøj, ben mv.
    I kan aldrig undgå vild leg med de aldre hundene har. Hunde leger jo!
    En lille hvalp skal udelukkende have positive oplevelser, så vær obs på kropssproget.

• #5   3. aug 2012 Det med måsen mod snude og neutral grund gjorde vi også med straffen da hun kom ind i billedet. Men ja er helt enig i det stort set er umuligt at undgå vild leg, med den alder de har ..

Men det kunne nu være rart hvis de ikke 'løb på væggene' indendørs engang imellem smiley

Kommentér på:
Introduktion af ny hvalp

Annonce