2.318 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Flytte til irland med hund Flytte til irland med hund

Hej

Jeg står og flytter til Irland med min lille vovse her d.24 og har booket hendes rejse sammen med min egen igennem TrustForwarding. En dyr omgang men den lille vovse skal med smiley

Det jeg så nu eftersøger er nogen som har prøvet at rejse indenfor EU med deres hund med EU pas og hvordan det egentlig foregår i lufthavnen. Jeg er blevet sendt så meget frem og tilbage den sidste uge at nu tænkte jeg at nogen andre måtte have prøvet det.

Jeg ved hun bliver "sendt" som fragt og jeg er på samme fly som hende. Der bliver foretaget dyrlæge check i kastrup osv. Men hvad sker der så når jeg ankommer og vil have hende udleveret?

Håber der er nogen der ved lidt om dette smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flytte til irland med hund
  • Anna C
    Anna C Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #1   5. aug 2012 Jeg har rejst en del indenfor EU, men Irland er en helt anden snak. Det er langt fra de samme regler og procedurer i lufthavnen. Har du fået lavet rabies titter test på din hund for 6 mdr siden?

• Anna C
    Anna C Tilmeldt:
    nov 2009

#2   5. aug 2012 Sorry har lige set at reglerne er ændret fra 1 januar. My bad.

• #3   5. aug 2012 Hun skal ikke have det længere for de har pr.1/1/12 fjernet reglerne for karentæne for EU lande så hendes papirer er iorden så snart vi har fået den tapeworm kur hun skal have min 24 timer før og maks 120 efter indrejse.

• Anna C
    Anna C Tilmeldt:
    nov 2009

#4   5. aug 2012 Jeg rejser altid med mine hunde i kabinen, så ved ikke helt hvordan det foregår når de skal i cargo, men kan da alligevel lige skrive hvad jeg plejer at gøre.
    Kom i god tid, gerne to timer inden afgang.
    Da man ikke kan chek in ved selv tjek ind standerne henvender jeg mig ved en af diskene.
    Siger jeg skal chek in og har "pet in cabin". Så ser de passet (de ved som oftest ikke hvad de skal se efter eller hvor. Så det er en god ide at have styr på det selv, evt. printe reglerne til dem.
    Det er dit ansvar og kun dit ansvar at chippen kan læses og stemmer over ens med hvad der står i passet. Derfor kender jeg mange der selv har købt en chip læser og rejser med denne. Det gør jeg dog ikke selv.
    Når jeg har cheket in går jeg til security, tager hunden ud af tasken sele og snor af. Som ofte skal hunden selv gå igennem detektoren og over til en security medarbejder der så holder den imens jeg går igennem.
    Og så ellers bare ud til gaten.

Med hensyn til cargo er det nok en god ide bare lige at skrive en mail eller ringe til dem og høre hvad du skal gøre og hvor du skal henvende dig.

God rejse håber Irland bliver fantastisk. Må man spørge hvorfor du flytter?

• #5   5. aug 2012 Jeg har simpelthen bare mødt den rette mand og fik drømmejobbet på samme tid så teltet rykkes til det grønne land smiley

• #6   5. aug 2012 rigtig rigtig god tur!

• #7   5. aug 2012 Nej hun kan ikke flyve med på min billet så har hyret et firma der hedder trustforwarding som tager sig af hendes transport. Hun flyver med samme fly som mig bare til en dejligt dyr pris kontra min billet. Så hun er betegnet som cargo og derved under nogle andre regler og SAS er de eneste der er godkendt til at transportere dyr fra Dk til Irland

• #8   5. aug 2012 Det syntes jeg lyder sært for fik dette at vide allerede i Jan i år. Men kunne først booke hende 1 mdr før afrejse. Hvis man booker igennem et firma som trust så kan man sagtens få en hund til Irland hvis man bare er villig til at betale en pæn sum for det. Siden der er blevet åbnet op for at rejse til Irland med dyr på sin billet men ikke resten af UK er der ikke mange selskaber der er godkendt til at gøre det.

• #9   5. aug 2012 Altså min hund der er en kende større end en dansk svensk hønsehund står lige pt i ca 7000 plus evt gebyr fra dublin lufthavn i håndtering af hende. Dertil kommer der self hendes pas etc men det er nu ikke den store sum. Dog blev hendes transportbur lidt af en prøvelse at finde grundet hun er pænt høj og man betaler for str på hendes bur.

• #10   5. aug 2012 Her er listen over de selskaber der er godkendt til at håndtere import af dyr til Irland

(link fjernet)

• #11   5. aug 2012 Deres regler er meget kringlede og har også haft en del samtaler frem og tilbage med dem derovre nu smiley Men nu skal jeg bare finde ud af hvad dælen der egentlig sker når jeg ankommer med hende for skal jo have planlagt den videre transport da vi skal bo i Cork smiley

• #12   5. aug 2012 Man kan skam sagtens tage toget. Hun skal bare behandles som cargo endnu en gang.

Rikke: Nej desværre er det ikke en mulighed så vi skal videre med tog, dog kommer kæresten og en god ven og henter os i lufthavnen, men det er er mere hvor lang tid og skal jeg omkring en dyrlæge endnu en gang inden hun bliver udleveret jeg er ude efter finde ud af sådan vi kan booke hotel hvis hun ikke kan blive udleveret før den næste morgen.

• #13   5. aug 2012 Ja de kommer med tog smiley For har lige et par eller 4 kufferter plus hund med smiley

Kommentér på:
Flytte til irland med hund

Annonce