Flytte til irland med hund Flytte til irland med hund
Hej
Jeg står og flytter til Irland med min lille vovse her d.24 og har booket hendes rejse sammen med min egen igennem TrustForwarding. En dyr omgang men den lille vovse skal med
Det jeg så nu eftersøger er nogen som har prøvet at rejse indenfor EU med deres hund med EU pas og hvordan det egentlig foregår i lufthavnen. Jeg er blevet sendt så meget frem og tilbage den sidste uge at nu tænkte jeg at nogen andre måtte have prøvet det.
Jeg ved hun bliver "sendt" som fragt og jeg er på samme fly som hende. Der bliver foretaget dyrlæge check i kastrup osv. Men hvad sker der så når jeg ankommer og vil have hende udleveret?
Håber der er nogen der ved lidt om dette
nov 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
nov 2009
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 17
nov 2009
Kom i god tid, gerne to timer inden afgang.
Da man ikke kan chek in ved selv tjek ind standerne henvender jeg mig ved en af diskene.
Siger jeg skal chek in og har "pet in cabin". Så ser de passet (de ved som oftest ikke hvad de skal se efter eller hvor. Så det er en god ide at have styr på det selv, evt. printe reglerne til dem.
Det er dit ansvar og kun dit ansvar at chippen kan læses og stemmer over ens med hvad der står i passet. Derfor kender jeg mange der selv har købt en chip læser og rejser med denne. Det gør jeg dog ikke selv.
Når jeg har cheket in går jeg til security, tager hunden ud af tasken sele og snor af. Som ofte skal hunden selv gå igennem detektoren og over til en security medarbejder der så holder den imens jeg går igennem.
Og så ellers bare ud til gaten.
Med hensyn til cargo er det nok en god ide bare lige at skrive en mail eller ringe til dem og høre hvad du skal gøre og hvor du skal henvende dig.
God rejse håber Irland bliver fantastisk. Må man spørge hvorfor du flytter?
apr 2007
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 240 Svar: 9.473
apr 2007
apr 2007
apr 2007
apr 2007
(link fjernet)
apr 2007
apr 2007
Rikke: Nej desværre er det ikke en mulighed så vi skal videre med tog, dog kommer kæresten og en god ven og henter os i lufthavnen, men det er er mere hvor lang tid og skal jeg omkring en dyrlæge endnu en gang inden hun bliver udleveret jeg er ude efter finde ud af sådan vi kan booke hotel hvis hun ikke kan blive udleveret før den næste morgen.
apr 2007
Flytte til irland med hund