{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

Offenligt vold på sine dyr {{forumTopicSubject}}

Ja nu fortalte min veninde lige, at hun havde været i en park i kbh i går med sine hunde og der ser hun en mand, som løfter sin hund op i hovedet og skindet i nakken og kaster den ned i jorden. hun var virkelig rystet. årsagen til dette var vist pga at hunden ikke kunne enes med en anden.
Men giver det ejeren lov til og udsætte sin hund for den slags?
Hvis jeg selv havde været der ville jeg ikke bare kunne stå og være vidne. synes det er så forfærdeligt og bliver så gal indeni, når jeg hører eller ser hvad nogen mennesker kan udsætte deres dyr for. og kan simpelthen bare ikke holde mund.

Hvordan ville i reagere, hvis i så en hund blive udsat for den slags? ville i bare se det og så vende ryggen til det eller ville i blande jer/sige noget til den person der udsatte sin hund for det ?

Er bare lige nysgerrig efter hvordan andre folk reagere på denne slags smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Offenligt vold på sine dyr
  • #1   7. aug 2012 kommer godt nok an på hvordan man "ser ud" - jeg er ikke særlig stor - og det ville ikke gavne nogen hvis jeg fik en omgang tæsk også.

men havde nok videofilmet det med tlf eller kamera og videregivet det til politiet !

• #2   7. aug 2012 jeg må nok indrømme at det kommer helt an på hvilken type person der er tale om. For der er altså nogle typer jeg helst ikke provokerer. Så meget kylling er jeg altså smiley Men hvis det er de "fredelige" typer så får de afvide at det er NO GO det de har gang i. Spørger nogen gange om de virkelig er SÅ svage at de skal bruge vold for at klare en lille hund.

• #3   7. aug 2012 Kommer an på hvordan klaphatten ser ud, men er han almindelig eller er det en kvinde, så havde jeg spurgt hvad f..... laver du ? og så nok fortalt personen lidt om hundetræning, og alt efter hvordan situationer udvikler sig så melde det til politiet eller DB.

• #4   7. aug 2012 Jeg ville sige noget med det samme! Jeg er selv en tynd høj dævl, men det får mig ikke til at holde min mund, og specielt ikke da jeg har et temperament der ikke kan holde til folk gør sådan noget

• #5   7. aug 2012 Ja jeg havde nok også set personen an først (tror jeg) for jeg ved sgu ikke helt hvordan jeg vil reagere i den situation, har set en mand der sparkede hans hund i hovedet fordi den ikke gik pænt og gøede fordi den ville hen til min, og der kunne jeg ikke holde kæft. Jeg ringede til dyrenes beskyttelse, som sagde jeg skulle få taget nogle billeder eller noget næste gang jeg så det.. Så det er det bedste at gøre!! Man får jo egentlig ikke noget ud af at sige det til dem, de er jo ligeglade..

• #6   7. aug 2012 jeg tøver ikke i sådanne tilfælde, selvom min størrelse ikke er så stor. jeg råber af dem osv. jeg vil ikke finde mig i at folk behandler deres dyr sådan, stor mand eller ej.

• #7   7. aug 2012 Synes bare det er så forfærdeligt!!
    Læste den artikel der er på ekstra bladet med de hundehvalpe der var begravet levende. Jeg bliver simpelthen så gal. og så fortæller min veninde om episoden i går.
    Har disse mennesker ikke noget hjerte?

Altså lige meget hvad ville jeg nok ikke selv kunne holde mund, men ville nok også se personen an, så jeg viste hvordan jeg skulle konfrontere ham/hende.

• #8   7. aug 2012 Jeg havde ikke kunnet holde min kæft. Havde nok fået nogen til at blive som vidne og ev optage det.
    Jeg er ikke selv ret stor, men bliver jeg gal er jeg sku ikke sjov at være sammen med og sådan noget kan jeg bare slet ikke ha' og se på..

• #9   7. aug 2012 Malene G: sagde også til min veninde, at jeg nok var blevet banket gul og blå, hvis jeg havde været med der for jeg kunne ikke bare have set på.
    og synes bare det er oftere og oftere at man hører om dyremishandling og jeg har bare fået nok nu. forstår simpelthen ikke, at man kan være så følseskold.

• #10   7. aug 2012 Jeg frygter nu også lidt selve konfrontationen, da man ikke ved hvordan den konfronterede part tager situationen. Men man er bare nødt til at blande sig når man ser noget som man ikke selv vil finde sig i, og som er ulovligt!

• #11   7. aug 2012 Du vil altid være i mit hjerte min skat: Kender det godt. er heller ikke særlig meget ved mig der skræmmer folk, men så snart jeg åbner munden, så kan de godt nok blive små. og når nogen yder vold på deres dyr, så ryger jeg lige op i det røde.
    Rikke: Nej det er rigtigt, man kan ikke bare vende ryggen til for så stopper det ikke. føler man har et hvis ansvar for at forsvarer de dyr der bliver udsat for denne slags, når det er os menensker der sætter dem til verden. ingen dyr har fortjent et liv, hvor vold indgår..

• #12   7. aug 2012 Jeg ville reagere.. Uanset hvordan vedkommende så ud..
    For et par uger siden så jeg en ung gut sparke hans hund og jeg tændte helt af og fik råbt nogle ting!! Og det var to store trænede fyrer med tattoveringer over det hele..
    Men stille det blev de da lille mig på 164 cm på en god dag med sko på og 50 kg råbte MEGET højt af dem..

Jeg er ikke bange af mig og reagerer bare pr instinkt.. En dag får jeg nok et par på hovedet, men det er ikke noget jeg ikke har prøvet før..

• #14   7. aug 2012 Elsker mine hunde! * DKK snob *
    Hvor er du sej! de skal også bare have det afvide sådan nogen mennesker.
    Har nu aldrig prøvet at få nogen på hovedet. men tog gerne et par slags frem for, at et dyr skulle udsættes for det.

Har selv oplevet det en gang, hvor det sket lige foran mig og så i mit eget hjem. min kæreste holdte en lille sommerfest og der kom nogen mennesker, som jeg ikke kendte så godt og ham den ene gut havde sin franske bulldog med og da den ikke lystrede på hans kommando tog han den lige op i nakkeskindet, der blev han pænt bedt om at sætte den hund ned lige nu!! gjorde han også og han lignede en der blev flov. senere på aftnen ser jeg ham sparke den, da den hellere ikke lystre der, der røg både min kæreste og jeg op i det røde fældt. resten af aften var han sød ved sin hund, men han fik også afvide, at vi bare lige skulle se eller hører om, at han havde gjort noget ved sin hund, så kom vi og tog hunden med os.Hans hund var købt ved min kærestes moster og vi snakkede med dem, hvorefter de har konfronteret ham med det også.
    og er nok ikke det rigtige, men da der er et par rockere i familien som elsker deres familie og dyr meget højt og ikke kan tolerere den slags, blev han også truet med at de ville blive indblandet næste gang smiley og siden har vi kun oplevet ham, hvor han har været sød og kærlig overfor sin hund og de fælles venner vi har har ikke oplevet ham læg hånd på sin hund efter. hehe
    Så hvad angår den gut så hjalp det lige og give ham et par trudsler på vejen.
    om det var rigtig eller forkert af os er jeg lige glad med. bare den hund har et værdigt liv nu..

• #15   7. aug 2012 Belinda B: jeg begyndte og græde i dag, da jeg så den video, hvor de finder de levende hundehvalpe, som var blevet begravet. Kan simpelthen ikke ha det. bliver så gal!!! Det skær i ens hjerte, når man ser og hører om den slags..

• #16   7. aug 2012 Jeg er noget så ligeglad med hvor stor, eller hvordan sådan en person er. Kan ikke forstå hvis man kun tør iresætte en kvinde eller en "almindelig" person.
    Jeg er selv en lille bitte lort, men jeg ville på ingen måde ku gå forbi sådan en idiot det mishandler sin hund.
    Og så er jeg ligeglad med om han/hun kunne finde på at slå mig. Det er jo bare endnu en anmeldelse til politiet.................

• #17   7. aug 2012 Tænker også lidt..
    Mange SIGER de vil gøre noget.. Men hvor mange mon gør når det kommer til stykket..

Det samme gælder med vold mod andre mennesker mv..

Jeg oplevede en fyr skulle til at sparke til hans kæreste som han havde væltet omkuld.. Jeg nåede ikke at tænke, fik skubbet hårdt til ham og da det ikke var nok så fik han en lige højre!!
    Man sparker ikke nogen der ligger ned!!

Må nok indrømme det er en dum egenskab at reagere før jeg tænker.. Men sådan er jeg og må tage de knubs der kommer.. Så længe det er retfærdigt når jeg reagerer..

• #18   7. aug 2012 Lea: lige præcis. så er der nemlig en anmeldelse mere smiley jeg lagde også gerne krop til, hvis det var det det ville ende ud i smiley

Kathrine: dejligt og hører. så må man bare håbe han har taget ved lærer. det er det værste synes jeg. at man kan handle i øjeblikket, men man ved aldrig hvad der sker efter, hvis der ikke kommer en sag ud af det.

• #19   7. aug 2012 Elsker mine hunde! * DKK snob *
    ja det har du ret i.. Jeg kan ihvert ikke vende ryggen til.
    om det så gør, at jeg en dag mærker det på egen krop, så må man tage den derfra. ville da ønske jeg kunne aflæse personerne, så man viste hvordan man skulle konfronterer dem. men tror ikke mit temperament er til det. Sådan er jeg også bare generelt. er rimelig godt til og handle før jeg tænker. nogen gange er det godt og andre gange skidt. men sådan er det jo.

• #20   7. aug 2012 Jeg reagerer helt spontant, hvis jeg ser vold mod dyr (eller mennesker for den sags skyld). At jeg ikke har fået nogen på hovedet er utroligt, men jeg har foreløbig klaret mig igennem 48 år uden, og jeg vil blive ved med at kæfte op, hvis jeg ser sådan noget!

• #22   7. aug 2012 Jeg kan huske for nogle år tilbage under Roskilde festival (bor i Roskilde) sad en gruppe sutter og drak, og ja, hunden har vel været godt stegt (sommer og sol) så den har vel ikke gidet at ligge på trappen hvor de sad ved rådhuset samt mange mennesker den vel ville snakke med, men ham her tyskeren syndes altså hans hund var for meget så han syndes da lige han sku banke hundes hovede ind i sten trappen (fat i øret og banke det ind i stenen) Kan ikke huske så meget af det, men pludselig stod hele Roskilde by nærmest rundt om dem og jeg håber han blev så flov at det ALDRIG viL finde sted igen, for politiet kom og han blev bare bedt om at gå smiley

• #23   7. aug 2012 ^^ tror umiddelbart ikke han fattede at det var HELT forkert det han gjorde!!!?!

• #24   7. aug 2012 jeg er imod al vold mod dyr og menesker, og ville aldrig slå mine hunde, men hvis der var en der angreb mine ville den nok kunne risikere et slag eller spark.
    men kan politi gøre noget ved en der hårdhændet skiller to hunde af og slår den ene, er det i hele taget ulovligt at slå hunde, og her mener jeg ikke desideret mishandling der jo er imod loven men hvor går grænsen for hvornår man kan melde det og det føre til noget

Kommentér på:
Offenligt vold på sine dyr

Annonce