Offenligt vold på sine dyr {{forumTopicSubject}}
Ja nu fortalte min veninde lige, at hun havde været i en park i kbh i går med sine hunde og der ser hun en mand, som løfter sin hund op i hovedet og skindet i nakken og kaster den ned i jorden. hun var virkelig rystet. årsagen til dette var vist pga at hunden ikke kunne enes med en anden.
Men giver det ejeren lov til og udsætte sin hund for den slags?
Hvis jeg selv havde været der ville jeg ikke bare kunne stå og være vidne. synes det er så forfærdeligt og bliver så gal indeni, når jeg hører eller ser hvad nogen mennesker kan udsætte deres dyr for. og kan simpelthen bare ikke holde mund.
Hvordan ville i reagere, hvis i så en hund blive udsat for den slags? ville i bare se det og så vende ryggen til det eller ville i blande jer/sige noget til den person der udsatte sin hund for det ?
Er bare lige nysgerrig efter hvordan andre folk reagere på denne slags
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
men havde nok videofilmet det med tlf eller kamera og videregivet det til politiet !
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.167
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.026
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.602
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 106
mar 2010
Følger: 15 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 122 Svar: 736
Læste den artikel der er på ekstra bladet med de hundehvalpe der var begravet levende. Jeg bliver simpelthen så gal. og så fortæller min veninde om episoden i går.
Har disse mennesker ikke noget hjerte?
Altså lige meget hvad ville jeg nok ikke selv kunne holde mund, men ville nok også se personen an, så jeg viste hvordan jeg skulle konfrontere ham/hende.
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.036
Jeg er ikke selv ret stor, men bliver jeg gal er jeg sku ikke sjov at være sammen med og sådan noget kan jeg bare slet ikke ha' og se på..
mar 2010
og synes bare det er oftere og oftere at man hører om dyremishandling og jeg har bare fået nok nu. forstår simpelthen ikke, at man kan være så følseskold.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.026
mar 2010
Rikke: Nej det er rigtigt, man kan ikke bare vende ryggen til for så stopper det ikke. føler man har et hvis ansvar for at forsvarer de dyr der bliver udsat for denne slags, når det er os menensker der sætter dem til verden. ingen dyr har fortjent et liv, hvor vold indgår..
jan 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 746
For et par uger siden så jeg en ung gut sparke hans hund og jeg tændte helt af og fik råbt nogle ting!! Og det var to store trænede fyrer med tattoveringer over det hele..
Men stille det blev de da lille mig på 164 cm på en god dag med sko på og 50 kg råbte MEGET højt af dem..
Jeg er ikke bange af mig og reagerer bare pr instinkt.. En dag får jeg nok et par på hovedet, men det er ikke noget jeg ikke har prøvet før..
mar 2010
Hvor er du sej! de skal også bare have det afvide sådan nogen mennesker.
Har nu aldrig prøvet at få nogen på hovedet. men tog gerne et par slags frem for, at et dyr skulle udsættes for det.
Har selv oplevet det en gang, hvor det sket lige foran mig og så i mit eget hjem. min kæreste holdte en lille sommerfest og der kom nogen mennesker, som jeg ikke kendte så godt og ham den ene gut havde sin franske bulldog med og da den ikke lystrede på hans kommando tog han den lige op i nakkeskindet, der blev han pænt bedt om at sætte den hund ned lige nu!! gjorde han også og han lignede en der blev flov. senere på aftnen ser jeg ham sparke den, da den hellere ikke lystre der, der røg både min kæreste og jeg op i det røde fældt. resten af aften var han sød ved sin hund, men han fik også afvide, at vi bare lige skulle se eller hører om, at han havde gjort noget ved sin hund, så kom vi og tog hunden med os.Hans hund var købt ved min kærestes moster og vi snakkede med dem, hvorefter de har konfronteret ham med det også.
og er nok ikke det rigtige, men da der er et par rockere i familien som elsker deres familie og dyr meget højt og ikke kan tolerere den slags, blev han også truet med at de ville blive indblandet næste gang
Så hvad angår den gut så hjalp det lige og give ham et par trudsler på vejen.
om det var rigtig eller forkert af os er jeg lige glad med. bare den hund har et værdigt liv nu..
mar 2010
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
Jeg er selv en lille bitte lort, men jeg ville på ingen måde ku gå forbi sådan en idiot det mishandler sin hund.
Og så er jeg ligeglad med om han/hun kunne finde på at slå mig. Det er jo bare endnu en anmeldelse til politiet.................
jan 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 746
Mange SIGER de vil gøre noget.. Men hvor mange mon gør når det kommer til stykket..
Det samme gælder med vold mod andre mennesker mv..
Jeg oplevede en fyr skulle til at sparke til hans kæreste som han havde væltet omkuld.. Jeg nåede ikke at tænke, fik skubbet hårdt til ham og da det ikke var nok så fik han en lige højre!!
Man sparker ikke nogen der ligger ned!!
Må nok indrømme det er en dum egenskab at reagere før jeg tænker.. Men sådan er jeg og må tage de knubs der kommer.. Så længe det er retfærdigt når jeg reagerer..
mar 2010
Kathrine: dejligt og hører. så må man bare håbe han har taget ved lærer. det er det værste synes jeg. at man kan handle i øjeblikket, men man ved aldrig hvad der sker efter, hvis der ikke kommer en sag ud af det.
mar 2010
ja det har du ret i.. Jeg kan ihvert ikke vende ryggen til.
om det så gør, at jeg en dag mærker det på egen krop, så må man tage den derfra. ville da ønske jeg kunne aflæse personerne, så man viste hvordan man skulle konfronterer dem. men tror ikke mit temperament er til det. Sådan er jeg også bare generelt. er rimelig godt til og handle før jeg tænker. nogen gange er det godt og andre gange skidt. men sådan er det jo.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
mar 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 225
mar 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 225
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 360 Svar: 1.373
men kan politi gøre noget ved en der hårdhændet skiller to hunde af og slår den ene, er det i hele taget ulovligt at slå hunde, og her mener jeg ikke desideret mishandling der jo er imod loven men hvor går grænsen for hvornår man kan melde det og det føre til noget
Offenligt vold på sine dyr