{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

Nyt hjem {{forumTopicSubject}}

Zimba skal have nyt hjem!

(Jeg opdatere lige hele historien) - Og man kan næsten nøjes med de sidste 8linjer. smiley

Min (eks)kæreste og jeg fik Zimba, og har haft et hav a diskussioner, da Zimba er separationsangst og stikker af for et godt ord.
Han vil sælge, jeg vil beholde = jeg ender med hele ansvaret, som jeg tager!!!
Vi flyttet. Zimba falder MEGET tilbage i angsten og han æder to døre i vores nye lejlighed = Nyt MEGET stort skænderi.
Pga mange blandede ting går vi fra hinanden. Ekskæresten er ret hurtig klar med en ny familie til Zimba. Det var jeg ikke klar på smiley
Jeg snakker med en ven der vil give ham en chance og have ham her og se hvordan det går.
Han bor på en gård hvori hans forældre bor i den anden længe.. Og her er altid nogle hjemme, så det var jo fint. Men det var ikke så sukkersødt som det lød, for de gider ikke have ham over om aften/natten, så der er dage han er alene, selvom her er andre .. Hmm .. Så jeg er hos ham når min ven ikke er her (Og er her mere eller mindre også altid når han er hjemme.. Det er nemmest)
Men jeg har nu bestemt mig for at jeg må give slip på Zimba. For en dag, om forhåbentlig ikke så længe, så står jeg med en lejlighed/hus og skolen starter op og jeg skal komme efter jer.
Jeg ligger et oplæg op med ham på en side på face, og en a mine gamle skolekammeraters mor skriver til mig. Jeg ved han vil få det godt og hun arbejder hjemme, er sjældent ude og har gode naboer der ville kunne hjælpe hende med pasning når det var.

Men hele spørgsmålet med denne tråd er :
Hvordan er den bedste overdragelse (eller hvad man skal kalde det?!
Besøger man et par gange? (hvor mange?) Skal jeg være der de første gange, men så lade ham være der selv (med hende selvfølgelig) et par gange og så flytter han derud?
Jeg vil komme til at stor tude det meste a tiden, det vil vel også påvirke ham?

Hvordan ville i gøre det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt hjem
  • #1   7. aug 2012 Du lader hende komme og hente hunden, måske på prøve så hun kan se om han er noget for hende, og nej du skal holde dig væk et godt stykke tid.
    Og går det galt ved hende så er der kun en vej frem. Ved det er hårdt skrevet men hunden skal jo ikke ende som en kastebold.


  • #2   7. aug 2012 Altså.. Hvis jeg skulle gøre det hurtigt og "smertefrit" for hunden, så ville jeg lave et meetup et neutralt sted (et sted hvor ingen af jer har relation til eller kommer) også bare aflevere hunden.. Ikke nogen farvel scene eller noget.. Det gør det meget sværere for både dig og hunden.. aflever og gå..


  • #4   7. aug 2012 True - Jeg mener dette pga. ejers reaktion på afskedigelsen.. Når hunden er så skrøbelig og afhængig, så tror jeg ikke der vil blive noget godt ud af at hunden oplever sin ejer på den måde.. Den vil blive dybt depri og følsom overfor ejers reaktion..

    Så længe den nye ejer ikke viger fra hundens side og er klar med masser knus, kærlighed og godbidder, så tror jeg bestemt nok at det skal gå..


  • #5   7. aug 2012 Jeg er os uenig. Lad hunden besøge hende og hent ham så hjem igen. Øg tiden han er hos hende af gangen, til sidst henter du ham ikke igen.

    De hunde jeg har er alle bare blevet dumpet her/hentet og så var det det.

    Men kunne jeg vælge gjorde jeg overgangen blid for hunden.


  • #6   7. aug 2012 Jeg er ikke i tvivl om at den næste løsning er en aflivning, fr han har det ikke nemt, og han skal ikke blive ved at leve et liv i angst fordi jeg ikke kan tænke udover min egen næse.. Dette er desværre hans sidste chance..

    Han skal selvfølgelig være der på prøve, hun skal ikke hænge på en hund som hun ikke fungere med. Og jeg vil selv kører ham til dyrlæge hvis det bliver aktuelt. For jeg er lige så knyttet til ham, som han er til mig.. Han har været en a dagens lyspunkter i en mørk hverdag. (allerede nu løber tårerne)
    Det skal være smertefrit for ham..
    Jeg har en indvendig kamp, for jeg ville allerhelst kører ham ind som var det min datter der skulle køres ind i dagpleje .. smiley
    Men tænker det måske også bliver får hård for mig ?!


  • #7   7. aug 2012 "til sidst henter du ham ikke igen." - Av mit hjerte

  • #9   7. aug 2012 Sorry smiley

  • #11   7. aug 2012 Altså nu er hunde ikke dumme de mærker alt ved deres ejer også derfor jeg skriver som jeg gør.

    Hvordan vil hun helst overtage ham????


  • #12   7. aug 2012 True - Så går det jo ud på et.. I og med at man mødes på et neutralt sted og bum overstået.. Så er der ingen dårlige forbindelser med stedet, altså hverken med tidligere hjem eller nye hjem, eller med nye ejer for den sags skyld.. Det kan der hurtigt opstå hvis hunden føler sig forladt i det nye hjem, eller revet væk fra sit safeplace (hjemme) af nye ejer..

  • #13   7. aug 2012 Jeg ville godt kunne tage ud og besøge hende med ham og være der og tage ham med hjem.. Kan ikke udelukke jeg ville kæmpe, men jeg ville kunne..
    Det svære for m9ig blir at "forlade ham"

    Den nye ejer følger med på siden linjen og ville gerne tilføje dette :

    "Jeg - som gerne vil have Zimba - tror, det er bedst med et par besøg (hvor ejer er med), så han kan lære mig at kende og omvendt. Dernæst en overnatning uden ejer, og hvis det er gået uden problemer, behøver ejer ikke hente ham igen. Jeg kan ikke forestille mig, at en kold tyrker er vejen, hvis han lider så voldsomt af seperationsangst. Og han vil ikke oplever en ejer, der er dybt frustreret over adskillelsen, når han kommer med hjem efter besøg. Det kan højst blive den ene gang, hvor han skal prøve at overnatte uden ejer, og da må jeg gå ud med ham, mens ejer går - uden ham. Ikke noget med farvel. Jeg må indrømme, at jeg havde håbet, at nuværende ejer af og til kunne komme på besøg - når han var faldet til - men det er måske ligefrem synd?"


  • #14   7. aug 2012 Skal det ske hurtigt så skal hun hente ham hos dig. Så føler han sig ikke forladt.

  • #15   7. aug 2012 Nej ikke i min verden. Når hunden er faldet til og ved hvor han høre til kan gamle ejer besøge ham.
    Jeg vil dog sige med en hund som Zimba ville jeg vente en del måneder før det sker, så han ikke falder tilbage.


  • #16   7. aug 2012 Okay.. Det sku ikke nemt .. Men tak for svar. smiley

Kommentér på:
Nyt hjem

Annonce