1.232 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Ejere stikker af efter overfald: Ejere stikker af efter overfald:

Hvad får hunde-ejere til at stikke af, når deres hund har overfaldet mennesker og eller dyr?
Der er desværre alt for mange eksempler på dette og den anden stakkels hunde-ejer står tilbage med en skambidt hund eller en hund, som er slået ihjel.

Har folk ingen samvittighed??

Et tidligere overfald:
"Politiet leder nu efter ejeren af en schæfer, der bed en anden hund ihjel i Roskilde.
En lille papillonhund overlevede ikke, at den blev overfaldet af en schæfer. Politiet forsøger nu at finde dræberhundens ejer.

Ifølge Midt- og Vestsjællands Politi skete overfaldet på Sankt Hans Gade i Roskilde, hvor en 66-årig kvinde onsdag kom gående med sin lille hund.

Hun tog den op i armene, da schæferen pludseligt kom løbende. Men den langt større hund sprang op og rev papillonen ud armene på kvinden og bed det lille dyr ihjel. Kvinden selv blev bidt i armen.

En dyrlæge konstaterede senere, at papillon'en ikke stod til at redde.

En mand fik fat i schæferen og gik med den uden at tage kontakt til kvinden. Ham forsøger politiet nu at identificere".

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ejere stikker af efter overfald:
  • #1   8. aug 2012 Der er ingen undskyldninger for dumhed, og slet ingen for at stikke af fra sine fejl - den dårlig samvittighed må nage en før eller siden .

Men det er noget forbandet svineri -

• #2   8. aug 2012 Ej hvor er det bare forfærdeligt når sådan nogle ting sker:( Forstår heller ikke at man bare stikker af, det er jo totalt samvittighedsløst.

• #3   8. aug 2012 Dert er mig en gåde, at en hunde-ejer kan overvære sådanne overfald og så stikke af smiley

• #4   8. aug 2012 Ja det er forfærdeligt for de stakkels ejere og hunde. Jeg tror disse mennesker stikker af fordi de er bange for at få en bøde, betale omkostningerne for dyrlæge, og evt få deres hund aflivet, det sidste tror jeg forøvrigt ikke mange ved at det kan være konsekvensen, men pengene gør at de stikker af.
    Den sidste (ham fra igår) han ved godt at hans hund er ulovlig så derfor stikker han af.

• #5   8. aug 2012 Sådan en hundeejer er jo i forvejen ligeglad - må i hvert fald være det når han gik med en løs hund uden at 100% kontrol over den.

• #6   8. aug 2012 Chok? Ligesom flugtbilister?

Men så melder man sig selvf. så snart man får fornuften tilbage ...

• #7   8. aug 2012 Sanne, chock hmm, ja måske en lille del , de fleste ved sgi hvad de gør , og hvorfor de gør det.

• #8   8. aug 2012 Nej, jeg ved ikke om ejeren blev fundet og hunden aflivet...

• #9   8. aug 2012 Jeg ved ikke hvad der sker oppe i hivedet på sådanne ejere. Man når man anskaffer sig en hund står man til ansvar for ALT hvad den gør. De må give en enormt dårlig samvittighed at stikke af fra sådan noget, forhåbentligt så dårlig at de fleste melder sig selv.

• #10   8. aug 2012 Jeg handler altid HELT perfekt, når der sker noget uventet.. Selvfølgelig.

Man kunne jo risikere at komme for HG-domstolen en dag.

• #11   8. aug 2012 Sidder lige og tænker på, om der ikke burde udformes en manual for korrekt opførsel, som man kan have med sig i lommen når det uventede sker. Altså bare så man er HELT sikker på, at man ikke kommer til at reagere impulsivt, men altid følger HG-doktrinnet.

• #12   8. aug 2012 Nu kan det ikke helt sammenlignes, men da en lille hund uden snor løb lige ud under min bil, gik jeg også nærmest i chok Jeg var hurtigere ude af bilen end bilen kunne nå at stoppe, for at se om der var sket den lille hund noget.
    Rystede helt vildt, men så heldigvis hunden i armene på ejeren, så mirakuløst havde jeg ikke kørt den over.
    De forklarede, at de troede, at det var søsterens bil, da jeg kom kørende og lod hunden løbe ud på vejen. De lovede mig aldrig at lade deres hund løbe frit ved vejen igen uanse hvadt. Havde jeg kørt den over og den var død, var jeg simpelthen aldrig kommet over det.

Da jeg kørte derfra gik der 5 min. så brød jeg fuldstændig sammen og hulkede hele vejen hjem...

• #13   8. aug 2012 HG-domstolen er flittigt i brug hver dag og her kan dommen ikke ankes!

• #14   8. aug 2012 CH, jeg tror da at man kan gå i chock men i dette tilfælde hvor han tidligere er kendt af politiet ( selvom det er denne sag uvedkommende) og det var 2 mænd, de har ofte en roligere psyke end vi kvinder har så tror jeg ikke på chock som andet end en dårlig undskyldning, sorry jeg kan selvfølgelig tage fejl smiley

• #15   8. aug 2012 Hvem hentyder i til der ligefrem er en HG-domstol herinde?

• #16   9. aug 2012 jeg kan da godt forstå folk stikker af . Grunden kan være :ingen forsikring ! i dette tilfælde her. Ved kamphunde ejere kan det være : ingen forsikring , ulovlig hund , ingen snor eller mundkurv eller aflivning . Jo jo jeg ville også stikke af

• #17   9. aug 2012 Anne P: Kan du ligefrem godt forstå at ejerne stikker af?

Schæferen i dette tilfælde har lige slået en hund ihjel for øjnene af ejeren, som også bliver bidt...Det må fandme ikke være et kønt syn.
    Ja, jeg er målløs og synes at det er uansvarligt og meget egoistisk.

• #18   9. aug 2012 Dogs det var for pokker da ironisk ment. Mente ikke jeg behøvede at skrive ironi kan forekomme . Men nogle læser kun det de vil ....

• #19   9. aug 2012 Sorry, mit indlæg var omkring sagen fra igår .

• #20   9. aug 2012 Jordnødden: smiley

• #21   9. aug 2012 Ja, jeg har og reagerede helt anderledes end jeg havde regnet med ..

• #22   9. aug 2012 Jeg tænker bestemt også chok.

CH: I tilslutning til det, du skriver, så sad jeg faktisk i aftes og tænkte på, at der burde udarbejdes et dokument herinde, hvor alle betingelser for at være en god hundeejer og alle tænkelige og utænkelige situationer er oplistet.
    Hvor meget man skal have i rådighedsbeløb for at have en hund, hvor mange gåture, man skal gå hver dag - herunder kilometer pr. gang. Hvor mange timers mentaltræning pr. dag. En foderbibel med nøjagtige angivelser af det ene og det andet - og skodfoder med store røde krydser over. Hvordan man reagerer i ulykkessituationer (Gå aldrig i chok!) osv. osv.

Eller også skal jeg bare tage en HG-pause?? Og undskyld til TS for, at det lige var din tråd, jeg bøvsede i smiley

• #23   9. aug 2012 Det gjorde det, Natasja, men for hulan da, jeg blev virkelig overvældet af sådan en "mæthedsfornemmelse" mht politisk korrekthed smiley Jeg vil også trisse i seng med hundene. Sov godt smiley

Kommentér på:
Ejere stikker af efter overfald:

Annonce