ustyrlige hunde. {{forumTopicSubject}}
hej HG
her for leden var jeg ude og gå en tur med min egen hund(i snor) da der plusdelig kommer en kørende på en ellert(eller hvad det nu hedder) med sin hund løs. hunden fare direkte hend mod min med fuld fart. min hund har ikk noget mod andre hunde men dog bliver hun usikker n¨år der kommer sådan en stor hund farende. min er en tæve og det var en han hund. jeg har fået streng odre på at vores hun ikk skal snakke med andre hunde vis min far ikk er med eller vis ikk det en hund hun kender. men det løb over mod os og så skulle den jo snuse og min hund viklede sig ind i snore. jeg fik hunden skubbet væk og gik så den anden vej. handhunde gik der efter hen til det nærmeste nybyggede hus og pissede op af muren.(på en andens grund) det er nybygget og derfor er der ikk hæg eller hegn. men helt sariøst det er svineri og at hun så ikk siger noget til den eller har den i snor. hun prøvede og kalde den til sig da hendes hund så min men den var da skide ligeglad.
jeg syndes det helt ok at man ikk altid har snor på sin hund og det har jeg da sjælendt. men den lille ting at kunne styre sin hund det er der bare så mange der ikk kan og kan man ikk styre den uden snor så hav den for BIB dog i snor.
jeg kan godt styre min. hun går også lige ved min side, hverken en meter forand mig eller bag ved. stopper jeg op gør hun det også eller sætter sig ned. hun er jagt hun og derfor trænet til og lystre så meget som hun gør.(det skal lige siges der er lagt 2 års træning i hende) så det ikk noget man kommer sovende til.
hvad syndes i. ??
jeg syndes det for slapt af folk de ikk kan styre deres hunde
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
aug 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 48 Svar: 470
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 2.367
Lille solstråle: jeg bliver vanvittig sur, hvis en løs hund kommer hen til Misha, VIRKELIG! jeg acceptere det på ingen måder, med mindre jeg har sagt godt for det. og det er som om at dem der har hund her hvor jeg bor, som er ligeglad med at de ikke kan styre deres hunde, de er også fuldstændig ligeglad med hvad jeg siger.. men hvis de ikke kalder hunden til sig når jeg beder dem om det, så må jeg jo gøre dem opmærksomme på at hvis ikke de får hunden væk, så gør JEG! jeg tager ikke let på løse ustyrlige hunde, for min hund kan ende med en dårlig oplevelse og det ser jeg ingen grund til.
Kristina S: synes det lyder ufatteligt tarveligt at ejeren siger; så kan det være den kan lære ikke at løbe hen til fremmede.. hvorfor kalder de ikke bare hunden til sig og lader den undgå en træls oplevelse, det er som om de gør det til ''din hunds job'' at opdrage på deres hund. men din hund får jo også en knap så god oplevelse ud af det. det er sjovt som folk kan smide ansvaret fra sig når det kommer til hunde.. fair nok, at han var forstående, men nogen er det ikke, selvom det er deres egen skyld. det er altså sørgeligt!
mar 2011
mar 2011
mar 2011
Maj-britt: mig og min mor er så trætte af de der hundeejere og deres hund. her hvor jeg bor er det bare desværre ikke kun en ejer, men det føltes som om det er alle andre end mig og min mor, der synes det er okay. det er vildt frustrerende.. :-S nej det er jo det, man kan ikke tvinge folk til at blive indtil politiet kommer og de går jo som du siger ikke rundt der hvor vi lufter hund og er der lige på stedet når det sker. (en skam)
mar 2011
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
Det var egentlig til TS, men mit budskab er vel egentlig rettet til alle *s*
maj 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 40
det skal lige siges vi ikk har hegn i hele haven det kun der hvor bilen holder der ikk er hegn så vores kan jo også bare løbe ud men det gør hun ikk og har heller aldrig gjord det.
mar 2011
maj 2011
mar 2011
maj 2011
mar 2011
maj 2011