{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

ustyrlige hunde. {{forumTopicSubject}}

hej HG

her for leden var jeg ude og gå en tur med min egen hund(i snor) da der plusdelig kommer en kørende på en ellert(eller hvad det nu hedder) med sin hund løs. hunden fare direkte hend mod min med fuld fart. min hund har ikk noget mod andre hunde men dog bliver hun usikker n¨år der kommer sådan en stor hund farende. min er en tæve og det var en han hund. jeg har fået streng odre på at vores hun ikk skal snakke med andre hunde vis min far ikk er med eller vis ikk det en hund hun kender. men det løb over mod os og så skulle den jo snuse og min hund viklede sig ind i snore. jeg fik hunden skubbet væk og gik så den anden vej. handhunde gik der efter hen til det nærmeste nybyggede hus og pissede op af muren.(på en andens grund) det er nybygget og derfor er der ikk hæg eller hegn. men helt sariøst det er svineri og at hun så ikk siger noget til den eller har den i snor. hun prøvede og kalde den til sig da hendes hund så min men den var da skide ligeglad.

jeg syndes det helt ok at man ikk altid har snor på sin hund og det har jeg da sjælendt. men den lille ting at kunne styre sin hund det er der bare så mange der ikk kan og kan man ikk styre den uden snor så hav den for BIB dog i snor.

jeg kan godt styre min. hun går også lige ved min side, hverken en meter forand mig eller bag ved. stopper jeg op gør hun det også eller sætter sig ned. hun er jagt hun og derfor trænet til og lystre så meget som hun gør.(det skal lige siges der er lagt 2 års træning i hende) så det ikk noget man kommer sovende til.

hvad syndes i. ??
jeg syndes det for slapt af folk de ikk kan styre deres hunde

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ustyrlige hunde.
  • #2   13. aug 2012 Du har fuldstændig ret, - folk SKAL have styr på deres løse hunde.

• #7   13. aug 2012 vi har også en her på vejen som lufter sine 2 hunde, ved at tage konens ellert og så løber hundene bare fri efter ham.. midt på vejen.. og helt styr har han heller ik på dem...

• #8   13. aug 2012 TS: jeg var blevet rigtig sur hvis den var løbet hen til min hund. det er så uansvarligt smiley - meeen den sidste idiot er ikke født endnu...

Lille solstråle: jeg bliver vanvittig sur, hvis en løs hund kommer hen til Misha, VIRKELIG! jeg acceptere det på ingen måder, med mindre jeg har sagt godt for det. og det er som om at dem der har hund her hvor jeg bor, som er ligeglad med at de ikke kan styre deres hunde, de er også fuldstændig ligeglad med hvad jeg siger.. men hvis de ikke kalder hunden til sig når jeg beder dem om det, så må jeg jo gøre dem opmærksomme på at hvis ikke de får hunden væk, så gør JEG! jeg tager ikke let på løse ustyrlige hunde, for min hund kan ende med en dårlig oplevelse og det ser jeg ingen grund til.

Kristina S: synes det lyder ufatteligt tarveligt at ejeren siger; så kan det være den kan lære ikke at løbe hen til fremmede.. hvorfor kalder de ikke bare hunden til sig og lader den undgå en træls oplevelse, det er som om de gør det til ''din hunds job'' at opdrage på deres hund. men din hund får jo også en knap så god oplevelse ud af det. det er sjovt som folk kan smide ansvaret fra sig når det kommer til hunde.. fair nok, at han var forstående, men nogen er det ikke, selvom det er deres egen skyld. det er altså sørgeligt!

• #10   13. aug 2012 sikke nogen frække hundeejere du har mødt Majbritt!!! sådan en idiot altså smiley det lyder til du holder hovedet koldt. du skal i hvert fald ikke finde dig i noget fra sådan nogen mennesker!

• #12   13. aug 2012 det er for dumt. hvad mon der skal til for at få folk til at forstå alvoren i at hunde ikke skal fare rundt til andre hunde og mennesker?

• #15   13. aug 2012 lille solstråle: det er lidt tidligt endnu for mig, så forstår ikke helt hvad du mener hehe smiley

Maj-britt: mig og min mor er så trætte af de der hundeejere og deres hund. her hvor jeg bor er det bare desværre ikke kun en ejer, men det føltes som om det er alle andre end mig og min mor, der synes det er okay. det er vildt frustrerende.. :-S nej det er jo det, man kan ikke tvinge folk til at blive indtil politiet kommer og de går jo som du siger ikke rundt der hvor vi lufter hund og er der lige på stedet når det sker. (en skam) smiley

• #17   13. aug 2012 nåå på den måde (undskyld jeg lige skulle have skåret det ud i pap) det er da ufatteligt! smiley uanset hvilken race det er, skal hundene ikke løbe ustyrligt hen til hinanden. kan godt forstå det nok ikke kommer så pænt ud kl 6 om morgenen! jeg havde ikke engang sagt det pænt kl 13 smiley

• #18   13. aug 2012 Lærkegaard

Det var egentlig til TS, men mit budskab er vel egentlig rettet til alle *s*

• #19   13. aug 2012 vores ene nabo har også lige fået hund. en lille(gulvmobbe) kalder jeg den. den er vist nok 1½ år gammel. og de har ikk hegn i haven. den kan løbe ud på vejen vis den vil det og det gør den skam også den kommer ind i vores have. og når jeg cyjler forbi så løber den efter mig. her idag gik jeg tur med min og min passe hund. da naboens hund kom farende de kunne ikk kalde den til sig. den lystrede ikk det minste. det tog dem 15 min og få fat i den.

det skal lige siges vi ikk har hegn i hele haven det kun der hvor bilen holder der ikk er hegn så vores kan jo også bare løbe ud men det gør hun ikk og har heller aldrig gjord det.

• #20   13. aug 2012 Sanne: løb den hen til dig og dine hunde? hvad sagde du så? synes det er ufattelig uansvarligt! -altså at deres hund bare løber ud på vejen osv. hvis man ved hunden den gør det, hvorfor hegner man den så ikke inde? smiley

• #21   14. aug 2012 ja jeg er stilt mig selv det spørgsmål flere gange. sagde ikk rigtig noget min mor der også men hun sagde heller ikk rigtig noget. men næste gan den løber efter mig cykler jeg bare vidre. jeg aflevere ikk deres hund. så må de tage til noget træning og sætte noget hegn op. min passehund knorede også af den, men det tog den bare som leg. hvilket det ikk betød. min passehund bryder sig ikk rigtig om andre end min hun. men overvejer da stærkt næste gang den løber efter mig eller ind i vores have så får dit et rat så lang brev.

• #22   14. aug 2012 det er vigtigt du gør klart for dem at de skal få fat i deres hund. hvis dine hunde ikke kan lide andre så kommer du sikkert til at stå med skraldet, hvis de gør den anden hund noget. også selvom det ikke er din skyld og det ville delme være træls!!!

• #23   14. aug 2012 snakker med min mor om det i morgen at vi enten laver et brev til dem elller noget så de kan forstå den først og fremmest ikk skal ind i vores have. og den skal heller ikk løbe hen til min eller andres hunde

• #24   14. aug 2012 ja! gør det, for i kommer nok til at stå med ''lorten'' hvis det er.. smiley

• #25   14. aug 2012 ja smiley

Kommentér på:
ustyrlige hunde.

Annonce