{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.548 visninger | Oprettet:

Pris på vasektomi? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der ved hvad man ca. skal regne med at give for at få foretaget en vasektomi på en hanhund?
Og er der nogen gener for hunden forbundet med det efter indgrebet?
Vi står med en hanhund der ikke har stamtavle og derfor aldrig skal lave hvalpe. Han er 7 måneder og hans adfærd siger at der minimum skal gå 6 måneder før kastration kan komme på tale.
Men vores mopstæve nærmer sig de 5½ måneder hvor løbetiden kan risikere at indtræffe allerede, og vi er derfor lidt i tvivl om hvad vi skal gøre. Vi ønsker ikke at sterilisere hende. Er vasektomi ikke den bedste løsning? Kan læse mig frem til at han stadig vil kunne lave hvalpe selvom han får foretaget en kemisk kastration? Så det er jo ikke nogen løsning.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris på vasektomi?
  • #1   16. aug 2012 Det var faktisk noget jeg også gerne ville vide. Min hanhund skal ALDRIG kunne lave hvalpe pga patella, men hans sind er ikke til at man kastrerer ham, dog er mine pasningsmuligheder begrænset til tæveejere- og det kan jo være et problem..

• #2   16. aug 2012 Kemisk kastration VIRKER, men først efter ( 1 måned?). sterilisation er sikkert dyrere end kastration, da operationen er lidt mere omfattende?

• #3   17. aug 2012 Uden at vide det med sikkerhed, vil jeg tro at en vasektomi vil koste det samme som en kastration.

• #4   18. aug 2012 Vores han hund blev kemisk kastreret og det virkede. Årsager til at den måske ikke virker hos andre, skal jeg ikke kunne sige, men har ikke hørt om andre.

• #5   18. aug 2012 ved at en af mine hvalpe køber gjorde det ved hindes hanhund i febuvar ,to måner efter kom hindes tæve i løb ,hanhunden opførted sig som om han ikke havde fådet den kemisk kastresjoen ,så på ham virker det ikke ,men prisen ligger fra ca 500-1000 kr alt efterhvad for en dyrelæge du bruger,

Kommentér på:
Pris på vasektomi?

Annonce