907 visninger
|
Oprettet:
SBT {{forumTopicSubject}}
Ønsker mig brændende SBT en dag!
Men lige et spørgsmål til dem, som VED noget om racen..
Er de ''generelt'' meget eget køns agressive, eller hvad det hedder :)?
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.616
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 366
Den er bare så SMUK! Det er bullterrieren også
jan 2012
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Dermed ikke sagt at alle sbt'er, ast'er, bt'er og mbt'er hader andre hunde af samme køn, MEN risikoen er reel..
Må jeg spørge hvorfor det er for stor en mundfuld for dig?
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.645
dec 2008
dec 2008
dec 2008
jan 2012
Måske en dag kunne jeg få mig en af de 2 racer
Jeg vil bare ikke begive mig ud i noget, hvor bare tanken om det gør mig nervøs.
Dejligt at hører alle jeres indlæg
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Det er bestemt ikke racer jeg vil anbefale til folk som ønsker at mødes i parken med de andre hundeejere for at slippe hundene løs i en stor bunke.. Men ka man nøjes med de faste hundevenner (og iøvrigt ellers kan opfylde racens behov selvfølgelig!) så er den fin..
Jeg gør slet ik brug af hundeskove eller store hundemøder, så det er ik et problem for mig at racen har tendens til egetkønsaggression.. Så derfor mit spørgsmål :O)
Min første egen hund var også en fransk buller - dejlig race :O)) De ka da også have tendens til egetkønsaggressivitet
mar 2010
Jeg synes ikke det er noget problem at en race måske ikke kan med alle hunde, nu er min egen slet ikke kommet dertil endnu og måske gør han det aldrig, men hvis han ikke gad andre hunde ville det da ikke være værre at have ham end at have en hvilken som helst anden hund.
jan 2012
A&D - det er fordi jeg synes/tror det er en race der kræver en del mere hunde erfaring end jeg har
Michelle - ja, det ville både være synd for mig og hunden, hvis jeg begiver mig d i det. Ja franske er dejlige
Sagt har vi vores egne hundegruppe, hvor vi kender hinanden og hinandens grænser osv.
mar 2010
Men hvis du har nogle staffer i nærheden kunne du jo gå en tur med dem og se hvordan de er. Det handler jo egentlig bare om at forudse og sørge for, at hvis man har en hund som ikke kan lide andre af samme køn, så går man uden om dem.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.724
Den kan godt gå i deres egen flok, hvis hirakiet er på plads, men især staff hanner accepterer ikke andre hanner der ikke underkaster sig dem.
Det er som sådan ikke et problem, hvis man bare er ansvarlig og tænker over det.
I alle andre aspekter er det en kanon race også for første gangs ejere, hvis bare de er modne og ansvarlige.
Har set flere "staff gåture" hvor der var 5-10 stykker samlet på samme sted og gik tur og det gik fint, dog med alle i snor og en pasende afstand mellem hundene. Det er ansvarlighed.
Grunden til vi ikke har set flere bid episoder med staffér er, at ejerne generelt er mere voksne og ansvarlige end den gennemsnitlige amstaff ejer. Staffen har trods den lille størrelse potentialet til at skade andre hunde, men det er heldigvis kun sket i mindre omfang indtil nu.
Jeg har altid frygtet at efter hundeloven, ville folk begynde at vælge hunde som staff´s, men det er heldigvis ikke været så slemt endnu, selvom efterspørgelsen er der.
jan 2012
Men det var egentlig hans hund der også lige gav et wake up Call. Den kan nu fint med andre hunde, men han tager den aldrig med ned og leger med os. Så havde han dem begge med, sammen med sin kærestes skønne datter. Ud af det blå reagerede den bare på en af hn hundene. Heldigvis kender han sin hund og dens tegn, så der skete ikke noget
Ja, synes nemlig, af hvad jeg ved, det er en hund med kæmpe personlighed. Vi bor i lejlighed med en fransk, jeg starter i skole på mandag, kæresten er soldat og tit på øvelse. Så under alle omstændigheder bliver det ikke de næste 4 år vi får en, eller bare generelt hund nr 2. Men fingrene kribler.
Er de ikke helt vildt svære at købe? Kan ingen finde på nettet (for at se hvad prisklasser lå i).
Min franske underkaster sig heller ikke bare for hem som helst, det syes jeg har været en kamp med hende, selvom hun nu sagtens kan lege og være sammen med andre hunde.
dec 2008
Hvis man har sat sig lidt ind i disse racer, så ved man, at det ikke er sådan, og det kan gå frygteligt galt, hvis man bare lader sådan nogle stærke racer løbe rundt blandt andre hunde efter kønsmodning. Der er ikke behov for flere racer på forbudslisten!!
mar 2010
MegsogFoxi:
Staffen har mega meget personlighed, den og bullterrieren er de racer jeg har mødt som har mest personlighed.
Nej de er ikke svære at købe, der er bare venteliste på dem. Men hvis det først er om 4 år har du jo tid nok til at finde den helt rigtige kennel og blive skrevet op til en. Prisen er omkring 12.000 på dem.
jan 2012
Håber inderligt ikke de bliver ulovlige. Og synes det er så irriterende at det er blevet en "linse Kessler" hund, samt de er så efterspurgte. Har været forelsket i de 2 racer siden jeg var 8år, hvor min halv bror passede dem for en kammerat.
Men den ville godt kunne vokse op ved min tæve, selvom hun er ret dominerende, synes jeg, eller er det et No go? Det er virkelig nogle gode indlæg og indput i kommer med
mar 2010
jul 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 554
jan 2012
Det skal hvertfald tænkes en del over, har heldigvis god tid til det
Tusinde tak for de fine indlæg, de har hjulpet rigtig meget
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 2.367
så hvis du skal have en staff, og du vælger af det modsatte køn end du har nu, så tror jeg roligt du kan regne med de bliver best friends
- det er rigtig gode råd og indlæg du har fået i den her tråd. og en SBT er en fantastisk race. jeg er også vild med BT. som de andre skriver, så har de en kæmpe og skøn personlighed! og med den tid du skriver så kan du sagtens nå at finde en godt sted at købe hund fra
jan 2012
Just kidding
Foxi elsker også naboens dexter, hun er helt xet med ham. Han er så skøn og flot.
Man kan altid læse sig frem til hvad ''eksperter'' siger. Men det er meget bedre at høre om folks erfaringer og meninger.
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 2.367
SBT