{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.019 visninger | Oprettet:

det er hårdt at være hundeejer. {{forumTopicSubject}}

jeg går normalt lidt over en times tid med drengene i skov og eng her ude omkring hvor vi bor næsten hver dag. de elsker deres tur. men jeg tror mere det er fordi jeg går med end det er fordi de kommer på tur. - heldigvis.

efter jeg blev opereret for 5 uger siden har det virkelig stået sløjt til med gå ture. jeg har simpelthen været for dårlig og haft for få kræfter. men i denne uge er det endelig vendt og jeg har set meget frem til at komme afsted.

og i dag gik min mand så med mig der op. og vi var afsted i 1½ time.

den første 1/3 af turen er let op af bakke. - her måtte vi hvile og strække ud fordi jeg fik kramper i benene. jeg måtte opgive og skuppe klapvognen og min mand måtte tage over.

2/3 af turen er af flad markvej med en skøn udsigt over randers fjord. her gik bette fisen kol og kom på armen. pingeling smed sig og nægtede at gå videre og jeg var ved at give mig til at tude.

første del af 3/3. er let op af bakke. men i skov hvor der er køligt. prinsen lød nu som en der var døden nær. mine arme var lamme og måsen sked på sig selv.

anden del af 3/3 af turen går let ned af bakke. i skøn løvskov. fisen var nu frisk igen - lillemand og akoya løb om kap - og pingeling var tilbage i form igen. jeg havde nu også ondt i ryggen og var tæt på at kaste op.

da vi kom hjem måtte jeg ind og ligge nogle timer - det var drenggene enige med mig i vi skule. det er helt utroligt hvad 5 uger i sengen gør ved kroppen. mine lægmuskler er skrumpet helt vildt ind og selv mine arme er ømme af at blive svinget frem og tilbage. - det vildeste er a se at det er lige så slemt for drengene at komme igang igen.

min eneste trøs er at jeg har en grund på 5000 kvm de kan mundre sig på og at racen er så glad for at ligge i sengen.

jeg havde aldrig i mit liv troet man kan miste sin form så hurtigt.. de næste uger bliver så lede at komme igennem for både ejer og hunde

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  det er hårdt at være hundeejer.
  • #1   18. aug 2012 Ja, det er hårdt at være hund og ejer:-)
    I må vist alle sammen til genoptræning. Held og lykke med det.

• #2   18. aug 2012 Åh stakkels jer, det var vist en stor mundfuld i lige tog jer der smiley

Jeg har også lagt vandret i tre måneder pga. mit knæ, jeg var tvunget til at gå med krykker og kunne ikke rigtig holde ud at bøje knæet trods smertestillende. Og ja, der var jeg godt nok også glad for, at min hund var en rigtig sofakartoffel!! Men føj det er hårdt at komme igang igen smiley

• #3   18. aug 2012 Øv hvor lyder det bare slet ikke rart :o( lyder til turen var alt for lang for jer alle undtagen gemalen, prøv at start mere forsigtig op?
    Ønsker dig held og lykke med det :o)
    Sikke en grund I har jer der, håber ikke det er en håndskubber I har til at slå græsset med ;o)

• #4   18. aug 2012 Aino - nej puha - jeg har en mand med en havetraktor. - ca 3000 kvm er lag ud i græs. resten er vildt og skrænt hvor drengene elsker at gå på oplevelse.

de har også været på ture. men det har været små ture to og to. med ind til byen - og på besøg. men vores normale rute har vi ikke gået siden først i juni. men ja. i morgen tror jeg jeg korter den lidt af.

• #5   18. aug 2012 hehe lyder godt I har en havetraktor, vi har en 1500m2 og jeg ville også gerne havde en havetraktor, men det går da med selvkøre på plæneklipperen ;o)
    Lyder godt, håber I så stille og roligt kan trappe op til hvad I gerne vil :o)

• #6   18. aug 2012 det første år efter vi havde anlagt græsplænen ville jeg ikke bruge traktor. så der gik jeg med min lille slevkørende hver uge.. shiiiit det tog sin tid.

• #7   18. aug 2012 oooh lol du må da havde været helt ødelagt bagefter! det ville nok tage mig en hel dag med de pauser jeg helst skal havde hist og pist pga. bl.a. ryggen ;o) tænker dog det er sundere at man får brugt bentøjet imens man slår græsset end man sidder på en havetraktor, men iiih det er jo også tidsbesparende at havde sådan en ;o)

• #8   19. aug 2012 Jeg har prøvet at sidde i en kørestol i 3 måneder, hade mig selv for ikke kunne gå med Thilde. Skulle lærer hende hvordan man gik ved siden af kørestolen. Og bagefter var der et halv år på krykker. Prøv at lærer en hund den ikke må så meget trække en lille smule fordi ellers røg man på røv og albue. Men Thilde klaret det til 12-tal, også selv om man ikke kunne gå så lang med hende på det tidspunkt.
    Men det tager dobbelt så hurtig at tape muskler end at få dem igen.
    En ting der kom godt ud af min ''oplevelse'', hold da op hvor jeg nyder de ture vi tager i dag, meget mere end jeg noglesinde har gjort.

• #9   19. aug 2012 uh ha hundemutter, jo formen ryger hurtigt, og bliver man ved så forsvinder musklerne smiley

jeg fik selv en købeop. for godt 5 år siden og for helingen skyld måtte jeg ikke lave noget fysisk i 5 uger, og ikke noget hårdt fysisk i 2 måneder. det betød jeg måtte holde pause på mit arbejde på en gård med malkekøer.

den første årbejdsdag skulle vi så flytte en kvie, og jeg går frisk bagved for at skubbe på, ide dyret stopper og og jeg skal til at lægge kræfter i, forstækker jeg mine biceps! ingen muskler tilbage og så overanstrengelse det var vist for meget for dem smiley

god fornøjelse med at finde formen igen smiley

Kommentér på:
det er hårdt at være hundeejer.

Annonce