3.291 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

B&B
B&B
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 30

Vil du begrave din hund? Vil du begrave din hund?

Hej alle smiley

Jeg kom til at tænke på hvor udbredt det er at have ens kæledyrs
aske stående derhjemme på kaminhylden eller at få et gravsted til dem på en rigtig dyrkirkegård).
- eller haven selvfølgelig smiley

Hvis der er nogen herinde der har det - hvorfor har i valgt det?

Og dem der ikke har - hvad er jeres holdning til dette smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil du begrave din hund?
  • #1   20. aug 2012 Min første hund blev hos dyrlægen, da han blev aflivet.

Men Odin som vi lige har sagt farvel til, han er blevet begravet nede bagerst i haven. Vi har god plads til det (5000 kvm have), havde haven været lille, ville vi nok ikke have gjort det. Han ligger fint nede i et hjørne af haven, med udsigt over markerne.. smiley
    Vi havde det bedst med at få ham med hjem, og blive mindet om de gode tider vi havde sammen.

Men jeg ville ikke kunne finde på at have en urne med aske stående.. Det ville være at gå for langt, syntes jeg..

• #2   20. aug 2012 Hvis jeg har pengene (hvad jeg virkelig håber jeg har), så skal Luna kremeres og herhjem i urne. Muligvis vil jeg få en kæmpe-palme og begrave urnen i potten, så kan hun altid komme med, lige meget hvor jeg bor.

Oliver, min 15årige kat, som jeg måtte aflive i oktober, fik jeg ikke med tilbage. Jeg havde simpelthen ikke pengene.

• #3   20. aug 2012 Nej..Da jeg ikke har egen have, og med alle de hunde jeg har haft og har, så ville jeg være "begravet i aske" hvis jeg gemte den efter hver hund, der ville simpelthen ikke være plads til anden i hjemmet og jeg vil hellere bruge penge på at redde de levende frem for at de døde får et gravsted. Jeg er sikker på at hundene ville være enige med mig hvis de tænkte som mennesker, jeg har atid haft et meget tæt bånd til alle mine hunde som jeg aldrig har haft til mennesker og føler at jeg kendte deres ønsker.,

• #5   20. aug 2012 Jeg fik Harley kremeret, og har aldrig fortrudt et sekund.
    Han står her hjemme hos mig. Jeg bor til leje, så havde ikke lyst til at begrave ham, hvis jeg nu skulle flytte..

Den dag min far ikke er her mere, skal Harley med ham. Dog beholder jeg lidt af asken til en mindeperle..

• #7   20. aug 2012 Jeg er ikke sikker på, at jeg ville gøre det med alle mine hunde, men Luna er min første hund. Og meget speciel

• #9   20. aug 2012 Mine ligger ude i haven under et kirsebærtræ, som vi har plantet.

• #10   20. aug 2012 tidligerer var jeg imot kremering , men nå vil jeg det

jeg har fundet en plads jeg selv kan køre hunden til kremering og være sammen med dem

jeg lejer lejlighed , på min fars gård og ved ikke om jeg skal bo her hele livet osv , så velger at få urne med hjem og skal få lave et mindesmykke . ved ikke ennå om jeg vil begrave i skoven eller ha urnen hjemme...

• #11   20. aug 2012 Mine to afdøde hunde står i vores soveværelse i hver deres hvide urne.

For mig har det været en måde at få dem tilbage på og det har været af enorm betydning for sorgprocessen.

Mine hunde følger mig...

• #12   20. aug 2012 En tidligere schæferhund ligger begravet i min mors have, det betød meget for min dengang lille pige at være med til begravelsen. Ellers har jeg valgt at kremere, men har ikke ønsket at få hundens aske hjem - det er ikke en tanke, der tiltaler mig. Men har fuld forståelse for, at andre ikke har det som mig smiley

• #13   20. aug 2012 Alle mine afdøde hunde er begravet i haven og ovenpå den enkelte hunds grav er plantet et træ eller en busk, udvalgt så den siger lidt om den enkelte hunds temperament, mest så jeg ikke glemmer hvor de ligger og kommer til at grave dem op ved en fejl.
    Ovenpå min mest hidsige gravhund, Jessies grav er plantet en meget stikkende kristtjørn smiley

En væsentlig del af min sorgbearbejdelse, når jeg har mistet en hund, ligger i det fysiske arbejde det er at grave graven, vrede, sorg osv. bliver bogtaveligt talt arbejdet ud af kroppen.

Når først hunden er lagt i graven, er jeg klar til at komme videre, ikke at jeg glemmer den døde hund, men livet går videre og sorgen over at miste hunden, skal ikke få overtaget i forhold til den glæde, den har givet i levende live.

• #14   20. aug 2012 Syntes godt om Kirsten. smiley

• #15   20. aug 2012 Det er ret interessant med alle de forskellige svar smiley

• #16   20. aug 2012 Mine hunde er begravet i haven der hvor de har boet.
    Bortset fra en, der var vi lige flyttet, så det virkede forkert at lægge den i en have den ikke kendte, den blev hos dyrlægen.

• #18   20. aug 2012 Jeg har fået kremeret mine tidligere hunde og fået dem hjem i en urne. Dette har jeg også bestilt til Scooby Doo der sov ind her .19/08/2012. Dette er for mig en måde at få noget tilbage på af de gode minder man har af dem.

• #19   20. aug 2012 Mille blev begravet, hvilket jeg ikke brød mig om. Men nu var hun mine forældres hund så jeg havde ikke så meget at skulle have sagt.

Mine skal herhjem i urner.

• #20   20. aug 2012 Fie blev hos dyrlægen , men beskeden om at hvis hun kunne være til nogen " hjælp" efterflg. så måtte de gerne bruge hende ....

• #21   20. aug 2012 Alle mine bortgangne hunde er blevet kremeret, og det er det...Det er ikke deres døde og brændte krop jeg savner der er deres selv, deres ånd om jeg må sige, de er med mig et stykke tid, og så fater det ud...Men engang imellem, så sidder jeg og mindes dem alle, eller en enkelt.

• #22   20. aug 2012 Mine er og bliver begravet på den anden side af åén i haven. Det er deres plads.

• #23   20. aug 2012 Jeg vil gøre som Kathrine.
    Min første hund er begravet i mine forældres have for mere end 20år siden, nr 2 som var fælles med min eks mand brev brændt og urnen er begravet i hans have, det var ham der ejede den.
    Mine 2 aflivede heste er dog blevet på dyrehospitalet og kørt til destruktion.

• #24   20. aug 2012 ville aldrig kunne have mine dyr en urne, det ed dker ikke noget for mig ..
    hundekirkegården er også et no go, men de er da blevet begravet hjemme i haven .. jeg savner dem som en i fanden men gravstedet i sig selv betyder ikke længere det vilde for mig, deres minde lever i min sjæl .. kunne aldrig drømme om at efterlade dem ved dr. dyr .. hestene er dog sendt til destruktion, så store huller vil jeg alligevel ikke grave ..

• #25   20. aug 2012 K&K - det kunne jeg godt nok ikke, det er for grænse overskridende for mig ihvertfald

• #26   20. aug 2012 Hvad folk har lyst til at gøre med deres afdøde kæledyr er fuldstændig op til dem, har faktisk ikke rigtig en holdning til det - eller jow har da ind i mellem tænkt at jeg synes nogen kan blive lidt ekstreme. Men det er ikke op til mig at dømme, ved ikke hvad der er folks bevæg grunde for at gøre som de gør.

Vi har sammen med mine svigerforældre lovet børnene, at når Nala dør skal hun begraves ude i deres have under et stort træ. Nala elsker deres store have og ligger tit under netop det store træ.

• #27   20. aug 2012 Jeg vil ikke begrave mine hunde, jeg har ingen have og har ikke en have jeg ved jeg kan komme resten af livet, så det vil jeg ikke... Synes ellers at begrave sit dyr er super smuk måde også at tage afsked på.... Men har bare ikke et sted jeg ved jeg kan komme til evig tid og har det også bedre med at få deres aske, så de kan komme med mig uanset hvor jeg flytter hen..

Så jeg vil ha mine kremeret, og have lavet en mindeperle og have asken herhjemme... De 2 jeg har nu betyder hele verden for mig og vil meget meget gerne have dem med i min grav den dag jeg ikke er her mere... Kan jeg ikke få deres aske og urne med, så har jeg perlerne som kan være om min arm, så vi kan sove sammen alle 3....

Men, der er intet der er mere rigtigt end andet, det er jo helt op til hver enkelt hvad der er rigtigt for lige netop dem smiley

Men sådan vil jeg gøre det engang om 1000år når de ikke er her mere.....

• #28   20. aug 2012 Jeg har Chili i en urne smiley
    - det samme skal Harley, når hans tid kommer..

• #29   20. aug 2012 Vi har Kiki's aske stående i en urne hun har altid været en del af vort liv og vil altid være det *smiler med kærlighed og savn i hjertet*.

Når troldepus tid kommer om mindst 10år fra nu så ska' vi osse have hendes aske som et evigt minde muligvis i en urne eller de smukke sten / krystaller der kan fremstilles af aske.

• #30   20. aug 2012 Min hund gennem 15 år er begravet i min families have og ligger under en stor flad rosafarvet sten vi har oppe fra marken hvor hun elskede at gå. Derudover er der fuglebad, stauder og et opstammet mini syren træ. Hun fik sit halsbånd og bamse med. I min sorgproces har jeg haft stor glæde af at komme forbi og sige hej til hende, nusse lidt om planterne, og plukke en lille buket af havens andre blomster til hende. Generelt har jeg brugt uhyre meget tid i mine forældres have over sommeren, det har været ren terapi. Jeg var ved at dø inde i over at efterlade hende der på bordet hos dyrelægen, jeg fik først lidt ro på da hun kom hjem i urnen så at sige.

• #31   20. aug 2012 tror mine skal brændes og så skal noget af asken indgå i et smykke, min bror er guldsmed så regner med han vil lave det til mig

• #32   20. aug 2012 I vores familie er hundene altid blevet begravet i haven, og da Møffe skulle herfra, blev hun det osse (godt nok i mine forældres have, da jeg bor til leje, så det går vidst ikke her ;))
    Når så vovse er begravet, bliver der plantet noget pænt (et træ eller busk af en art) på stedet, og så er det det.

Ville aldrig benytte mig af en dyrekirkegård, og det tiltaler mig heller ikke at have asken stående i mit hjem, få lavet perler af det og hvad der nu ellers er af lignende muligheder.
    -kunne jeg ikke begrave hunden som den er, ville jeg måske få den kremeret og så begrave urnen. Men have den stående fremme ville jeg ikke have lyst til

• #33   20. aug 2012 Marina -hestene kan man heller ikke lovligt begrave, uden en helt særlig tilladelse (som altså ikke bare sådan gives) smiley

• #36   20. aug 2012 Bare et spørgsmål -er det overhovedet lovligt at begrave vovsen på offentlig grund (et sted er der nævnt i skoven)? Eller at sprede dens aske offentligt?

Og det er altså på ingen måde for at være efter nogen, så længe man ikke generer nogen er jeg ret ligeglad, jeg har bare svært ved at tro at det er tilladt

• #39   20. aug 2012 Nej det er ikke tilladt at begrave dem i haven - det gælder samme regler som for mennesker smiley ( Man må godt hvis grunden er over et hvis antal kvadratmeter men tror vi snakker hektare.. kan ikke huske det præcise antal og så skal der være en fredningstid der er tilsvarende kirkegårdens 10 år eller mere)

Men man må gerne sprede deres aske selvfølgelig - ellers skal de hen på en "rigtig" kirkegård hvis ikke man vil have urnen derhjemme. smiley

• #40   20. aug 2012 Jeg er nu ret sikker på man godt må begrave Fido i haven -store dyr sm heste o.l. må ikke, men hunde, katte o.l. er jeg nu ret sikker på man må

• #41   20. aug 2012 og ja, mennesker kan osse få spredt asken et eller andet sted -men det skal da vidst osse godkendes først?

• #42   20. aug 2012 Fandt lige det her: (link fjernet)

Så det er altså helt lovligt at begrave vovsen i haven smiley

• #44   20. aug 2012 Michelle - super smiley det var jeg faktisk ikke klar over. havde ihvertfald hørt det modsatte smiley

Det skal ikke længere godkendes på samme måde som før med mennesker.
    Man skal skrive under på en tro og love erklæring som anmelderen af dødsfaldet og så ordner det sig selv. smiley Det er blevet meget meget nemt og enkelt smiley

• #45   20. aug 2012 Når Silje engang er væk, vil jeg have hende brændt, og videre i en urne, som kan stå i mit hjem. Jeg bliver ikke boende det samme sted hele mit liv, og vil derfor ikke have hende begravet i haven, da jeg på den måde "forlader" hende. Og hvis det ikke bliver en urne hun kommer i, ja så bliver det en lille sød mindeperle.

• #46   20. aug 2012 Vores er begravet i vores tidligere hjem. Albert er begravet i vores nuværende have, som er et lejet sted, men det rør mig ikke. Hans sjæl er væk , det er kun et hylster, som ikke skulle blive hos dyrlægen...

• #47   20. aug 2012 Jo det er da lovligt at begrave dem i haven, men der er regler for hvor dybt det skal være. Urnen med asken er af sådan materiale, at den opløses efter 2 år. Så er hunden ligesom integreret med naturen igen, det synes jeg er smukt.

• #48   20. aug 2012 Jeg kommer aldrig til at efterlade en af mine hunde hos dyrlægen ... jeg vi være sikker på at de til det sidste behandles med respekt og ikke bare ryger i en kontainer. Så alle mine hunde er begravet i haven og sådan forbliver det.

Kommentér på:
Vil du begrave din hund?

Annonce