5.579 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Rengøring af vand skål Rengøring af vand skål

Peanut har nogle fine hvide porcelæns skåle men vand skålen får grimme gule kalk render, ville I turde stille den i blød i afkalker til kaffemaskinen og derefter smide den i opvaskemaskinen ?
Måske et lidt dumt spørgsmål men jeg turde ikke bare gøre det da det jo er giftigt og måske kan sidde fast i ridserne der er i glasuren, så jeg tænkte, de ved jo alt herinde så det skader jo ikke at spørge:-) tak

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rengøring af vand skål
  • #6   21. aug 2012 Lille Solstråle, tak det vil jeg prøve. Hvis det ikke hjælper på min snart hele gule skål så tyr jeg tl afkalker smiley så tak alle smiley

• #7   21. aug 2012 Linda, no det gør jeg men det er ikke nok, vi har så meget kalk i vandet at elkedlen bliver afkalket 1 gang om ugen smiley

• #9   21. aug 2012 Jordnødden - har du prøvet med en grydesvamp istedet for opvaskenørsten? Jeg ka absolut ik få kalken af med børsten, men svampen ka tage det hvis man gør det dagligt smiley

Og får jeg det ik gjort, så stiller jeg den i blød i eddike-vand..

• #11   21. aug 2012 Jeg bruger ganske almindelig eddike.

Det bruger jeg i øvrigt også til kaffemaskine og elkeddel, virker fint, ingen grund til at bruge noget stærkere.

• #12   21. aug 2012 Som *CH* bruger jeg ganske almindelig eddike - også til kaffemaskinen smiley

• #13   21. aug 2012 Eddike bliver også flittigt brugt her smiley billigt og effektivt.

• #15   22. aug 2012 Man kan vel godt vaske en vandskål af ,uden at den behøver komme i opvaskemaskinen. kan ikke se noget snavs ved det. Hunde skal jo ikke være sterile , så bliver de da først syge.

• #16   22. aug 2012 Enig Anne, man kan også blive så renlig at det faktisk er møg usundt. smiley
    Husker jeg det så bruger jeg eddike, men desv. glemmer jeg tit at afkalke og da vores vand er overfyld af kalk så blir alt "ru" på een dag.
    Så når jeg afkalker el.kedlen så hælder jeg vandet over i hundens vandskål bagefter og genbruger vandet og ja det giftige middel der specielt laves til kaffemaskiner osv. og bag efter stiller jeg skålen i vasken i lader vandet rende x tid hvorefter den bliver vasket op som mine kopper og bestik, skålen skinner som solen og ingen hunde har nogensinde rynket på snuden pga.rester fra gift "midlet" smiley for ved at mine hunde ikke vil drikke af hvad som helst f.eks noget plastik er NO GO, de kan åbenbart selv lugte at der er stoffer i plastikken som ikke er OK. så jeg stoler på at de nok skal sige til hvis der evt.var rester tilbage, de drikker heller ikke af "benzin-vandpytter kun muddervandpytter er ok. smiley

• #17   22. aug 2012 Jeg bruger eddike - til alle med kalkaflejringer .. skål, kaffemaskine, håndvask, amature osv smiley Det virker fint her.

• #18   22. aug 2012 Her er vandet så hårdt, at der kommer kalkbelægninger med det samme. Og hverken almindelig vask eller opvaskemaskine tager det.

Vores skåle er ikke sådan nogle, der kommer i opvaskemaskinen, de bliver vasket af i hånden og vandskålen bliver afkalket ind i mellem.

Det må så være uhygiejnisk, det kan jeg godt leve med - og hundene ligeså smiley

• #19   22. aug 2012 Ejer ikke en opvaskemaskine, men den ville også bryde sammen inden længe pga. alt det kalk der er i vandet. Men syntes nu det ser så dejligt ud når deres skåle "de der af metal" skinner som sølv i solskin. smiley

• #20   22. aug 2012 Tak for råd, jeg kan se at jeg bare starter fra en ende af og til sidst skal jeg nok få bugt med kalken, måske skulle jeg prøve rådene i min bruseniche også istedet for
    1/2 flaske citibangbang hver uge smiley

• #22   22. aug 2012 Pia, jeg gætter på, at du bor i et område med blødt vand smiley

• #23   22. aug 2012 pia, det gør jeg da også det fjerner bare ikke kalken smiley

• #26   22. aug 2012 Well... De standarder kan vi ikke leve op til her. Hunden må leve med at der er ru skåle til hverdag, den stakkel smiley

Med alt hvad det indebærer af bakterier.

Jeg er nok en ravnemor, men afkalker en gang om dagen, DET gør jeg ikke!

• #27   22. aug 2012 Min hund skal så ikke drikke eddikevand!

• #29   22. aug 2012 LOOL. Jeg behøvede ikke kortet for vide at jeg måtte bo et sted hvor vandet var ufatteligt hårdt/kalkholdigt.
    Men har nu set det bekræftet på kortet, at det ER det værste sted i hele landet.

Kan desv. ikke bruge det til noget. men ved også godt at det heller ikke var til mig personligt. smiley

PS. Havde troet at det var lige så slem omk. Stevns pga. man jo kan se at kystlinien nærmest kun består af kalk, men de har blødere vand end her i Kbh/Amager området. Godt nok Utroligt.. smiley
    Fint "fundet på" CH med det kort. Takker kunne bruge det mere end jeg troede i første omgang.

• #30   22. aug 2012 Det kan i den grad bruges, især i forbindelse med tøjvask. Det betyder en del i forhold til dosering.

Jeg selv bor i et mørkelilla område. Jeg tør slet ikke tænke på hvordan det er i de lyslilla... vi kan næsten tygge vandet her *GG*

• #31   23. aug 2012 For pokker da . Det er snart en hel videnskab at have hund !!!! Tror helt ærligt ,at hunde er bedøvende ligeglad med om skålen skinner.

• #33   23. aug 2012 anne, det tror jeg også den er, men jeg kan ikke lide alt den kalk der sidder i den , det får skidtet til at sidde fast smiley

• #35   23. aug 2012 Hehehe.. Her er det KUN hundenes skåle som skinner som sølv i solskin, for med 3 styks og et stort jord/græs areal lige ovre på den anden side af vejen støver det så meget at jeg absolut ikke gider tørre støv af ret tit, da det ikke kan ses ½time efter, så det er nok det mest utaknemmelige job i husholdningen. smiley
    Og jeg er så heller ike istand til at holde alt skinnende da jeg har KOL så jeg kan ikke engang pudse 1 ting uden at få nærdøds opleveser, så rengøring ligger ikke højest på min huskeseddel. smiley
    Bare til Info for dem der tog min begejstring for hundens strålene skåle som et tegn på rengøringsvanvid hvilket er som en by i rusland el.Ecuador for mig.. smiley

• #36   23. aug 2012 Ps. Læs lidt længere oppe i min kommentar til Anne tror jeg det er.
    Der skriver nemlig også at ting også kan blive så rene at det gør børn/dyr syge istedet. smiley
    Har aldrig haft hverken syge børn el.dyr pga.de aldrig har levet i sterile omgivelser. smiley

• #37   23. aug 2012 CH ang.tygning af vandet, så følte jeg da jeg flyttede ind her at der var "klumper" i vandet *Ggg* og ved også at der faktisk er småkorn af kalk i det, for bruger man en hvid kop/skål så ses kalk grumset på bunden, så jeg tog ikke helt fejl da jeg dengang følte de "klumper" Overdrivelse fremmer forståelsen, derfor klumper istedetfor grums. smiley

• #38   25. aug 2012 Update, ja det skal I da have smiley Jeg købte en liter eddike ( gad ikke køre i Matas ) og hældte lidt i skålen men vand, lod det stå et par timer, det hjalp ikke. Hældte så næsten ufortynder eddike i den og efter et par timer røg den i opvaskeren og nu mine damer er Peanuts vand skål helt som ny.. Nu får brusenichen sgi også en omgang, jeg har prøvet med eddike til andre ting før men det har aldrig hjulpet.
    Tak for alle svar

• #39   25. aug 2012 Mmmm.. Lækkert Mamma Jordnød. Glæder mig på dine vegne. smiley

Kommentér på:
Rengøring af vand skål

Annonce