{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.582 visninger | Oprettet:

Uheldig tur.. {{forumTopicSubject}}

Ok jeg er lidt rystet lige nu, men er lidt interesseret i at vide hvordan jeg står mht det der netop skete på min luftetur med Petri.

Vi var kørt i Bernstorffparken, et sted hvor man må have løse hunde- og der er MANGE løse hunde sådan en eftermiddag. Jeg prøver dog at gå der hvor der er knap så mange, men det plejer at være smadder hyggeligt. Petri er 1 år og et stort legebarn smiley

Der kommer en Dansk svensk gård-hundetæve løbende over til ham, og hun charmerer ham, og de løber rundt og leger lidt sammen - imens hører jeg i baggrunden to damer der råber til hinanden, og kan høre en der råber at "hvad fanden tænker hun på at tage en tæve med herind i løbetid..".. så sviner hende den anden hanhundeejere til- og så vender jeg mig rundt og så hænger min Petri og den lille dansk svensk gårhund SAMMEN smiley

Det gik SÅ stærkt, jeg havde slet ikke luret at det var DEN lille tæve der var i løbetid, for min hund blev ikke "hanhunde-klam" - men det var mere bare som om at de legede og syntes godt om hinanden. OMG, jeg blev svinet til, og bde prøvede at rive de her to små hunde fra hinanden, imens jeg råbte op om at man IKKE måtte rive i dem når de hang sammen..

De slap hinanden de to små, og hun råbte op om at min havde TVUNGET hendes hund til at parre, for hendes tæve var altså på 21. dagen nu, så hun var ikke i løbetid mere. Jeg var helt rystet, og sagde at hendes hund altså selv havde været med på den, og at det vidst var begge hunde der var lige gode om det.

Men de svinede mig bare til- selvom jeg prøvede at forklare at lille Petri IKKE havde prøvet at pare før, for som hun sagde så måtte han jo være erfaren når han kunne tvinge hendes hund.

Hvor meget skyld har jeg i det her? er smadder ked af det, min hund skal fandme ikke parre nogen anden hund NOGENSINDE smiley

Jeg gav dem mit nummer, selvfølgelig, men de var virkelig ubehagelige, og syns ik det er ok at tage en tæve i løbetid med ind på et fritløbsområde hvor der måske er 50-100 hunde (LØSE)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uheldig tur..
  • #1   23. aug 2012 Utroligt.... og fatter ikke at folk er så dumme.. havde en tråd på FB om samme emne, hvor flere mente det var ok at tage en tæve i løbetid med på fritløbsområder og hundeskove... og i min verden er det på ingen måde i orden. I dette tilfælde ville jeg ikke betale en fløjtende fis.

  • #2   23. aug 2012 Jeg tror hun selv kommer til at hænge på den, som jeg læser det var den uden snor. Det havde været noget andet hvis den havde været i snor

  • #3   23. aug 2012 Jeg aner intet om det juridiske i en sådan situation. Men det er da godt nok for dumt! og rigtig træls for dig at stå i en sådan situation, tænk at de tillader sig at skælde dig ud for det. "tvinge hendes hund", tsk!

  • #4   23. aug 2012 Hendes hund og min hund var uden snor- ligesom alle andre hunde.. suk.. årh sikke en lorte situation smiley Er spændt på om jeg hører fra dem..

  • #6   23. aug 2012 Nu har jeg selv en tæve, og gu ska du da ej betale noget som helst!!!! Man lader da indså tæve rende løs når den er i løbetid. Det er ene og alene tævens ejers fejl. Slap du bare helt af, du har ikke fejlet.

  • #7   23. aug 2012 louise og Elmo, jeg holder med dig.
    TS jeg tror heller ikke at du kommer til at betale noget som helst, da både damen ( og dig) skal have styr på deres hunde, og det havde damen jo ikke for så kunne hun jo have kaldt den til sig inden. Det havde sikkert været din skyld hvis hun havde kaldt hunden til sig og din var fulgt med fordi du ikke kunne kalde den til dig Jeg tror at det er hendes ansvar og så kan hun lære at holde en løbsk tæve i snor, klaphat.
    Håber at hun giver en abortsprøjte, for hun skal da ikke have ansvar for flere hunde med den opførsel.


  • #8   23. aug 2012 Ja det var da en uheldig ting ! Men må da ærligt indrømme at jeg ikke synes du har gjort noget galt , da de jo bare som du selv siger ikke skulle tage sin hund med sådan et tid og da slet ikke løs !


  • #9   23. aug 2012 er der ikke en regel omkring det at have en tæve i løbetid til at løbe frit sådan nogen steder? eller er det bare mig?

    wow en træls situation, jeg vil ikke mene de kan klantre dig for noget. hun må da lade være med at slippe sin hund før den er 100% over sin løbetid. og din hanhund har SELVFØLGELIG IKKE tvunget hendes tæve til noget som helst! puha smiley tæven må få en abort og så må hun tænke sig om en anden gang hvis du spørge mig. frækt sådan at skabe sig over for dig :-S dårlig stil.


  • #10   23. aug 2012 Det var da en lorte situation smiley

  • #11   23. aug 2012 Hun mente jo bestemt at på 21 dagen var hendes tæve IKKE i løbetid mere, derfor var det jo "voldtægt" .. Derfor jeg blev helt ked og forvirret- vores hunde er lige store og var lige gode om det- havde ik set nogle "klamme hanhunde tegn fra min"
    - så er sikker på at hun var højløbsk, for det gik virkelig stærkt smiley


  • #12   23. aug 2012 Kan slet ikke se det skulle være din skyld stort kram her fra

  • #13   23. aug 2012 det er ejeren af hunhundens skyld.
    krav parringsbetaling smiley (fjollekommentar)


  • #15   23. aug 2012 Tæver skal nok selv sige fra hvis ikke de vil parres. De tillader det kun når de er i løbetid sådan er det smiley

  • #17   23. aug 2012 Tak for alle jeres svar. Jeg ville 100% betale hvis jeg syntes at det også var min skyld.. Men syns ik det var helt fair den situation. Det ku ha været hvilken som helst hanhund derude, men nu blev det vidst bare lige min smiley Må jo vente og se om hun ringer.. smiley

  • #18   23. aug 2012 Hvad sker der i den park efterhånden ?

    Vi har været så glade for den smiley og kommet der meget.


  • #19   23. aug 2012 Du skal virkelig ikke betale noget. Det er altså hendes ansvar at have sin løbske tæve i snor.

  • #20   23. aug 2012 Du skal ikke betale. Tæven var løs, og det er altså deres ansvar at passe på den. Havde den været i snor, var det en anden sag.

  • #21   23. aug 2012 Wow :s Nej det er på ingen måde din skyld :s

  • #22   23. aug 2012 Ej hvor surt smiley Selvfølgelig er det ikke din skyld! Men kvinden der er så uansvarlig at tage hendes hund med i løbetid! smiley

    Sagde hun noget om abortsprøjte? Kan læse mig til at Petri har patellahofter eller hvad man nu skal kalde det smiley


  • #23   23. aug 2012 er osse tæveejer - og gu skal du ej betale noget!!

    Det havde været et helt andet scenarie, hvis nu hendes havde været i snor og din var rendt over og hoppet på.


  • #24   23. aug 2012 Jeg tilbød selv at de kunne få mit nummer, først gad de ik ha det, men så ville de godt alligevel- vidste ikke lige hvordan jeg skulle håndtere situationen da jeg stod i den. Tænkte også om de skadede hundene da de rev dem fra hinanden smiley De snakkede om abort, men ville måske ringe.. fik ik sagt noget om petris dårlige knæ(derfor skal han IKKE parre) da de havde mere travlt med at skælde ud og samtidigt komme videre.. jeg var nok egentlig den der var mest forvirret i situationen(og ked af det)..

    Havde ALDRIG troet jeg skulle stå i sådan en situation, har normalt altid styr på min hund, og han er kun fri på tilladte områder.. øv


  • #26   23. aug 2012 Ej hvor uheldigt, men synes ikke det er din skyld. Synes som dig det er latterligt at tage en tæve i løbetid ind på et fritløbsområde, og så lige Bernstorffparken! Så kunne de i det mindste holde hende i snor ude på skovstierne i parken, og ikke inde på den store mark.
    Tror forresten vi så jer derinde i dag, og hvis det var dig virkede din hund godt opdraget, så tvivler på det er din skyld på nogen måde, bare utroligt det kunne gå så stærkt! Håber ikke det bliver til noget.


  • #27   23. aug 2012 Så en lille kineser idag, så det kan godt passe at i så mig og Petri smiley
    Men ja det skete oppe omkring huset, hvor der jo er masser af hunde..de var også oppe at skændes med en der havde en hanhund- derfor de åbenbart bare lod deres lille tæve løbe ned til min.. Blir bare så sur over så dumme uvidende mennesker..og var bare for de ville skade min hund. De kastede også en snor efter dem da de hang sammen smiley


  • #28   23. aug 2012 *bange

  • #29   23. aug 2012 Hvis de ringer oplyser du dem jo bare om at du ikke har i sinde at betale noget, men at du vil opfordre til abort da din hund har patella og det kan gives videre til hvalpene. Købeloven gælder uanset om der er tavle eller ej på hvalpene, så hvis der kommer syge hvape hænger hun på ansvaret i 2 år. Det kan blive en dyr fornøjelse.

  • #30   23. aug 2012 Hold da op en uansvarlig og åndssvag hundeejer i mødte. Jeg mødte for nogle måneder siden en dame i hundeskoven som har to hanhunde. Hun fortalte om en dag hun havde været i hundeskoven hvor der var nogle mennesker med deres tæve i løbetid. Derfor bad tævens ejere damen med hanhundene om at tage dem i snor. Hvad sker der for det?! Det er en hundeskov hvor hundene kan løbe frit, så kunne de sgu gå et andet sted hen og lufte deres tæve mens hun er i løbetid. Den historie forargede mig virkelig. Nogle mennesker er sgu mærkelige. smiley

  • #31   24. aug 2012 Jeg er også tæveejer, og jeg siger også, det er på ingen måde dit ansvar. Hvis jeg havde den adfærd som tæveejeren, så var jeg dælme selv skyld i det og måtte ene og alene stå med ansvaret for min uansvarlighed.

  • #32   24. aug 2012 I hundegården på østerbro, mødte vi også engang en pige med en golden, da vi ville gå derind med mine svigerforældres hanhund, sagde hun at han kunne altså ikke komme ind, fordi at hunden var i løbetid! Vi så hende afvise op til flere, og da vi kom forbi en time efter, var hun der stadig! Forstår slet ikke den tankegang

  • #33   24. aug 2012 Det er jo osse en måde at få en gratis parring... !!!

  • #35   24. aug 2012 Lotte, og det fandt I jer i , jeg havde bedt hende tage sin hund og først komme igen når løbetiden var ovre.
    Jeg bliver faktisk lidt muggen når mine søde træningskollegaer medbringer der løbske tæve til træning, heldigvis så er der kun 1 intakt tæve tilbage og hun holder sig altid hjemme i 3 uger.
    Jeg ved godt at nogle mener at man skal kunne kontrollere sin han hund npr der er løbske tæver og det kan trænes væk, jeg er bare ikke enig , netop dette instinkt er så stærkt hos nogle hanner, samtidigt mener nogle at man ikke kan træne instinkter væk når det drejer sig om overfald. Jeg tror, bemærk tror at det må være lettere at træne overfalds instinktet væk end parre instinktet eller i hver fald ikke sværere smiley


  • #36   24. aug 2012 Jordnødden: Den med træningen er jeg så dybt uenig i, det er virkelig surt at være inde i en god træningsgænge og så skal holde sig fra træningspladsen i 3 uger. Jeg har altid haft mine løbske schæferhunde med til træning, og det foregik nu helt uden problemer.

  • #37   24. aug 2012 Det lyder HELT dybt godnat, at slippe en højløbsk tæve løs i et friløbsområde....

    Ved det er en led tanke... men kan ikke lade være med at tænke, at nogen kunne finde på at gøre det bevidst... Som Anika siger: Det er en gratis parring.


  • #38   24. aug 2012 Bente, det gør det ikke på vores hold når der har været løbske tæver, ingen kan konsentrere sig og det er spild af tid for flere af os bare fordi en medbringer sin løbske tæve, og når det er tilfælder så mener jeg man bør tage hensyn.

  • #39   24. aug 2012 Jordnødden: Ja, det er jo frygtelig ærgerligt smiley Vi holdt bare lidt afstand og lod ikke tæven gå med rumpen lige op i hovedet på hannerne.

  • #40   24. aug 2012 Jeg mener nu også at man skal kunne komme til træning med sin løbske tæve. Undgår selv hundeskoven i løbetider, men de grønne områder hvor jeg bor vil jeg altså stadig have lov at gå tur med mine tæver i løb! De er selvfølgelig i snor, kan folk ikke styre deres hanhunde må de beholde dem i snor!! Undgår dog de tidspunkter på dagen hvor jeg ved der er størst risiko for at møde løse hunde

  • #41   24. aug 2012 Selvfølgelig skal man kunne lufte sin løbske tæve, men i snor!! Den skal sgu ikke rende løs i sin løbetid.

  • #42   24. aug 2012 Nu træner vi også øvelser uden snor og har lege tid efter træning, så det er et problem hvis der er en løbsk tæve smiley

  • #43   24. aug 2012 Har prøvet lidt det samme inden Bobo blev kastereret....
    Har en bekendt der har en fandens masse chihuahuaer.. En af dem var så i løbetid en dag jeg mødte hende på marken. Den var også løs og gjrode sig rigtig lækker foran Bobo som heldigvis var uinteresseret i det... Der sagde hun selv, at hvis han var sprunget på,ville jeg få regningen... Og jeg havde snor på Bobo... Tro på den,tænkte jeg også....


  • #44   25. aug 2012 Jordnødden: Nu laver man så ikke legetid med voksne schæferhunde smiley Og fri ved fod var nu ikke noget problem trods løbske tæver.

  • #46   25. aug 2012 Bente, nej smiley men vi laver forskellige øvelser ( er kun nået til D holdet, skal på C lydighed til efteråret ) og flere hunde på vores hold er stadigt kun hvalpe de yngste er ca 6 mdr og netop overstået hvalpeholdet, så vi er ikke så dygtige endnu smiley selvom jeg kan kontrollere Peanut så kan han også blive ukonsetreret når der løber 2 hunde rundt ejer ikke kan få fat i smiley

  • #47   25. aug 2012 Jordnødden: Ok, det er jo så også en helt anden situation smiley Og helt forståeligt, at han bliver ukoncentreret, når der fiser sådan nogle frækkerter rundt smiley

Kommentér på:
Uheldig tur..

Annonce