{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.419 visninger | Oprettet:

Smukkeste Vs. Grimmeste Hund {{forumTopicSubject}}

Ja, hvilke racer synes I personligt er de:
Smukkeste?
Og
Grimmeste(Ikke din smag)?
Som I har set (da jeg ikke synes man kan bedømme ud fra billeder).

Uden at fornærme nogle, og det er udelukkende på udseendet - nej jeg ved man vælger ikke kun en hund på udseendet, men dette er udelukkende for sjov jeg spørger, for at høre forskellighederne og vi har jo ret til hver vores mening.

Mine svar:
Kønneste: Afghansk Mynde, Chinese Crested (Powder Puff), Whippet, Borzoi og Italiensk Greyhound.
Ikke min smag: Engelsk Bulldog, Amerikansk Bulldog, Engelsk Mastiff, Olde English Bulldog og Boxer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smukkeste Vs. Grimmeste Hund
  • #2   28. aug 2012 Smukkeste : Rottweiler, schæfer

    Grimmeste : Chihuahua, Hårløse, Danssk/svensk gårdhunde...

    derudover har jeg et kæmpe problem med Labradoren, jeg kan slet slet ikke ha deres måde at være på, deres sind... Alt bag halsbåndet kører på dem og kæften fuld af et eller andet klamt, som den absolut skal vise ;/


  • #4   28. aug 2012 Kønneste: Dansk/Svensk Gårdhund, Sheltie, Collie, Boxer, Coton de Tulear, Labrador, Golden Retriever, Samojed, Bichon Havanais og Eurasier smiley
    Ikke lige min smag: Chihuahua (korthåret), Chihuahau (langhåret), Pekingeser, Mops, Grand Danois, Amerikansk Cocker Spaniel, Ruhåret hønsehund, Ruhåret gravhund, Gravhund (korthåret), Cavalier King Charles Spaniel, Basset, Schnauzer, Afghansk Mynde, Shih Tzu, Newfoundlænder, Boerbol, Chinese Crested (powder puff og den anden).


  • #5   28. aug 2012 kønneste: hovawart, schæffer, alaska malamute, siberian husky.
    ikke min smag: chinese crested, mops, engelsk bulldog, chihuahua,


  • #7   28. aug 2012 Smukkeste : Langhårede chihuahuaér

    Grimmeste : ALLE de racer der har snuden helt inde mellem øjnene (underbid´s racer)


  • #8   28. aug 2012 Ei det er jo løgn MB - har ikke tal på hvor mange gange du har udtalt at pølsen er en grim lille en *GGG*

    mmm

    Smukkest : GD , Blue Merle Sheltier, Amstaffs ( de ægte smiley ) Weimaraner, Broholmer.

    Grimmest - øøøhm... Mopser ? *G* FB, Chihuahua, Boston, Shar pei, Silky terrier smiley

    men egentlig synes jeg det hele kommer an på sind og bygning , har bestemt set GD´er der var grimme, og Chiahuahua´s der var kønne *G*


  • #13   28. aug 2012 Christian - Ai det kommer vel an på definationen - for pølsen er jo grim, det ved alle - men ucharmerende er hun altså ikke *G* ( igen - kommer an på øjnene der ser smiley )

  • #15   28. aug 2012 <b>Kønneste:</b>
    -Chinese Crested (især de semihårløse)
    -Saluki
    -Italiensk Mynde
    -Amerikansk Stafforshire Terrier (de SLANKE langbenede, uden kuperede øre)
    -Grand Danois (de slanke)
    -Alaskan Klee Kai
    -Akita Inu

    <b>Grimmeste:</b>
    -Amerikansk Bully (så en i New York)
    Bulldogs er heller ikke altid for kønne, men de er sgu så dejlige og charmerende.

    <b>Ikke min smag:</b>
    -Ruhårede Jagthunde
    -Korthåret Schæferhund (normal grå)
    -Labrador
    -Cairn Terrier
    -Ruhåret Gravhund
    Og ja er generelt ikke til ruhårede terrier, de er ikke grimme, det synes jeg ingen under denne kategori er, derfor sættes de under "ikke min smag".


  • #17   28. aug 2012 sød - men ikke smuk smiley

  • #18   28. aug 2012 Smukkeste: Chinese Crested & Storpudel

    Grimmeste: Malinois & Shar Pei

    Og så alle dem i midten der svinger fra direkte kedelige til næsten så ligeså smukke som de 2 første. Og så er der de racer der kan være begge dele. En klippet langhårshund (shih tzu, malteser m.m) synes jeg er så grim - men i fuld pels noget af det smukkeste smiley


  • #19   28. aug 2012 Ja, det er skægt at se folks smag - jeg kan jo ikke liiige forstå at så mange synes Chinese Cresteds er grimme! *host host* Hehe smiley Men de har så heller ikke den bedste omtale med alle de "tunge ud af munden" og syge eksempler der bliver vist på TV, desværre smiley Men tænk, dem synes jeg ikke engang er grimme - jeg er bare blæst i de hårløse smiley smiley

  • #21   28. aug 2012 Jeg vil da være ærlig og sige, at jeg før jeg fiki Cody, ikke brød mig om DSG - men det var dem, der var virkeligt lave med små ben og en kort eller virkeligt laang snude - så fik jeg Cody, og ja, nu elsker jeg den race :D!! Synes, det er en utrolig flot, atletisk og virkeligt klog race :D!! Og så er den dejlig nem smiley (eller også er det bare Cody x3)

  • #22   28. aug 2012 Det gode ved at have mops er at omverden ser kønnere ud *G* http://www.flickr.com/photos/street-frey/7851416506/in/photostream/lightbox/

  • #24   28. aug 2012 Smukkeste hund : Rottweiler,
    Grimmeste hund : De her hårløse (gys)


  • #27   28. aug 2012 Aaaah dammit *G* det er hendes øjne der gør det smiley ;)

  • #29   28. aug 2012 Mops er da den smukkeste hund ;O)

  • #31   28. aug 2012 Skønt at høre Christian! smiley

    Jeg synes Mopse er dejlige, når de bliver overvægtige er de dog knap så kønne efter min mening, haha, men hvad mener I så om dette?
    Mops/Chinese Crested Hårløs blanding:
    http://a2.ec-images.myspacecdn.com/images02/106/62b62db84b9e4383a8f81bfd9527681a/l.jpg
    Måtte lige glo en ekstra gang.


  • #32   28. aug 2012 Må indrømme at mopsen på ingen måde tiltaler mig. De kan være søde at se på, men de fleste ligner bare noget der er løgn. Synes faktisk Zoe er en af de pænere - hun er ikke så dellet og har ikke sære øjne som mange andre.

  • #33   28. aug 2012 Nej føj da !! sikke noget !

    altså - jeg synes ikke er mopsen er køn, på nogen måde *G*
    Zoe er charmerende og har en skøn personlighed, og det gør op for hendes skønhedsfejl - men køn ? hell no ! *G* og synes heller ikke at andre mopser er flotte eller smukke, kun charmerende !


  • #34   28. aug 2012 Det er svært

    De aller smukkeste tror jeg er husky og malamute. Generelt kan jeg godt lide spidshunde og mynder. Men det er jo også forskelligt, hvad der er smukt ved forskellige hunde. Nogle er det tegninger eller farver, andre krop eller elegance. Min egen blanding Disen synes jeg er en af de smukkeste hunde selvom hun ikke rigtig falder i nogen af ovenstående kategorier. Border collie er jeg forresten også vild med

    Og før Polly (Powder Puff) bliver ked af det, må jeg hellere nævne, at hun og hendes race indtager førstepladsen i kategorien 'ser mest nuttet ud', som desværre ikke er med smiley

    De grimmeste, hmmmm jeg har jo ikke interesseret mig så meget for de racer, men det er noget med en klumpet krop, alt for lange overlæber eller udstående øjne. Mops og amerikansk bulldog er to, der lige falder mig ind (sorry, de er sikkert søde). Tidligere syntes jeg bullterrieren var rædselsfuld at se på. Jeg synes stadig ikke, den er decideret smuk, men den ser langt for charmerende ud til at være grim



  • #35   28. aug 2012 OMG! smiley

    til dit billede Yasmin.


  • #36   28. aug 2012 Smukkeste: Berner Sennen, Newfoundland, Malamute, Samojed, Australian Shepherd, Rottweiler, American Akita, Afghansk Mynde og Finsk Lapphund.

    Grimmest: Schnauzere, Chinese Crested, Chihuahua, Mops, Engelsk Bulldog, Fransk Bulldog, Amstaff, shar pei, xoloitzcuintle, Schæfer, Corgi, Amerikansk Bulldog og Bullterrier.

    Ja det var lige lidt af hvad jeg kunne komme på. Sikkert flere i begge kategorier.


  • #37   28. aug 2012 Uha nu kommer der nok en længere liste over smukke hunde! smiley

    Smukke hunde; Samojeder (se'føli! :D), Alaskan Malamute, Alaskan Husky, Eurasier, Berner Sennen, Engelsk bulldog (Ja jeg syntes altså de er smukke på deres egen måde! :i) Shiba, Akita Inu, Collie og Cavalier King Charles Spaniel

    Grimme/ikke min smag; Mops, Chinese Crested og Chihuahua -både de korthårede og langårede smiley


  • #38   28. aug 2012 Ah, jeg lyver også lidt, for nogle Powder Puffs er faktisk med på listen over de smukkeste. Min egen er bare for pjusket til at opnå den ære

  • #39   28. aug 2012 Vi takker og bukker for de rosene ord om pølsen her smiley

  • #40   28. aug 2012 Pølsens storesøster Molly *GGGGGG*

    Og ja hun har bug-eyes, normalt er det ikke SÅ slemt som på dette billede, men hunden var enormt træt - og jeg var heldig med kameraet : http://www.flickr.com/photos/street-frey/7195937614/in/set-72157629723855296/lightbox/


  • #41   28. aug 2012 Smukkest: langhåret collie, malamute, rottweiler (ikke dem med køllehoveder), grand danois.

    Grimmest. griffon, FB. i det hele taget bulldogs, hårløse, pudler klippet med ponpon´er, shar pei, mops. bullterrier.


  • #42   28. aug 2012 Nøjagtig det jeg mente med sære øjne - adder badder (sorry Molly)

    Min mors ene mops havde det også: http://gingers.dk/galleri/albums/userpics/10001/morgan2805105.jpg


  • #45   28. aug 2012 Christian: Nej man kan ikke ligefrem se at det er en hvalp efter 2 championhunde smiley

  • #46   28. aug 2012 Det er meget skægt, for pudler synes jeg normalt er forholdsvis grimme. Til nød kan de små være nuttede. Men forrige vinter kom jeg en solskinsdag forbi to gigantiske sorte pudler, der legede i frostsne. Jeg har sjældent set så smukt et syn og måtte bare stoppe op og stå og glo smiley

  • #47   28. aug 2012 Smukkeste : Boxer, Malinois, schæfere af brugslinier, Rottweiler, Amerikansk Akita, Aussie, Whippet... - Og så synes jeg iøvrigt at hannerne er smukkest uden undtagelse..

    Ikke min smag: Pekingeser, chinese crested, king charles spaniel (Ikke Cavalier), cairn terrier..



  • #48   28. aug 2012 Smukkest.............Afghansk Mynde....og ....Grand Danois.

    Grimmest.............Chihuahua... og mange Chinese Chested .


  • #49   28. aug 2012 Marianne - jeg er heller ikke til pudler - overhoved ! men så skulle jeg fotografere Phyt - som også er her på HG - også faldt jeg altså lidt for den lille brune sag her : http://www.flickr.com/photos/street-frey/7454631764/in/set-72157629473982493
    (flere billeder nede på siden )


  • #50   28. aug 2012 Min gamle MOPS... Carlo..... var smuk...... se selv ...*GG*

    (link fjernet)


  • #51   28. aug 2012 FogZ
    Hun er godt nok også lidt lækker smiley


  • #53   28. aug 2012 jaaa og hendes sind er bare så skønt *G* smiley

    fik lige vendt min fordom om pudler totalt smiley - dejlig oplevelse !


  • #54   28. aug 2012 Nu sidder jeg jo her som Powder Puff ejer og spekulerer på, om alle jer, der nævner CC mener alle CC eller det er de hårløse? For så meget synes jeg da ikke PPen skiller sig ud fra så mange andre små hunde, så jeg ville tro, den ligefrem lå øverst på listen

  • #55   28. aug 2012 FogZ
    Ja sådan går det jo heldigvis også. Min omvending ift bullterrieren var også efter at have lært en af dem nærmere at kende som bare på alle måder er en lækker hund :).

    Jeg har lagt mærke til, det samme sker for mig med mennesker. En del af mine venner anser jeg egentlig ikke for særlig pæne, nogle grænsede måske nærmest til uskønne, da jeg mødte dem i sin tid, men som tiden går og jo mere, jeg holder af dem, jo smukkere bliver de sjovt nok smiley


  • #56   28. aug 2012 Marianne K....... jeg mener de hårløse , uden tænder...med strittotter hår... og tungen hængende ud af halsen / munden ..... *GG*

  • #57   28. aug 2012 Sådan ser de færreste chinese crested jo ud nittib smiley

  • #59   28. aug 2012 Lilly er smuk.... i mine øjne...... selvom hun ikke ligner en Afghansk Mynde.... ha ha

  • #61   28. aug 2012 Haha tak Nittib og Christian. Surt hun ikke er en race smiley


  • #62   28. aug 2012 Ja desværre, folk ser Chinese Cresteds som de der små bumsede nogle med tothår og tungen der hænger ud af munden - haha - men det er heldigvis kun under 3% der ser sådan ud.
    www.chinesecresteds.no
    Powder Puffs er også så lækre, de ligner små Afganske mynder.

    Men jeg er overrasket over hvor mange der synes Chihuahua'er er grimme, må indrømme af jeg heller ikke er til Chihuahuaen generelt (trods jeg selv ejer en) - men der er nu nogle Chihuahuaer jeg synes er ekstremt kønne, næsten smukke, specielt blandt de langhårede.
    Er der nogle der vil begrunde hvorfor de synes Chihuahuaen er grim? Bare ren nysgerrighed smiley


  • #63   28. aug 2012 NITTIB
    Det er jo så også freak-udgaven af en hårløs :D. Men Polly er glad for, det er dem, du tænker på smiley


  • #64   28. aug 2012 Smukkest : Peanut smiley og generelt hunde med meget pels, Lhase apso, Cotton du tular m fl. og undtagelsen der bekræfter reglen Mallen.

    Der er ikke grimme hunde i min verden men jeg er ikke vild med hønsehunde og flatcoated og andre jagt typer ( kan ikke huske alle navnene).

    Mindre kønne men meget charerende FB, OEB, mops og CC


  • #66   28. aug 2012 Yasmin
    Jeg er meget splittet omkring chihuahua. Nogle af dem er rigtig kønne, synes jeg og andre har helt 'forkert' hovedform og øjne der er ved at falde ud af hovedet


  • #68   28. aug 2012 Smukkeste: Aussien helt klart den smukkeste hund i mine øjne, ellers falder alle slædehunderacer, hyrdehunde og ulvehunde i anden række

    grimmeste: alle de racer med alternativ pels og racer med underbid

    jeg siger det samme som mange andre, jeg kan nemt elske og holde af en hund der hører under de grimme racer, for mig er det hjernen og sindet der er det smukkeste.


  • #69   28. aug 2012 Cristian, ja hihi, vi kan dele alle racerne imellem os uden at blive uvenner smiley

  • #71   28. aug 2012 (link fjernet)

    Hvis du scroller ned til den i lyserød badekåbe, er det den type, jeg ikke kan lide. Og det er ikke kun fordi, den ser helt latterlig ud i sit outfit


  • #72   28. aug 2012 Chihuahuaen er jeg heller ikke vild med. Mange ser helt skæve ud i ansigtet som om snuden sidder forkert. Har set pæne chihuahuaer, men flest mindre kønne.

  • #73   28. aug 2012 Jeg glemte nogle på grimmeste-listen: helt lyse eller hvide, korthårede hunde, som er røde omkring øjnene. Sådan griseagtigt

  • #74   28. aug 2012 Jeg har også haft den Smukkeste Berner Sennen.... Wilma,,,,,,, se her

    (link fjernet)


  • #75   28. aug 2012 Smukkeste:
    Siberian Husky
    Spidshunde generelt, MEN uden tvivl huskien som nummer et smiley
    Langhårede collie

    Grimmeste:
    Corgi
    xoloitzcuintle
    Chinese Chrested
    Greyhound
    Gravhunde


  • #77   28. aug 2012 Ihh Freja, nu rødmer Phyt og jeg jo helt herhjemme;)

    Har det selv lidt svingende med pudlen, har mødt en del eksemplarer jeg ikke synes er særlig kønne og hvis jeg udelukkende var gået efter udseendet, var valget ikke blevet en puddel.. Synes i øvrigt heller ikke at de er særlig billedskønne, medmindre fotografen er god!!;)

    Men, men, når jeg ser en velholdt Storpudel i bevægelse, ja så er jeg helt solgt..!

    Klart en af favoritterne i ringen til udstillinger..





  • #78   28. aug 2012 Marianne, præcis sådan nogle Chihuahuaer jeg heller ikke er til.
    Min Chihuahua er ikke ligefrem racetypisk, men det er jeg nu meget glad for smiley Men ja, jeg er også meget splittet omkring Chihuahua, som skrevet synes jeg nogle er kønne, og andre mindre kønne - men sådan er det vel med alle racer.

    Og lige tilbage til mine elskede hårløse, haha, bare lige for at få det på det rene:

    Chinese Crested Hårløs, der ligner alt andet end Chinese Crested: http://www.tonyrogers.com/humor/ugliest_dog/ugly_dog_01_560px.jpg

    Racetypisk Chinese Crested Hårløs: (link fjernet)

    Og prøv lige at se ham her, wow, det er det jeg elsker med CC'erne, de kommer i alle hud og hårfarver: http://www.chinesecrested.no/no/registry/106883/Olegro+Katrin+Akuna+Matata.html#mainimage


  • #79   28. aug 2012 Yasmin¨
    Du kan smide ligeså mange billeder ind du agter, men jeg ændrer ikke mening om CC'erne smiley *GG* det er jo smag og behag smiley


  • #80   28. aug 2012 R:
    Piv smiley
    Ej det er helt okay, haha, ville bare lige være sikker på at folk ikke kun dømte efter vinderne af "Verdens Grimmeste Hund" konkurrencerne smiley


  • #81   28. aug 2012 Smukkest : Boxer, Briard og ca. 100 andre racer smiley

    Grimmest : Er ikke så meget til de hårløse..


  • #82   28. aug 2012 Yasmin
    He he det forstår jeg så godt, for hold da op nogle uheldige eksemplarer man ser der!


  • #83   28. aug 2012 Enig Kathrine, og heldigvis for det - eller ville det skisme blive en noget sort/ hvid verden vi levede i smiley

  • #84   28. aug 2012 Smukkeste : fransk bulldog, engelsk bulldog, amerikansk bulldog, siberian hysky, alaskan malamute, grand danois, labrador(gul), schæfer..

    Grimmeste : cavalier, westie, cairn, collie, schnauzer, pomaranier, generalt spidshunde og ruhårdede og lang hårdede...

    Ikke min smag : chihuahua, gravhund, chinese crested, bullterrier, terrier generalt. Corgi, Golden...


  • #85   29. aug 2012 Smukkeste: Schæferhund, shetland sheepdog, collie, japansk spids, alaskan malamute, boxer og mange, mange flere.

    Grimmeste: Den hårløse synes jeg simpelthen er den grimmeste hund, der findes, bullterrier er heller ikke mig..

    Isabelle: Hvis du mødte Maj-Britts Juice, så ville du blive forelsket på stedet smiley


  • #86   29. aug 2012 Flere af de hunde racer jeg er ret begejstret for vil jeg ikke betegne som smukke, men nok nærmere facinerende og charmerende..

  • #87   29. aug 2012 Smukkeste: Chinese Crested hairless og Saluki (mest korthåret)
    Det er skægt så mange jeg møder som aldrig har set en CC i virkeligheden, som stopper op og udbryder "Gud hvor er den sød, hvad er det for en race?" når jeg så fortæller dem han er en CC så fatter de ikke en meter for dem har de altid syndes var så grimme.

    Grimmeste: Shar pei og Xoloitzcuintle. Jeg har set begge på udstillinger og jeg syndes stadig de er grimme.


  • #89   29. aug 2012 Calle's Moar:
    Jeg oplever præcis det samme!
    I starten var der mange der sagde Chelsy var grim, men nu er det så længe siden at jeg sidst hørte en sige det, at jeg ikke husker hvornår.
    Nu bliver jeg netop også mødt med den "Nåårh, hold op den er sød/smuk/speciel, hvad race er det?" og enten har de ikke hørt om racen, eller også siger der "Jamen er det ikke dem som er dømt som grimmeste hund?".
    Da jeg var i New York med Chelsy var der ikke en eneste ud af alle de mennesker der sagde hun var grim, jeg blev tvært imod stoppet hvert 5 minut af en der enten ville have et billede med hende, eller skulle sige hun var speciel/smuk og hvilken race hun var, eller at de selv havde en. Ret vildt og overvældende, men da også positivt.

    Det er altså sjovt at se hvor forskellige folk er med hensyn til smag smiley

    Jeg er i modsætning til dig vild med Xoloitzcuintle, og ville jeg have en af de store - efter jeg mødte et par på udstilling har jeg dog skiftet lidt mening, synes ikke lige dem jeg mødte tiltalte mig personligheds mæssigt, men Chinese Crested og Saluki er også de to hunderacer jeg synes er absolut smukkest!


  • #90   29. aug 2012 Kathrine:
    Ja det er sandt, grunden til jeg lagde et racetypisk eksempel op var nu også bare fordi jeg lige ville være sikker på at folk ikke kun dømte ud fra "de grimme/syge" som jeg skrev tidligere smiley Det er nemlig mindste tallet af CC'er der har tungen hængende ud af munden og ligner noget fra en gyserhistorie. smiley

    Men ja, du har helt ret - det er utroligt svært at forstå en race man synes er så utrolig smuk og elegant også kan ses som tudegrim og enda gyselig af andre, haha, men det er helt okay og jeg synes det er fedt at folk er så forskellige - jeg har bare altid været tiltrukket af det anderledes og unikke. smiley


  • #91   29. aug 2012 Smukkeste
    Akita, irsk setter, kleiner munsterlænder, langhåret sorte schæfer..
    Salto(chihuahua) som 1-2 år bare med lidt længre ben.

    Grimmeste
    engelsk bulldog, bassethound, højavlsschæfer, shar pei..
    Milo´s kæmpe brystkasse og lille rumpe+korte ben+kort snude+lang krop+ korthåret´
    =ikke køn chihuahua i mine øjne..


  • #92   29. aug 2012 Kønneste
    Saluki, borzoi, aussie, dalmatiner, pharaoh hound, azawakh, malamute og husky, grand danois, dobermann, cocker spaniel, irsk ulvehund, skotsk hjortehund, samojede, broholmer, amstaff, irsk terrier, schnauzer, airedaleterrier, pinschere, hønsehunde

    Grimmeste
    MOPS, bulldogs, chinese crested, chihuahua, fede labradorer xD, hårløse generelt, gravhunde, pomeranian, langt de fleste egentlig, pudler, hunde som ikke kan bevæge sig ordentligt pga. avl, corgi, beagle, chowchow,

    Ikke min smag
    Retrievere


  • #93   29. aug 2012 Absolut smukkeste: Amerikansk Akita, men derudover alle spidshunde og mange andre.

    Grimmeste: Tysk Ruhår, Gl. Dansk Hønsehund, Eng.Bulldog og en del ruhårede terriere m.fl.

    Men hvis jeg kender hunden, kan jeg som regel se noget smukt i den uanset race.


  • #94   29. aug 2012 *langt de fleste <b>tæppetissere

  • #95   29. aug 2012 Kønneste: Schæfer, Husky, Schæfer, Malamut, Schæfer smiley Heh


    Vil ikke kalde nogen hunde direkte grimme, men der er mange der ikke er min smag.

    Ikke min smag: Alle ruhårede, hårløse, de fladsnuede, alle små selvskabshunde osv.


  • #96   29. aug 2012 Rikke
    For mig er en tæppetisser en bestemt type lille hund - en af de arrige små sataner som jeg (beklager) ser så mange af til hverdag... sådan en af dem man faktisk ville blive bange for hvis de var større. Dem synes jeg altså godt nok der er mange af - nok fordi mange mennesker køber en lille hund som legetøj og ikke som en hund, trist er det, men de dominerer altså gadebilledet af små hunde. Dine er sikkert ikke sådan smiley Undskyld meget hvis jeg gjorde dig ked af det.


  • #98   29. aug 2012 Kønneste: Kinesisk Hårløs! Når den er veltrimmet er den yderst elegant og smuk! Og ja, jeg har selv en, men har elsket dem lige siden jeg først så dem smiley Også Husky's, dalmantiner, langhårede Chihuahua'er, Papillon og Tervueren kan jeg rigtig godt lide smiley

    Grimmeste: Cavalier King Charles...


  • #99   29. aug 2012 Yasmin og Calle: Jeg har oplevet det samme med at folk pludselig vil indrømme at de normalt synes de hårløse er grimme, men at de synes Silas er pæn. Men jeg har så sandelig også oplevet det modsatte. Specielt mænd, som spørger om jeg har allergi, siden jeg valgte at få sådan en race og når jeg så svare at nej, jeg synes oprigtig talt de er nogle af de smukkeste hunde der findes, så er det som om noget inde i deres hjerne brænder sammen. Det kan de slet ikke forstå og så prøver de så vidt muligt bare at være høflige for alle pengene *GG*

    Jeg acceptere fuldt ud af der er mange der ikke kan lide de hårløse, men har det som dig Yasmin, at det er vigtigt at folk ikke tror de alle ligner Sam, for ham er jeg ikke engang sikker på er raceægte. Han var bare en syg, gammel hårløs hund - som burde have været aflivet meget før.

    Men der er altså også Chinese Crested jeg personligt synes er mindre heldige at se på. Fx utrimmede meget behårede hårløse som ikke har set en bruser i flere måneder. Og puffer som ikke får ordnet pels eller som bliver klippet ned med en hækkesaks smiley


  • #100   29. aug 2012 Smukkeste: uh der er mange og min smag er meget MEGET bred lige fra schæfer og sarloos ulvehund til engelsk mastiff og dogue de bordeaux

    Jeg kan ikke lige komme på nogen jeg synes er grimme men er ikke så vild med dsg og labber sådan udseende mæssigt, men det er mest fordi jeg synes de er lidt kedelige da man ser dem overalt


  • #101   29. aug 2012 En hund, der splitter mig helt vildt er rottweileren. Det er nok især nogle af hanhundene, jeg virkelig synes er væmmelige når de er alt for brede. Men en 'spinkel' rottweiler synes jeg, kan ligge helt i top, både pga farver og tegninger men også selve kroppen synes jeg, kan være utrolig smuk

  • #103   29. aug 2012 Yasmin
    Din Rocco falder ind i kategorien af dem, jeg synes er kønne :). Generelt hælder jeg nok mest til de langhårede chis, men de kan nu også have de der problemer med hoved og øjne, jeg ikke bryder mig om


  • #104   29. aug 2012 De smukkeste ifølge min smag:
    IF, Eurasier, Corgi, Schæfer - generelt synes jeg, de fleste spidshunde er smukke.

    Ikke min smag:
    Labrador, Tysk ruhåret, DSG, Foxterrier, Gl. dansk hønsehund - generelt er jeg vist ikke til jagthunde smiley


  • #105   29. aug 2012 Ginger: Sådan har jeg det også lidt. En ubarberet hårløs med hele ansigtet fuldt af strit hår, Undre mig ofte over genbrugs annoncer hvor de ikke engang har barberet hunden inden de tog billedet. Ser jeg en glatbarberet puff tænker jeg som regel det er en som af en eller anden grund ikke kan holde pelsen på anden vis.

  • #106   29. aug 2012 Skal man klippe en puff ned kunne man jo give dem ponycut ligesom de hårløse. Bare med kort pels i stedet for hårløs. Så ligner den jo stadig racen og så synes jeg personligt at det er meget pænere end en maltrakteret pels der er klippet over det hele med saks.

  • #107   29. aug 2012 øhh. så tror jeg jeg misforstod dig. jeg har aldrig set en Puf hvor "manken" fødderne og halen ikke fik lov at være stor. Det andet tror jeg så også jeg ville finde grimt.

  • #108   29. aug 2012 Det er bare et klik igennem HGs gallerier, så ser du dem.


  • #109   29. aug 2012 Smukkeste: Staff, Amstaff, Pitbull, Bullmastiff (Fawn med sort maske), Bullterrier, Samojede, Eurasier,

    Grimmeste: Hårløse, Irsk ulvehund, GD, korthåret Chi, Schæfer (dog ikke brugshunde)


  • #110   29. aug 2012 Jeg elsker de fleste spidshunde

    Grimmeste vil jeg ikke sige at der er nogle men der er da racer som jeg ikke er vild med udsensmæssigt så som hårløse og de fleste rughåret.


  • #111   30. aug 2012 Der er så mange der nævner de hårløse. Ikke overraskende. Men Gud, hvor har jeg omvendt mange med den holdning efter de har mødt Spooky. Så hører jeg tit: "Du godeste, hvor er den charmerende", og fik faktisk et: "Den er flot", med på vejen fra en ældre herre, for ikke så længe siden.

    Er svært, at bedømme den race ud fra billeder, da der findes en del, som ser lidt "uheldige" ud. Men de har som regel også ejere, der ikke trimmer dem ordentligt eller også er det et mix og et mix af fx CC og Chihuahua er IKKE en Kinesisk Hårløs. De ender med, at se helt forkerte ud med alle mulige skavanker og det er DEM, der vinder The Ugly Dog Contest, ikke RENE CC'ere smiley


  • #112   30. aug 2012 Blandet smag må man sige!! Kunne være sjov at tælle stemmerne sammen!! Tror de nøgne vinder stort efterfulgt at Chi og fladsnuderne som grimmeste, uden at have talt. smiley

  • #113   30. aug 2012 Smukkeste: Bull Terrier, Rhodesian Ridgeback, nogle af de store korthårsmynder.

    Grimmest: Xolo'en

    Andre racer jeg ikke bryder mig om udseendesmæssigt: Boxer, de fleste jagthunde, Pomeranian, Papillon, Cairn, generelt mange af de små, pelsrige selskabsracer.


  • #114   30. aug 2012 Smukkeste : Store hunde Bryder mig ikke om små hunde..

  • #115   30. aug 2012 Sikke en debat - som jeg ikke vil deltage i, at mene andre hunde er grimme er ikke noget jeg vil starte på -

    det er ikke pænt at skrive andres hunderace valg er nogle grimme hunde...

    og desuden mener jeg ikke der findes grimme hunde



  • #116   30. aug 2012 Det har ellers kørt så fint indtil nu - uden sure miner eller noget smiley

  • #117   30. aug 2012 synes da også det er gået fint smiley ingen har taget noget personligt så vidt jeg kan se smiley

  • #118   30. aug 2012 man kan nemt fornærme nogle - men dejligt det er gået rigtigt fint smiley

    og jeg syntes ikke der findes grimme hunde -


  • #119   30. aug 2012 det synes jeg der gør smiley

    heldigvis har jeg selv en, så gør det det måske lidt nemmere at sige *GGG*


  • #120   30. aug 2012 Hvis folk bliver fornærmet over at alle ikke bryder sig om deres race, så er de for nærtagende smiley

    Vi kan jo ikke alle have samme smag smiley


  • #121   30. aug 2012 Smukkeste: Labrador

    Grimmeste: Ingen ;o)


  • #122   30. aug 2012 Ej, frøhunde er grimme. Så det passer ikke helt, det med at jeg ikke finder nogen hunde grimme :o)

  • #123   30. aug 2012 Dengang jeg sagde til minmand at jeg inderligt ønskede mig en boxer, sagde min mand : ej de er sgu så grimme smiley

    For mig er det ikke kun det ydre der tæller, men synes nu stadig boxeren er smuk - også i hjertet smiley


  • #125   31. aug 2012 Man kan ikke tillade sig at blive fornærmet når man selv deltager i debatten og giver sin mening til kende. derfor kører det fint. Og selvfølgelig er der racer man ikke bryder sig om, om man vælger at sige det på den måde eller direkte at kalde dem grimme, er vel ligegyldigt. Jeg tør i hvert fald godt stå inde for det jeg siger, og jeg står fast ved mit ordvalg ;o)

  • #126   31. aug 2012 Hvor er det dog dejligt at smagen er som bagen = forskellig.
    Tænk hvis vi alle vi have samme race, det ville give høje priser, og formentlig dårlige hunde og hvor ville det være kedeligt at se på smiley


  • #128   31. aug 2012 Jeg kan nu ikke se at det skulle kunne støde nogle sådan som tråden bliver holdt i tonen.
    Jeg kunne godt have skrevet at mopsen er grim men det mener jeg jo egentligt ikke, jeg vil ikke sige at den er køn heller ikke. Men til gengæld er der noget hamrende charmerende over den, dog ikke hvis det er en hamrende fed en af slagsen. Og bare fordi man syntes at en hunde race er grim er det jo ikke det samme som at sige at der ikke findes individere der kan tage en med storm pga dens personlighed


  • #129   31. aug 2012 og jeg tager det ikke personligt hvis folk synes min hund er grim *G*

    men de skal dælme ikke komme og påstå hun ikke er charmerende, Så går jeg helt nuts *GGG* !


  • #130   31. aug 2012 Pølsen er søøøød. Specielt når hun gør eller hvad det kaldes smiley



  • #131   31. aug 2012 hoster med nuance ? forkølet bjæf ?

    elsker din kommentar "kan den gø rigtigt" "ZOE GIV HALS" "BRRR" " haha nej okay".... *G*


  • #134   1. sep 2012 Hahahaha smiley "ja det var så det" .. jamen det er da bedre end ingenting smiley

    Nelly giver den god gas med at gø, men hvis jeg siger "hvad siger hunden" kommer der kun små piv, så hun er ikke meget bedre smiley


  • #135   2. sep 2012 En smuk hund i mine øjne er en :

    - symetrisk hund med god muskelmasse

    - flot blank pels uden klumper og den må for guds skyld ikke give mig det der ulækre fedtet stads på fingrene efter jeg har kælet med den

    - den skal kunne bevæge sig uden problemer af nogen art ( åndedræt , kropslige begrænsninger osv )

    - blanke øjne uden fnidder fnadder rundt om

    ja , den skal sådan set bare være sund og rask uden skavanker, dvs. ingen fremavlet karaktertræk i overdimensioner

    Sådan en hund er smuk i mine øjne , uanset race eller blanding......

    I starten syntes jeg at Bertil så `mærkelig `ud , men med tiden har jeg lagt mærke til , at når jeg betragter ham og andre hunde , ja så er det HELE hundens fysiske krop og dens formåen jeg først lægger mærke til.
    F.eks. kan jeg tænke : puha den hund der, har godt nok problemer med at trække vejret , eller , den løber virkelig besværet , eller er der mon bakterier i det øjensnask ?? , puha hvor er den fedtet at røre ved og lign.

    Disse fremavlet karakter træk appelere ikke i positiv retning hos mig.



  • #136   2. sep 2012 Smukkeste:

    - Siberian Husky!!
    - Norrbottenspids
    - ... andre spidshunde (Eurasier, Shiba, Akita, Basenji, Finsk Lapphund)
    - Toller
    - Aussie
    - Kleiner Münsterländer
    - Springerspaniel
    - Kooikerhondje


    Ikke min smag:

    - Nøgne hunde
    - Hunde med meget kort pels
    - Hunde med ruhårspels
    - Hunde, hvor huden ligger i voldsomme rynker
    - Hunde med udstående øjne
    - Hunde med for kort snude
    - Hunde, der har for korte ben/for lang ryg
    - Hunde med hængende øjenlåg eller læber
    - Hunde med overdimensionerede muskler
    - Hunde, der savler




  • #137   2. sep 2012 Smukkeste: Dalmatiner, CC (Silas!), whippet.

    Grimme: malnios, Corgi, mops, dsg, jrt.


  • #138   2. sep 2012 Jeg synes virkeligt at salukien er den vildeste fryd for øjet. Den er simpelthen SÅ smuk. Dobermann synes jeg også har et-eller-andet over sig, og en collie i bevægelse.... Det er altså fedt at se på.

    Hvad ellers... Jeg er også ret vild med australian shepherd og border collie. Især de røde. smiley

    I den anden ande af skalaen har jeg hunde med helt korte snuder. De kan være død-charmerende, og gå lige i hjertet, men jeg er aldrig blevet blæst væk over deres udseende. Sådan har jeg det egentligt også med ruhåret hunde, men de kan dog være utroligt flot bygget (jagthunde), og det kan jeg godt sætte pris på. smiley

    Der var en der nævnte American Bullies - ja. Det er nok den grimmeste hunde"race" jeg også har set. De ligner frøer eller flodheste, og de ser så besværet ud.

    Den koreanske Dosa synes jeg bestemt også er for meget.


  • #140   3. sep 2012 A&D - Enzo SBT >> Jeps (c: Lige præcis...

    eller sådan noget http://i19.photobucket.com/albums/b190/easterby/img_2901.jpg
    eller den her (link fjernet)



  • #141   24. sep 2012 Smukkeste hunde må være: Langhåret Collie, Samojede, Langhåret Schæfer (uden hængerøv), Cocker spaniel ( unge) de er ikke særlig pæne når de bliver gamle,

    Grimmeste: Mops, glat og rughåret gravhund, Terrier af næsten alle slags ( med undtagelse af Staffordshire), Chi´ og Basset. Ja der er sikkert flere, men dem her må være toppen på den liste ;0)


  • #142   24. sep 2012 Smukkeste hund: Min Perle selvfølgelig smiley elsker cavalier.. Og næsten alle andre hunde smiley

    Jeg bryder mig slet ikke om hunde der savler eller hunde der konstant lyder som de gisper efter vejret.. F.eks fransk bulldog

    Jeg har intet imod store hunde men når de er på størrelse med et møbel ( omvandrende skænk) eller større end en lille hest, så bliver det lidt for meget for mig smiley


  • #145   27. sep 2012 Amstaff, schæfer, dansk svensk gårdhund, mops, japansk spids, islandsk fårehund...

  • #146   27. sep 2012 smukkeste : Amstaff, schæfer, dansk svensk gårdhund, mops, japansk spids, islandsk fårehund...

  • #148   1. okt 2012 Søster Mcfluff, ikke alle koreanske Dosa er da grimme smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Smukkeste Vs. Grimmeste Hund

Annonce