Har jeg ret til at se min hund? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Min ekskæreste og jeg gik fra hinanden for nogle måneder siden. Eftersom jeg skulle flytte ud af lejligheden aftalte vi at hunden skulle være hos ham, indtil jeg fandt et sted at bo, hvor jeg også måtte have hund. Planen var at vi skulle hjælpes ad med at passe den, da vi begge vidste det var hårdt at have den alene.
I det første stykke tid havde jeg vores hund, mens han var ude at rejse, fik sent fri fra arbejde osv.. Nu lader han mig ikke se den mere, idet han synes det er følelsesmæssigt hårdt for ham selv at jeg også har del i hundens liv. Jeg er ikke parat til at give slip på min hund, da jeg elsker den over alt på jorden. Og den er mentalt stærk, og har aldrig været stresset eller forvirret over vores ordning med at være en dele hund, idet vi først og fremmest altid har tænkt på hundens tarv.
Vi står begge registreret som ejere af hunden, dog er det min eks-kæreste der er underskrifts-berettiget hos DKK. Hvad kan jeg gøre for enten at få lov til at se min hund, eller at få den til kun at blive min hund? Jeg kan nemlig godt have den her hvor jeg bor nu. Jeg vil under ingen omstændigheder kunne acceptere at jeg ikke får lov til at være en del af dens liv. Jeg har prøvet at tale om det på en pæn måde med min eks, men han siger, at MÅSKE om noget tid kan jeg få lov til at se hunden.... Det holder ikke!
Håber i kan hjælpe.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.820
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 83 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.748
aug 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.811
Har jeg ret til at se min hund?