{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

Årh nej - alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Hej Alle!
Beklager min lidt lange tråd, håber alligevel i vil hjælpe.

Vi er i fuld krig med alene hjemme træning med lille Mynte på 11 1/2 uge, som vi har haft i halvanden uge nu. Vi starter på arbejde på mandag begge to, men hun kommer til at skulle være alene i 3-4 timer indtil frokost hvor hun så vil få mad og komme ud og tonse rundt, for igen at være alene 3 timer.

Vi er oppe på to timer nu i 'home-alone' træningen, og jeg er vildt panisk og næsten grædefærdig allerede. Imorges var hun ude i en god times tid, da vi kom hjem tog vi det meget stille og roligt indtil hun lige var faldet lidt ned, hvorefter vi satte kamera på live til vores tlf, som vi kunne følge nede fra bilen. Mynte legede lidt rundt med sine ting i nogle minutter, og hylede og pev så afbrudt af leg i ca. 5 min, hvorefter hun lagde sig til at sove (hun sov stadig da vi kom tilbage efter 2 timer, og sov yderligere 1,5 time) Når vi kommer hjem åbner hun lige øjnene og sover videre.

For en time side, prøvede vi så igen .. Denne gang kun 20 min. men hun hylede næsten hele tiden, dog igen afbrudt af lidt leg ..

Vi har startet meget småt med ud af døren - ind igen, og så langsomt sat tiden op ..

Jeg kan slet ikke bære at hun hylder og piver, men de fleste jeg har talt med, mener ikke det er så slemt som det kunne være.

Mit maridt er en ulykkelig hund mandag morgen når vi starter på arbejde! Mener i det er helt normalt hun vil pive og hyle lidt eller skal jeg virkelig tage min bekymring alvorligt??

På forhånd mange tak!

(Vi tager ikke afsked med hende eller noget jeg mener der ville kunne fremprovokerer hendes piveri)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Årh nej - alene hjemme
  • #1   29. aug 2012 Hvad med at give hende noget at slikke i/tygge i for lige at komme igennem den første tid og at slikke, bide og tygge udløser beroligende hormoner.

  • #2   29. aug 2012 Jeg ved ikke, om det kan være det, men jeg har altid haft problemer, hvis jeg gik fra Disen flere gange på en dag. I starten havde jeg også arrangeret mig med, at min far skulle gå over til hende midt på dagen, men jeg ændrede det, så han bare på lange dage kom det senere og så blev der, til vi var hjemme. Det fungerede meget bedre

  • #3   29. aug 2012 Jeg tænker også at det måske kan stresse at man kommer hjem og går igen - men ved det ikke - har aldrig prøvet det.
    I de gode gamle dage ;0) - der kunne vi bare ikke videooptage - så måske mine hunde også har "grædt" uden at jeg har anet det.......men de sov altid når jeg kom hjem fra job:0)
    Jeg ville afvente hvad det udvikler sig til - måske hun bare vænner sig til det på et par dage...... ellers må du bare have en til (sorry);0)


  • #4   29. aug 2012 Jeg har lagt tyggeben til hende to forskellige steder, men de er interessante i 5 min. til hun opdager vi ikke lige er der. Vi prøver at købe nogle marvben og smøre leverpostej i imorgen, og ser om det er lidt mere spændende! Vi bliver næsten nødt til at komme i frokosten, da hun skal have mad, og renlighedstræningen stadig er i fuld krig - for ellers skal hun være alene i 7 timer, og det nænner jeg ikke.

    Tak for Jeres gode råd smiley Tager gerne imod flere, og gode erfaringer!


  • #5   29. aug 2012 Uha mit hjerte kunne allerede sagtens overveje nr. 2 Dorte smiley Hehe ..

    Jamen det er jo helt rigtigt, mange har også rådet mig til at undgå kameraet, for at undgå min egen hjertesorg, hehe. Men ja vi ser også tiden an de næste par dage! Men hvad gør vi dog hvis det ikke stopper.. smiley


  • #6   29. aug 2012 Louise - jeg tror det stopper - hun skal bare lære de nye rutiner - lidt ligesom os andre ;0)

  • #7   29. aug 2012 smiley Det beroligere mig så meget, håber du har ret!

  • #8   29. aug 2012 Dengang vi skulle vænne Molly til at være alene hjemme, fik hun en tyggestang, som hun gik hen i kurven med, og bed i. Det tog en del tid. Hun var så fokuseret på den her pind, at hun tit glemte at vi var gået. Så hoppede hun bare hen, spiste, drak, sov og legede indtil vi kom hjem igen. smiley Hunden er ligesom et barn. "Bestik" med slik og legetøj. smiley

  • #9   29. aug 2012 Lader I en radio stå og køre, så der ikke er helt stille?

  • #10   29. aug 2012 Vi gør det hele .. tyggepind i to forskellige udgaver, og radio ..
    Hun er en forholdsvis selvstændig hund, og render ikke i r**ven af os hele tiden (Selvom hun er den største puttegøj). Hun kan sagtens ligge i sin kurv i stuen og bide i sit legetøj, mens vi er i køkkenet, og hun er generelt meget selvsikker. Så håber virkelig det går over, men bekymringen har varet hele dagen, jeg har snart læst mig blind i diverse guides, råd og vejledninger. Erfaringer og gode råd fra Jer er super!


  • #11   29. aug 2012 Louise, ønsker jer held og lykke med det :o)
    Var lige inde og lure, hvor ser hun dejlig ud! grinede da jeg nåede sidste billede, ligner de begge lige er blevet vækket og strækker sig ;oP


  • #12   29. aug 2012 Tusind tak Aino K smiley Hehe, Ja det er skønt det billede.

Kommentér på:
Årh nej - alene hjemme

Annonce