1.235 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

foder til fb hvalp, som PRUTTER ekstremt foder til fb hvalp, som PRUTTER ekstremt

hej alle sammen, jeg tror endnu engang vi skal prøve noget ny foder til frida, hun er 16 uger og vejer 8 kilo, og hun er en gas-bombe, vi har prøvet Royal canin- fransk bulldog, arion og er nu på orijen, men hun kan ikk så godt tåle korn og havre, hun havde hvert faldt tynd mave på Rc og arion foderet, og der pruttede hun også ekstremt, nu er vi på orijen puppy og det er blevet 10 gange dårlige, men hendes aføring er helt fint, jeg kan sgu snart ikk holde alt det gas ud mere, det er virkeligt ekstremt at en så lille hund kan skide så meget, jeg er ikk så meget til foder med alt muligt tilsætnings stoffer, da jeg ikk ved hvad det var der gjorde hun havde dårlig mave, så det skal helst være kød og grønt

nogen forslag?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  foder til fb hvalp, som PRUTTER ekstremt
  • #1   29. aug 2012 jeg tror det er umuligt at få en bulldog til ikke at prutte så man er ved at kaste op, men jeg følger der med her for hvis nogen har det ultimative råd vil jeg da også have det smiley

• #2   29. aug 2012 jeg kan fortælle at det Link prutter MINDST på er profine
    jeg har fodret med royal canin bulldog, eukanuba, kingsmore, wolfsblut, taste of the wild og acana

• #3   29. aug 2012 min gamle am.bull pruttede også vildt på hills smiley

• #4   29. aug 2012 tja som de andre siger så fiser en fb altså.. Men det bedste foder for Pina er wolfsblut

• #5   29. aug 2012 jeg ved godt at de fiser, og det tager jeg gerne med, men kender en del med fb og de prutter slet ikke så meget, det er altså omkring 20-40 gange i timen.

• #6   29. aug 2012 Findes der en forklaring på, hvorfor nogle racer prutter mere end andre?

TS
    Nu luder det jo som om, du ikke slipper af med prutteriet, men normalt ville jeg da mene, at tre typer foder på to måneder var en hel del og kunne få de fleste hvalpemaver til at reagere. Så jeg ville prøve at give hende lidt længere, når du har bestemt dig for et mærke

• #7   29. aug 2012 Jeg har altid fået dette at vide:
    Den dag din FB ikke prutter mere, skal du gå til dyrlægen. smiley

• #8   29. aug 2012 men hvad hjælper det når hun havde fuldstændig flydende afføring på RC og Arion? hun kunne ikk fungere på det foder, men hun fungere nu men det gør hendes prut system ikke,,
    vi har været på orijen i 1 måned nu, og afføringen er fin men ............ og det er slet ikk til at holde ud, jeg har aldrig mødt en hund i mit liv der skider så meget

• #9   29. aug 2012 spiser hun sin mad hurtigt?

Hvis ikke du føler det er et godt foder til hende så skift, men husk at gøre det over en periode. Wolfsblut er mange glade for

• #10   29. aug 2012 jeg er vejledt af min dyrlæge som sagde jeg sgu prøve at skifte foder, smiley dengang

• #11   29. aug 2012 hun sluger sin mad, når hun endelig spiser, nogle gange står det hele dagen, altså hendes mad, så hun får slet heller ikke så meget foder som hun rigtig skal

• #12   29. aug 2012 Køb Wolfsblut. Min mops havde tyndskid næsten hver dag på RC og pruttede fælt..
    Skiftede til Wolfsblut hvalpefoder, og han har aldrig fungeret bedre end på det. Hans pels er flot og blød, hans negle flosser ikke mere, hans afføring er ALDRIG tynd, kun flot og fast. Desuden prutter han meget sjældent smiley

• #13   29. aug 2012 Riga fungere også bedst på wolfblut. Hans prutteri er næsten ikke eksisterende selvom han også får lækkerier i. Kan varmt anbefales.

• #14   29. aug 2012 Min prutter klart mindre på barf...

• #16   29. aug 2012 Nu ved jeg pludselig hvorfor jeg ikke har FB smiley

Ej jeg vil os anbefale Wolfsblut, men om det hjælper, det ved jeg ikke smiley

• #17   29. aug 2012 hvis hun sluger det er det måske en ide at sprede foderet, så hun er længere tid om at spise, og så hun ikke får slugt så meget luft samtidig. Og så prøv wolfsblut

• #18   29. aug 2012 Kingsmoor er lavet på en formel designet til at mindske lugten af fimserne (det indholder cikorie rødder). Det har vi selv brugt til en småfisende AST, og så vidt jeg husker, fungerede det ganske OK.

BARF kan altså også lugte voldsomt - men det kommer helt an på hvad man giver. Der er der et par stykker her på HG der nok hurtigt skriver under på, da de havde fornøjelsen af min hund den dag han fik nyre... Fyforpyffer!

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
    #19   29. aug 2012 Prøv evt en af de dér "labyrintmadskåle", så spiser de langsommere og sluger mindre luft. Man kan også putte det i en foderbold eller bare en halvliters colaflaske, så er de også beskæftiget/aktiveret lidt.

• #20   29. aug 2012 Vega har prutteperioder, og lige nu er hun i en periode, hvor hun stort set ikke prutter. Vi har hele tiden fodret med Brit Hypo allergenic formula, og det fungerer hendes mave simpelthen fantastisk på, hendes pels er smuk og hun er i trivsel - og så eeeeelsker hun bare sin mad smiley Det kan klart anbefales smiley

Men tror nu (eller vil næsten vove at sige ved) at du aldrig vil kunne få en fb til at stoppe med at prutte. Det er en del af pakken smiley

• #21   29. aug 2012 Tror også det er en god ide at få hende til at spise mindre hurtigt. Tag maden med på tur og brug det til træning eller kast det i græsset så bliver hun også dejligt træt:)

• #22   30. aug 2012 tror vi prøver wolfblutt det er det vi har hørt bedst om, og jeg har en sloow-feed foder skål. men hun sluger det lige meget hvad. tror det er fordi hun lige har skiftet tænder

• #23   30. aug 2012 Er sikker på i får succes med wb :O) det kan vel kun blive bedre??? smiley
    Min hvalp sluger os hans mad. Vil anbefale du køber hvalpefodret, min gider ihvertfald ikke at spise voksenfoderet fordi de pillerne er lidt store. Det er vel for hårdt at tygge smiley så jeg knuser det med en hammer.

• #24   30. aug 2012 Det ved jeg godt, blander også mit Grey Peak puppy med Cold River så proteinindholdet ikke bliver så højt :)..

• #25   31. aug 2012 Vega inhalerede også bare sin mad, da hun var hvalp. Det var helt vildt! Nu er hun heldigvis blevet meget bedre, nu tager hun en mundfuld ad gangen og tygger det, og kan oven i købet lade lidt af maden ligge i skålen til dårligere tider smiley

Min tanke er, at de er vant til at skulle kæmpe med deres søskende om maden, og at det er en vane derfor at spise så hurtigt. De skal lige vænne sig til, at der ikke er nogen, der tager deres mad fra dem, hvis de ikke spiser på 0,5 smiley

Spred evt. maden ud over gulvet eller græsplænen, eller put det i en foderbold smiley

• #26   31. aug 2012 Hvis ens hvalp sluger foderet, er det vel meget godt med lidt større piller..? Så er de da tvunget til at tygge, og kan vel ik spise så stærkt..? Bare en tanke smiley Pillestr. på andefoderet fra wb er i hvert fald perfekte til Pina

Kommentér på:
foder til fb hvalp, som PRUTTER ekstremt

Annonce