{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

~ Den røde ko ~
~ Den røde ko ~
Tilmeldt:
30. jan 2010
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525

Antitræksele... {{forumTopicSubject}}

Ja, nu ved jeg at jeg skaber røre i andedammen...
Men jeg vil altså gerne have at min mor kan gå med Akila uden at skulle være nervøs.
Jeg træner jo med hende og kender hendes signaler og kan gå fint med hende. Men min mor tør simpelthen ikke. Og det er synd, for de begge elsker at gå langt (og det gider hendes egen hund ikke). Så vi har snakket om at få en antitræksele til Akila når min mor passer hende. Jeg har set på de HALTI snudeseler man kan købe. Men kan ikke li ideen med at den trækker hovedet skråt. Hvad hvis hun kaster sig frem?! Det kan da gå galt. Jeg har prøvet den der går ned mellem benene, men den virker slet ikke. Så har jeg set en der hedder Canny Collar. Den trækker hovedet ned, og det tiltaler mig mere. Nogen der har erfaringer med den? Eller en ligende?

Og nu ingen sure miner om at man skal træne hunden og det andet skal afskaffes. Jeg hun kan ikke holde min hund og hun kan ikke træne hende. Sån er det... Det er noget jeg gør så der skal hun ikke bruge den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Antitræksele...
  • #1   31. aug 2012 Man kan også få en sele der minder om haltien kan bare ikke huske hvad den hedder

  • My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
    #2   31. aug 2012 Jeg ville anbefale et brett halsband.

  • #3   31. aug 2012 Jeg elsker min...:
    kan det ikke være den Canny Collar jeg omtalte? Den ligner nemli, men hvor istedet for at man klikker selen på under hundens hoved, så er det omme bag nakken som gør at hunden får hovedet ned og ikke til siden?!

    My og...:
    Et bredt halsbånd duer slet ikke. Hvis hun møder en hund eller en kat, har jeg en hund med en moder slæbende efter sig...


  • #4   31. aug 2012 Der er noget der hedder en halti sele, måske det kan være noget. Har ikke personlig erfaring med den, men en jeg kender er glad for den til hendes meget ivrige unghund.

  • #5   31. aug 2012 Der findes seler som har har "fatning" foran på brystkassen. Det er en H sele. Når hunden trækker bliver den så også "drejet om" men uden at det går ud over nakken.

    De er bare p*sse svære at finde de seler.


  • #6   1. sep 2012 Zpcn:
    Mon det ikke er de seler jeg omtaler i starten? Har kun set to slags, og den ene virker ikke. Og den anden er bestemt ikke go hvis hun kaster sig frem (får et "knæk" i nakken)...

    Cathrine:
    Dem har jeg hverken set eller hørt om før. Må jeg da lige holde øje med!! smiley


  • #7   1. sep 2012 (link fjernet)

    http://www.dogtrainingstuff.co.uk/gentle-leader-easy-walk-harness-52-p.asp

    http://m.youtube.com/watch?v=1QEM9zl4ngs

    Jeg har ingen erfaringer med produkterne, men tænkte at det måske var sådan noget du ledte efter..



  • #8   1. sep 2012 Nu kan jeg ikke sige så meget om de andre forslag da jeg ikke har prøvet dem.
    Men denne her brugte vi til Aslan da han var værst i sit trækkeri; (link fjernet) og han går altså RIGTIG pænt nu! (Hvis man lige ser bort fra når hunde går forbi, men det har jo som sådan ikke noget med selen afgøre smiley )


  • #9   1. sep 2012 Jeg takker mange gange for alle jeres gode svar og ideer. Jeg snakker med min mor og høre hvad hun mest er hugt på.
    dejligt med ærlige svar, og ingen sure miner. Jeg vil prøve at vende tilbage og fortælle hvordan der er gået.

    MANGE TAK!


  • #10   1. sep 2012 Jeg vil ikke gå ind på de forskellige mærker da det vil skabe "røre i andedammen=HG ;-)"pga. alle de hals,nakke og ja jeg ved ikke hvilke skader hunden kan få af dem. "hmm. det er vist for sent nu ;-)"
    Men husk at hundens stærkeste område ER omkring hals,nakke og brystparti= forstykket på hunden, så ligesom når/at man ikke kan styre en hest med noget om halsen på den, så er en grime bedst, jeg mener ikke at din mor skal risikere at brække sin ryg eller komme på skade på andre måder fordi hun vil gå en hur med hunden. Det er ikke fair.
    Så jeg ville og har også selv for en meget kort tid=2dage brugt en af de omtalte "grimer" og min hund fangede det lynhurtigt og led ingen nød, selv om hun 1 gang kastede sig frem, "Havde hun ikke haft grimen på så tør jeg ikke tænke på konsekvenserne"
    Det jeg vil frem til er at Du/I skal tænke på Jeres sikkerhed før sladderen om hvor meget disse"værktøjer" kan skade hunden, da det ofter bunder i misforstået godehed. Hundene i al almindelighed er stærkere end som så.
    Jeg glemte at kigge på Akiela FØR jeg begyndte at skrive, så jeg aner ikke noget om hendes størrelse, men ud fra din egen kommentar om træning og "ikke kan holde den" så ville jeg prøve det der virker hurtigt,uden at hunden blir andet end lidt forvirret over at den styres via hovedet og ikke kroppen og så sk*** på hvad HG`s brugere tænker. Det er jo ikke os/Dem der skal kæmpe med vapsen hver dag. smiley
    Undskylder mit "franske" men jeg er elendig til at formulere mig. Jeg er ikke så slem som jeg lyder. smiley


  • #11   1. sep 2012 Jeg har købt en hos min dyrlæge, de 2 løkker er ligesom et 8 tal, den ene skal over halsen og den anden op om snuden, den trækker hovedet nedad.

    Den skulle vist være udviklet af kiropraktor.

    Med den snudesele på, ville et 6 års barn kunne gå med Floyd.

    Brugte den en periode til at aflaste min albue, samt når vi besøgte dyrlægen


  • #12   1. sep 2012 Det er den Amanda P linjer til jeg tænker på smiley

  • #13   1. sep 2012 Anita:
    Dejligt med folk der siger tingene ligeud og ikke "politiskt korekte" (hvis man kan kalde det det). Og min mor og jeg er blevet enige om at en "grime" er det vi skal prøve. Tak for den fine tale!

    ***René**:
    Ved du evt. hvilket mærke det er? Eller hvor man ellers kan købe den?

    Cathrine:
    Jeg syntes ikke jeg kan google den, så kan ik se hvordan den ser ud. Men hvis den er lige som en sele, tror jeg ikke at det bliver den...
    Den antitræksele som mange har forslået, som går ned mellem forbenene. Den har hun trukket mig op af en bakke med på. Så som Anita siger, så er det jo det stærkeste på hunden. Så jeg må nok op omkring hoved/snude. Men takker alligevel! :o)


  • #14   1. sep 2012 Aner ikke hvad den hedder, der står intet på den, men har købt den hos min egen dyrlæge

Kommentér på:
Antitræksele...

Annonce