{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.114 visninger | Oprettet:

T. T
T. T
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 28

Råd om "vedligeholdelse" af hund! {{forumTopicSubject}}

Jeg er førstegangs hundeejer, med en meget "low maintenence" hund. Men har fundet et par spørgsmål som jeg tænker jeg kan få svar på her i stedet for at gå til dyrelægen.

Sådan noget som at rense øre på sin hund har jeg set i fjernsynet engang. Er det noget man bør gøre på alle hunde i ny og næ? i så tilfælde hvor tit?

Sådan noget som poter? Har oplevet en hund der havde så tørre poter så den fik en lille flænge der blødte. Kan man få "creme" til hundepoter eller er det med hunde som med mennesker at det er mere behageligt at gå på bare tæer hvis man har lige hårdere hud på poten?

Jeg er sikker på jeg havde flere spørgsmål men dem har jeg glemt. Så hvis der er nogle der kan tilføje mere til emnet så skriv endelig smiley TEACH ME smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd om "vedligeholdelse" af hund!
  • #1   1. sep 2012 fandt ud af at vaske poterne i sæbespåne-vand er godt når de har fået ømme poter, småsår og tørre trædepuder...også godt for mig selv, ang. neglerødder rendse ører, ja med en vatpind og lunkent vand når de er snavsede men bestemt ikke i tide og utide....Rødtop er 12 år og har i gennemsnit fået renset ører engang om året....iøvrigt er "kopattesalve" min ven til tør hud...mennesker, katte hunde.....

• #2   1. sep 2012 Okay. Men er et med vask af hendes poter og salve noget der også skal begrænses lidt eller hvordan? Hun er jo ikke lavet af silke er jeg klar over smiley Men vil også gerne ha hun har det godt smiley

• #3   1. sep 2012 Jeg renser øre på Zoe når der sidder noget , heldigvis er hun så dygtig til at sidde mussestille når jeg finder vatpinden frem - ellers havde jeg ikke turde smiley

det med poterne kan jeg ikke svare på , vi har kun problemer med salt og der er potevoks løsningen for os smiley

Det er nogle helt fine spørgsmål og man må godt være pylret om sine hunde bare man husker, som du selv siger, at de ikke er lavet af slike *G*

• #4   1. sep 2012 Potevoks? Hvad er det så for noget? Og igen hvor tit bør man så bruge det?

• #5   1. sep 2012 t.s. det er når de har strøet salt om vinteren i byerne hvor de er noget emsige med at strø, så er der den mindste lille sprække i trædepuden får de ondt, men ligger der sne er nødløsningen at "vaske poten godt deri, men allerbedst potevoks før turen dyrehandlen har det .er ikke ret dyrt.
    Nu er den kommende vinter jo den første for vapsen, ikke? så nok første gang hun får at se sne, det bliver sjovt, de ser så søde ud første gang de oplever snevejr. smiley

• #6   1. sep 2012 Ja lige præcis. Er det så noget jeg bør have herhjemme eller er det noget vi bare finder ud af om hun får brug for til vinter? Altså skal man være proaktiv i dette tilfælde?

• #7   1. sep 2012 tja, T T det kommer jo lidt an på hvor du bor, selv er det på en gård på landet vi bruger aldrig salt, men aske fra brændeovnen.....har faktisk en potevoks lihggende fra Københavner livet....den er nok for gammel nu....(12 år)
    MEN forhør dig næste gang du besøger dyrehandlen....Ane

• #8   1. sep 2012 Inden du køber potevoks og diverse ting til beskyttelse af poter ved saltning, så synes jeg du skal starte med at se, og din hund reagere på saltet. Nogle hunde har ingen problemer med det, og andre omvendt. smiley Jeg smører ikke Siljes poter med noget, men hvis hun fik sprækker ville jeg gøre det.

Den vinter der kommer nu, der regner jeg med at få købt noget beskyttelse til hendes poter, for sidste års gåture på saltede steder, det var ikke nogen fornøjelse for hende, og det endte ofte med, at jeg måtte bære hende hjem, fordi hun simpelthen ikke kunne gå poterne, fordi saltet generede sådan. smiley Så i år står den på enten sko, ballonsko eller potevoks. smiley

• #9   1. sep 2012 Okay. Tusinde tak. At er så er bitte små sorte "prikker" af snavs i hendes øre. er det noget man gør bnoget ved eller er det først sådan at når man kigger og tænker WOW hun skal da vist ha renset øre at så gør man det?

• #10   1. sep 2012 Du kan få ørerens ved dyrlægen; jeg renser selv koens ører når de bliver irriterede - men langt fra alle hunde har brug for det =)

Poterne skal du ikke pille for meget ved med mindre der rent faktisk er noget galt - altså der er ikke noget vedligeholdelse; kun bedring hvis det viser sig at de er for bløde/sarte/tørre =)

• #11   1. sep 2012 .. og at de er ru er ikke tørre poter, de skal nemlig være ru =)

• #12   1. sep 2012 Silje har også lidt snavs/ørevoks i øret, det kan man ikke undgå. Silje er nu 1 år og 4 måneder, og jeg har ALDRIG renset ører på hende, det har ikke været nødvendigt. Jeg synes bare du skal lade det være, for ører er ikke noget man som sådan skal pille indeni på en hund. smiley Jeg tror ikke du er i tvivl, hvis din hund en dag skal have renset ører.

Kommentér på:
Råd om "vedligeholdelse" af hund!

Annonce