{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.332 visninger | Oprettet:

Hunden spiser ikke rigtig... Hvornår alarmere i? {{forumTopicSubject}}

Nala har ikke rigtig gidet spise sin mad... Det har stået på i godt én uge. (Fra da vi fandt et pindsvin i haven, som var i mandags)

Vi var i roskilde i weekenden på besøg hos min veninde og hendes hund, hvor hun spiste uden at klage. Søndag morgen vågner vi op til opkast og formoder at hun har haft fat i en klov i løbet af natten (da vi fandt en stump i hendes bræk) Hvilket hun ikke er vant til at få. Men virkede overhovedet ikke sløj...........

Da vi kom hjem og fik serveret foder, forlod hun græsplænen uden nogen former for interesse for foderet.
(Hun plejer at være SÅ madglad, og spise med STOR velbehag)

Hun spiser gerne andet end hendes mad, lidt af en leverpostejsmad, diverse godbidder og virker også interesseret, bare ikke i hendes eget tørfodder.

Har fået lidt/en del i hende men igen ikke med samme interesse og begejstring som normalt, og ikke samme mængde som hun plejer.

Hun virker endnu ikke særlig sløv og vi har lige været ude og gå en aftentur.

Men så er det jeg spørg -
Hvorfor spiser hun mon pludselig ikke?

Skal jeg være bekymret siden det kun er hendes tørfodder hun ikke vil spise, men spiser gerne guf?

Er hun mon bare træt af foderet? (vi fodre med WB, men da vores variant var udsolgt købte min mor en anden, måske er det bare den hun ikke kan lide?)

Eller hvad tænker i?
Og hvornår alarmere i som overskriften lyder?

Er det når hunden ikke spiser sin tørfoder men godt vil snacke?

Eller er det når hunden SLET ikke vil spise?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden spiser ikke rigtig... Hvornår alarmere i?
  • #1   3. sep 2012 hvis hun er holdt op med og spise efter i har skiftet foder kan det måske være det. men er ikke dyrlæge så ikke stol for meget på mig smiley

  • #2   3. sep 2012 Hvornår har hun sidst været i løb?
    Det sker ofte at tæver går fra foderet 3-4 uger efter endt løbetid, og det står gerne på 1-2 uger... Jeg har selv en der gør det HVER gang... og pludselig æder hun igen med velbehag


  • #3   3. sep 2012 Frederikke - Hun spiste ca. en halv foder sæk (20 kg) før at denne adfærd begyndte.

    Tina - Hun har faktisk netop lige været i løbetid, måske det bare er det??
    Har bare aldrig oplevet det før og havde heller aldrig troet det skulle ske... Den ædedolk smiley


  • #4   3. sep 2012 altså hvis det bliver ved ville jeg nok søge dyrlæge, men ellers så prøv og ring til dyrlægen i morgen, det koster jo intet og spørge smiley

  • #5   3. sep 2012 Forsøgte lige at snyde prinsessen, ved først at tilbyde hende en lækker bøf stang fra BF i "bidder" Dernæst en foderpille, som blev spyttet ud mens stangen blev spist med stor velbehag. Men hun spiser med større interesse nu, måske det var det var min bekymring det krævede smiley

  • #6   4. sep 2012 Misha har lige været igennem en fase hvor hun ikke ville spise. Til at starte med ville hun ikke spise hverken morgen eller aften. Hun ville gerne spise sin penicillin, godbidder og andet, men ikke sit foder. Når du tilbyder hende morgenmaden og hun ikke vil spise, efter 10 min tag det væk igen og det samme med aftensmad. Misha ville senere ikke spise morgenmad, men gerne aftensmaden. Og efter noget tid spiser hun igen normalt. Ikke Håndfodre din hund for at få noget i den. Hun skal nok spise hvis hun bliver sulten. Med mindre hun fejler noget. Der skal selvfølgelig ikke gå mega lang tid, men se her de kommende dage om det ikke bliver bedre, ellers er dyrlægen jo kun et opkald derfra smiley

  • #7   4. sep 2012 Det er normalt for unghunde at teste jer mht foder. De fleste ejere bliver paniske og tilbyder hunden menneskemad. Og det er præcis hvad hunden vil have.
    Hvis en rask hund foderstrejker, skal du lade den være. Den vil ikke være påvirket af det, og den skal nok spise når den er sulten nok. Det kan vare dage.
    Tilbyd foder 15 min morgen og aften. Tag det væk hvis ikke det spises. Hunden må ikke få noget som helst andet tilbudt mens det står på.


  • #8   4. sep 2012 Har du checket tungen om den er blevet beskadiget evt af en pig. Måske derfor hunden ikke vil spise. Opevede det engang for mange år siden da jeg var ung og ikke tænkte mig om:O) og kastede pind til min hund. Den ramte pinden uheldigt og fik den ned i halsen og rev hul i tungen.

  • #10   4. sep 2012 Så længe hunden virker frisk og drikker normalt samt spiser godbidder og andet lækkert så ville jeg ikke gøre noget.

  • #11   4. sep 2012 Hun er fire år og har aldrig gjort det før, og hun plejer simpelthen være så madglad, derfor blev jeg lidt halv bekymret da hun stadig ikke ville spise efter en uge.

    Nala har ikke og har aldrig haft foder frit tilgængeligt, Har altid ville fjerne maden efter ti minutter, men hun plejer at kaste sig over foderet med det samme og spise der hele.

    Tanifit - tungen er tjekket og der er intet at se :-).

    Vi har ikke proppet hende med alt muligt lækkert, andet end de få rester hun plejer at få ved siden af foderet. Men hun viser mere interesse for foderet nu, så hun skal nok begynde at spise igen :).

    Uanset hvad så skal vi til det årlige tjek hos dyrlægen på mandag, så informere hende der :).


  • #12   4. sep 2012 man bliver forskrækket når en hund der plejer at være forslugen og indhalere alt på sin vej, begynder at faste. Misha er også den mest madglade hund. så forstår dig godt, men tror ikke du skal være så bekymret smiley

  • #13   4. sep 2012 Michelle - lige netop… tror heldigvis heller ikke der er noget.

  • #14   4. sep 2012 det var da dejligt smiley

Kommentér på:
Hunden spiser ikke rigtig... Hvornår alarmere i?

Annonce