{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
932 visninger | Oprettet:

T. T
T. T
Tilmeldt:
11. aug 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 28

Forskellige hundeejere i hundeskov {{forumTopicSubject}}

Min hund oplevede sin første "slåskamp" i dag. Ved ikke om jeg vil kalde den helt vild, men ku da se at det udviklede sig.

Scenarie:
Min hund Kida og en anden hund leger lidt. Den anden er ret vild og hopper ind i Kida så hun drejer rundt 2 gange i luften før hun lander på siden på jorden. Dette sker et par gange og jeg beslutter at prøve at kalde min hun til mig da jeg synes det er lidt for vildt, (selvom min hund overhovedet ikke er bange) vi træner også indkald så det virkede passende. Hun prøver MEGET ihærdigt at komme hen til mig, men bliver trumlet af den anden hun igen og igen. På omkring 6 forsøg for hun løbet snedigt nok rundt så den anden først når hen til Kida da hun når hen til mig. Jeg holder armen ud for at få den anden hund lidt på afstand mens jeg belønner min hund. ( Ku slet ikke få fred for den anden)
I alt denne tid kalder ejeren til den anden hund ikke på sin hund en eneste gang. (hvilket jeg ikke var helt tilfreds med) Nåh jeg siger fri til Kida igen og den anden hund trumler løs igen. Mere ser jeg ikke før de slås. De er ikke sindssyg vilde men ku se det udviklede sig og at det ikke var leg mere. jeg siger "Så nu er det vist nok" for at signalere at vi skal ha skilt dem ad, for den anden ejer står stadig bare og kigger. (sikkert også lidt forvirret) Men han tager bare ikke fat i sin hund. Jeg kan se han er bange for at hive fat i den når de slås. Så jeg må selv hive fat i hans hund. Vil heller have at den bide mig end min hund. jeg får hevet den hen til ejeren som så tager fat i den og jeg tager så selv fat i min egen. (hans hund var så stor så jeg ku ikke rigtig komme til at få fat på min egen hvilket var derfor jeg tog fat i hans.) Derefter tager vi dem i snor og jeg beder ham følges lidt med os så de kan blive venlige igen. Min hund sætter sig og jeg vil prøve at hilse på den anden hund for at vise at den er fin. Men den er lige så vild over for mig, så det må jeg droppe. Jeg spørger efter et munuts tid om det er i orden jeg slipper Kida igen (da hun opføre sig pænt) og han siger ja. Da får gået forbi hinanden kort efter hvor snuderne mødes uden der er noget. Færdig.

Det jeg ikke synes er i orden i denne situation er at ejeren ikke prøver at kalde sin hund til sig før de er begyndt at slås og jeg siger nok er nok. Er jeg helt galt på den? Har ihvertfald besluttet mig for at en anden gang så beder jeg ejeren om lige at kalde på sin hund.

Det samme i en situation hvor en golden er ved at vælte mig fordi den hopper op af mig ud af det blå. Der vil jeg også fremover lige bede ejeren om at kalde den til sig. Synes ikke det er i orden at de ignorer det.

Føler selv jeg fik håndteret det hele rigtig flot og er klar over at slåskampen nok ikke ville ha eksisteret hvis ikke min hund har sagt fra på et eller andet tidspunkt. (hvilket jeg også mener hun skal ha lov til. Men derfra til at fortsætte er selvfølgelig ikke i orden. Men der er det jo ikke til at se hvem der gør hvad)

Tror bare jeg lige sku ha luftet mine tanker lidt. i er velkommen til at sige hvis i synes jeg har handlet forkert eller trådt nogen over tæerne. Er ikke sur eller noget på den anden ejer. Og mener ikke det er hans skyld og hans hund og sådan, men mener bare at det ku være fanget i opløbet hvis han havde kaldt den til sig. Står bare uforstående over for at han ikke kalder sin hund til sig når den forpurre vores træning og når den leger sååå vildt og når den slås. Er jeg helt galt på den der?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskellige hundeejere i hundeskov
  • #2   5. sep 2012 Jeg ville aldrig have ladet min hund lege med den hund, hvis jeg kunne se det var for vildt, og hvis den anden ejer var helt passiv. Jeg ville stoppe legen med det samme, og gå min vej. Det er dit ansvar, som hundeejer, at få stoppet den leg lang tid før det går så vidt. Det skulle jeg - efter min mening - gerne kunne se ret hurtigt.

  • #4   5. sep 2012 Din historie viser så tydeligt, hvorfor det er en endda RIGTIG god ide, at man ikke slipper sin hund, før man har talt med den anden ejer og sikret sig, at begge ejere er enige om "spillereglerne" i et hundemøde, dvs. hvad man gør hvis-og-såfremt-og-i-fald dette eller hint sker.

    Her virker det som om du bare forventer, at den anden hundeejer som en selvfølge kender til hundeadfærd og reagerer, som du selv.
    Det gjorde han tydeligvis ikke, og måske kan du tage det til efterretning en anden gang du vil lade dig hund hilse på en fremmed hund.

    At afstemme forventningerne til hinanden bare sådan kort kan forhindre mangt og meget.


  • #5   5. sep 2012 Jamen nu er det jo en hundeskov hvor vi render rundt med vores hunde løse. At der så kommer en ny hund hen og vil lege, efter vi har gået 1 hel omgang. (klart at den har mere energi) men det var jo netop fordi jeg synes den legede for vildt at jeg ville stoppe det. De startede med at løbe rundt sammen og så begyndte den på det der med at hoppe ind i hende og jeg ville ha det stoppet. Men ja jeg er blevet bekræftet i at en anden anden gang så beder jeg ejeren kalde sin hund til sig samtidig med at jeg vil gøre det. Tak for jeres indput.

  • #6   5. sep 2012 T.T

    <b> Jamen nu er det jo en hundeskov hvor vi render rundt med vores hunde løse. </b>

    Netop!
    Og du kan bare ikke regne med, at andre har styr på deres hunde.

    Men nu kan du skrive dig bag øret, at din hund har fået 1. lektion i, hvordan den forsvarer sig selv.

    Hvor mange lektioner en hund skal have i det, før det begynder at blive et problem, så man ender op med en hund, der har en anstrengt forhold til andre hunde, ved ingen. Nogle skal have meget få...


  • #7   5. sep 2012 Ville godt nok have gået hen og skilt dem ad så snart det blev for meget :s Og ikke prøvet at kalde på en hund, der alligevel ikke kunne få lov at komme :s

    Nej ikke alle er så gode til det med hunde :o) Men man kan undgå det, ved bare at snuppe ens hund, når man ser sådan en hund der er lidt voldsom. Og så smutte med sin hund. Eller ved at åbne munden og snakke med ejeren :o)


  • #8   5. sep 2012 Meget eng med Lise L.

    Desværre ved man ikke, hvad der kan ske i hundeskovene - og det er langt fra sikkert, at man er enige om reglerne for leg OG være sikker på, at den anden ejer samarbejder!!



Kommentér på:
Forskellige hundeejere i hundeskov

Annonce