1.947 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Forvirret ift. fodervejledning, hjælp? Forvirret ift. fodervejledning, hjælp?

Jeg håber i kan hjælpe mig her, jeg har indtil videre fodret min hvalp med RC hvalpefoder til små hunde hvor der står at når hun er 2 mdr. skal hun have cirka 45 gram dagligt, jeg vil gerne i gang med at skifte foder til Orijen men jeg er lidt forvirret da der står at en hvalp på hendes alder og vægt skal have mellem 90 og 150 gram dagligt - hvorfor er der sådan en stor forskel på RC og Orijen? Og hvilken betydning har det nu her når jeg skal blande de to forskellige foder-mærker? Skal hun så have 45 gram eller 90 gram?

Håber i forstår mit spørgsmål smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forvirret ift. fodervejledning, hjælp?
  • #1   5. sep 2012 Der er tit forskels vægt mellem forskellige mærker..

Det betyder at du skal tage en hvis procentdel af den gamle og af den nye. Hvis du f.eks. er i midten af skiftet tager du 45g af den til 90 (90/2=45=50%) og 22-23 g (45/2=22.5=50%) så har du halv og halv af hver

• Carla
    Carla Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 21
    #2   5. sep 2012 Man skal passe på ikke at forøge mængden af mad for hurtig, så prøv at starte med 35g RC og 30g Orijen og så gradvis forøge mængden dag for dag. Har aldrig rigtig selv kigget så meget på hvor mange gram pakken siger ens hund skal have, men fodret efter hvordan min hund ser ud. Husk Orijen godt kan være hård for maven hos nogle hunde.

• #3   5. sep 2012 Er du helt sikker på du læser vejledningen rigtigt ?

Det hedder den forventede voksenvægt i forhold til alder.. Ikke hvad hvalpen vejer nu

• #4   5. sep 2012 Okay, det forventes at hun skal ende med at veje ml. 6-8 kg som voksen og dermed ender hun i kategorien 5-10 kg på Orijen foder og skal derfor have ml. 240 og 330 gram dagligt når hun er 3 mdr? Det lyder da endnu mere voldsomt.

Hmmmm. Jeg ved godt hvordan jeg gradvist skal blande de to forskellige mærker, jeg var bare i tvivl om hun så skal have 2/3 af RC hvilket er 30 gram og så 1/3 af Orijen hvilket så er 80 gram dagligt? Er det korrekt? smiley

• #5   5. sep 2012 Det lyder meget voldsomt med omkring 300 gram til så lille en hund, min hvalp er 20 uger, får 600 gram om dagen, men er også på 27 kilo nu og forventes at ende omkring de 70+
    Han er på RC Giant puppy
    Orijen puppy large breed, som han har været på, ligger på nogenlunde samme dagsration, vi skiftede på grund af for kraftig vækst.

• #6   6. sep 2012 Lyder som om du læser det forkert.

• Carla
    Carla Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 21
    #7   6. sep 2012 Med Orijen skal man foder med ret mange gram, så tror ikke det er helt forkert. Har selv en buller på ca 4 måneder som få 400g om dagen, hvor Orijen faktisk siger jeg skal helt op på 450g efter deres foder tabel.

• #8   6. sep 2012 Vildt alligevel...
    Med Arion skal den have ca 90 g.

Kommentér på:
Forvirret ift. fodervejledning, hjælp?

Annonce