{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Hundetøj {{forumTopicSubject}}

Hej jeg søger andre Dansk/svensk gårdhundeejer der ligesom jeg har en mening om at de får tøj på, min skal når vi når så langt, hvad gør i ?
Andre må da også komme med en kommentar, jeg vil glæde mig til at høre jer. Kirsten og Grejs

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundetøj
  • #1   6. sep 2012 hvis hunden fryser og har brug for dækken så har jeg intet imod det smiley

• #2   6. sep 2012 Jeg har det sådan at jeg ikke synes hunde skal iklædes smarte jakker eller trøjer etc. Hvis hunden fryser kan den få et ordentligt dækken så den kan holde varmen smiley
    Min hund er begyndt at fryse på den sene aftentur og morgenturen så han får snart et lille strikdækken på som farmor har strikket smiley

• #3   6. sep 2012 Vega går ikke ud om vinteren, hvis hun ikke har dækken på. Hvis hunden har behov for det, kan jeg ikke se problemet smiley

• #4   6. sep 2012 Hvis hunden fryser skal den da have tøj på. Visse racer trives ikke i kulde, mens andre racer ikke trives i varme.
    Om det er en kjole eller et dækken er jeg sådan set ligeglad med, så længe det varmer hunden/beskytter den fra det det skal.
    Jeg selv er til hundetøj som ikke er for pyntet (tut tut skørter, blondekjoler osv), men gerne må have farve og se smart ud.

• #5   6. sep 2012 Din hund - dit valg smiley
    Mener du din hund har brug for det, så er der ikke andre i verden til at vælge det end dig smiley

• #6   6. sep 2012 Hvis en hund virkelig har brug for det, så er et dækken i orden....
    Alt andet er i mine øjne dyreplageri smiley

• #7   6. sep 2012 Det vil jeg huske at sige til Silas, når han til vinter gerne vil have sin heldragt på.
    "Nej Silas, kun dækken - op i bagenden med at du fryser og bliver helt blå med det på, men Karin fra hundegalleri mener at jeg mishandler dig hvis du får din heldragt på :)"

Lad nu folk bestemme selv hvad deres hund skal have på af tøj. Deres hund - deres valg.

• #8   6. sep 2012 Hvis HUNDEN har BEHOV for tøj så er det da helt ok. Uanset om det så er et grimt dækken eller noget super smart og moderne. Så længe det opfylder hundens behov. Hvis det bare er for at ejeren kan lege påklædnings-dukke med hunden så er det ikke ok. IMO

• #9   6. sep 2012 Helt enig Ginger! smiley

• #10   6. sep 2012 Jeg forstår karins kommentar omvendt. At det er synd at lade hunden fryse...?

• #11   6. sep 2012 Jeg kunne ikke leve med en hund, der skulle klædes på før den kunne komme ud. Men heldigvis er vi jo så forskellige smiley
    Mange små hunde ryster af flere årsager. Det betyder ikke altid at den fryser. De hunde, der ikke fungerer uden tøj, skal selvfølgelig have tøj på. Den bor bare ikke hjemme hos mig.

• #12   6. sep 2012 Det er jo et valg man tager - specielt hvis man vælger min race.
    Det er sindssygt træls at skulle give hunden tøj og sko på hver eneste gang, men man vænner sig hurtigt til det smiley

De fleste hunde kan heldigvis klare sig med et dækken, og tror TS gårdhund er en af dem smiley

• #13   6. sep 2012 Ginger, jeg tror nu dem der skriver som Karin sidder og tænker på hunde der har pels ;o)

• #14   6. sep 2012 Men nu er der vel ikke stor forskel på at give en hårløs hund en heldragt på og give en gårdhund en heldragt på. De er begge hunde og har ca samme størrelse og bygning smiley
    En heldragt er en heldragt uanset hvordan hunden ser ud og bliver ikke mere eller mindre mishandling af at hunden er hårløs - ikke i mine øjne.

• #15   6. sep 2012 Har en veninde der har to dsg.
    De har begge to dækken på om vinteren

• #16   6. sep 2012 Jow :o) men huden på en DSG forestiller jeg mig ikke reagere som din hunds hud reagere på kulde. Sådan en hund som din ville jo være dyremishandling ikke at sørge for fik heldragt på, der tvivler jeg på man kan nøjes med et dækken.... synes jeg kan huske du har vist billeder frem hvordan huden kan "springe" ikk?

• #17   6. sep 2012 Det er rigtig - lige med Silas er det ekstra slemt og hans hud kan på ingen måde tåle kulden og begynder at bløde hvis den ikke er beskyttet smiley

Men Lilly har da lånt en af hans heldragter på virkelig kolde dage - har ingen dækkener, så det var lige hvad jeg havde til at holde hende varm smiley

• #18   6. sep 2012 jeg har en papillon dreng som hader at ha tøj på, og så skal han selvfølgelig heller ikke have det, dog har jeg en sweater til ham til om vinteren, da papilloner ikke har underuld og derfor fryser når det er koldt. men den har han heller intet imod, jeg har også en refleks trøje til ham til når det er mørkt og så en lille for sjov trøje hvor der står police på, men den er kun ved brystet/ryggen og er så tynd, og den får han kun på hvis vi skal et eller andet specielt hvor det kunne være sjovt smiley han ved også at når han får sådan noget på så skal vi noget og så vil han gerne, men han går kun med til at få de 3 på smiley

• #19   6. sep 2012 Har også selv dækner og diverse trøjer til Goofy. Han er allerede nu startet med at have de lidt tyndere trøjer på på de kolde dage.
    Tazz har et par dækner som han får på når det begynder at blive frost.
    Nanna har et dækken hun får på når der er hård frost

• #20   6. sep 2012 Jeg har personligt intet problem i at skulle give min hårløse tøj på, hun får det dog kun på hvis vejret er koldt eller det sneer. Min hårløse har endnu ikke haft tøj på siden April i år. Trods hun hader vinteren ELSKER hun sommeren, og at gå lange turer og ligge og dase i solen.
    Jeg synes omvendt at det er mere frustrerende med min langhårede/dobbelt pels Chihuahua, at han er ved at DØ af varme og dårligt nok kan gå tur om sommeren, uden at jeg skal køle ham ned med en vanddunk hvert 5 minut, han derimod har det PERFEKT om vinteren og elsker sne.
    Så som der skrives er det jo et valg man tager, og synes personligt ikke det ene er mere besværligt end det andet smiley

• #21   6. sep 2012 Ginger, det skader heller ingen steder efter min mening, selvom en hund har pels kan vejret godt blive så koldt den fryser, så giver jeg altså mine hunde dækken på.. faktisk har jeg tænkt lidt om det måske var praktisk med en tynd heldragt der ikke kan blive våd, så kunne de få sådan en på når vi er ude længe i snevejr, de slæber jo kanon store snebolde med hjem / ind også selvom de har deres dækken på, det kan blive til mange gange dagligt man må havde dem under bruseren for derefter at skulle tørre dem med hårtørrer når de jo elsker at tumle rundt i sne ;o)

• #22   6. sep 2012 Synes det lyder som en god idé. Heldragterne sidder også bedre end dækkener. De har med at være klodset og skave ved bagbenene. Heldragterne sidder perfekt smiley

• #23   6. sep 2012 Ginger, de dækkener vi har til hundene er nu gode og har så meget refleks halløj på sig at de næsten ligner et helt lys show i mørke lol

Ja, bare de er tynde, ellers får hundene det for varmt, det dur heller ikke, men nøj det ville gøre det noget nemmere for mig om vinteren, og tænker hundene vil nyde ikke at få de store tunge snebolde at slæbe rundt på.

• #24   6. sep 2012 Jeg er lidt splittet, jeg syntes, føler og mener ikke at en hund er en påklædnings dukke, og har egentlig altid haft den holdning, at de havde pels så tøj var for vores skyld, MEN jeg erfaret sidste vinter at efter en gå tur på 100 meter med min lille hund, som rystede af kulde på en måde som var så urimlig at tøj også kan være for hunde.
    Nu får jeg ny hund og har jeg købt regnslag og vinter jakke til ham, og en refleks vest, da vi bor på landet og gade lamper har vi ikke mange af, så skal være sikker på vi kan finde ham i mørkt. Om jeg får brug for det ved jeg ikke, men syntes min erfaring skal komme vores nye familie medlem tilgode, hvis det bliver nødvendigt.

• #25   6. sep 2012 Aino: Det er derfor jeg bestiller i Sverige - der får jeg heldragterne nøjagtig som jeg vil have dem. Jeg har en heldragt til alle formål. Alt fra en tynd som "nattøj" eller til kølige sommeraftener når vi er tvunget til at være ude, til den tykke dobbelt-laget flyverheldragt som tåler alt slags vejr og har monteret reflekser osv.

• #26   6. sep 2012 Ginger, meget gerne sende et link, sidder lige og lure hvad der er på nettet, for det kunne være meget praktisk de dage hvor sneen virkelig sætter sig på hundene, de synes jo det er noget sjovere at rende rundt og lege end det der kommer bagefter ;o) og jeg er helt enig med dem hehe for dælen et arbejde når man ikke kun har en men 2, og pludselig har vi jo 3, så tænker at det må prøves :o)

• #27   6. sep 2012 http://ninna.hundpoolen.nu/ - hun er min heldragt-pusher smiley
    Elsker hver og en jeg har fra hende og det er ikke mindre end 7.

• #28   6. sep 2012 De ser dejlig lækre ud men varme ;o)

Jeg har fundet lidt f.eks. sådan en her: http://www.hundesmart.com/page22.html
    og http://www.hundesmart.com/page138.html må da siges at være billige...
    Kigger lidt videre....

• #29   6. sep 2012 Der er også godt med reflekser på denne her: http://www.hundesmart.com/page137.html

• #30   6. sep 2012 Silas har haft sådan en... men han er jo pelsløs, så den blev solgt igen. Har aldrig set ham bevæge sig så langsomt, som med den på i regnvejr *GG*

• #31   6. sep 2012 Selvfølgelig skal de have noget på, hvis det er nødvendigt....Halv eller heldragt, eller hva i kalder det...Men det er ikke tøj i mine øjne...
    Dyreplageri er, at klæde sin hund på i tøj, som et andet barn.

• #32   6. sep 2012 (link fjernet) - det var den gamle model af denne mener jeg

• #33   6. sep 2012 Den sidste jeg linkede til eller en af de andre... kan godt forestille mig det må være rarest for ham der er noget blødt stof inden i.

• #34   6. sep 2012 ikke vise mig sådan noget Ginger *Host* de er så lækre, men bliver hurtigt "pebret" hvis man skal havde mere end en ;o)

• #35   6. sep 2012 Ja de er ret dyre ellers havde jeg også deres bløde heldragt. Men "nøjes" med dem fra sverige smiley

• #36   6. sep 2012 Karin, jeg synes også det ser tosse dumt ud med kjoler - bukse/skjorte halløj ;o) men sådan heldragter som dem Ginger får lavet i Sverige er nice til sådan pelsløse hunde.....
    Nu kommer 3 vinter her, og jeg gruer, derfor tænker jeg igen igen på sådan regn dragt noget, synes det er synd vores hunde samler så meget sammen når de godt kan lide at være med ude i længere tid og lege, at det stoppes fordi de ikke længere kan bevæge sig pga. de store snebolde som også kan få dem til at fryse til sidst, men det vel undgås ved sådan regn dragt tænker jeg..... men ville det være synd for hundene når de får mere kvalitets tid med leg i sneen?

• #37   6. sep 2012 Jeg takker jer alle for jeres meninger og holdninger jeg er glad for dem, god weekend til jer.
    Kirsten

• #38   6. sep 2012 Boede vi inde i byen, kunne man jo bare styre udenom snebunkerne, men bor på landet og her er meget sne, kun lige vejene der bliver ryddet... i haven har vi forsøgt at rydde fliseområdet for sne, men der bliver de jo ikke når de holder meget af at hoppe rundt i det dybe sne og tumler rundt så det virkelig er overalt sneen sætter sig på dem ;o)

• #39   7. sep 2012 Så længe tøjet ikke genere eller hæmmer hunden kan jeg ikke se problemet, jeg kan synes det ser tåbeligt ud nogle gange, men igen så længe det ikke genere hunden genere det ikke mig
    Og så kan jeg da også undre mig hvis folk klæder hunden på hvis ikke det er nødvendigt, altså bare for sjov

Min datter har fx en chihuahua han har aldrig tøj på heller ikke om vinteren

• #40   7. sep 2012 Ditte, jeg tænker den klart bør sidde løst så der er plads til pelsen og god bevægelse i den, http://www.hundesmart.com/page138.html lyder til vi hænger mest til den der hvis det bliver til noget med at købe sådan ting....

Vi kom til at snakke om den muligvis også ville være praktisk at bruge når man er på udstilling, hvis uheldet er ude og det regner når han skal luftes....

• #41   7. sep 2012 Aino
    Tror Ikke helt jeg er med på hvorfor den er til mig ?

• #42   7. sep 2012 Ditte, tænkte lidt den var til mig da jeg lidt højere oppe (i går kl. 21:24) skrev om regn heldragt - sne og spurgte "men ville det være synd for hundene når de får mere kvalitets tid med leg i sneen? " så derfor svarede jeg dig ;o)

Jeg har det så'en lidt at det er fjollet, pga. de jo har deres pels, men for dælen der er jo meget og sneen hænger bare ved, jeg vakler hvert år med skal - skal ikke.... man burde nok bare pakke "det er fjollet" væk og gør hvad der vil give mere kvalitets halløj og være mere praktisk for både hundene og jeg ;o) det kan jo nok ikke skade at prøve.....

• #43   7. sep 2012 Aino
    Nej mit var bare et svar på tråden generalt smiley

• #44   7. sep 2012 Ditte, jeg er i hvert fald enig med dig, så du fik et klik ;o)

Kommentér på:
Hundetøj

Annonce