{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

altså hvor er det trist {{forumTopicSubject}}

Skal lige starte med at sige at jeg intet har imod de såkaldte muskelhunde, og at vores Hunde også har flere legekammerater af bla. Amstaf. Men hvor er det trist når det er de forkerte mennesker der får sådan en hund. Igår kom min kæreste og jeg meget sent hjem. Vi havde Barney med i bilen. PÅ den store parkeringsplads ude foran vores lejlighedsblok, holder en stor bil med 2 fyre på 0mkring 20 år i. ude foran står en pige med en lille amstaf hvalp og en stor amerikansk bulldog. Da hun ser vi kommer ud af bilen med Barney, begynder hun at skrige panisk på sin kæreste (åbenbart ham i bilen) at han skal komme og tage hunden (den store hund) NU! og at hun ikke kan holde den. Kæresten (som tydeligvis er påvirket af et ellet andet) nøler sig ud af bilen) og tar fat i hunden, der står og knurrer. Han klapper den en over snuden 3 gange. Der var tydeligvis ikke styr på situationen OVERHOVEDET! havde jeg ikke haft Barney med, havde jeg nok liiige fortalt et par sandheder om hvad jeg mente om måden han håndterede hunden på.. men nøjedes med at ryste på hovedet, da jeg ikke var sikker på hvad personen ku finde på( og det skulle altså ikke gå ud over Barney). Da vi er kommet op i lejligheden kan jeg se ejeren af hunden gå hen til sin lejlighedsblok, med hunden v siden af UDEN SNOR!! HELT ÆRLIGT! Må indrømme at det da er dømt til at gå galt en eller anden dag.. indtil videre håber jeg bare at vi ikke møder ham... men hvad kan man egentlig gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  altså hvor er det trist
  • #1   23. jul 2006 Hvis nu han havde stået med en labrador og en lille papillion, havde du så også skevet det her indlæg?? Føler bare at muskelhunde er noget forfulgt for tiden..

  • #2   23. jul 2006 Meget trist:(

    Jeg bliver også irriteret og ked af det, når folk ikke har styr på deres hunde. Eller behandler dem dårligt.

    Heldigvis er vi næsten altid sammen ude og gå med hundene. Så kan en af os tage os af hundene og den anden af Fjolserne!!!

    Desværre er der ikke andet at gøre end at politimelde dem, hvis det en dag går galt!
    Det er folk som dem der giver Disse hunde en dårlig ry:(


  • #3   23. jul 2006 Hvornår er hunden ikke en potensforlænger??? Vil bare gerne høre hvad folk tænker når min kæreste kommer gående med shadow.
    Er hunden bare en potensforlænger fordi man er fyr og kommer gående med en muskel hund??


  • #4   23. jul 2006 Ring til politiet..... Jeg er træt af den slags mennesker, og de burde bare ikke ha lov til at eje et levende væsen...

    Men uden at få skyldfølse, eller føle dig som stikker, så er der kun det at gøre, da man ikk ved hvilke ustabile mennesker det er, synes jeg ikk du burde sige noget til dem selv.... med eller uden din hund...

    Som du selv siger, så lyder det til at det går galt en dag...

    ---- Skal lige siges at det er uanset race-----------


  • #5   23. jul 2006 Betina: Sådan som jeg ser det, så er en hund en potensfolænger, når en fyr er nød til at skal have en hund, som ser stor og stærk ud for at han bliver sej.
    Jeg går ud fra at din kæreste har jeres hund fordi han har sat sig ind i race og fordi han gerne give hunden sin kærlighed og ikke fordi han gerne vil virke sejere


  • #6   23. jul 2006 Ja du har sikkert ret i man kan se det på deres opførelse smiley Desværre er der mange fjolser der anskaffer sig muskelhunde men man skal passe på ikke og dømme alle over en kamp - Det er bare min mening.

  • #7   23. jul 2006 Gitte: Jeg kan ikke give min kæreste skyld for at vil se sejer ud når han går med Shadow, for det var slet ikke ham som ville have hund men mig. Og selvfølgelig satte vi os begge ind i hvilken race det var vi fik os men mente bare den passede perfekt til os. Og det gør vores dejlige shadow dreng også smiley
    Jeg tænker selv nogen gange om folk at de bare har fået den hund for at de selv skal virke sejere, men jeg kender dem jo ikke så ved jo slet ikke om det er tilfældet..


  • #8   23. jul 2006
    Nu synes jeg jo ikke at der er en tendens hvor folk anskaffer sig papillionhunde eller labrador som potensforlæger ;-). Det her inlæg handler jo netop om hvor synd det er at de forkerte anskaffer sig "muskelhunde" NETOP fordi denne type hunde er så forfulgt, gør det, det jo bestemt ikke bedre når sådanne fjolser får de her hunde. og nej.. jeg tænker ikke automatisk: "det må da være en potensforlænger" når en ung fyr kommer gående med en muskelhund. 2 af de muskelhunde som Barney leger med er ejet af unge hakøn... Har intert imod den type hunde, som jeg startede med at skrive smiley
    Ja tænkte på at politianmelde.. men det kan man jo vel desværre først gøre når det er gået galt smiley


  • #9   23. jul 2006 Åhhh hvor er det dog spild af gode kræfter at bare prøve at nå ind med en smule fornuft til 90% af alle ejere af de såkaldte Energihunde

    Men prøver at gøre det alligevel
    Du / I har selv valgt at anskaffe dig / Jer en efter mange menings forhadt hunderace og det ved du / I godt
    hvis Du / I vil gøre noget for at gavne denne / disse Racer så lad for pokker være med at fremstå som uforstående for vores angst for at det kan gå galt mellem jeres hunde og vores alm familiehunde brug ikke hunden som et magt middel som rigtigt mange af jer gør
    hold hunden i snor ALTID i Jeres egen have MÅ den NATURLIGVIS GERNE gå fri Hvis ellers haven er indhegnet forsvarligt med et stærkt hegn
    vis hensyn som vi (de) fleste andre hunde ejere gør og virk så ikke så forbanned nedladen overfor andre hundeejere / andre mennesker
    Max har været udsat for en Energihund som "aldrig plejede at angribe andre hunde" ret betryggende at vide med det hjalp ham sgu ikke en slem bidskade på inderlåret og smertestillende i næsten 1 måned + en dyrlæge regning til mig på ca. 1000,- som ejeren af Energihunden ellers ville betale hvis ikke lige det var fordi han oplyste forkert navn + tlf nr.



  • #11   23. jul 2006 okay jeg ved det godt vi er en udstødt flok..:0)
    ej jeg kan ikke lade være med at grine nogle gange af alle de folk som gang på gang føler sig tråt på når ordet "muskelhunde" står på skærmen. grunden til at folk (tror jeg) tager det så nært er at der bliver generaliseret på alle "muskelhunde" jeg tror jeg svare for de fleste hvis ikke alle "muskelhunde" ejer herinde når jeg siger at vi alle mener at vi har nogle overordentlige dejlige familiehunde. OG DEt HAR VI ! Men der er jo desværre dem som får disse hunde for et andet formål og det ved vi jo og det er dybt skræmmende.
    nå noget andet er at hvis jeg ville have haft mig en hund som alle bare kunne gå ind til i mit hjem have jeg nok valgt en anden race...dermed ikke sagt at min hun er aggresiv!!!! men en rigtig god vagthund og alletiders FAMILIEHUND

    Bjørnebanden: kan godt forstå din reaktion tror jeg havde reageret på samme måde....muskelhund eller ej :0)


  • #12   23. jul 2006 Jeg havde skrevet indlægget hvis det var mig der havde skrevet, også selvom det havde været med en labrador eller en lille hund.. Synes det er forkasteligt at folk får disse modehunde (Ja en muskelhund er altså gået hen og blevet en modehund) Og de har jo som oftes ikk et eneste begreb om hvordan de håndterer hunden... Og at den går uden snor.. Ja kan ikk andet end at sidde i mit hus og skumme.... Arrhhgg.. Så fat dog at få hundende i snor...


  • #13   24. jul 2006 Det må være den høje kostpris der gør at de ikke har råd til en snor *GG*

  • #14   24. jul 2006 Line L!!
    Altså nogle gange bliver jeg sku ked af at høre den manglende viden omkring vores hunde. Sidst jeg skrev et indlæg hertil, handlede det om hvordan i andre der ikke ejer en "muskelhund" har det når i lufter jeres hund, og møder en am. bulldog. Der var 2 ud af mange der havde det svært med det, resten havde gode oplevelser.( og også deres hunde) Vi har haft 4 hunde, og to af dem amerikanske bulldogs. Der har ikke været et eneste problem, og de har altid, når det var muligt gået uden snor. Da min mening er at hvis så store hunde, med så mange kræfter bare skal have en lille mulighed for at få brugt noget energi, og derved blive harmoniske dyr, er de altså nød til at løbe "krudtet af sig " Jeg forstår godt hvor svært det er at se noget sundt i de " latterlige drenge, der bare render rundt og spiller hardcore boys, men det er altså en lille procent ik!! Nogle gange skal vi alle lige slappe lidt af og tænke på at størstedelen af hundeejere er fantastiske, og gør et ENORMT godt stykke arbejde, og gør det muligt for deres "muskelhund" at kunne lege med andre, små som store! Lad være med at generalisere, Det er vi mange der er ved at være træt af!


  • #15   24. jul 2006 Jakob og mette: Kunne ikke være mere enig!!!! Line l: Synes det er frygtelig at du beskriver dig selv som en almindelig hundeejer. Hvad er vi så som ejer en muskelhund? Synes det er trist du lige frem dømmer alle muskelhunde ved at sige vi skal holde dem i snor som om de er nogle monster. Ærgeligt at folk er så uvidende.

  • #16   24. jul 2006 Gåturen

    Den daglige gåtur har stor værdi for hunden, men mest som adspredelse. Det er hundens svar på tv, avis, telefon, en god bog eller anden kontakt med omverdenen.

    Rent konditionsmæssigt er gåturen ikke altid optimal. De færreste ejere går i et for hunden passende tempo. Problemet er størst hvis hunden går i snor. De fleste hunde kommer til at gå pasgang i stedet for korrekt trav. I pasgang får hunden ikke udført lange skridt og får således ikke lejlighed til at strække ud. Faktisk kan hunde, der næsten altid går i snor, få en afkortet skridtlængde, eftersom de ikke bruger deres muskler korrekt. Hunden bør få lejlighed til at bevæge sig frit og optimalt i både trav og galop flere gange om ugen - allerhelst dagligt.




Kommentér på:
altså hvor er det trist

Annonce