4.819 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hunden lugter? Hunden lugter?

Min veninde har en collie, som på sine gamle dage lugter. Det er ikke ud af munden, men en kropslugt af en art.

Får den et grundigt bad, lugter den igen allerede dagen efter selvom den ik har rullet sig eller noget. Og det er en meget fæl lugt.

Andre der har de problemer og evt ved om der findes nogle produkter man evt kan spraye i pelsen hver dag der gør han ik ligter så grimt?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunden lugter?
  • #1   6. sep 2012 Kender ikke selv til det, men har hørt at hunden kan få svamp i huden og det skulle lugt fælt...

• #2   7. sep 2012 Noget hudbetændelse?

• #4   7. sep 2012 Min gamle hund, som døde i April, lugtede også, noget så grimt, de sidste par år.. Han kom i bad hver 14 dag, for vi kunne holde lugten ud, dyrlægen mente at det måtte være, grundet hans helbredstilstand, de indre organer langsomt gik ned i funktionerne...

• #5   7. sep 2012 jeg tænker også noget sygeligt, jeg ville få et helbredstjek ved dyrlægen og en blodprøve for at se om alle organ værdier er normale....

• #6   10. sep 2012 Tak for alle jeres indlæg. Jeg siger det videre til hende smiley

Men der findes ikke noget deo eller lignende, bare en tanke jeg selv havde smiley

• #8   12. sep 2012 En collie skal ikke lugte grimt, så er der noget galt. Det hjælper ikke at prøve at overdøve lugten med deo, så ja et helbredstjek ville være en rigtig god ide.

Det kan både være svamp eller hudbetændelse, det kan være analkirtlerne eller andet.

Og så skal man iøvrigt sørge for, at ens collie tørre ordentlig når den har været i vandet eller er blevet badet. Den kan være fugtig i dagesvis, hvis vejret er fugtigt. På en varm solskinsdag kan den godt tørre, men ellers er det en god idé at gå igang med en blower eller hårtørrer.
    Hun skal også være opmærksom på at hunden ikke går rundt med filtret pels, for så kan der sætte sig alt mulig i den.

Men ja først en tur til dyrlægen og så må hun tage den derfra, en collie skal ihvertilfælde ikke lugte grimt.

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 1
    #9   20. nov 2014 Jeg får af og til også det spørgsmål. Jeg har lavet en lille video om det, som du kan se her, hvis det har din interesse. mvh Søren

http://www.xn--sprgdyrlgen-h9a1u.dk/dyrebrevkasse/generelle/hund-der-lugter

Kommentér på:
Hunden lugter?

Annonce