{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.626 visninger | Oprettet:

Chinese Crested seperations angst :( {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg har et kæmpe problem med seperations angst ved min lille dreng.

Lidt om ham og vores problem:

Stuart er en hanhund, på et år og to måneder. Han er ikke kastereret og fejler intet.
Vi fik ham fra et år siden, og alt var super godt, vi trænede alene hjemme med ham, og det gik fint. Han var ked af det i 10min til en halv time og så var han ellers stille. Efterhånden som vi kom lidt længere hen i processen og han skulle være alene 5-7 timer dagligt begyndte det at blive værre og han er derefter kun blevet mere angst hvor han nu hyler, gør, "skriger", kradssr på døren , savler og tisser og skider nogen gange. Det kan simpelthen ikke blive værre nu.

Vi har trænet alene hjemme mange gange forfra, ladet ham være i bur, hele lejligheden og i en ca. 6kvm gang, vi har prøvet Dap og beroligene piller som hedder serene-um og intet har haft nogen effekt.

vi har så snakket med en adfærdsbehandler i onsdags hvor hun fortæller vi skal være sammen med ham hele tiden i tre måneder før selve træningen går i gang så han ikke har haft angsten i lang tid. (En lang proces som er nærmest umulig for et par der der arbejder fultid og den andn går i skole)

Her kommer spørgsmålet så:

Er der nogen af jer med CC'er der har haft samme problem?
Hvad gjorde i?

Jeg har lavet en masse søgning på racen og fandt ud af de kan have svært med at være alene, det er selvfølgelig en fejl at jeg ikke har undersøgt nok, men man kan altid være bagklog smiley

Alt info omkring denne lidelse og specielt ved CC'er er meget velkommen, da jeg mangler noget at gå ud fra med dette.

Jeg føler jeg har gjort stort set alt, og filmet ham mange gange for at se hvad han egentlig gør når han er alene, men ligelidt hjælper det.

Hilsen Christina og Stuart


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chinese Crested seperations angst :(
  • #1   7. sep 2012 Jeg har en gruppe for racen på facebook og her fortæller mange at racen kan have meget svært ved at være helt alene. De er meget glade for selskab og utrolig kede af at være alene og mange alene-problemer løses ved endnu en hund. Det kræver self stadig arbejde med 2 hunde og det er ingen mirakelløsning.



  • #2   7. sep 2012 Ja, den løsning har vi været omkring og det har virket for et af vores vennepar med deres CC'er.
    Men igen, det er ingen mirakeløsning og jeg føler ikke det er det rette grundlag for at anskaffe sig en hund mere. Og jeg ville være bange for at nummer to hund ville gøre Stuart efter og få samme problem.

    Men tak for svaret smiley

    Hvad hedder siden på face? For så vil jeg lige finde den og kigge lidt der smiley


  • #3   7. sep 2012 Den hedder Chinese Crested Hairless/Powderpuff

    Ved godt at det ikke er rette grundlag - men måske I kunne låne en hund og se om det skulle virke. Hvis det er fordi jeres hund er ekstremt ked af at være helt alene, så er det vel også synd at tvinge ham, specielt når racen er kendt for ikke at ville være det? smiley


  • #4   7. sep 2012 Hund nr et skal kunne være alene før man køber hund nr to i hvert fald. Ellers vil den nye hund opfatte adfærden som normalen og så efterligne det. Og det ville da være en fordobling af problemet.
    Hvis ikke du selv kan være hos hunden, så find en dagpleje.
    Det skulle nok være muligt at lære hunden at være alene med det rette metoder. Vi har en race, som er frygtelig til at være alene. Men det lykkedes da til sidst.
    Guldkornene helt kort: først en desensibiliseringsproces, så hunden ikke stresser over sko, jakke, nøgler mv.
    Mentaltræning en time om morgenen. Slappe af i en halv time, hvor hunden falder helt til ro. Derefter give hunden frossent ben med fyld, sige farvel og gå. I starten er der tale om sekunder. Måske skal man starte med en gennemsigtig låge. Bare det at hunden lærer, at det er fuldstændigt normalt at være alene. Der skal hverken være farvelscene eller goddagscene. Det er intet særligt at være alene.
    Held og lykke.


  • #5   7. sep 2012 Du er ikke den eneste. Min dreng kan heller ikke være alene og jeg har også været igennem møllen med alene hjemme træning, om og om igen. Intet hjælper og jeg fik klager fra mine naboer. Nu er jeg så heldig nok, at jeg kan gå hjemme med ham og tage ham med, når jeg skal noget, i nødstilfælde få nogen til, at passe ham. Men hvis jeg havde haft et jobog havde været nødt til, at gå fra ham, så var mine naboer gået amok og jeg var nok blevet smidt ud til sidst, for de SKRIGER nemlig. Det er ikke gøen, det er en utrolig ulykkeligt skrig. Og det kan høres i hele opgangen og det er der selvfølgelig ikke nogen, der kan holde ud. Men det er også det eneste problem jeg har med ham og jeg har som sagt ikke løst det, så kan ikke hjælpe jer, kun sige at i ikke er alene med problemet.

  • #6   7. sep 2012 Ginger: tak smiley Ja, det har vi også prøvet men der er ikke mange der vil låne deres hund ud og ingen der vil tage ham i noget tid for at se om det skulle virke desværre smiley

    Malene: Tak for svaret. Han bliver aktiveret med gå tur om morgenen, spil og almindelig lydighed og så sidder jeg i sofaen hvor han ligge og falder i søvn inden jeg går. Dagpleje eller andet har vi været omkring, men dette er ikke holbart i længden, for hvis han skal passes hver gang han skal være alene er det nærmest umuligt smiley

    Kianna: Tak for svaret, dejligt at vide man ikke er den eneste men er selvfølgelig ked af at du har samme problem da det er hårdt for både hund og ejer. desværre har jeg ikke samme mulighed for at være hos ham altid smiley


  • #7   7. sep 2012 Malene: Ikke hvis man vælger at købe en voksen hund der allerede kan være alene smiley Men ellers jo, så får man dobbelt op på problemet.
    Dagpleje ville være en god løsning også hvis I ikke vil have en hund mere. Forskellen på en Chinese Crested og mange andre racer er at de oven i det hele har et utrolig sart sind. De bliver nemt bange og det gør dem ekstra svære at træne.

    Jeg er glad for at jeg havde Lilly da jeg fik Silas. Han går dog stadig i panik og begynder at hyle hvis nogen er i vores have, så den er lukket helt af. Måtte sætte et hegn beklædt med tæpper igennem stuen i en måned, efter ubudne havefolk havde kravlet over hækken via en stige og ind i haven. Silas var gå i panik, havde tisset over det hele og var begyndt at hyle hver eneste dag jeg tog af sted. Der skal ikke meget til at hylle dem ud af det.


  • #8   7. sep 2012 Christina & Niels: No problemo. Ved det hjælper, at vide at der er andre i samme båd, så man ikke føler at man bare har fejlet totalt. Jeg håber i får det løst, helst før jeres naboer flipper ud over larmen, så heldig var jeg desværre ikke og det udviklede sig rigtig grimt. Så grimt, at jeg simpelthen ikke tør gå fra ham, i bare ½ time, fordi jeg har en psycho nabo, der har truet med at gå til ejerforeningen og tvinge mig til, at gå af med ham, hvis hun hørte ham igen.

    Så han kommer med stort set overalt, ikke fordi jeg bare vil have ham med overalt, men fordi jeg ikke tør andet. Og når jeg nu alligevel går hjemme, så er det ikke verdens undergang, upraktisk ja og en anelse irriterende, jeg har jo næsten ingen frihed. Men jeg elsker ham for højt til, at gå af med ham af den grund og jeg lærte bare at tilpasse mig situatione og finde nogle lidt kreative løsninger.


  • #9   7. sep 2012 Ginger: Ja, de har et meget sart sind og vi har prøvet at lade ham være alene ved min mor og mormor mens de selvfølgelig var der, og det skal lige siges at han elsker dem begge, hvor han var blevet meget urolig, rendt rundt til alle dørene, grædt og været helt ude af den.

    Derfor er jeg ikke sikker på at det ville hjælpe på hans angst at ville blive passet.

    Men jeg er jo selvfølgelig villig til at prøve alt! smiley


  • #10   7. sep 2012 Hvad med et bur dækket ind i tæpper, så det føles som en tryg hule?
    Det virkede for Silas i min gamle lejlighed, hvor det ikke var muligt at hegne haven ind, da vores hoveddør var i haven og hvis posten kom var panikken i Silas igen. Der hjalp et trygt bur med tæpper så han ikke kunne se ud (kun lidt foran)


  • #11   7. sep 2012 Kianna: Ja, heldigvis bor vi i smme hus som min farmor, hvor vi ar vores egen lejlighed, og hun er heldigvis ikke irriteret over det. Men på et tidspunkt skal man jo også herfra, og det er svært at gøre med ham. Og så kan jeg simelthen ikke have på min samvittighed at han har det så slemt når han er alene.

    Det er godt nok træls med din nabo, ville slet ikke kune forestille mig at have sådan en (undskyld mit sprog) idiot til nabo ..


  • #12   7. sep 2012 Ginger: Det har vi prøvet, og vi filmede ham mens, han prøvede at slippe ud og tissede og pøllede af angst. Det er for farligt at have ham i buret, for han bliver så bange at han vil gøre ALT for at komme ud. smiley Men rigtig god ide smiley

  • #13   7. sep 2012 Nej det går ikke så. Hmmm, den er ikke nemt - for han lyder jo direkte angst, ikke bare alm ked af det.

  • #14   7. sep 2012 Ginger: Ja, han er virkelig angst. Og jeg føler det er rent dyreplageri hver gang jeg går fra ham, så ar det så darligt med det smiley Men vi gør hvad vi kan smiley

  • #15   7. sep 2012 Christina & Niels: Hvor er i heldige, ville ønske jeg havde eget hus på landet, uden naboer, der kunne høre ham. Selv om jeg nok ville have det som dig, rigtig dårligt med, at gå fra en skrigende ulykkelig hund.

    Ja, der er noget galt med hende, hun råber også af en på gaden og hun har selv hund, en hund der gør hver gang døren til opgangen åbnes og den er også aggressiv og må ikke hilse på nogen smiley Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at hun ville melde mig med det samme, hvis hun hørte ham igen. Er ikke bare hysterisk, damen er scary.


  • #16   7. sep 2012 Kianna: Ja, det ed vi også lykkelige for smiley

    Hun er da tosset i sit hoved, nogle mennesker mestre bare ikke sociale færdigheder, og når hendes egen hund gør. Tossede menneske!


  • #17   7. sep 2012 Det var faktisk ikke en tosset idé - den vil jeg gerne høre om den virker smiley

  • #18   7. sep 2012 Madam: Det er faktisk en rigtig god ide, vi har også snakket om at optage en sammentale og så sætte den på når vi går , så han tror vi stadig er her men bare ikke kan se os. smiley




  • #19   7. sep 2012 Madam: Det lyder som en super god idé. Og det vil vi helt klart prøve at få afprøvet. Indenfor denne weekend sikkert. (:

    Alle: Mange tak gode svar. (:


  • #20   7. sep 2012 Heeeeeeeeeey, not a bad idea. Hvis jeg så bare havde en recorder/afspiller, hmm.

    Ja, Christina & Niels, hun er lidt en særling, ikke at jeg dømmer folk på det normalt, da jeg selv er en freak, men at råbe og skrige af folk på gader og stræder er jo ikke kommunikation.


  • #21   7. sep 2012 Kianna: Hehe .. ja, lidt af en særling :b


  • #22   7. sep 2012 Det skal nok gå søde Christina smiley
    Ved hvor meget du vil kæmpe for ham!

    (Vi kender hinanden privat, så derfor jeg skriver sådan smiley )


  • #23   7. sep 2012 Tak Snuller smiley Er glad for at du er her at snakke med, og du forstår hvad jeg har med at gøre smiley

  • #24   7. sep 2012 Du må som sagt gerne låne Felix en dag. Måske han ku berolige ham. Ved ikke, for han pev jo da vi var hjemme ved dig. Sikkert fordi det var et fremmede sted. Der er jo ingen problemer hjemme ved mig selv. Vi må prøve at se næste gang vi har hundedag smiley

  • #25   7. sep 2012 Ja, tænker jeg også. Så kan vi jo prøve at lade dem være alene, mens vi tadig kan høre om de siger noget eller filme dem smiley

  • #26   8. sep 2012 HVorfor er racen så usikker? Avler man på usikre individer? HUsk at usikkerhed er 52% arvbart. Det er meget. JEg tror du skal have fat i De bagvedliggende problemer. EN god adfærdsbehandler kan hjælpe med at få bygget hundens selvtillid op.
    AT købe en voksen hund af samme race vil ikke hjælpe. HVis de generelt er usikre, vil hunden jo følge med på hylebølgen. Vores race hyler også, så Jeg kender det.


  • #27   8. sep 2012 Malene: Vi har fat i en adfærdsbrhandler smiley Og jeg ved ikke hvorfor de er så nervøse af sind, men hvis det er. så meget arvebaseret så er det jo værd at snakke med avler omkring.

  • #28   8. sep 2012 Malene: Ja det gør man, desværre. Tror man i mange år har glemt sindet, når man avlede racen.

  • #29   8. sep 2012 Jeg håber det bedste for jer. Det er frygteligt uholdbart at have en så angst hund. Det smitter af på ejer, hvis hunden er ked af at være alene. Hunden fanger lynhurtigt hvis ejer skifter sindsstemning.

  • #30   8. sep 2012 Mange tak smiley

    Vi gør hvad der er bedst for Stuart, og håber vi finder en løsning.


Kommentér på:
Chinese Crested seperations angst :(

Annonce