969 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Schæfer / foder Schæfer / foder

Hej Folkens

Min kæreste og jeg skal hente vores nye hvalp på Onsdag og har forhørt mig lidt omkring ang. foder.

Opdrætter bruger Eukanuba og anbefaler det.

Efter besøg i Schæferhundeklubben blev vi rådet til at fodre med Robur mener jeg det hedder.

Vil gerne høre jeres mening om hvilket foder i bruger til jeres Schæfer eller brugshund smiley

Kunne Royal canin være en god mulighed ?

Mvh.

Henrik

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Schæfer / foder
  • #1   10. sep 2012 Kan anbefale det her; Det bruger vi til vores schæfer smiley
    (link fjernet)

Kan ikke lige huske hvor grænsen skiller, for der er jo forskellige foder til de forskellige aldre, og vores er ca 6 mdr nu.

• #2   10. sep 2012 Jeg bruger det her...
    http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/bozita_robur/adult/180877

• #3   10. sep 2012 kan anbefale kingsmoor pure hvis det skal være kornfrit
    (link fjernet)

eller Arion Large Breed Maintenance (uden gluten og tilsætningsstoffer)
    (link fjernet)

• #4   10. sep 2012 Jeg har til to brugsschæfere kørt med Olivers.
    Cassius - den gamle af de to - forsøgte jeg lidt frem og tilbage med andet foder, men det endte alligevel med, at det var Olivers, der fungerede bedst.

Coffey har kun fået andet som helt lille hvalp og han har, hvad han skal bruge af energi til gården og til gaden smiley

Vi bruger selected fish. Det er en kornfri variant, ikke at det betyder det store her, men det er jo vigtigt for nogle.

• #5   10. sep 2012 Camilla:

Okay tak smiley

Tanja:

Okay mener os det var det foder de sælger i Schæferhundeklubben smiley

• #6   10. sep 2012 Det skal jeg så ikke kunne sige ;o)

Jeg ledte efter noget foder, hvor jeg ikke behøvede at give hende lakseolie (Hun har ofte tør hud/pels) og så glucosamin til hendes dårlige hofter, og fandt det her.
    Hun kører fantastisk på det, og hendes hud/pels har aldrig før været så flot som nu.

• #7   10. sep 2012 Tanja:

Vil gerne have noget som er godt til hendes hofter og albuer smiley Så Robur lyder godt smiley

• #8   10. sep 2012 Man sælger ikke noget i Schæferhundeklubben. Kredsene kan selv vælge om de vil lave en aftale med et foderfirma, men det er ikke noget klubben står for.

Med andre ord er det der foder altså ikke med klubbens anbefaling smiley

• #9   10. sep 2012 Indhold i Selected Fish:

Fiskemel, kartoffelmel, laks (fersk/frossen), ærtemel, hørfrø,
    OLIVER’S TRIPLE FIBERPLAN (ærtefibre, cikoriefibre, roefibre),
    kartoffel, OLIVER’S OMEGA 3 BOOST (lakseolie), mineraler, tørgær,
    vitaminpremix, grøntsagsbouillon, pasteuriserede friske æg,
    OLIVER’S DIGESTION BOOST (mananoligosacharid, gærkultur,
    inulin, yuccaextract), OLIVER’S FLEX C (fjerkræbruskekstrakt
    (kilde til Chondroitin), muslingeskalekstrakt (kildetil Glucosamin)),
    naturlige antioxidanter (alfatochoferoler), L-carnitin, OLIVER’S
    AURA BOOST (blåbær, tranebær, hindbær, æble, gulerod, tomat,
    kelp, persille, ginseng, grøn the, bipollen, ginko biloba,
    morgenfrueekstrakt).

• #10   10. sep 2012 CH:

Det var mig der skrev forkert men det er en som selv træner i klubben så vidt jeg husker som laver det eller forhandler det om det er Robur ved jeg ikke med sikkerhed smiley

Må lige kigge på Olivers smiley

• #11   10. sep 2012 Her fodrer vi med orijen(;

• #12   10. sep 2012 Mine får Wolfsblut.

Gigthunden får J/D fra Hills.

• #13   10. sep 2012 Vi BARFer vores.

• #16   10. sep 2012 En Grå Schæfer:

Hvilken en brugte da dine var hvalpe smiley ?

Tror jeg giver Eukanuba til en start smiley

• #18   10. sep 2012 En grå Schæfer:

Okay, hvor langtid skal hvalpen have Glucosamin smiley ?

• #20   10. sep 2012 Okay smiley

• #21   10. sep 2012 Vi sørger for, at der er glucosamin i foderet, så den får det hele livet igennem.
    Det samme gælder Chondroitin).

• #22   10. sep 2012 CH:

Det var også min først tanke at det skulle være en del af foderet smiley

• #23   10. sep 2012 Som jeg læser det så er der Glucosamin i Eukanuba eller tager jeg fejl :s smiley ?

• #24   11. sep 2012 Jytte B: Jeg tænkte også meget over det i starten, men hun fungere fint på det og arbejdsglæden og energien er stadig helt i top.
    Og så vil jeg samtidig også gerne holde hende lidt til den slanke side p.g.a. hendes dårlige hofter.
    Og netop p.g.a. hendes dårlige hofter, arbejder og springer hun heller ikke helt så meget, som hun sikkert gerne ville smiley

• #26   11. sep 2012 Hun "hang" desværre ofte lidt med det ene ben på springet i PH (1½ meter højt) så derfor besluttede jeg mig for at få hende tjekket. Og resultatet blev så D/D.
    Hun har umiddelbart ikke ellers været påvirket af det, men jeg har besluttet at hun ikke får lov til at tage A-springet i IPO-programmet (1,80 m. højt), og nøjes med flugtspringet (1 meter højt) og så træner vi heller ikke så meget "flugt" i bidearbejdet, men mere bevogtning, slip og indtransport smiley
    Så jeg tager hensyn til det, men så længe hun leger og løber derhjemme hvor hun er "slukket" tænker jeg at hun ikke har ondt, og vi fortsætter træningen smiley

Kommentér på:
Schæfer / foder

Annonce