{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
633 visninger | Oprettet:

MIn Rottweiler synger {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Er der nogle der kan komme med en god forklaring på hvorfor min hund synger :O) der er efterhånden rigtig mange sange som hun synger med på - ligeså snart melodien starter hopper hun op på sin stol og hyler i sky - det er en blanding af hyl og gøen - dyrlægen kan ikke give mig en forklaring og de mennesker jeg har spurgt som ellers har forstand på hunde ved det heller ikke - er der nogle der kan hjælpe mig ????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MIn Rottweiler synger
  • #1   24. jul 2006 Hej Marlene.

    Det er de høje toner, altså det høje C i en melodi, der får hunden til at hyle lige op i luften.

    Hvorfor ved jeg egentligt ikke.



  • #2   24. jul 2006 Jeg har nogen gange tænkt, at de prøver at overdøve musikken..
    Min hund Zeus gør det kun i bilen, -og når vi skruer op hyler han mere, -slukker vi hyler han næsten ikke...
    Så måske tror de at det er det det går ud på..??
    bare en lille teori..

    Men det må da være dejligt, og sjovt.. -er det pop eller rock hun er mest til ? smiley


  • #3   24. jul 2006 Hun er mest til Safri duo og Natasha Beddingfield men har også sunget til Ramstein så en hund med alsidig musik smag :O)) - tænker bare på om det er ubehageligt for hende og om jeg skal slukke radion når hun er alene hjemme

  • #4   24. jul 2006 *gg*, fortrinelig musiksmag smiley

    nej mon ikke hun hygger sig med det..
    Virker hun stresset?? logrer hun samtidig??


  • #5   24. jul 2006 he he - måske dit musik er hylen i dens øre ;0)

    hylen bliver brugt til 3 ting af ulve:
    - at give information om territoriale forhold til naboflokke
    - at forstærke sammenholdet mellem flokmedlemmer
    - og i tilfældet om en ensom ulv at etableere kontakt med andre ensomme ulve.

    Hunden har lidt af de samme ting, men ikke helt det samme.
    -hunde hyler når de er ensomme, men sjældent for at styrke flokken sammenhold og aldrig af territoriale årsager.
    Hyl smitter ved hunde, hyler en hund, kan et helt nabolag begynde at hyle *g*
    og hvis mennesker hyler har vi også en stor chance for at få hunden til at akkompagnerer. Bl.a reagere mange hunde også på sirener, politibiler, ambulancer og klaverspil.


  • #6   24. jul 2006 Bella gør det ikke til sange, men lige så snart hun hører en mundharmonika.. Og i øjeblikket passer vi hund (samojede/hvid schæfer blanding) og den begyndte sgu ogsp at hyle lidt da jeg spillede..
    Bella gør det altid og hyler meget og højt, og næsten altid på forskellige måder..
    Så tror det er meget normalt smiley


Kommentér på:
MIn Rottweiler synger

Annonce