1.056 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

pludselig blevet destruktiv?!?! pludselig blevet destruktiv?!?!

Kære hundefolk smiley

Jeg håber lidt at I kan hjælpe mig, for jeg aner ikke mine levende råd.

I Maj gik kæresten og jeg fra hinanden, og jeg tog Cosmo med. Vi boede hos min veninde og hendes datter og hund i en 3 mdr, indtil vi fik vores nye lejlighed midt i August.

Der har ikke været problemer med Cosmo på noget tidspunkt gennem processen..

Men så i tirsdags kommer jeg hjem fra arbejde til et vinylgulv i lejligheden der er revet op henne ved døren hvor vi plejer at gå ud. Det skal siges at Cosmo aldrig har haft alene hjemme problemer før.

Det samme gør sig gældende onsdag, gulvet er hevet op igen ved døren.

I går beslutter jeg at prøve at rulle gardinerne for i soveværelset, da jeg var overbevist om, at det kom fra den side af bygningen (det skal siges at man går fra køkken gennem soveværelse til stue)... men nej, gardinet var hevet ned og gulvet op igen, da jeg kom hjem...

Her til morgen har jeg så prøvet at lukke af til stuen så han ikke kommer derind, da jeg nu mistænker at han bliver sat i gang af de skolebørn der går forbi på stuesiden af huset hver dag... så nu har han soveværelset og køkkenet at være i.. Jeg har så sat en stol hen så han kan kigge ud af vinduet, han har fået en flaske med godbidder... og nu kan jeg så bare sidde her på arbejde og vente på at komme hjem og se om det har hjulpet...

kære hundefolk - hvad sker der for min lille mand??? hvorfor er han mon så destruktiv lige pludseligt??? Naboen siger at hun hører ham ikke, så det er ikke fordi han står og gøer...

Ååååh jeg er godt nok fortvivlet smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pludselig blevet destruktiv?!?!
  • #1   14. sep 2012 Med den omvæltning der har været for ham det sidste stykke tid, synes jeg du skal begynde forfra med alene hjememtræning i jeres nye hjem. Nogle gange glemmer hunden hvordan det er, når den flyttes i nye omgivelser smiley

• #2   14. sep 2012 minion: han bliver motioneret 2 timer dagligt når jeg får fri, samt at han ofte er med mig hos hestene..
    han har som hvalp og indtil nu fundet ro ved at kunne ligge i vinduet og kigge ud, men jeg har i dag prøvet at lukke af ind til stuen hvor børnene går lige forbi vinduet.. i soveværelset kan han kigge ud i haven, og kan ikke direkte se ud til en vej..

han har aldrig lavet ballade sådan umotiveret før, så det er det der lige som undrer mig lidt, og derfor har han også fået den flaske med godbidder i, han virker bare ikke interesseret i den smiley

hvis det skulle være kedsomhed, hvad hulen kan jeg så gøre for at aktivere ham? for jeg kan jo ikke s godt sidde hjemme og underholde ham når jeg er på arbejde. Det skal siges at han altid er med mig resten af dagen efter arbejde, og også i weekender.. Jeg er endda så heldig stillet at jeg har betalt frokostpause, så jeg er ikke væk mere end 7,5 time, og han bliver luftet lige inden jeg kører.

• #3   14. sep 2012 rikke: hm... jeg kan godt se pointen i dit forslag, det har strejfet mig, men skulle der så ikke have været en problematik tidligere, og ikke først nu? han har ikke været destruktiv de første 3 uger vi har boet der, og jeg har jo været på arbejde hver dag?!

• #4   14. sep 2012 Kan det være du skal finde et andet aktivitetslegetøj til ham, når han er alene?
    Vores tæve har sådan en monstermund hun får når vi tager hjemmefra. Hun har let ved at få tingene ud af den, men hun lægger sig også til at sove med det samme vi tager afsted, så ofte når hun slet ikke at tømme dem smiley
    Hvordan ser jeres rutiner ud? Har de ændret sig meget i forhold til før?

• #5   14. sep 2012 Det samme skete da jeg flyttede i oktober sidste år... De første par uger gik det fint med at være alene hjemme, så jeg fortsatte på arbejde som jeg plejede.
    Pludselig fik jeg så brev fra overboen om, at hun hylede helt vildt når hun var alene hjemme...
    Morgenen efter gik jeg så som jeg plejede da jeg skulle på arbejde, men blev stående henne ved hus-hjørnet. Og ganske rigtigt... Hun hylede SOM EN SINDSYG!!!!
    jeg havde hende så med i bilen når jeg var på arbejde, ind til jeg skulle have juleferie. I juleferien trænede jeg så alene-hjemme træning med hende igen, og startede med 30 sek. Jeg kunne helsigvis øge tiden temmelig hurtigt og efter ca. 14 dages intensiv træning kunne hun være alene hjemme igen, og der har ikke været problemer siden.

Bine ødelagde godt nok ikke noget, men både hylen og destruktiv adfærd er jo tydelige tegn på at hunden ikke kan lide at være alene.

Så start forfra med alenehjemmetræningen igen.... Det er mit råd.

• #6   14. sep 2012 Rikke: han har SÅÅÅÅ meget legetøj smiley men det bliver slæbt ud i haven og når han ikke gider det mere, tja - lidt lige som menneskebørn smiley

Madam mim: jeg har også forsøgt at give ham noget lækkert, men de ligger pænt på gulvet, og når jeg så får kæmpet mig ind ad døren, så tager han godtbidden og fiser ud i haven smiley jeg undrer mig bare over at det er noget han lige er begyndt på - for så skulle han jo have gjort det før også?

• #7   14. sep 2012 tanja: problematikken er, at Cosmo ikke bryder sig om at folk går fortæt på bilen når han er i den... og jeg arbejder på et hørecenter, så han får nok skræmt livet af de ældre borgerer når de passerer min bil...

• #8   14. sep 2012 Start forfra med alene hjemme træningen og sørg for, at han er mental træt, når du går. Samtidig så minimer pladsen og lad fx en radio køre, så han ikke kan høre noget ude fra. Det er højst sandsynligt alt den omvæltning på kort tid

• #9   14. sep 2012 Så må du prøve at få nogen til at passe ham, ind til du kan få ferie og træne alene hjemmetræning.... Jo længere tid der går før du kommer i gang, og han er alene mens han ikke kan lide det, jo længere værre bliver det, og jo sværere bliver det at lære ham at være alene igen.

• #10   14. sep 2012 så kom han med på arbejde, jeg skulle hente brød og ville lige tjekke...

hele lortet var væltet da jeg kom hjem. Så nu sidder han ude i vores køkken smiley

Han kommer ud til min X om formiddagen fra på mandag... jeg er bange for, at han har fået et akut alene hjemme problem smiley

• #11   14. sep 2012 Jeg har jo ikke haft min lille prinsesse så længe men kommer til at tænke på om hun måske ikke kan li at være alene. Hun laver ikke noget men gøer i alt den tid jeg er væk. Når jeg er hjemme siger hun ikke noget. En rigtig stille hund.

• #12   14. sep 2012 Kan godt forstå det ser sort ud lige nu.... Med med intensiv alenehjemmetræning skal det nok blive godt igen smiley

Bine er næsten 5 år nu, og jeg tænkte også at det da var helt galt, når en hund på 4 år pludselig ikke kan være alene hjemme mere.
    Men det tog ca. 14 dage, så var hun tryg igen...

Så hold modet oppe og hav tålmodighed smiley

• #13   14. sep 2012 Helene M - En tryg hund, som ikke har noget imod at være alene hjemme ligger og slapper af og sover.
    Så jeg vil også anbefale at du går i gang med alenehjemmetræningen... For du har helt ret i at hun ikke kan lide at være alene smiley

• #14   14. sep 2012 Tanja. Mange tak for hjælpen. Jeg fik hende af min nabo for nogen måneder side. Da hun var ved dem var der det samme larm når de var i byen og til tider også når de var hjemme. Jeg var usikker på om det er den race der er sådan. Så takker mange gange for din hjælp. smiley

• #15   14. sep 2012 puuuh tanja - jeg ved det godt, men fyffer pyffer hvor er man ked af det... jeg kommer ikke uden om at skulle betale til et nyt gulv i lejligheden, som vi lige er flyttet ind i - totalt pinligt, når man har stået og sagt at han er SÅ flink smiley

Heldigvis snakker X'en og jeg godt nok sammen, så jeg afleverer bare cosmo når jeg kører på arbejde om morgenen, så kan han være hvor han er vokset op - i selskab med min x som arbejder om natten, så er han i hvert fald ikke alene smiley

Problemet er, at jeg først har en længere ferie til gode til næste år - øvha, så det har lange udsigter, men hvis han kan trives med den løsning her indtil da, så er det sådan det må være..

Kommentér på:
pludselig blevet destruktiv?!?!

Annonce