5.840 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Sele til hund der trækker! Sele til hund der trækker!

Jeg har ledt og ledt efter en tråd der var her for ikke så lang tid siden, omkring en sele, der gik hen over snuden/nakken, kan ikke helt huske det! Men noget med at det skulle være nemmere at holde hunden eller sådan noget.

Nogle der kan huske den tråd?
Jeg har været de sidste 56 sider igennem, og aner ikke hvad jeg skal søge på, da jeg ikke aner hvad sådan en hedder.

Nogle der kan hjælpe?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sele til hund der trækker!
  • #1   15. sep 2012 Det må være en halti du søger. Hvorfor forsøger du ikke at træne problemet, istedet for at give den sådan noget på?

• #2   15. sep 2012 Det er sådan en her..

profilbillede
  • #3   15. sep 2012 den KAN give store skader på din hunds nakke og nogen hunde lære at trække med den på hvilket giver et vrid der skader helt enormt !!!

jeg vil forslå tålmodighed og træning istedet + evt at starte på et hold med klikkertræning , det hjalp for mig og pølsen - som også har trukket mig land og rige rundt !

• #6   15. sep 2012 Du skal have en line fra horsecare & training af Charlotte Frigast - den er suveræn og kan holdes med en hånd (fremfor grimen hvor du skal bruge begge hænder). Den giver ikke nakkeskader og fremfor at blive hævet til siden, bliver hovedet trukket nedad som på en hest.

• #7   15. sep 2012 Mit bedste råd til dig mht. en hund der trækker er at træne seriøs linieføring læs evt. bogen af Turid Rugaas om emnet.

Det billede du linker til den type ''snude sele'' SKAL bruges med forsigtighed og ikke uden at man er blevet instrueret i den korrekt fremgangsmåde.

Endnu bedre du og din hund kunne tilmelde jer et kursus hvor du lærte hvordan du kan undgå at din trækker.

• #8   15. sep 2012 Rolig rolig nu, ville bare læse om den, har ikke set sådan en før, og ville da bare se hvad det var, det kunne være det var noget, måske ikke, det ved jeg jo ikke før jeg ved hvad det er....

Jeg så kun hurtig i den tråd der har været, og ville jo så finde den igen for at læse mere om den.

Jeg træner skam også, det har jeg gjordt siden hvalp, men når man går med to store bamser på samme tid, og der kommer andre hunde, kunne det jo være der var en lille hjælp at hente, så det var nemmere at holde dem begge, uden at blive trukken afsted med, og uden at ødelægge mine arme og skuldre. og uden at trækken halsen af dem... Altså jeg går jo rundt med omkring 100 kg hund når jeg går med dem begge, så det kunne jo være der var en løsning som skånet mine arme og skuldre, samt var gode for hundene.. Det var ikke andet....
    Og ja ja skal da have trænet, at vi ikke hilser på andre hunde, og være ligeglad med andre hunde, og er i fuld gang, men altså indtil vi er nået fuldstædig derhen hvor vi kan gå forbi andre hunde mm og være helt ligeglad, såååå

Selvfølgelig skal det da være rart at gå tur, det er jo netop det jeg søger..
    Men nej skal da ikke have sådan en, hvis den ikke er god, men ville altså bare læse om den, ikke andet....!!!!!

• #9   15. sep 2012 Hvad med en "alm" sele. Altså til ryggen.. Du kan ikke bedre holde dem i sådan en? Men nej det er heller ikke godt at trække hunden i halsen.. Men haltien kan sikkert godt hjælpe dig. Men jeg ser bare alt for mange misbruge den, fordi det er så nemt at give hunden den på.. Men den vil stramme om snuden på den, når du trækker i den. Hvis du vil anskaffe dig sådan en. Så må du finde en der ved noget om haltien, så du ikke ødelægger hundene ved den..

• #10   15. sep 2012 Jeg dropper den ide igen, troede faktisk den ville være lidt ligesom en krime til heste, bare til hund istedet, men vil da bestemt ikke have den, hvis den kan lave skader, men igen med halsbånd, det gør den jo så også eller hvad??

Om en alm sele dure, ved jeg ikke, har kun haft sele til tæven, da hun var hvalp, og efter hun er blevet en stor dame, så i halsbånd.

• #11   15. sep 2012 Hmm altså jeg lærte på hundeskolen dengang. At hunden ikke har godt af at man trækker og hiver hunden tilbage i halsbåndet. Det kan ødelægge nakkevivlerne.. Derfor var det vigtigt at lære hunden at gå ordenligt.. Men kan godt se det svært at holde to store hunde på engang. Men altså man kunne måske bruge den som "nødbremse"

• #14   15. sep 2012 hvordan skulle vi vide at det var " ville bare læse om den, har ikke set sådan en før, og ville da bare se hvad det var, det kunne være det var noget, måske ikke, det ved jeg jo ikke før jeg ved hvad det er...."
    og ikke "min hund trækker leg søger en hurtig og nem løsning".

men godt for din hund at du ikke vælger det .

• #15   15. sep 2012 Næ det kan i selvfølgelig ikke....
    Undskyld hvis jeg formuleret mig forkert....

Jeg undersøger bare nogle forskellige ting, og der var så en tråd jeg ikke lige kunne finde, og det kunne jo så være nogle vidste hvad jeg ledte efter, og det var der så.
    Tak for det.
    Jeg forsætter min træning, og ser frem til vi når så langt, at vi kan være helt ligeglade med andre hunde.....

Forsat god lørdag.. : )

• #17   15. sep 2012 Der er også en sele, som jeg ved mange har haft glæde af. Den sele, hedder en halti sele, og fungere ved at man "drejer" kroppen på hunden, når den begynder og trække. Har en veninde, som har prøvet alt, også og bruge en grime, som slet ikke hjælpe der blev kun mere stress ved gå turer, specielt når der kom andre hunde. Og efter hun fandt ud af at selen fandtes, så købte hun den, og gik i gang med at træne med den. Og efter ca. 1 uge var der stor forskel på og gå tur med hunden. Og den dag i dag, bruger hun den ikk ret meget mere, da hunden har lært og gå pænt..!
    Dette er en halti sele

profilbillede
  • #18   15. sep 2012 Jeg har prøver den der Halti grime, og den virkede!!!
    Trolden trak slet ikke, fordi hun lå og vred sig på jorden imens hun forsøgte at få den af snuden. Så den varede i 3 minutter smiley

• #19   15. sep 2012 jeg bruger X-dog Selen.
    jeg kan utroligt nok gå med zita med min pegefinger..
    og det er en ganske almindelig sele.
    http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundesnor_hundehalsbaand/hundesele/soft/281969

• #20   15. sep 2012 Jeg henviser igen til Charlotte (link fjernet) der har designet en line der går rundt om hundens snude og hals, og stopper alt træk på en sund måde.

• Julie S
    Julie S Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #21   20. apr 2013 Jeg kan godt se det ikke er det optimale med en hundegrime, men jeg har prøvet alt andet. Seler, halsbånd, kvæler halsbånd, anti-træk seler, osv.. Intet virkede for mig og min hund på 42 kg. Min hund trak mig rundt og specielt når der var andre hunde. Jeg havde ingen chance mod hans kræfter og det var ikke sjovt at gå tur.. Jeg bruger grimen nu og han går så fint. Vi kan gå på samme fortov som andre hunde og han kigger bare på dem og vi kan gå pænt videre. Ja han kan godt trække hvis han har lang line, men så går vi bare i kort snor og så går han så flot. Men har dog kraftigt overvejet halti-selen, da folk tror jeg har mundkurv på min hund, hvilket er meget irriterende.

Kommentér på:
Sele til hund der trækker!

Annonce