{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Sterilisation af sheltie {{forumTopicSubject}}

Så fik jeg mig endelig taget sammen og fik booket en tid til sterilisation af min lille sheltie. Hun lider ekstremt meget af falsk drægtighed.
Jeg har tænkt meget over MDR1, men heldigvis kunne hun berolige mig med, at der ikke bliver anvendt midler, som ikke kan tåles - også af MDR1-hunde. Min hund er ikke testet, så jeg kan jo reelt ikke vide, om hun har den.

Nu kan mavepinen så begynde, jeg hader tanken om, at min lille hund skal under kniven. Hun skal steriliseres tirsdag, den 2. oktober, og jeg skal starte kursus mandagen efter - så jeg håber, det er nok tid hjemme hos hende.

Hvor længe er der gået, før jeres hunde har været "normale" efter indgrebet?

Dyrlægen ved, jeg er en pylrerøv, så hun sagde, at de nok skulle passe godt på hende *GG*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sterilisation af sheltie
  • #1   18. sep 2012 Jeg har lige fået gjort det på min collie, hun er kommet fint over det.
    Dyrlægen skal bare være obs. på at hun måske kan være MDR1-hund.
    Jeg har ikke fået testet min hund, men jeg er meget obs. på hvad de får af medicin.


  • #2   18. sep 2012 Hanne: Godt at høre, at din collie er kommet fint over det.

    Ja, lige præcis det med MDR1 var jeg meget OBS på, det var dyrlægen så heldigvis også. (Hun har selv en sheltie). Min er heller ikke testet, så jeg tænker også meget over det med medicinen, loppemidler etc.


  • #3   18. sep 2012 Hvilken kennel er hun fra?

    Med hensyn om det er langtid nok, ja, hvis hun bliver steriliseret om tirsdag så skulle hun gern være meget mere end ovenpå igen når du når mandag. Hun er jo også på piller, så der skulle gerne ikke opstå noget.


  • #4   18. sep 2012 Hun er fra en privat, men ud af Poulsgaard-linier.

    Ja, det burde være nok, hvis der ikke opstår komplikationer, men ellers må jeg jo have én til at komme og kigge efter hende smiley


  • #5   18. sep 2012 Som det første kommer hun jo på pencillin og noget mod infektion som hun nok skal have i 7-10 dage, så hvis der ikke opstår komplikationer under operationen, og hun ikke får skærmen af og slikker i såret, så burde der ikke ske noget smiley Vi har en del på salonen som er blevet kastreret (de fleste hanner, ca 85%) og mange tæver som steriliseret og vi har aldrig hørt noget om komplikationer, så du skal ikke være så nervøs.

    Jeg tror det væreste for mig da jeg skulle have fjernet analkirtler på sonja, var ikke at hun skulle i narkose eller lignende, det var at aflevere min hund på klinikken og gå, da havde jeg det skidt.


  • #6   18. sep 2012 Vi får bare en skærm med, og så ser vi, om der bliver brug for den. Og du har helt ret smiley

    Lige den del med at gå har jeg det også ret dårligt med, men heldigvis ved jeg, at min dyrlæge sagtens kan forstå det, og hun vil tage sig godt af hende smiley Men jeg får nok nogle lange timer i venten, men sådan er det jo smiley


  • #8   18. sep 2012 Kathine: Det bliver den gammeldags metode. Det er ikke mange steder, de udfører den nye, desværre.
    Det lyder som noget af en omgang med maven og tur til dyrlægen hver dag smiley Men hvor er det dejligt at høre, at hun forholdsvis hurtigt var frisk igen smiley

    Lykke: Ja, jeg har også tænkt på, om de ikke bliver lidt sløve af den smertestillende? Hold op - 84 sting, det var voldsomt, men fantastisk, at hun allerede var klar til agility 14 dage efter. De er nu lidt seje, de hunde smiley


  • #9   18. sep 2012 Hvis det er, print listen over MDR1 relevante stoffer fra sheltieklubbens side, og giv den til dyrlægen. Hun ved det sikkert i forvejen, men så er du i hvert fald sikker på at der ikke er en enkel eller to hun ikke er opmærksom på.

  • #10   18. sep 2012 Min tervueren blev steriliseret på den gamle måde..
    Efter 3 dage var det tæt på umuligt at holde hende i ro.
    Der var ikke antydning af problemer og stingene blev taget på 10. dagen


  • #11   18. sep 2012 Søster: Hun vidste alt om MDR1 (hun har selv sheltie), men ellers ville jeg have taget listen med. Jeg har selv nærstuderet den de sidste dage - og har også tvunget min kæreste til at læse den smiley ;)

    Ib: Det lyder sørme godt - forstå mig ret - at hun var så frisk smiley


  • #12   18. sep 2012 Ja selve indgrebet gav ingen problemer.

    Hun blev mere afslappet og hvalpefjollet..
    Men pelsen.... for pokker en totalt umulig pels hun fik..


  • #13   18. sep 2012 Ib: Det frygter jeg også, men hun lider sådan af falsk drægtighed, og jeg kan ikke længere forsvare det overfor hende. Så må jeg/vi tage det med..

  • #14   18. sep 2012 ja det er klart den bedste løsning for hende når hun har det sådan.
    man kan håbe hendes pels ikke bliver så slem som Dess'


  • #15   18. sep 2012 Ja, jeg kan kun håbe, for jeg føler ikke, jeg har noget reelt valg, hvis jeg vil min hund det bedste - og det vil jeg jo smiley

Kommentér på:
Sterilisation af sheltie

Annonce