{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Mistede en dummy idag {{forumTopicSubject}}

Vi mistede vores første dummy idag.

Gik i det høje græs, eller han blev sat af lige udenfor marken, jeg smed dummyén og skulle så lige have tasken på.

Han får så besked på at hente den, han flyver afsted og længere end afstanden til dummyén, kan se på halen han har fært af et eller andet

Pludselig ser jeg en vinge hvor han står, så kan det ellers være jeg fik mere end travlt med at komme efter ham og kaldt ham ind.

Da han faldt lidt til ro, ville jeg finde den skadede måge, det var helt umuligt og ville ikke sende Floyd ud igen, når den ikke var død, så ræven får nok et godt måltid senere idag.

Vi gik tilbage til hvor jeg mente dummyén lå, men trods en søgning på små 40 minutter, fandt vi den ikke smiley

Må se om vi finder den tilfældigt imorgen på marken

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mistede en dummy idag
  • #1   22. sep 2012 jeg havde da så valg at lade hunden finde fuglen igen og så aflive den selv, i stedet for fuglen skal ligge og lide til der kommer et dyr forbi og dræber den får at få noget at æde

• #2   22. sep 2012 Ja det ved jeg godt flere havde valgt, problemet er at jeg aner ikke hvordan Floyd reagere med en levende fugl i munden.

det kunne se kønt ud med mig efter ham, ned gennem mosen, forbi alle ornitologerne og andre gæster i mosen.

Kan lige se aviserne herude.....

• #3   22. sep 2012 ja det kunne have været noget af et syn, men nu er snoren jo opfundet så det kunne jo tænkes det ikke ville være aktuelt

• #4   22. sep 2012 Jamen han har faktisk sporline på, når vi laver det arbejde på marken smiley

Men derfor tog jeg ikke chancen, da der er mere end rigeligt med ballade omkring hunde i mosen

• #5   22. sep 2012 Jeg havde godt nok ikke bare ladet fuglen ligge og lide. smiley

• #6   22. sep 2012 Skid dog hul i den dummy.. Du kunne da som det mindste have fundet fuglen og brækket nakken på den..

• #7   22. sep 2012 Nu ledte jeg jo faktisk efter den måge, men kunne ikke finde den i det høje græs.

Det er jo lidt "sjovt" det her.

Havde jeg ladet Floyd hentet mågen og var han stukket af med den, og de forkerte mennesker i mosen se det.

Så havde der straks været et indlæg i vores lokale avis herude, samt online.

Der kunne så stå, hund jagter og fanger fugle i mosen, for derefter at lege med dem.

Gad vide hvilken dårlig hunde-ejer man så ville være herinde....

Det er jo klart at hvis jeg havde fundet fuglen, så havde jeg da knækket nakken på den øjeblikligt.

• #9   22. sep 2012 Øv at du ikke fandt den :o( Forstår godt du ikke turde sende hunden efter den... Ikke alle hunde er lige gode til at aflive dyr.

Træls oplevelse. Var det hunden der tog mågen i første omgang eller var den skadet i forvejen? (læser det som om den var skadet og var der i forvejen, men ville lige være sikker på jeg har forstået dig korrekt :o)

• #10   22. sep 2012 Den var skadet i forvejen og gemte sig i det høje græs/markblomster på marken

• #11   22. sep 2012 bare mærkeligt at du går mere op i om du se dum i pressen end om et dyr lider, du skriver jo selv du ikke ville lade din hund gå efter den af frygt for at den løb forbi de menesker med en fugl i munden, hvortil jeg skrev at du kunne have snor på din hund så var der jo intet problem, det andet ser jeg kun som uheldige bortforklaringer, forstår ikke hvorfor du kører rundt i "hvis Floyd var stukket af" du skal da slet ikke have din hund løs hvis du ikke kan kalde den til dig under alle omstændigheder

• #12   22. sep 2012 Det er helt fint for mig at du mener dette Nicolaisen.

Der er desværre rigeligt med uheldige episoder i mosen og indlæg derefter i vores lokale avis omkring hundene derude, og jeg skal ikke være den afgørende faktor for at den debat bluser endnu mere op

At lade ham rende efter fuglen mig halsende efter med snoren i hånden og hvis hunden så stikker af ( 10 meter snor er en del), ja det kan se kønt ud.

Men du "kører" bare videre (hvis vi skal bruge dine termer), hvad du ser som uheldige bortforklaringer, ja det kan jeg intet gøre ved

• #13   22. sep 2012 Christina, vi finder nok dummyén en anden dag, har en del liggende, det er den første vi "mister" , havde jo håbet Floyd kunne finde den under alle omstændigheder smiley

• #14   22. sep 2012 Det er en der fulgte med ham, da jeg hentede ham, der er lidt huller i den, så intet stort tab.

Har 9 nye liggende smiley

• #15   22. sep 2012 Det er også med risiko for at give hunden hårdt bid at lade den tage mågen smiley

Men vi har også måtte lade en dummy være ude natten over smiley enten fordi den hænger i et træ (ooops smiley ) eller fordi den bare lige er væk. Men ellers er det heldigvis ikke verdens dyreste genstand smiley

• #16   22. sep 2012 til hvalpetræning, præsenterede en træner ham for et stykke vildt og mente han skulle have det i munden, det resulterede i han "stak" af, rundt om et træ og vi baskede en hel del med ham, for at så den døde fugl ud af munden på ham.

Sådan vil jeg ikke stå i mosen, når han måske hænger i 10 meter line og så med en levende fugl

• #17   22. sep 2012 Selvfølgelig var der lige tid til at træne lydighed på stedet.

Du aner da ikke hvad vi træner eller noget.

Men igen er du så evig korrekt i alt på nettet....

• #18   22. sep 2012 Jeg mener nu ikke jeg har lavet en fejl idag, at du og andre så ville have tacklet det anderledes, det er jo jeres valg.

Så hvad er det præcis jeg skal indrømme ?

• #19   22. sep 2012 Jeg forstår slet ikke at sådan en tråd kan bringes helt herud. Jeg lader heller ikke mine hunde rende af med fuglene.
    Nogle folk burde gå en tur med hundene i stedet for at kommentere herinde på hver en lille ting, der kunne have været gjort anderledes.
    Det er blevet et træls sted at være efterhånden. Man tør jo ikke dele en helt alm oplevelse, fordi der altid skal rettes og korrigeres..

• #20   22. sep 2012 Synes sgu det er fair nok at du lader mågen være efter du har ledt efter. Jeg tænker da også at selvom du leder 40 min efter dummyen, så er det vel ikke sådan, at hvis du nu der havde fundet mågen, havde tænkt "nej jeg leder efter min dummy" smiley i princippet har man vel også øje efter mågen smiley
    Træne lydighed, hjælper jo ikke meget for den måge der ligger der, tror sgu den er ligeglad smiley min hund er sgu også lydig, men hvis jeg lader hende jagte dyr, så går hendes instinkter altså op i hende, og Rene kunne jo godt kalde sin hund til sig. Så at indblande lydighedstræning her er da egentlig fuldstændig irrelevant, for Rene, hvis hunden reagere fint når Rene kalder og kommandere..

• #21   22. sep 2012 AMEN Malene !!

• #23   22. sep 2012 jeg har blot gået ud fra hvad ts selv har skrevet nemlig :
    "Pludselig ser jeg en vinge hvor han står, så kan det ellers være jeg fik mere end travlt med at komme efter ham og kaldt ham ind.

Da han faldt lidt til ro, ville jeg finde den skadede måge, det var helt umuligt og ville ikke sende Floyd ud igen, når den ikke var død, så ræven får nok et godt måltid senere idag.

Vi gik tilbage til hvor jeg mente dummyén lå, men trods en søgning på små 40 minutter, fandt vi den ikke "

og det forstår jeg på den måde at han helt overlagt går væk fra området med mågen, godt nok efter at have opgivet at lede i det høje græs, og så for ikke at komme i dårligt lys i pressen og folk i den mose han lufter hund ved,men ved legetøjet var det høje græs jo så ikke en hindring for at lede videre
    og der havde jeg så prioriteret meget anderledes, hvis min hund havde fat i et vildt dyr ville jeg få ledt efter det, med og uden hund i stedet for at bruge tid på at finde et stykke legetøj,.
    og med hensyn til at få den aflivet så må man mande sig op og rykke i hovedet så nakken knækker, eller lade hunden stå for en aflivning der tros alt ud fra at ts hunds beskrivelse jo næppe er bange for vildt, og sandsynligvis vil få den dræbt hurtigere end at den skal sulte ihjel eller vente til i nat på at ræven får den.

og nu blev jeg så også mere foravet over den holdning at ts så sit legetøj som vigtiger end hjælpe et dyr i nød pga. sit omdømme. og ja det kan da godt tænkes det ikke er alle der kan eller vil aflive et dyr, men at man helt med overlæg går fra et dyr ens hund har haft fat i uden at ville gøre mere, forstår jeg bare ikke

• #25   22. sep 2012 Hvor er det, du ser jeg skriver han har haft fuglen i munden ?

Men du mener altså at jeg skal gå 3 km. hjem med hunden, og gå 3 km tilbage uden hund, for derefter at lede efter en skadet måge på en kæmpe mark ?

• #26   22. sep 2012 jeg mener heller ikke mågen var i munden på hunden, med det stykke vild til træning du skrev om, og ja jeg mener man har et ansvar hvis en hund har haft fat i et vildt dyr også selv om det "bare" er en måge, ligesom man har som jæger hvis man anskyder et dyr og derefter ikke kan finde det. godt klar over de to ting ikke direkte kan sammenlignes.
    men sådan tænker jeg, jeg vil til hver en tid stå til ansvar for hvad min hund roder sig ud i og må handle derefter, og der har vi så ikke samme prioritet, men vil lade den ligge der

• #27   22. sep 2012 Så hvis din hund skader en rotte eller mus, så finder du den uanset hvad ?

Fordi du til hver en tid "står til ansvar" for hvad din hund roder sig ud i, eller hvor går grænsen ?

• #28   22. sep 2012 nu er der så ingen chance for at en rotte eller mus vil slippe forbi mine to dansk svensk gårdhunde, hvis først de har haft fat i dem, men ja jeg ville give det et rigtig forsøg, på et hvert dyr mine hunde måtte skade

• #29   22. sep 2012 ok, så jeg har altså ikke gjort et "rigtigt" forsøg på at finde den måge, iflg. dig

• #30   22. sep 2012 nej

• #31   22. sep 2012 Det synes jeg faktisk er imponerende eftersom der intet står om hvor lang tid jeg ledte efter mågen smiley

• #32   23. sep 2012 Hehehe Rene der kunne jeg ikke helt lade være med at små fnise her bag skærmen... Så blev den diskussion sgu lukket smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #33   23. sep 2012 Jeg forstår det altså ikke.Du har en jagthund der ikke kan snuse sig frem til et stykke skadet dyr? Selv min som ikke bruges til jagt ville kunne finde frem til den på ingen tid.Jeg ville så ikke lade den bide,men holde den tilbage og selv knække nakken på den.

• #34   23. sep 2012 MAX
    "Jeg forstår det altså ikke.Du har en jagthund der ikke kan snuse sig frem til et stykke skadet dyr"

Fordi man har en jagthund betyder det jo ikke den kan snuse sig frem til vildtet -

• #35   23. sep 2012 /skadet dyr -

Fordi man har en schæfer betyder det jo ikke det er en politihund, vi er alle forskellige lige som vores hunde -

• #36   23. sep 2012 Sikke en drejning tråden tog.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #37   23. sep 2012 Citrnmåne.Det kunne den jo så i første tilfælde.For mig lyder det til at lysten ikke har været der til at finde den og at det var vigtigere at finde hundens dummy.Hvis det var mig der skulle skrive om det ville mine tanker gå på det stakkels dyr der er skadet og som jeg have brugt min tid på at prøve at finde.Ikke en død ting som en dummy,i selv om det kan være træls nok

• #39   23. sep 2012 Dummyén er nu ikke vigtigere end mågen, jeg troede bare Floyd kunne finde den, selvom der var gået tid fra den var smidt.

Til det med løse hunde i mosen, der er blandt andet dette her, fra vores lokal avis
    (link fjernet)

Der har også tidligere ligget billeder af hunde, der tog ællinger på nettet

• #41   23. sep 2012 rene når du nu ved det er sådan de ser på hunde hvor de går tur, forstår jeg slet ikke du går tur uden snor eller med sporline, der er da at blæse på regler og vildt som færdes i området når din hund ikke kan lade det være i fred

• #42   23. sep 2012 Sidst jeg spurgte naturvejlederen derude, der måtte vi godt bruge sporline til hunden!

Isabelle, det kan jeg love dig for jeg ville risikere , hvis de forkerte så det, alt omkring hundene og dyr derude rammer aviserne.

Pt. kæmpes der desværre også for at lukke radiomarken som friløbsområde herude

Kommentér på:
Mistede en dummy idag

Annonce