{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Hjælp ønskes {{forumTopicSubject}}

Jeg har seriøst brug for råd...
Igår fik vi gæster på besøg der bare gik ind. Hundene for ud glade, som de plejer. Men da de kommer ind knurre min eurasier af kvinden og da hun stikker armen hen til han markere han i armen på hende. Jeg var ikke selv tilstede. Men denne opførsel har han aldrig vist før og jeg bliver meget bekymret. Hun fortæller også at de lukker hundene ud i haven og da hun sætter sig foran havedøren knurre han også og viser tænder. Men da jeg kommer hjem er der ikke de mindste og jeg lukker ham ind og holder ham og han får lov til at se hende an og så var der slet ikke noget at mærke på ham.... Min bekymring er bare om der kunne være sket mere? Om det er et bid næste gang.

Hvad synes i jeg skal gøre? Nogle siger jeg allerede nu bør aflive. Men han er vant til at omgåes alt og alle uden det mindste og hvis tingene bliver for meget er han typen der går helt væk.

Please hjælp. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp ønskes
  • #1   23. sep 2012 bed hende om at holde sig væk fra hunden - og lad være med at lade hunden møde gæsterne i døren sådan. sørg for altid at være der!
    vil folk på besøg må de vente ved døren til i er der og ikke bare gå ind !


  • #2   23. sep 2012 Hvad laver folk uanmeldt i jeres hus når I ikke er der?
    Din hund er vel nervøs for de mennesker der pludselig er i jeres hjem uden du er der og det viser han ved at knurre?


  • #3   23. sep 2012 vil nok mene hun sku aflives i stedet, det er hundens hjem...
    sådan som du beskriver din hund så vil jeg gætte mig til at hun har reageret forkert eller måske enda har gjort ham noget...?
    folk bør ikke gå ind til dyr som er alene hjemme uanset


  • #4   23. sep 2012 For det første er jeg både enig med F&Z og Ginger.

    Den adfærd er der da ikke noget i vejen med for fremmede er jo ikke velkommen når I ikke er hjemme.

    Aflivning NEJ din hund er jo en dygtig vogt hund og det er helt seriøst skrevet.


  • #5   23. sep 2012 Er det en gæst der normalt komme i hjemmet uden problemer? En som han har set, og hilst på før?

  • #6   23. sep 2012 Enig med Ginger.

  • #7   23. sep 2012 Nej han har vist aldrig mødt hende. Ikke lige som jeg husker.

    Er super glade for jeres kommentare. Det letter mit hjerte meget.


  • #8   23. sep 2012 Så er det da også fuldstændig skørt bare at gå ind ?

    Din hund har intet gjord galt, til gengæld er den blevet meget usikker og den situation skal du sørge for at den ikke kommer i igen smiley
    Så lås på døren, og fortæl folk der kommer at de skal vente UDENFOR !

    kan ikke lige komme mig over at hun bare går ind - det var jeg blevet ekstremt sur over !!!


  • #9   23. sep 2012 "da de kommer ind knurre min eurasier af kvinden og da hun stikker armen hen til han markere han i armen på hende." så lad da være med at gå ind og lad være med at stikke armen derhen!!! Kors. Synes bestemt de mennesker skulle lære pli!!

  • #12   23. sep 2012 Birgitta - TS skriver i starten "Hvad synes i jeg skal gøre? Nogle siger jeg allerede nu bør aflive." - det er derfor vi skriver nej smiley

  • #14   23. sep 2012 Ej nu må det da stoppe? Det er helt normal hundeadfærd, der kommer et fremmed menneske ind og stikker lapperne ned til din hund, der endda er "flink nok" til at advare hende ved at knurre. Da hun ikke accepterer hans knurren, SÅ markerer han, det er da helt efter bogen, underligt hun ikke kunne se det synes jeg.

    Synes, du skal gøre som de andre siger, og kun lade folk komme ind når I er der. Og hvis din hund knurrer, så lad ham søge væk fra gæsterne.


  • #15   23. sep 2012 Nej hvorfor skulle han aflives?? Det er helt normalt når ikke I er hjemme. Lad være med at sætte ham i situationen igen.

  • #16   23. sep 2012 Lås dine døre når du ikke er hjemme, så kommer der ikke uventede gæster du er ude.

    Så risikere du heller ikke at komme hjem til et hjem uden hunde.


  • #17   23. sep 2012 Nej din hund skal på ingen måder aflives..

    Min Kato (Lhasa Apso), er lidt på samme måde.. Nogle folk kan han bare ikke lide og det er uanset om han ser dem an eller ej..
    Han kan møde den samme person 1000 gange og knurre hver evig eneste gang..

    Og hvis folk ikke forstår at han siger "gå væk, lad mig være" med sin knurren, jamen så markerer han også..


  • #18   23. sep 2012 Nej din hund skal ikke aflives, den gør jo kun som der forventes af den? At hun vælger at stikke armen ned til den, er jo ikke dens fejl, den har jo advaret, det er helt klart hende, der overskrider hundens grænser.

    Så slå bare koldt vand i blodet, evt sæt et skilt på døren hvor der står at folk skal lade være med at gå ind, før i åbner døren.


  • Daniel L
    Daniel L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Svar: 5
    #19   4. okt 2012 Carina

    Citat: ''hvis folk ikke forstår at han siger "gå væk, lad mig være" med sin knurren, jamen så markerer han også..''

    Det er da ikke hundens job at fortælle dig hvem du må møde.
    Det er floklederen der hilser først, bestemmer hvem der må være tilstede og hvornår gruppen må hilse på DIN ven (da din ven er et menneske er han selvfølgelig over hunden) og hvis en fra gruppen siger "gå væk, lad mig være" med knurren (som de selvfølgelig ikke gøre da de stoler på sin værdige leder), jamen så markerer floklederen sig også overfor den uønsket opførsel som selvfølgelig gøre at hunden underkaster sig for personen.


    Mennesker: nr. 1
    Hunde: nr. 2

    Husk- Hunde har brug for en leder til at tage ALLE beslutninger, ellers overtager den rollen som leder da den ikke mener du er en værdig leder og det er alt for stor et ansvar for en hund.at håndtere..



  • #20   4. okt 2012 Daniel Du er vidst temmelig oldnordisk i dit hundehold.

    Desuden var familien ikke hjemme og hunden forsvarede sig selv og matriklen overfor folk den ikke kendte.


  • #21   4. okt 2012 Daniel - Min hund bestemmer IKKE hvem JEG må møde !

    Men Kato bestemmer selv hvem han vil have der hilser på/rør ved ham.. Og han skal dælmer nok fortælle om han vil hilses på/røres ved..
    Vil han ikke have at folk rør ved ham, så knurre han, og bliver de ved med at røre ham selv om han knurre, så markerer han til sidst..

    Det har absolut INTET at gøre med om min hund stoler på mig eller ej... Tvært imod... Han har altid været, og vil altid være, mistroisk overfor fremmede, og det er desuden noget som er meget normalt for racen..


  • #22   4. okt 2012 Det med at hilse og røre gælder KUN fremmede mennesker..

  • Daniel L
    Daniel L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Svar: 5
    #24   4. okt 2012 stephanie n
    Jeg mener godt du kan lade fremmede komme til dit hjem selvom du ikke er hjemme, hvis de altså ved hvordan man aflæser en hund, JEG tror bare damen har været den rette da hun lægger arm til en hund JEG TROR der mener hun skal forsvinde fra dens territorium..

    men det er svært at sige da man ikke får hundens fulde adfærd/tegn, og ikke mindst damens reaktion af vide i teksten.

    Reiki Master. er dybt uenig med dig, hvordan kan du mene at hunden som tilsynladende er en familie hund og medlem af en flok, er dygtig når den knurre og bider fremmede, selvom det sikkert er damen egen reaktion der har udløst det ?
    jeg mener ikke man kan have en ''dygtig vogt hund'' og calm submitted hund samtidig, og især ikke i en hunde-flok.


  • Daniel L
    Daniel L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Svar: 5
    #25   4. okt 2012 Carina
    d,23 sep
    ''Han kan møde den samme person 1000 gange og knurre hver evig eneste gang..''
    Idag.
    ''Det med at hilse og røre gælder KUN fremmede mennesker..''

    jeg vil ikke mene at man er fremmed når den har mødtes 1000 gange,



  • Daniel L
    Daniel L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Svar: 5
    #26   4. okt 2012 Sarah -med Boesen,Pallepop og Donk-nu tilsat Jui *
    Ved jeg ubemærket godt at der ikke var nogen hjemme, da det står i teksten.
    men som der også øverst af den besked du kommenteret at det var til Carina som ikke nævner noget om at hunden var alene..


  • Daniel L
    Daniel L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Svar: 5
    #27   4. okt 2012 True angels have tails instead of wings.

    Du må sagten kalde min teori forældet.
    Og ja jeg har læst bøger om hunde adfærd, men som dog er skrevet af cesar millan haha.
    Men har også læst om den grå ulvs adfærd som hunde stammer fra, og må sige cesar rammer riigtig mange af dens naturlige instinkter, adfærd og behov.yderst korrekt.og er enig med hans metoder og måde at tænke på, så forældet på HG eller ej.

    HAN KAN SIT SHIT c'',)


  • #28   4. okt 2012 Håber virkelig at Trådstarter vil springe alt om Cecar Millan over - og gøre hvad der gavner hendes hund og deres forhold, og ikke hvad der overskrider dens grænser.

  • #29   4. okt 2012 min gamle søko ville ikke lade folk komme ind i huset, når vi ikke var hjemme - ikke engang folk hun kendte. Og det synes jeg faktisk var helt fint - folk skal ikke komme rendende ind af min dør når jeg ikke er hjemme - mit hjem er ikke lig hovedbanegården.

  • #31   4. okt 2012 Mine hunde ville (beklageligvis) bare logre, hvis der kom en indbrudstyv. Men det er IKKE fordi de er "calm and submissive". Det er bare deres blide væsen smiley

    Daniel - hold nu din bøtte, OK?

    Trådstarter - er du det mindste i tvivl så kontakt for syv sytten en af os erfarne eurasier-folk, eller lyt til alle andre end Daniel i denne tråd, det er din dejlige hund bedst tjent med smiley


  • #32   4. okt 2012 Daniel - Så længe han ikke vil hilses på af personene, som han så evt. har mødt/set 1000 gange, så er personen stadig fremmed for ham...

    Syntes du skal lade være med at udtale dig om hvordan MIN hund er, når du på ingen måder kender ham !


  • #33   4. okt 2012 Jeg har prøvet at være inde hos Lisbeth, imens hun ikke vare hjemme. Hvis man ikke kender hendes hunde ville man skide grønne grise. smiley Keiko er lidt af en kælling.

    Selvom jeg er hjemme reagerer Bohema stærkt på at der kommer fremmede ind. Har haft elektrikkere her, hun knurrer og gør af ham ind til jeg har fået dem til at hilse, han havde så godbidder med sidste gang. Men jeg er ikke i tvivl om at han ALDRIG var kommet ind hvis jeg ikke havde været der.


  • #34   4. okt 2012 Helena: skulle lige til at skrive at jeg ville dælme heller ikke gå ind til Keiko hvis jeg ikke kendte hende..;-)

  • #35   4. okt 2012 Sæt skilt op på din dør hvor du informere at adgang er på eget ansvar... hehe

    Syntes lige at alle skal huske at selvom hun bare går ind, så kan man faktisk få erstatningskrav hvis hunden bider. Dette gælder også hvis man får besøg af en indbrudstyv, sorry, men sådan er loven.

    Hunden skal ikke aflives, men måske skal man efter denne episode tage sine forholdsregler. (eller hedder det forhåndesregler?)



  • #36   4. okt 2012 Nadia : ja forudsat at man ikke selv har virket truende eller har skidte hensigter og man vil aldrig se en indbrudstyv med gode hensigter.

    En kammerats malle rundbarberede en indbrudstyv så voldsomt at der var blod helt ude i indkørslen. Politiet synes han var en god hund og de fik DNA og hentede idioten 2 timer senere på skadestuen. Der var skilt på døren med "hunden bider" så må man lade være med at gå ind alligevel.


  • #37   4. okt 2012 Men når man har skilt på døren så har man gjort ALLE bekendt med det. Så er det på eget ansvar. Loven er kringlet uanset hvilken lov det drejer sig om.


  • #38   4. okt 2012 Nej din hund skal bestemt ikke aflives. Besøgs-damen går bare ind, og vælger så også at overtrumfe hundens knurren og stikke hånden hen til den. Din hund har tydeligt fortalt, at den ikke var tryg ved, at en fremmed dame bare valser ind og overhører samtlige signaler.
    Du må opdrage dine besøgende, låse døren og sørge for det ikke sker igen smiley


  • #39   4. okt 2012 Daniel, jeg er også tilhænger af CM, men fordi manden gør nogle gode ting, så er det tilladt selv at tænke og bruge sin sunde fornuft, for det er ikke alt han gør der er rigtigt, formentligt som alle andre trænere. Nok om CM
    Jeg er så enig med alle andre end daniel og cm i denne tråd, selv min lille pleaser hund kan knurre hvis nogen bare går ind i vores hus og ja det er også hans hus, han bor her og det er hans territorie som han instinkttivt passer på. Kvinden burde have tænkt sig om, man går ikke ind i et hus men hund uanset størrelse medmindre man skal noget livsvigtigt, så op med et skilt så du har sikret dig og sæt ikke hunden i den situation mere .
    Aflivning , ABSOLUT NEJ.


Kommentér på:
Hjælp ønskes

Annonce