{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.010 visninger | Oprettet:

shih tzu {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er den heldige ejer af en shih tzu hvalp på 4 mdr.
Jeg har læst flere steder om rasen at den ikke skulle gø særlig meget? Men min (malou) gør en del, især når hun vil have opmærksomhed, og dette er også efter man lige har leget og aktiveret hende i lang tid, og hvis man siger nej til hende så gør hun endnu mere af en? Nogen som ved hvordan man kan lære hende ikke at gø så meget? Eller ligger det bare til hvalpe?

Og så det andet problem er, at hun har fået det er hun har fået en forkærlighed for katte høm høm.. (jeg bor i en ejendom med katte, som går på "toilet" udenfor i haven) så vidt som muligt holder jeg Malou fra der hvor hømmerne ligger, men der kan ske en smutter. Hvordan kan det være hun spiser det? og hvordan kan man stoppe hende i det? er ikke så dejligt, når hun også kan lide at give en "kys".. smiley

Mvh Hilsen en fortvivlet første gangs shih tzu ejer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  shih tzu
  • #1   10. okt 2012 Rigtig mange hunde betragter en katte høm høm som en lækker snack... Det er helt normalt, men stadig virkelig klamt.

    Prøv at ignorer hende når hun begynder at gø.
    Hun får sikkert en masse opmærksomhed nu når hun gør, og så kan det jo betale sig.
    Evt gå ud af lokalet og luk døren eller sæt hunden uden for døren til hun tier stille.
    Hvis det sker hver gang hun gør, så finder hun nok hurtigt ud af at det egentlig er ret kedeligt.
    Husk at rose hende når hun viser ønsket adfærd.. Også når det bare er at hun er stille.
    Og husk at hun først skal lære hvad "nej" betyder... Ellers virker det ihvertfald ikke smiley


  • #2   11. okt 2012 Tak for dit svar smiley
    Er da glad for at høre det med katte høm høm er normalt, så det ikke kun var min som var så ulækker smiley Ved du om det er noget de evt. kan vokse sig fra?

    Har prøvet at ignorere hende i lang tid nu her, men det har ikke sårn helt hjulpet, hvor jeg så begyndte med nej.
    Men vil da prøve med det at gå ud af lokalet så smiley


  • #3   4. aug 2021 gør en shih tzu meget ... kommer an på hvad man sammenligner med men den gør mere end fek en pomeranian så nej ikke alle racebekrivelser matcher virkeligheden. som hundefrisør ser jeg mange racer og møder mange hundeejere .

Kommentér på:
shih tzu

Annonce