Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrlægens hundemad fra Bilka
  • #1   15. okt 2012 Det opfylder kravene for hundefoder..

McDonald opfylder også kravene for mad til mennesker....

• #2   15. okt 2012 Du har ikke overvejet at finde et billigt kvalitetsfoder på nettet?

• #3   15. okt 2012 Lige min tanke Kathine.. Jeg bestiller nemlig også selv kornfrit hjem fra nettet...

Det er billigt og damen ELSKER det smiley

• #4   15. okt 2012 Jeg holder mig som regel fra det billige dyrefoder der kan købes i Netto osv., og er heller ikke særlig henrykt over Royal Canin. De produkter der bliver brugt i foderet er oftes "affald" og rester, desværre - og det gider jeg ikke betale overpris for, eller støtte (de billige mærker).
    Går som første prioritet efter mad med kød (oftes fisk, da jeg mener det er det sundeste for mine hunde - af og til hjort da det er vildt fra human jagt) fra dyr der 100% har haft et godt liv inden de blev slagtet, da jeg aldrig selv spiser kød og ikke kunne drømme om at fodre mine rovdyr med dyr der har haft et lorte liv - billigt eller ej - og når det er på plads, så selvfølgelig noget der er sundt for hundene og uden korn, men gerne med grøntsager eller ris ved siden af eller i - til fordøjelsen.

• #6   15. okt 2012 Det er ligeså godt som Royal Canin. Og så kan man diskutere om man synes det er godt smiley

• #7   15. okt 2012 Dyrlægens= skodmad

• #8   15. okt 2012 Har man en sund, voksen og velfungerende hund så vil jeg sige man kan fodre med den slags en kortere periode - feks hvis det er valget mellem børnenes julegaver eller billigt hundefoder.
    Men jeg synes man som hundeejer bør have råd til et foder der ikke er baseret på affald fra industrien. Det bør simpelthen være medberegnet i ens hundebudget at foder koster 300-400 kr for ca. 10 kg.

• #9   15. okt 2012 Min blev fodret med dyrlægens da vi købte ham, han spiste store mængder og det meste kom ud af den anden ende i en stor blød klat:(

Der var ikke nok gods i det til hans aktivitets niveau, vi skiftede og bruger nu kornfrit som gør han optager maden bedre og der afleveres mindre på gåturen.

Vil ikke anbefale det. Det er fyldt med fyldprodukter.

• #10   16. okt 2012 du kan læse hvad de siger om billigt og dyrt hunde foder her...

http://taenk.dk/nyheder/hundefoder-spar-3500-%C3%A5rligt

jeg har dyrlægens hundefoder til mine schæfrehvalpe
    og de voksne får kviklys ejen foder med høns/kylling
    og har aldrig haft en syg hund ..og har i alt haft 5 schæfer har de to inu en på 12 ,5 år og hans søn på snart 7 år

• #11   16. okt 2012 Jeg er helt sikker på at hunden overlever på foder fra supermarkederne, men selv om jeg ofte er meget glad for de undersøgelser som Tænk laver, så er det her en af de meget få undtagelser.
    Det svarer lidt til at lave en undersøgelse af hvad der er sund mad til mennesker og så sammenligne Mc D, Burger King, den lokale Kinagrill, den lokale Pizzabiks og så pølsemanden på hjørnet - og der efter konkludere at du kan overleve på alle sammen, men at der ikke er den store forskel i kvaliteten.

"Tænk har gennemgået priserne på de mest solgte hundefoderprodukter i de danske supermarkedskæder.

Frolich, 1,5 kilo, købt i Netto til 46,95 kroner.
    Kilopris: 31,30 kroner.
    Pedigree, 3 kilo, købt i Netto til 71,97 kroner.
    Kilopris: 23,90 kroner.
    X-tra, 5 kilo, købt i Irma til 34 kroner.
    Kilopris: 6,80 kroner.
    Rufus, 5 kilo, købt i Aldi til 32,95 kroner.
    Kilopris: 6,60 kroner.
    Vær opmærksom på, at kiloprisen er lavere ved køb af større poser.

Priserne er fra maj 2012."

• #12   16. okt 2012 Det er ikke et foder, som nogen siden kommer indenfor mine døre. Ej heller Royal Canin.....

Med alt det korn, der er i, er det bedre egnet som fuglefoder.

• #13   16. okt 2012 Ja, desværre.... Synes at det er sørgeligt, at man overhovedet kan få lov til at sælge sådan noget i Danmark.

• #14   16. okt 2012 Ja, men folk hopper jo lige i med begge ben, fordi det står på posen....

• #15   28. okt 2012 kathrina.

kan godt høre du forsvare at du køber dyet ind til din hund .....
    jeg kan kun sige værskod og betal ved kasse et for et mærke vare .....den hopper jeg ikke på .....i alle hundefoder er der de samme ting der er godt for hunde i ....
    så er der forskilig fyldstoffer som korn - katofler og majs med mer ......
    og så kan man jo tage det ens hund har det best med ......

og kom ikke har med at alt der er billigt er dårlig .....

for ikke alt dyrt er godt kan jeg kun sige ......

Hundeskålen bid for bid
    17.9.2012

Hvad er der i hundemad, og hvorfor er det godt for hunden? Alle producenter af hundefoder følger de samme internationale standarder, og vi forklarer her, hvad du egentlig serverer for vovsen.

IE = Internationale Enhed

IE står for international enhed og er måleenheden for et vitamins biologiske aktivitet.

Den europæiske sammenslutning af foderproducenter FEDIAF fastsætter de standarder, som foderproducenterne på det danske marked følger.

Minimumskravene pr. 100 gram af foderets tørstof (eksklusive vand) er:

Protein: mindst 18 gram

Protein er vigtigt for et rovdyr som hunden. Det består af aminosyre, der er med til at opbygge og vedligeholde muskler og væv. Får hunden ikke protein nok, bliver den meget hurtigt syg.

Fedt: mindst 5,5 gram

Fedt indeholder dobbelt så meget energi som kulhydrater og er hundens vigtigste energikilde. Mange vitaminer skal desuden indtages sammen med fedt for overhovedet at kunne blive optaget i hundens krop.

A-vitamin: mindst 500 IE, maks. 40.000 IE

A-vitaminet sikrer blandt andet hunden et godt syn, en god hørelse, sund hud og hår samt sunde slimhinder.

D-vitamin: mindst 50 IE, maks. 320 IE

D-vitamin er vigtigt for hundens knogler, tænder, muskler og nerver.

E-vitamin: mindst 3,6 IE

E-vitamin lagres i hundens lever, muskler og fedtvæv og frigives fra vævene, når for eksempel hundens celler eller immunforsvar har brug for det. En overdosis vitamin E vil lagres i kroppen.

Kalcium: mindst 0,50 gram, maks 2,5 gram

Kalcium har betydning for opbygningen af hundens knogler og tænder.

Fosfor: mindst 0,30 gram, maks. 1,60 gram

Fosfor virker i samspil med kalcium, og det rette kalcium/fosfor-forhold er et godt grundlag for en harmonisk vækst og velfungerende organisme.

Kobber: mindst 0,72 miligram

Kobber spiller blandt andet en vigtig rolle for hundens hormon- og proteinomsætning samt for overførslen af nerveimpulser.

Jern: mindst 3,60 miligram

Jern virker i samspil med blandt andet kobber og har en vigtig betydning for blodets dannelse.

Selen: mindst 30,0 mikrogram

Sammen med E-vitamin er selen vigtigt for hundens immunforsvar og er blandt andet med til at nedsætte risikoen for kræft.

Zink: mindst 7,2 miligram

Zink har en stor betydning for hundens dannelse af hud og pels, og det fremmer derfor en god hud og pelskvalitet.

Jod: mindst 0,11 miligram

Jod er med til at frigøre energi fra foderet.

Derudover består foderet typisk af:
    •Kulhydrat: Hunden har egentlig ikke brug for kulhydrat, da den selv kan omdanne proteiner og fedt til kulhydratet glukose. Kulhydrater i hundefoder stammer ofte fra ingredienser som korn, ris eller majs og udvindes fra stivelse i fødevarer.
    •Træstof: Træstof er den del af foderet, der indeholder fibre. Fibre har ikke stor ernæringsmæssig værdi for hunden, men i små mængder er det med til at holde maven i gang.
    •Råaske: Råaske er den del af foderet, der indeholder mineraler. Det opfattes som den samlede sum af mineraler.
    •Vand: Tørfoder indeholder ikke meget vand, og som en tommelfingerregel bør hunde på tørfoder derfor drikke mindst 2-3 gange foderets vægt i vand.

• #16   28. okt 2012 Jeg kan kun sige eet ord, nemlig RÅVARER.... Det kan godt være, at et foder lever op til kravene, men man skal huske at kigge på indgredienserne også.

Personligt har jeg ikke samvittighed til at fodre med et skodfoder. Og min hund ville slet ikke kunne leve på det, da han har allergi overfor lagermider, som jo lever i korn.

• #17   28. okt 2012 Jeg er ikke fanatisk overhovedet.
    Min får også indimellem det billige, men kan altså godt se forskel på, om hun har fået supermarkedets det billige eller wolfsblut, som jeg køber i tyskland.

• #18   28. okt 2012 Nogen hunde fungere på det... Mange hunde gør ikke.. Min hund gør bestemt ikke og vil ikke engang sammenligne det med mc D, men med kineser nudler i vand... Der er intet i og min hund bliver tynd af det, ikke fed !! Man kan se at der slet ikke er det fedt hun skal have.. Jeg bruger wolfsblut eller royal canin til hvalpe til hende.. Ikke en kæft andet, man finder kun ud af om ens egen hund fungere på det ved at prøve, og det har jeg gjort i en kort periode, men min hund vil hverken eje eller ha det foder (pedigree)

• #19   28. okt 2012 Man KAN også overleve på McD-mad!

• #21   28. okt 2012 Det kommer ikke indenfor dørene her.
    Ja selvfølgelig kan hundene leve af det, men det skal mine hunde bare ikke! (Jeg kender desuden hunde der er overlevet på frolic(godbidder))
    Jeg ved ikke hvordan det kan lade sig gøre at lave et tilnærmelsesvis spiseligt produkt til de penge.!

Nu mener jeg så mine hunde skal have kornfrie produkter, men det er jo smag eller behag, men gudskelov er mine hunde helt enige.

• #22   28. okt 2012 Minder mig om jeg engang så et program med en kvinde der havde levet flere år af skumgummifyld fra puder, hun levede da stadig.!

• #23   29. okt 2012 Min mormors puddel fik også frolic som fuldfoder (25 år siden) den hund var kugle rund som en gasballon;)

Kommentér på:
Dyrlægens hundemad fra Bilka

Annonce