11.707 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Svar
Dyrlægens hundemad fra Bilka Dyrlægens hundemad fra Bilka
Er der nogen som bruger det, vi bruger Royal canin, men der er flere der har sagt at det er et godt fodre, og det har været i kontant at det er lige så godt som andre mærker.
0 synes godt om
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
McDonald opfylder også kravene for mad til mennesker....
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.149
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.149
Det er billigt og damen ELSKER det
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 884
Går som første prioritet efter mad med kød (oftes fisk, da jeg mener det er det sundeste for mine hunde - af og til hjort da det er vildt fra human jagt) fra dyr der 100% har haft et godt liv inden de blev slagtet, da jeg aldrig selv spiser kød og ikke kunne drømme om at fodre mine rovdyr med dyr der har haft et lorte liv - billigt eller ej - og når det er på plads, så selvfølgelig noget der er sundt for hundene og uden korn, men gerne med grøntsager eller ris ved siden af eller i - til fordøjelsen.
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.099
aug 2004
Følger: 46 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 85 Svar: 2.044
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Men jeg synes man som hundeejer bør have råd til et foder der ikke er baseret på affald fra industrien. Det bør simpelthen være medberegnet i ens hundebudget at foder koster 300-400 kr for ca. 10 kg.
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 651
Der var ikke nok gods i det til hans aktivitets niveau, vi skiftede og bruger nu kornfrit som gør han optager maden bedre og der afleveres mindre på gåturen.
Vil ikke anbefale det. Det er fyldt med fyldprodukter.
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 6 Emner: 11 Svar: 696
http://taenk.dk/nyheder/hundefoder-spar-3500-%C3%A5rligt
jeg har dyrlægens hundefoder til mine schæfrehvalpe
og de voksne får kviklys ejen foder med høns/kylling
og har aldrig haft en syg hund ..og har i alt haft 5 schæfer har de to inu en på 12 ,5 år og hans søn på snart 7 år
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.855
Det svarer lidt til at lave en undersøgelse af hvad der er sund mad til mennesker og så sammenligne Mc D, Burger King, den lokale Kinagrill, den lokale Pizzabiks og så pølsemanden på hjørnet - og der efter konkludere at du kan overleve på alle sammen, men at der ikke er den store forskel i kvaliteten.
"Tænk har gennemgået priserne på de mest solgte hundefoderprodukter i de danske supermarkedskæder.
Frolich, 1,5 kilo, købt i Netto til 46,95 kroner.
Kilopris: 31,30 kroner.
Pedigree, 3 kilo, købt i Netto til 71,97 kroner.
Kilopris: 23,90 kroner.
X-tra, 5 kilo, købt i Irma til 34 kroner.
Kilopris: 6,80 kroner.
Rufus, 5 kilo, købt i Aldi til 32,95 kroner.
Kilopris: 6,60 kroner.
Vær opmærksom på, at kiloprisen er lavere ved køb af større poser.
Priserne er fra maj 2012."
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 861
Med alt det korn, der er i, er det bedre egnet som fuglefoder.
mar 2010
mar 2010
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 6 Emner: 11 Svar: 696
kan godt høre du forsvare at du køber dyet ind til din hund .....
jeg kan kun sige værskod og betal ved kasse et for et mærke vare .....den hopper jeg ikke på .....i alle hundefoder er der de samme ting der er godt for hunde i ....
så er der forskilig fyldstoffer som korn - katofler og majs med mer ......
og så kan man jo tage det ens hund har det best med ......
og kom ikke har med at alt der er billigt er dårlig .....
for ikke alt dyrt er godt kan jeg kun sige ......
Hundeskålen bid for bid
17.9.2012
Hvad er der i hundemad, og hvorfor er det godt for hunden? Alle producenter af hundefoder følger de samme internationale standarder, og vi forklarer her, hvad du egentlig serverer for vovsen.
IE = Internationale Enhed
IE står for international enhed og er måleenheden for et vitamins biologiske aktivitet.
Den europæiske sammenslutning af foderproducenter FEDIAF fastsætter de standarder, som foderproducenterne på det danske marked følger.
Minimumskravene pr. 100 gram af foderets tørstof (eksklusive vand) er:
Protein: mindst 18 gram
Protein er vigtigt for et rovdyr som hunden. Det består af aminosyre, der er med til at opbygge og vedligeholde muskler og væv. Får hunden ikke protein nok, bliver den meget hurtigt syg.
Fedt: mindst 5,5 gram
Fedt indeholder dobbelt så meget energi som kulhydrater og er hundens vigtigste energikilde. Mange vitaminer skal desuden indtages sammen med fedt for overhovedet at kunne blive optaget i hundens krop.
A-vitamin: mindst 500 IE, maks. 40.000 IE
A-vitaminet sikrer blandt andet hunden et godt syn, en god hørelse, sund hud og hår samt sunde slimhinder.
D-vitamin: mindst 50 IE, maks. 320 IE
D-vitamin er vigtigt for hundens knogler, tænder, muskler og nerver.
E-vitamin: mindst 3,6 IE
E-vitamin lagres i hundens lever, muskler og fedtvæv og frigives fra vævene, når for eksempel hundens celler eller immunforsvar har brug for det. En overdosis vitamin E vil lagres i kroppen.
Kalcium: mindst 0,50 gram, maks 2,5 gram
Kalcium har betydning for opbygningen af hundens knogler og tænder.
Fosfor: mindst 0,30 gram, maks. 1,60 gram
Fosfor virker i samspil med kalcium, og det rette kalcium/fosfor-forhold er et godt grundlag for en harmonisk vækst og velfungerende organisme.
Kobber: mindst 0,72 miligram
Kobber spiller blandt andet en vigtig rolle for hundens hormon- og proteinomsætning samt for overførslen af nerveimpulser.
Jern: mindst 3,60 miligram
Jern virker i samspil med blandt andet kobber og har en vigtig betydning for blodets dannelse.
Selen: mindst 30,0 mikrogram
Sammen med E-vitamin er selen vigtigt for hundens immunforsvar og er blandt andet med til at nedsætte risikoen for kræft.
Zink: mindst 7,2 miligram
Zink har en stor betydning for hundens dannelse af hud og pels, og det fremmer derfor en god hud og pelskvalitet.
Jod: mindst 0,11 miligram
Jod er med til at frigøre energi fra foderet.
Derudover består foderet typisk af:
•Kulhydrat: Hunden har egentlig ikke brug for kulhydrat, da den selv kan omdanne proteiner og fedt til kulhydratet glukose. Kulhydrater i hundefoder stammer ofte fra ingredienser som korn, ris eller majs og udvindes fra stivelse i fødevarer.
•Træstof: Træstof er den del af foderet, der indeholder fibre. Fibre har ikke stor ernæringsmæssig værdi for hunden, men i små mængder er det med til at holde maven i gang.
•Råaske: Råaske er den del af foderet, der indeholder mineraler. Det opfattes som den samlede sum af mineraler.
•Vand: Tørfoder indeholder ikke meget vand, og som en tommelfingerregel bør hunde på tørfoder derfor drikke mindst 2-3 gange foderets vægt i vand.
mar 2010
Personligt har jeg ikke samvittighed til at fodre med et skodfoder. Og min hund ville slet ikke kunne leve på det, da han har allergi overfor lagermider, som jo lever i korn.
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.005
Min får også indimellem det billige, men kan altså godt se forskel på, om hun har fået supermarkedets det billige eller wolfsblut, som jeg køber i tyskland.
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.615
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.855
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
Ja selvfølgelig kan hundene leve af det, men det skal mine hunde bare ikke! (Jeg kender desuden hunde der er overlevet på frolic(godbidder))
Jeg ved ikke hvordan det kan lade sig gøre at lave et tilnærmelsesvis spiseligt produkt til de penge.!
Nu mener jeg så mine hunde skal have kornfrie produkter, men det er jo smag eller behag, men gudskelov er mine hunde helt enige.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 651
Dyrlægens hundemad fra Bilka