{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

ormeligende opkast. {{forumTopicSubject}}

Godmorgen!
Min hund kastede op i nat, gennemsigtig slim/spyt med nogle små ormeligende tingester i.
De var cirke 1.5-2 cm og helt gennemsigtige, men de bevægede sig ikke, heller ikke selvom jeg trykkede lidt til dem.
Kan det være orm?
Jeg har aldrig set orm før, og dem jeg kan finde på nettet er meget større og hvide.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ormeligende opkast.
  • #1   18. okt 2012 Uha det lyder næsten som en tur til dr. dyr .. Det lyder mystisk.

• #2   18. okt 2012 Her kan læses om de forskellige slags orm, samt der er billeder i link ved skemaet
    (link fjernet)

• #3   18. okt 2012 Ja jeg sidder og venter på at klokken bliver 7.30, så hun kan komme afsted. Hun har det rigtig skidt og er slet ikke stået op, og hun plejer at være den første ude af sengen. Så afsted med hende, men ventetiden er laaaaang og håbede på erfaring fra andre hundeejere.
    Ja, man håber jo på at der er en der skriver, at," det har min hund haft, det er ingenting en ormekur og det er væk" Men så heldig er jeg vist ikke denne gang..

• #4   18. okt 2012 Tusind tak rene, men har læst det, jeg har læst om orm på nettet og googlet billeder af orm siden kl 4 i nat hvor hun blev dårlig. Og har en rigtig skidt fornemmelse i maven, jeg tror det er hjerteorm, i fremskredet stadie, men håber selvfølgelig at der er en anden forklaring.

• #5   18. okt 2012 Held og lykke til Jer, håber det bedste for det lille pus! smiley

• #6   18. okt 2012 Giver du en update senere? har du gemt en prøve til dyrlægen?

• #8   18. okt 2012 Lyder som Fransk Hjerte lunge orm.
    Håber du har gemt ormene så Dyrlægen kan se dem. Ellers skal h*n have afførings prøver fra mindst 3 på hinanden følgende dage.
    Det bliver en lang behandling og du skal være meget obs på din hund i den måned eller så det tager. De døde orme kan gøre den syg og det kan medicinen også.

• #9   18. okt 2012 Så er vi tilbage fra dyrlægen. Jeg havde selvfølgelig ikke været snu nok til at gemme en prøve af opkasten..
    Vores dyrlæge tog det meget roligt og udskrev en helt almindelig ormekur og sagde at det nok ville tage det, men hvis hun stadig kastede orm op om en uge skulle vi komme igen og få en ny.

Jeg tilbød at tage en afføringsprøve med, men det var ikke nødvendigt sagde hun.

Jeg håber da hun ved hvad hun gør, men har stadig en lidt dårlig fornemmelse. Der var jo lidt blod i opkasten og hun har døjet med skumopkast og underlig vejrtrækning i en lille uge, og hun er så skidt idag..... men jeg må jo tro på at hun ved det bedre end mig.
    Hvad ville i gøre, har i nogen erfaringer med almindelige orm?
    Ville i få en secound opinion ved en anden dyrlæge???

• #10   18. okt 2012 jeg ville hvis hun kaster op igen tage det med ig så en mening af en anden dyrlæge

• #11   18. okt 2012 Absolut en second opinion, jeg synes din dyrlæge tager alt for afslappet på det her.

Når hunden ligefrem kaster orm op, har dårlig vejrtrækning etc., så er det altså ikke nok, det hun har gjort.

• #12   18. okt 2012 Hold da op. HVIS det viser sig at være hjerteorm, så er en almindelig ormekur jo alt for drastisk.

Jeg ville sikre mig at lægen VED hvilken type orm, det drejer sig om inden start af kur.

• #13   18. okt 2012 Lyder lidt som hjerte lunge orm, vores Kitty har det pt og hoster lidt, lyder meget slimet

• #14   18. okt 2012 Fransk hjerte lungeorm kan IKKE behandles med en normal ormekur, det tager ca en måned med medicin før der er en Chance for at det er væk.
    Find en anden dyrlæge denne ved ikke nok om det og hjerte lungeorm er ikke til at spøge med. Din hund kan dø hvis den ikke får den rette behandling.

Det skal gøres langsomt derfor den lange tid. Behandler du som ved normal orm og er der mange (hvilket noget tyder på) Kan den voldsomme fremfærd slå din hund ihjel. Faktisk er der stor sandsynlighed for kuren i sig selv vil gøre netop det når det gøres sådan.

Og ja jeg taler af erfaring. Min lille hvalp var døden nær sidste jul. Og han blev enda skånsomt behandlet. Var lægen faret så voldsomt frem er det slet ikke sikkert han havde været her i dag.

• #15   18. okt 2012 Har sendt en PM da jeg er rigtigt bekymret for din hund.
    Håber du enten ser den eller dette inden dyrlægerne lukker i dag

Undskyld hvis jeg skræmmer dig. Jeg er faktisk selv dødsens ræd for det lort. Det er livsfarligt hvis det ikke bliver gjort korrekt og sommetider også alligevel. Vil ikke skræmme men sådan er det nu engang 8(

• #16   18. okt 2012 Jeg tænkte også lungeorm..

Kommentér på:
ormeligende opkast.

Annonce